din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2780 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei

Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei

  Publicat: 13 Sep 2011       50027 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei

Republicata in Monitorul Oficial nr. 650 din 12 septembrie 2011

Politica Agricola Comuna (PAC) � common agricultural policy
Politica Agricola Comuna (PAC) � common agricultural policy
Dovada scrisa prin care
Dovada scrisa prin care
Dovada scrisa prin care
Dovada scrisa prin care
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Se considera inregistrare sonora sau fonograma, in sensul legii 8/1996, orice fixare, exclusiv sonora, a sunetelor provenite dintr-o interpretare ori executie a unei opere sau a altor sunete ori a reprezentarilor numerice ale acestor sunete, oricare ar fi metoda si suportul utilizate pentru aceasta fixare.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Se considera inregistrare sonora sau fonograma, in sensul legii 8/1996, orice fixare, exclusiv sonora, a sunetelor provenite dintr-o interpretare ori executie a unei opere sau a altor sunete ori a reprezentarilor numerice ale acestor sunete, oricare ar fi metoda si suportul utilizate pentru aceasta fixare.
Operatiune asiguratoare prin care o persoana fizica sau juridica dispune pastrarea unei sume de bani in contul altei persoane, care renunta sa o primeasca.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Formular tip cu caracter administrativ sau juridic folosit de societatile comerciale sau de institutii (spre exemplu, formular de buletin de mesagerii).
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,


Art.47
(1) La toate operatiunile electorale efectuate de birourile electorale ale sectiilor de votare pot asista, in afara membrilor acestora, persoanele acreditate in conditiile prezentei legi.
(2) In sensul prezentei legi, prin persoane acreditate se intelege urmatoarele:
a) observatorii interni si externi;
b) reprezentantii interni si externi ai mass-mediei.
(3) Pot fi acreditati ca observatori interni reprezentantii organizatiilor neguvernamentale care au in obiectul de activitate apararea democratiei si a drepturilor omului sau observarea alegerilor, care sunt legal constituite cu cel putin 6 luni inainte de data alegerilor. Persoanele desemnate de aceste organizatii ca observatori interni nu pot avea apartenenta politica .
(4) Pot fi acreditate ca reprezentanti interni ai mass-mediei persoanele desemnate in scris in acest sens de catre conducerea institutiilor mass-media. Persoanele desemnate de aceste institutii ca reprezentanti interni nu pot avea apartenenta politica .
(5) Acreditarea observatorilor interni si a reprezentantilor interni ai mass-mediei se face de catre birourile electorale judetene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate, pentru toate sectiile de votare din raza de competenta a acestora, la cererea scrisa a conducerii organizatiilor neguvernamentale sau a institutiilor mass-media din Romania, facuta cu cel putin 5 zile inaintea datei alegerilor.
(6) Acreditarea observatorilor externi si a reprezentantilor externi ai mass-mediei se face de Autoritatea Electorala Permanenta, la propunerea Ministerului Afacerilor Externe, pentru toate birourile electorale.
(7) Pot fi acreditate ca observatori interni doar persoanele propuse de acele organizatii neguvernamentale care prezinta o adeverinta privind indeplinirea conditiilor prevazute la alin. (3), eliberata de Autoritatea Electorala Permanenta. Adeverinta poate fi solicitata pana cel mai tarziu cu 10 zile inaintea datei alegerilor.
(8) Pot fi acreditate ca reprezentanti interni ai mass-mediei din Romania persoanele propuse de acele institutii mass-media care prezinta o adeverinta eliberata de Autoritatea Electorala Permanenta privind faptul ca desfasoara activitati in domeniul mass-media. Adeverinta poate fi solicitata pana cel mai tarziu cu 10 zile inaintea datei alegerilor in baza unor documente din care rezulta obiectul de activitate al institutiei respective.
(9) Persoanele acreditate pot asista la operatiunile electorale in ziua votarii, incepand cu ora 6,00 si terminand cu momentul incheierii si semnarii de catre membrii biroului electoral al sectiei de votare a procesului-verbal de constatare a rezultatelor votarii in sectia respectiva, numai daca prezinta actul de acreditare, care este valabil si in copie. Acestea nu pot interveni in niciun mod in organizarea si desfasurarea alegerilor, avand numai dreptul de a sesiza in scris presedintele biroului electoral in cazul constatarii unei neregularitati. Orice act de propaganda electorala, precum si incalcarea in orice mod a actului de acreditare atrag aplicarea sanctiunilor legale, suspendarea acreditarii de catre biroul electoral care a constatat abaterea, iar in ziua votarii, indepartarea imediata a persoanei respective din sectia de votare.
(10) La biroul electoral al sectiei de votare, persoanele acreditate pot stationa numai in spatiul stabilit in acest sens in sala de votare de catre presedintele biroului electoral al sectiei de votare. Acreditarea permite accesul titularului acesteia si in spatiul special amenajat in acest sens la biroul electoral judetean, al sectorului municipiului Bucuresti sau la biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate care a emis acreditarea.
(11) Contestatiile privind acreditarea sau respingerea solicitarii de acreditare de catre biroul electoral judetean, biroul electoral al sectorului municipiului Bucuresti sau de catre biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate se depun, in cel mult doua zile de la afisarea deciziei, la tribunalul in a carui raza teritoriala functioneaza biroul electoral si se solutioneaza de acesta in cel mult doua zile de la inregistrare . Hotararea este definitiva si irevocabila.
(12) Contestatiile privind respingerea de catre Autoritatea Electorala Permanenta a solicitarii de eliberare a adeverintelor prevazute la alin. (7) si (8) se depun in cel mult doua zile de la comunicarea raspunsului la Curtea de Apel Bucuresti si se solutioneaza de aceasta in termen de doua zile de la inregistrare . Hotararea este definitiva si irevocabila.


Capitolul III - Stabilirea rezultatului alegerilor


Art.48
(1) Dupa inchiderea salii unde se voteaza, presedintele, in prezenta membrilor biroului electoral, efectueaza operatiunile de numarare a buletinelor de vot si de consemnare a rezultatului votarii, dupa cum urmeaza:
a) verifica starea sigiliilor de pe urnele de votare, sigileaza fanta urnelor de votare, introduce stampilele cu mentiunea ``VOTAT`` intr-un plic care se sigileaza prin aplicarea stampilei de control a sectiei de votare. Disparitia uneia sau a mai multor stampile se consemneaza la pct. i) al procesului-verbal prevazut la art. 49 alin. (1);
b) anuleaza buletinele de vot neintrebuintate, prin inscrierea pe diagonala primei pagini a mentiunii ``ANULAT`` si aplicarea stampilei de control a sectiei de votare; in cazul in care exista pachete intacte cu buletine de vot, mentiunea ``ANULAT`` se inscrie o singura data pe pachetul respectiv si se aplica o singura data stampila de control;
c) stabileste numarul alegatorilor inscrisi in copia listei electorale permanente; este interzis, cu exceptia prevazuta la art. 44 alin. (6), sub sanctiunea legii, ca pe aceste documente sa existe stersaturi, modificari sau completari; rezultatul numararii se va inscrie la pct. a) din procesul-verbal prevazut la art. 49 alin. (1);
d) stabileste numarul alegatorilor prezenti la urne, prin numararea semnaturilor inscrise pe copiile listelor electorale permanente existente in sectia de votare, respectiv pe tabelele intocmite conform art. 9. Rezultatele vor fi consemnate in procesul-verbal la pct. b), respectiv pct. b1, b2 si b3 din procesul-verbal prevazut la art. 49 alin. (1);
e) desigileaza urnele, una cate una, numara buletinele de vot si deschide buletinele de vot unul cate unul; la deschiderea fiecarui buletin, presedintele citeste cu voce tare numele si prenumele candidatului votat si arata buletinul de vot celor prezenti; buletinele de vot deschise se grupeaza pe candidati, se numara si se leaga separat; voturile nule si voturile valabil exprimate pentru fiecare candidat se consemneaza in cate un tabel separat de cate un membru al biroului electoral al sectiei de votare, desemnat de presedinte.
(2) Sunt nule buletinele de vot pe care nu a fost aplicata stampila de control a sectiei de votare, buletinele de alt model decat cel legal aprobat, buletinele pe care nu a fost aplicata stampila cu mentiunea ``VOTAT``, buletinele de vot la care stampila cu mentiunea ``VOTAT`` este aplicata pe mai multe patrulatere sau in afara acestora; votul este valabil exprimat in cazul in care, desi stampila cu mentiunea ``VOTAT`` aplicata a depasit limitele patrulaterului, optiunea alegatorului este evidenta, in cazul in care tusul s-a imprimat si pe cealalta parte a foii pe care a fost aplicata stampila cu mentiunea ``VOTAT``, precum si in situatia in care stampila a fost aplicata de mai multe ori in acelasi patrulater sau atat intr-un patrulater, cat si in afara oricarui alt patrulater; efectuarea de stersaturi sau acoperirea prin scriere a buletinelor de vot nu atrage nulitatea acestora; buletinele de vot nule nu intra in calculul voturilor valabil exprimate.

Art.49
(1) Dupa deschiderea urnelor si numararea voturilor, presedintele biroului electoral al sectiei de votare intocmeste un proces-verbal, in 3 exemplare, care cuprinde:
a) numarul total al alegatorilor prevazut in copia de pe lista electorala permanenta existenta in sectia de votare [pct. a) >/= pct. b1];
b) numarul total al alegatorilor care s-au prezentat la urne [pct. b) = pct. b1 + pct. b2 + pct. b3], din care:
b1 - numarul total al alegatorilor care s-au prezentat la urne, inscrisi in copia de pe lista electorala permanenta;
b2 - numarul total al alegatorilor care s-au prezentat la urne si nu sunt cuprinsi in copia de pe lista electorala permanenta, inscrisi in tabelul prevazut la art. 9 alin. (1);
b3 - numarul total al alegatorilor care au votat utilizand urna speciala, inscrisi in tabelul prevazut la art. 9 alin. (2);
c) numarul total al voturilor valabil exprimate [pct. c) d) numarul voturilor nule;
e) numarul buletinelor de vot primite [pct. e) >/= pct. c) + pct. d) + pct. f) ];
f) numarul buletinelor de vot neintrebuintate si anulate;
g) numarul voturilor valabil exprimate, obtinute de fiecare candidat;
h) expunerea pe scurt a intampinarilor formulate si a modului de solutionare a acestora, precum si a contestatiilor inaintate biroului electoral judetean, biroului electoral al sectorului municipiului Bucuresti sau biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate, dupa caz;
i) numarul stampilelor cu mentiunea ``VOTAT`` la inceperea votarii; se mentioneaza disparitia uneia sau mai multor stampile, daca este cazul, precum si starea sigiliilor de pe urne la incheierea votarii;
j) alte situatii; se mentioneaza daca numarul buletinelor de vot gasite in urna difera de numarul alegatorilor care au votat, rezultat in urma numararii semnaturilor din listele electorale permanente si tabelele prevazute la art. 9; se mentioneaza daca numarul buletinelor de vot gasite in urna adunat cu cel al buletinelor de vot neintrebuintate si cele anulate difera de numarul total de buletine de vot primite, precum si orice alte incidente.
(2) Presedintele biroului electoral al sectiei de votare si ceilalti membri semneaza procesul-verbal pe care se aplica stampila de control a biroului electoral. Lipsa semnaturilor unor membri ai biroului sectiei de votare nu influenteaza valabilitatea procesului-verbal. Presedintele va mentiona motivele care au impiedicat semnarea.
(3) Un exemplar al procesului-verbal se afiseaza la loc vizibil, la sediul biroului electoral al sectiei de votare.
(4) Membrilor birourilor electorale ale sectiilor de votare li se elibereaza, la cerere, o copie de pe procesul-verbal, certificata de catre toti cei care au semnat originalul.
(5) Doua exemplare ale procesului-verbal prevazut la alin. (1), toate contestatiile privitoare la operatiunile electorale ale biroului electoral al sectiei de votare, buletinele de vot nule si cele contestate alcatuiesc un dosar sigilat si stampilat care trebuie insotit de stampila de control . Copia de pe lista electorala permanenta impreuna cu tabelele utilizate in cadrul sectiei de votare, precum si declaratiile pe propria raspundere prevazute de art. 44 alin. (4), dupa caz, alcatuiesc un dosar distinct. In cel mult 24 de ore de la incheierea votarii, ambele dosare sunt inaintate biroului electoral judetean sau, dupa caz, biroului electoral al sectorului municipiului Bucuresti de catre presedintele biroului electoral al sectiei de votare, cu paza inarmata, insotit, la cerere, de alti membri ai biroului electoral respectiv.
(6) Procesele-verbale intocmite de birourile electorale ale sectiilor de votare din strainatate, insotite de toate intampinarile si contestatiile privitoare la operatiunile electorale ale biroului electoral al sectiei de votare, sunt transmise prin mijloace electronice la biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate, prin grija reprezentantelor diplomatice, in cel mult 24 de ore de la primirea acestora. Exactitatea datelor din aceste procese-verbale este confirmata telefonic de catre presedintele sau loctiitorul biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate, care contrasemneaza si stampileaza documentele primite. Procesele-verbale contrasemnate sunt utilizate in centralizarea rezultatelor votarii.
(7) In cazul in care constata neconcordante intre datele continute de un proces-verbal primit de la un birou electoral al unei sectii de votare, biroul electoral judetean sau al sectorului municipiului Bucuresti trebuie sa solicite presedintelui biroului electoral al sectiei de votare respectiv sa efectueze corecturile necesare. Acestea sunt considerate valabile numai daca au fost atestate prin semnatura si prin aplicarea stampilei de control a sectiei de votare.




Afişează Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Alegeri prezidentiale    Legea 370/2004

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro