EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2070
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Publicat: 13 Sep 2011
50029 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Republicata in
Monitorul Oficial
nr. 650 din 12 septembrie 2011
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
1. Act, livret oficial care atesta identitatea unei persoane. Adeverinta oficiala prin care se consemneaza ceva.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
1. Act, livret oficial care atesta identitatea unei persoane. Adeverinta oficiala prin care se consemneaza ceva.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Se considera inregistrare sonora sau fonograma, in sensul legii 8/1996, orice fixare, exclusiv sonora, a sunetelor provenite dintr-o interpretare ori executie a unei opere sau a altor sunete ori a reprezentarilor numerice ale acestor sunete, oricare ar fi metoda si suportul utilizate pentru aceasta fixare.
Ocupatia activitatea utila, aducatoare de venit (in bani sau in natura)
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ care grupeaza principiile si cele mai importante prevederi legale referitoare la stabilirea faptelor ce constituie infractiuni,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
(3) In cazul in care numarul persoanelor propuse de formatiunile politice este insuficient pentru completarea birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate, acestea sunt completate cu persoane cu o buna reputatie, fara apartenenta politica si care indeplinesc conditiile prevazute la art. 13 alin. (2), dintr-o lista intocmita de Ministerul Afacerilor Externe. Lista este transmisa spre avizare Autoritatii Electorale Permanente de catre Ministerul Afacerilor Externe, in formatul solicitat de aceasta, in
termen
de doua zile de la intocmire. Avizul Autoritatii Electorale Permanente se comunica Ministerului Afacerilor Externe pana cel mai tarziu cu 5 zile inaintea desemnarii presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare.
(4) Termenele pentru desemnarea presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate, respectiv pentru comunicarea reprezentantilor formatiunilor politice in birouri, precum si pentru completarea birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate sunt cele prevazute de prezenta
lege
pentru birourile electorale ale sectiilor de votare din tara.
(5) Toate cheltuielile privind transportul, cazarea, masa si alte
cheltuieli
curente ale membrilor birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate se suporta de catre cei care ii desemneaza.
(6) La solicitarea scrisa a reprezentantilor formatiunilor politice in biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate, presedintele pune la dispozitia acestora copii certificate ale proceselor-verbale de completare a birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate.
Art.24
(1) Cu doua zile inainte de data alegerilor, birourile electorale ale sectiilor de votare primesc, pe baza de procesverbal, de la birourile electorale judetene sau de la birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, prin intermediul primarilor, urmatoarele:
a) doua copii de pe listele electorale permanente, care cuprind alegatorii din sectia de votare; un exemplar este pus la dispozitia alegatorilor pentru consultare si un exemplar este utilizat in data alegerilor;
b) buletinele de vot, stampila de control si stampilele cu mentiunea ``VOTAT``;
c) formularele tabelelor prevazute la art. 9, formularele pentru incheierea proceselor-verbale, alte imprimate si materiale necesare desfasurarii procesului electoral, precum si un
buletin
de vot anulat, dupa caz, de catre presedintele biroului electoral judetean, respectiv al biroului electoral al sectorului municipiului Bucuresti, pe care il vor afisa la sediul sectiei de votare intr-un loc vizibil, in ziua premergatoare alegerilor.
(2) Dupa primire, materialele prevazute la alin. (1) lit. a)-c) se sigileaza de catre presedintii birourilor electorale ale sectiilor de votare si se pastreaza, pana la transportul lor la localurile sectiilor de votare, sub paza, intr-un singur spatiu pus la
dispozitie
de primarul unitatii administrativ-teritoriale in care acestea isi desfasoara
activitatea
.
(3) Birourile electorale ale sectiilor de votare din strainatate primesc, pe baza de proces-verbal, de la biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, buletinele de vot, stampila de control, stampilele cu mentiunea ``VOTAT``, formularele tabelelor prevazute la art. 9 alin. (1), formularele pentru incheierea proceselor-verbale, alte imprimate si materiale necesare desfasurarii procesului electoral, precum si un
buletin
de vot anulat de catre presedintele biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate, pe care il vor afisa la sediul sectiei de votare intr-un loc vizibil, in ziua premergatoare. Dupa primire, acestea se sigileaza de catre presedintii birourilor electorale ale sectiilor de votare si se pastreaza, pana la transportul lor la localurile sectiilor de votare, intr-un singur spatiu pus la
dispozitie
de seful reprezentantei diplomatice din statul respectiv.
(4) Birourile electorale ale sectiilor de votare au urmatoarele atributii:
a) asigura buna organizare si desfasurare a operatiunilor electorale in raza lor teritoriala de competenta;
b) rezolva intampinarile referitoare la propria lor activitate, precum si contestatiile cu privire la procesul de votare;
c) numara voturile si consemneaza rezultatele votarii in procesele-verbale prevazute la art. 49 alin. (1); poate decide renumararea voturilor, la solicitarea oricarui membru, inainte de consemnarea rezultatului numaratorii in procesul-verbal prevazut la art. 49 alin. (1);
d) indeplinesc orice alte atributii stabilite prin prezenta
lege
sau prin hotarari si decizii ale birourilor electorale ierarhic superioare.
(5) Dupa incheierea votarii si consemnarea rezultatelor votarii, birourile electorale ale sectiilor de votare efectueaza urmatoarele activitati:
a) predau birourilor electorale judetene sau, dupa caz, biroului electoral al sectorului urmatoarele: procesele-verbale cuprinzand rezultatele votarii, buletinele de vot nule si cele contestate, impreuna cu intampinarile, contestatiile si materialele la care acestea se refera, de competenta acestora, dosarele cuprinzand copiile de pe listele electorale permanente si tabelele utilizate in cadrul sectiei de votare, precum si declaratiile pe propria raspundere prevazute de art. 44 alin. (4), dupa caz; birourile electorale ale sectiilor de votare din strainatate predau, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate sau, in cazul in care acesta si-a incetat activitatea, Tribunalului Bucuresti procesele-verbale cuprinzand rezultatele votarii, buletinele de vot nule si cele contestate, impreuna cu intampinarile, contestatiile si materialele la care acestea se refera si predau Autoritatii Electorale Permanente, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, dosarele cuprinzand tabelele utilizate in cadrul sectiilor de votare din strainatate, precum si declaratiile pe propria raspundere prevazute de art. 44 alin. (5);
b) predau, pe baza de proces-verbal, reprezentantului judecatoriei in a carei raza teritoriala isi au sediul si care se afla la sediul biroului electoral judetean sau, dupa caz, la sediul biroului electoral al sectorului municipiului Bucuresti, buletinele de vot intrebuintate si necontestate, precum si cele anulate, stampilele si celelalte materiale utilizate in desfasurarea votarii; birourile electorale ale sectiilor de votare din strainatate inainteaza aceste materiale reprezentantelor diplomatice, care, in
termen
de 3 luni de la publicarea rezultatului alegerilor in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, le predau in vederea topirii de catre operatorii economici specializati.
(6) In exercitarea atributiilor care ii revin, biroul electoral al sectiei de votare adopta decizii. Deciziile sunt obligatorii pentru toate partile la care se refera si se aduc la cunostinta publica prin afisare la loc vizibil la sediul biroului electoral al sectiei de votare.
Art.25
(1) Formatiunile politice care participa la alegeri si candidatii pot contesta modul de formare si componenta birourilor electorale, in cel mult doua zile de la expirarea termenului de constituire sau, dupa caz, de completare a acestor birouri.
(2) Contestatiile se depun la biroul electoral ierarhic superior sau, in cazul in care contestatia se refera la Biroul Electoral Central, la Inalta Curte de Casatie si
Justitie
si se solutioneaza de acestea in
termen
de cel mult doua zile de la
inregistrare
.
Decizia sau, dupa caz, hotararea pronuntata este definitiva.
Art.26
Birourile electorale judetene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate si birourile electorale ale sectiilor de votare isi inceteaza activitatea la data validarii rezultatului alegerilor pentru presedintele ales.
SECTIUNEA 4 - Candidaturile
Art.27
(1) Propunerile de candidati pentru alegerea Presedintelui Romaniei se depun la Biroul Electoral Central, cel mai tarziu cu 30 de zile inainte de data alegerilor.
(2) Propunerile se fac in scris si vor fi primite numai daca:
a) sunt semnate de conducerea partidului sau a aliantei politice ori de conducerile acestora, care au propus candidatul sau, dupa caz, de candidatul independent;
b) cuprind prenumele si numele, locul si data nasterii, starea civila, domiciliul, studiile,
ocupatia
si profesia candidatului si precizarea ca indeplineste conditiile prevazute de
lege
pentru a candida;
c) sunt insotite de declaratia de acceptare a candidaturii, scrisa, semnata si datata de candidat, de declaratia de avere, declaratia de interese, de o declaratie pe propria raspundere a candidatului in sensul ca a avut sau nu calitatea de lucrator al Securitatii sau de colaborator al acesteia, precum si de lista sustinatorilor, al caror numar nu poate fi mai mic de 200.000 de alegatori.
(3) Lista sustinatorilor este un act public, sub sanctiunea prevazuta de art. 292 din
Codul penal
. Lista sau listele sustinatorilor trebuie sa cuprinda data alegerilor, prenumele si numele candidatului, precum si prenumele si numele, data nasterii, adresa, denumirea, seria si numarul actului de identitate si semnatura alegatorilor care sustin candidatura. In finalul listei persoana care a intocmit-o este obligata sa faca o declaratie pe propria raspundere prin care sa ateste veridicitatea semnaturilor sustinatorilor. Modelul listei sustinatorilor si al declaratiei pe propria raspundere sunt prevazute in
anexa
care face parte integranta din prezenta
lege
.
(4) Propunerea de candidatura se depune si se inregistreaza la Biroul Electoral Central in 4 exemplare, un exemplar original si 3 copii. Exemplarul original si o copie se pastreaza la Biroul Electoral Central, un altul se inainteaza la Curtea Constitutionala, iar al patrulea,
certificat
de presedintele Biroului Electoral Central, se restituie depunatorului.
(5) Declaratiile pe propria raspundere ale candidatilor in sensul ca au avut sau nu calitatea de lucratori ai Securitatii sau de colaboratori ai acesteia sunt inaintate, in
termen
de 24 de ore de la depunere, Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii.
(6) Declaratiile de avere si declaratiile de interese ale candidatilor se publica pe pagina de
internet
a Biroului Electoral Central, in
termen
de 48 de ore de la inregistrarea candidaturilor.
(7) Dispozitiile alin. (1) si (2) se aplica, in mod corespunzator, si pentru candidatii propusi de catre organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, precum si pentru candidatii propusi de catre aliantele electorale.
(8) Apartenenta politica a candidatului la partidul politic, organizatia cetatenilor apartinand minoritatilor nationale sau la unul dintre membrii aliantei politice sau aliantei electorale care il propune nu constituie o
conditie
pentru a candida.
Art.28
Nu pot candida persoanele care, la data depunerii candidaturii, nu indeplinesc conditiile prevazute la art. 37 din Constitutia Romaniei, republicata, pentru a fi alese sau care au fost alese anterior, de doua ori, ca Presedinte al Romaniei.
Art.29
(1) Biroul Electoral Central verifica indeplinirea conditiilor de fond si de forma prevazute de prezenta
lege
pentru candidaturi, inregistreaza candidaturile care indeplinesc aceste conditii si respinge inregistrarea candidaturilor care nu indeplinesc conditiile legale.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
...
12
13
Inainte
Afişează
Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Alegeri prezidentiale
Legea 370/2004
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964