EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3076
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Publicat: 13 Sep 2011
50023 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Republicata in
Monitorul Oficial
nr. 650 din 12 septembrie 2011
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Se considera inregistrare sonora sau fonograma, in sensul legii 8/1996, orice fixare, exclusiv sonora, a sunetelor provenite dintr-o interpretare ori executie a unei opere sau a altor sunete ori a reprezentarilor numerice ale acestor sunete, oricare ar fi metoda si suportul utilizate pentru aceasta fixare.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act adoptat de organele de stat,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
1. Act, livret oficial care atesta identitatea unei persoane. Adeverinta oficiala prin care se consemneaza ceva.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Denumire a Camerei inferioare a Parlamentului in unele tari
(2) Inregistrarea si respingerea inregistrarii candidaturilor de catre Biroul Electoral Central se fac prin decizie, in
termen
de cel mult 48 de ore de la depunerea acestora.
(3) Biroul Electoral Central intocmeste procese-verbale din care rezulta data si ora afisarii deciziilor de inregistrare sau, dupa caz, de respingere a inregistrarii candidaturilor.
(4) Candidatii pot renunta la candidaturi pana la data ramanerii definitive a candidaturilor. In acest scop, acestia declara in scris pe propria raspundere ca renunta la candidatura. Declaratia se depune la Biroul Electoral Central.
Art.30
(1) Semnele electorale se depun la Biroul Electoral Central in scris si in format electronic odata cu depunerea candidaturii.
(2) Semnele electorale ale candidatilor la functia de Presedinte al Romaniei trebuie sa se deosebeasca clar intre ele, fiind interzisa utilizarea acelorasi simboluri grafice, oricare ar fi figura geometrica in care sunt incadrate. Candidatii propusi de partide politice si aliante politice pot intrebuinta ca semn electoral semnul permanent cu care aceste formatiuni politice s-au
inscris
la
Tribunalul
Bucuresti.
(3) Semnele electorale nu pot reproduce sau combina simbolurile nationale ale statului roman, ale altor state, ale Uniunii Europene, ale organismelor internationale ori ale cultelor religioase.
(4) In cazul in care un
candidat
opteaza pentru semnul electoral al partidului politic, al organizatiei cetatenilor apartinand unei minoritati nationale, aliantei politice sau electorale care il propune, dupa caz, acesta il poate folosi daca formatiunea politica respectiva, inregistrata legal incepand din anul 1990, l-a folosit prima, si nu poate fi insusit sau utilizat de alt partid politic, alianta politica, alianta electorala, organizatie a cetatenilor apartinand unei minoritati nationale inregistrata ulterior sau de un
candidat
independent decat cu consimtamantul celor carora le-a apartinut, respectiv al partidelor care au alcatuit alianta politica sau alianta electorala initiala.
(5) In cazul in care acelasi semn electoral este solicitat de mai multi candidati, atribuirea se face candidatului care a depus primul semnul respectiv.
(6) Inregistrarea sau respingerea inregistrarii semnelor electorale se face de catre Biroul Electoral Central, prin decizie, odata cu inregistrarea sau respingerea inregistrarii candidaturilor.
Art.31
(1) In cel mult 24 de ore de la expirarea termenului prevazut la art. 29 alin. (2), respectiv la art. 30 alin. (6), candidatii, partidele politice, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantele politice, aliantele electorale si alegatorii pot contesta inregistrarea sau respingerea inregistrarii candidaturilor sau a semnelor electorale, dupa caz. Contestatiile se fac in scris si se depun la
Curtea Constitutionala
.
(2)
Curtea Constitutionala solutioneaza
contestatiile in
termen
de cel mult doua zile de la
inregistrare
. Hotararile sunt definitive, se comunica de indata Biroului Electoral Central si se publica in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I.
(3) In cel mult 24 de ore de la expirarea termenului de solutionare a contestatiilor prevazut la alin. (2), Biroul Electoral Central aduce la cunostinta publica, prin afisare pe pagina proprie de
internet
si prin intermediul mass-mediei, candidaturile si semnele electorale definitive, in ordinea in care au fost depuse. In acelasi termen, Biroul Electoral Central comunica birourilor electorale judetene, birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate, candidaturile si semnele electorale definitive, in ordinea in care au fost depuse, acestea avand
obligatia
de a le afisa de indata la sediul lor.
SECTIUNEA 5 - Buletinele de vot si stampilele electorale
Art.32
(1) Modelul, dimensiunile si conditiile de tiparire ale buletinelor de vot se stabilesc prin
hotarare
a Guvernului, in
termen
de 5 zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului privind stabilirea datei alegerilor, la propunerea Autoritatii Electorale Permanente si a Ministerului Administratiei si Internelor.
(2) Buletinele de vot se vor imprima de catre Regia Autonoma ``Monitorul Oficial``, cu litere de aceeasi marime si aceleasi caractere si cu aceeasi cerneala, in atatea exemplare cati alegatori sunt inscrisi in listele electorale permanente, cu un supliment de 10%, la care se adauga numarul estimat al buletinelor de vot necesare pentru sectiile de votare din strainatate, precum si numarul estimat al buletinelor de vot necesare pentru sectiile de votare speciale. In acest sens, in
termen
de 10 zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului privind stabilirea datei alegerilor, Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, Ministerul Afacerilor Externe si institutiile prefectului vor comunica Biroului Electoral Central: numarul alegatorilor inscrisi in listele electorale permanente, numarul estimat de buletine de vot necesare pentru sectiile de votare din strainatate, precum si numarul estimat de buletine de vot necesare pentru sectiile de votare speciale.
(3) Cu cel putin 15 zile inaintea datei alegerilor, macheta buletinului de vot se prezinta de Regia Autonoma ``Monitorul Oficial`` membrilor Biroului Electoral Central. Operatiunea de prezentare a buletinului de vot se consemneaza intr-un procesverbal care se semneaza de toate persoanele prezente. Eventualele obiectii se formuleaza pe loc, obiectiile ulterioare nemaifiind luate in considerare. Membrii Biroului Electoral Central trebuie sa solicite Regiei Autonome ``Monitorul Oficial`` modificarea machetei si tiparirea corecta a buletinelor de vot, daca numele si prenumele candidatilor, ordinea de inscriere a acestora, precum si semnele electorale sunt incorect imprimate ori nu sunt vizibile.
(4) Un exemplar al buletinului de vot, vizat si anulat de presedintele Biroului Electoral Central, va fi afisat pe site-ul acestei institutii.
Art.33
(1) Confectionarea stampilelor birourilor electorale judetene, ale birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, a stampilelor de control ale birourilor electorale ale sectiilor de votare, a stampilei biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate si a stampilelor birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate se realizeaza prin grija prefectilor, respectiv a Ministerului Afacerilor Externe pana cel mai tarziu cu 10 zile inaintea datei alegerilor.
(2) Stampila Biroului Electoral Central se confectioneaza de Ministerul Administratiei si Internelor, iar stampilele cu mentiunea ``VOTAT`` se confectioneaza de Regia Autonoma ``Monetaria Statului``. Stampila cu mentiunea ``VOTAT`` trebuie astfel dimensionata incat sa fie mai mica decat patrulaterele de pe buletinul de vot, respectiv decat distanta dintre acestea.
(3) In cazul pierderii sau furtului unor stampile electorale, birourile electorale ierarhic superioare celor carora le apartineau stampilele electorale respective iau masuri in vederea inlocuirii acestora, cu sprijinul Regiei Autonome ``Monetaria Statului``, prefectului sau Ministerului Afacerilor Externe, dupa caz.
Art.34
(1) Buletinele de vot, stampilele de control si stampilele cu mentiunea ``VOTAT``, formularele pentru incheierea proceselor-verbale, copiile de pe listele electorale, tabelele prevazute la art. 9 si celelalte materiale necesare desfasurarii procesului electoral se preiau de catre prefect, impreuna cu presedintele biroului electoral judetean sau al biroului electoral al sectorului municipiului Bucuresti, pe baza de proces-verbal, si se pastreaza in incaperi speciale, incuiate si sigilate. Aceste materiale se distribuie, prin intermediul primarilor, presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare, pe baza de procesverbal, cel mai tarziu cu doua zile inaintea alegerilor. Pentru sectiile de votare din strainatate,
preluarea
si predarea acestor materiale se fac, pe baza de proces-verbal, de catre presedintele biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe.
(2) Predarea si distribuirea buletinelor de vot se fac in pachete sigilate de cate 100 de bucati sau multiplu de 100 de bucati, pe baza de
proces-verbal
.
(3) In preziua alegerilor, la sediul fiecarei sectii de votare se afiseaza un
buletin
de vot, vizat si anulat, dupa caz, de presedintele biroului electoral judetean, al sectorului municipiului Bucuresti sau al biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate.
SECTIUNEA 6 - Campania electorala
Art.35
(1) Campania electorala incepe cu 30 de zile inainte de data alegerilor si se incheie in dimineata zilei de sambata de dinaintea datei alegerilor, la ora 7,00.
(2) Presedintele in
functie
poate participa la campania prezidentiala a partidului politic sau a aliantei politice care l-a propus sau ii sustine candidatura, potrivit art. 27.
Art.36
(1) Pentru candidatii la alegerea Presedintelui Romaniei, accesul la serviciile publice de radio si televiziune este egal si gratuit.
(2) Orarul pentru campania electorala si repartizarea timpilor de antena pentru accesul egal si gratuit al candidatilor la serviciile publice de radio si televiziune se fac, dupa incheierea perioadei de
depunere
a candidaturilor, de birourile permanente reunite ale celor doua Camere ale Parlamentului, impreuna cu reprezentantii serviciilor publice de radio si televiziune si cu participarea candidatilor.
(3) Daca alegerile pentru Presedintele Romaniei au loc concomitent cu cele pentru
Camera Deputatilor
si Senat, se vor avea in vedere si orarul si repartizarea timpilor de antena pentru campania electorala privind alegerea celor doua Camere.
Art.37
(1) In campania electorala candidatii si, dupa caz, partidele politice, aliantele politice si aliantele electorale, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care i-au propus, precum si cetatenii au dreptul sa isi exprime opiniile in mod liber si fara nicio discriminare, prin mitinguri, adunari, marsuri, precum si prin intermediul mass-mediei. Organizarea mitingurilor, adunarilor si marsurilor se poate face numai cu autorizarile prevazute de legislatia in vigoare.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
...
12
13
Inainte
Afişează
Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Alegeri prezidentiale
Legea 370/2004
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964