EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
5814
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Publicat: 13 Sep 2011
49619 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Republicata in
Monitorul Oficial
nr. 650 din 12 septembrie 2011
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Perioada in care competitorii electorali desfasoara activitati de propaganda cu scopul de a-i determina pe alegatori sa isi exprime voturile in favoarea lor;
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Suprafata de teren extinsa de o parte si de alta a proiectiei in plan orizontal a conductelor
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Mijloc de reclama care poate imbina imaginea sugestiva cu mesajul cuvintelor
Mijloc de reclama care poate imbina imaginea sugestiva cu mesajul cuvintelor
Una dintre cele doua laturi ale infractiunii constand din manifestarile exterioare prin care se realizeaza actiunea sau interactiunea si se produc urmarile socialmente periculoase.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
(Issuer) Entitate legala care are capacitatea de a emite si de a distribui un instrument financiar transferabil.
(2) Mijloacele folosite in campania electorala nu pot contraveni ordinii de
drept
.
(3) In unitatile militare, in unitatile de invatamant, in timpul programului de invatamant, in sediile reprezentantelor diplomatice, precum si in penitenciare, actiunile de
campanie electorala
de orice tip sunt interzise.
(4) In timpul campaniei electorale, primarii asigura candidatilor si formatiunilor politice care i-au propus, in mod nediscriminatoriu, spatii corespunzatoare pentru a se intalni cu alegatorii.
Art.38
(1) Campania electorala, prin serviciile de programe audiovizuale, publice si private, trebuie sa serveasca urmatoarelor interese generale:
a) ale electoratului - de a primi informatii corecte, astfel incat sa isi poata exercita dreptul de vot in cunostinta de cauza;
b) ale candidatilor si partidelor politice, aliantelor politice, aliantelor electorale, organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care ii sustin - de a se face cunoscuti si de a-si prezenta platformele, programele politice si ofertele electorale;
c) ale radiodifuzorilor - de a-si exercita drepturile si responsabilitatile care decurg din profesiunea de jurnalist.
(2) Radiodifuzorii publici si privati sunt obligati sa asigure, in cadrul serviciilor de programe audiovizuale, desfasurarea unei campanii electorale echitabile, echilibrate si corecte pentru toti candidatii si toate partidele politice, aliantele politice, aliantele electorale, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care ii sustin.
Art.39
(1) In perioada electorala, in cazul prezentarii de sondaje de opinie cu continut electoral, acestea trebuie insotite de urmatoarele informatii:
a) denumirea institutiei care a realizat sondajul;
b) data sau intervalul de timp in care a fost efectuat sondajul si metodologia utilizata;
c) dimensiunea esantionului si
marja
maxima de eroare;
d) cine a solicitat si cine a platit efectuarea sondajului.
(2) Televotul sau anchetele facute pe strada in randul electoratului nu trebuie sa fie prezentate ca reprezentative pentru opinia publica sau pentru un anumit grup social ori etnic.
(3) Cu 48 de ore inainte de ziua votarii este interzisa prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete cu continut electoral facute pe strada.
(4) Pot efectua sondaje de opinie la iesirea de la urne institutele de sondare a opiniei publice sau societatile comerciale ori organizatiile neguvernamentale care au in obiectul de activitate realizarea de sondaje de opinie si care sunt acreditate de Biroul Electoral Central, prin decizie, in acest sens.
Operatorii de sondaj ai acestora au acces, in baza acreditarii institutiei pentru care lucreaza, in
zona de protectie
a sectiei de votare prevazuta la art. 43 alin. (6), fara a avea acces in interiorul localului sectiei de votare.
(5) In ziua votarii este interzisa prezentarea sondajelor realizate la iesirea de la urne, inainte de incheierea votarii.
Art.40
(1) Candidatii sunt obligati sa solicite, pana la data inceperii campaniei electorale, conducerii serviciilor publice de radio si televiziune acordarea timpilor de antena. Solicitarile peste acest
termen
nu se iau in considerare.
(2) Accesul candidatilor la serviciile publice si private de radio si televiziune este gratuit. Posturile private de radio si televiziune vor oferi candidatilor timpi de antena proportionali cu cei practicati de posturile publice. Nerespectarea prevederilor prezentului alineat de catre posturile private de radio si televiziune atrage sanctionarea acestora. Sanctiunile sunt stabilite prin decizii ale Consiliului National al Audiovizualului.
(3) Este interzisa introducerea spoturilor publicitare electorale in alte emisiuni decat cele electorale.
(4) In
termen
de 10 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului privind stabilirea datei alegerilor, Consiliul National al Audiovizualului stabileste, prin decizie, regulile de desfasurare prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale a campaniei electorale pentru presedinte.
(5) Candidatii isi pot desemna coordonatori de campanie la nivelul judetelor, sectoarelor municipiului Bucuresti si pentru strainatate, pe care ii notifica Biroului Electoral Central si Autoritatii Electorale Permanente in cel mult 48 de ore de la ramanerea definitiva a candidaturilor.
(6) Coordonatorii de campanie ai candidatilor au rolul de a reprezenta candidatii si de a conduce campania electorala a acestora, acolo unde au fost desemnati.
Art.41
(1) Primarii sunt obligati ca dupa data expirarii termenului de
depunere
a candidaturilor, dar pana la ramanerea definitiva a acestora, sa stabileasca, prin
dispozitie
care se aduce la cunostinta publica prin afisare la sediul primariei, locuri speciale pentru afisajul electoral, in care sa amplaseze panouri electorale, tinand seama de numarul candidatilor.
(2) Locurile speciale pentru afisaj trebuie sa fie stabilite in locuri publice frecventate de cetateni, astfel incat sa poata fi folosite fara stanjenirea circulatiei pe drumurile publice si a celorlalte activitati din localitatile respective. In prealabil, primarii sunt obligati sa asigure inlaturarea din spatiul
public
a oricaror materiale de propaganda electorala ramase de la campaniile electorale precedente.
(3) Locurile speciale pentru afisaj electoral pot fi folosite numai de candidatii la functia de presedinte si de partidele care i-au propus.
(4) Este interzisa utilizarea de catre un
candidat
a locurilor speciale pentru afisaj electoral, astfel incat sa impiedice folosirea acestora de catre un alt
candidat
.
(5) Afisajul electoral este permis in alte locuri decat cele stabilite potrivit alin. (2) numai cu acordul scris al proprietarilor sau, dupa caz, al detinatorilor si numai cu luarea masurilor impuse de legislatia in vigoare pentru asigurarea sigurantei cetatenilor.
(6) Pe un panou electoral fiecare
candidat
poate aplica un singur
afis
electoral. Un
afis
electoral amplasat in locurile prevazute la alin. (1) nu poate depasi dimensiunile de 500 mm o latura si 300 mm cealalta latura, iar cel prin care se convoaca o reuniune electorala, 400 mm o latura si 250 mm cealalta
latura
.
(7) Sunt interzise afisele electorale care combina culorile intr-o succesiune care reproduce drapelul Romaniei sau al altui
stat
.
(8) Se interzice afisajul in scop electoral prin aplicarea pe peretii sau pilonii de sustinere a podurilor, tunelurilor, viaductelor, pe indicatoarele rutiere, panourile de orientare si informare rutiera, precum si pe sistemele electronice de reglementare a circulatiei.
(9) Activitatile de propaganda electorala nu pot afecta in niciun fel spatiile verzi, rezervatiile naturale si zonele protejate ecologic.
(10) Folosirea minorilor cu varsta sub 16 ani pentru distribuirea sau amplasarea de materiale de propaganda electorala este interzisa.
(11) Dupa incheierea campaniei electorale se interzice
difuzarea
de mesaje electorale in format audio, vizual sau mixt pe ecrane digitale amplasate in locuri publice ori private, precum si prin intermediul unor vehicule special amenajate.
(12) Primarul, cu sprijinul organelor de ordine publica, este obligat sa asigure integritatea panourilor, afiselor electorale si a altor materiale de propaganda electorala amplasate in locuri autorizate.
(13) Primarii pot aproba instalarea pe domeniul
public
de catre candidati si, dupa caz, de catre partidele politice, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantele politice si aliantele electorale care ii sustin a unor amenajari provizorii in scopul distribuirii de materiale de propaganda electorala, daca prin amplasarea lor nu se instituie restrictii de circulatie rutiera sau pietonala.
(14) Campania electorala se poate desfasura in alt stat decat Romania numai cu respectarea legislatiei in vigoare a statului respectiv.
Art.42
(1) Birourile electorale judetene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate vegheaza la corecta desfasurare a campaniei electorale, solutionand, prin decizii, plangerile cu privire la campania electorala. Decizia se aduce la cunostinta publica prin afisare la loc vizibil la sediul biroului electoral
emitent
.
(2) Daca birourile electorale judetene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate considera, cu ocazia solutionarii plangerii, ca este necesara luarea unor masuri administrative sau aplicarea unor sanctiuni contraventionale ori penale, sesizeaza autoritatile competente.
Inapoi
1
2
...
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Inainte
Afişează
Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Alegeri prezidentiale
Legea 370/2004
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964