EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3015
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Publicat: 13 Sep 2011
50024 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Republicata in
Monitorul Oficial
nr. 650 din 12 septembrie 2011
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Act adoptat de organele de stat,
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Prin Declaratia de la Maastricht , din 10 decembrie 1991, statele membre ale Uniunii Europei Occidentale (UEO) au invitat tarile europene care erau membre ale NATO, dar nu si ale Uniunii Europene, sa devina membri asociati ai UEO.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
A fost promulgat la 11.09.1865
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Act prin care un organ de jurisdictie se recunoaste competent sa rezolve cererea ce i-a fost adresata
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Art.19
(1) Birourile electorale judetene, respectiv birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti au urmatoarele atributii:
a) urmaresc si asigura aplicarea unitara si respectarea dispozitiilor prezentei legi, precum si a hotararilor si deciziilor Biroului Electoral Central de catre toate autoritatile, institutiile si organismele cu responsabilitati in materie electorala din cadrul judetului sau al sectorului municipiului Bucuresti;
b) asigura, impreuna cu prefectii si Autoritatea Electorala Permanenta, instruirea presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare si a loctiitorilor acestora;
c) rezolva intampinarile referitoare la propria activitate si contestatiile cu privire la operatiunile birourilor electorale ale sectiilor de votare si la procesul de votare; deciziile date sunt definitive;
d) distribuie, pe baza de proces-verbal, prin intermediul primarilor, buletinele de vot, stampilele de control, stampilele cu mentiunea ``VOTAT`` si celelalte materiale necesare procesului electoral birourilor electorale ale sectiilor de votare;
e) centralizeaza rezultatele numararii voturilor pentru judetul sau sectorul municipiului Bucuresti in care functioneaza si inainteaza Biroului Electoral Central procesele-verbale privind centralizarea rezultatelor votarii la nivelul unitatilor administrativteritoriale la care functioneaza, procesele-verbale primite de la birourile electorale ale sectiilor de votare, dosarele cuprinzand copiile de pe listele electorale permanente si tabelele utilizate in cadrul sectiilor de votare, dupa caz, precum si toate contestatiile si intampinarile primite;
f) predau, pe baza de proces-verbal, tribunalelor judetene, respectiv Tribunalului Bucuresti buletinele de vot nule si cele contestate, precum si celelalte documente si materiale detinute, care nu sunt predate Biroului Electoral Central.
(2) Birourile electorale judetene si birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti indeplinesc orice alte atributii ce le revin potrivit prezentei legi.
(3) In exercitarea atributiilor ce le revin potrivit prevederilor prezentei legi, birourile electorale judetene si birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti adopta decizii. Deciziile sunt obligatorii pentru toate autoritatile, institutiile publice, birourile electorale, organismele cu atributii in materie electorala, precum si pentru toti participantii la alegeri la care se refera, din raza teritoriala de competenta a biroului, si se aduc la cunostinta publica prin afisare sau prin orice alt mijloc de
publicitate
.
Art.20
(1) Biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate este constituit din 3 judecatori in exercitiu ai Tribunalului Bucuresti, un reprezentant al Autoritatii Electorale Permanente desemnat de aceasta prin
hotarare
si din cel mult 7 reprezentanti ai formatiunilor politice care au propus candidati.
(2) Dispozitiile art. 18 alin. (2)-(3) se aplica in mod corespunzator.
(3) Biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate are urmatoarele atributii:
a) urmareste si asigura aplicarea unitara si respectarea dispozitiilor legale privitoare la alegeri de catre toate autoritatile, institutiile si organismele cu responsabilitati in materie electorala pentru organizarea scrutinului in strainatate;
b) asigura instruirea presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare organizate in strainatate;
c) rezolva intampinarile referitoare la propria activitate si contestatiile cu privire la activitatea birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate;
d) distribuie birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, pe baza de proces-verbal, buletinele de vot, stampilele de control, stampilele cu mentiunea ``VOTAT``, precum si celelalte materiale necesare procesului electoral;
e) centralizeaza rezultatele numararii voturilor din sectiile de votare din strainatate si inainteaza Biroului Electoral Central procesul-verbal privind centralizarea rezultatelor votarii la sectiile de votare din strainatate, procesele-verbale primite de la birourile electorale ale sectiilor de votare din strainatate, precum si toate contestatiile si intampinarile primite;
f) preda, pe baza de proces-verbal, Tribunalului Bucuresti toate documentele si materialele detinute, care nu sunt predate Biroului Electoral Central.
(4) Biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate indeplineste orice alte atributii ce ii revin potrivit legii.
(5) In exercitarea atributiilor ce ii revin potrivit prevederilor prezentei legi, biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate adopta decizii. Deciziile biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate sunt obligatorii pentru toate autoritatile, institutiile publice, birourile electorale, organismele cu atributii in materie electorala, precum si pentru toti participantii la alegeri la care se refera, din raza teritoriala de competenta a biroului, si se aduc la cunostinta publica prin afisare sau prin orice alt mijloc de
publicitate
.
Art.21
(1) Birourile electorale ale sectiilor de votare sunt alcatuite dintr-un presedinte, un loctiitor al acestuia, care sunt, de regula, juristi, precum si din cel mult 7 reprezentanti ai formatiunilor politice care au propus candidati. Birourile electorale ale sectiilor de votare nu pot functiona cu mai putin de 5
membri
.
(2) Desemnarea presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare si a loctiitorilor acestora se face cu cel mult 10 zile inainte de data alegerilor de catre presedintele tribunalului, in sedinta publica anuntata cu 48 de ore inainte, prin tragere la sorti, pe functii, dintre juristii existenti in judet sau in municipiul Bucuresti.
(3) Listele cuprinzand juristii care vor fi trasi la sorti se intocmesc de catre presedintele tribunalului impreuna cu prefectul, pana cel mai tarziu cu 25 de zile inaintea datei alegerilor. Listele vor cuprinde un numar de persoane cu cel putin 10% mai mare decat cel necesar, acestea fiind rezerva la dispozitia presedintelui biroului electoral judetean sau al sectorului municipiului Bucuresti, dupa caz, pentru inlocuirea, in cazuri deosebite, a titularilor sau pentru completarea birourilor electorale ale sectiilor de votare care nu au numarul minim de membri prevazut de prezenta
lege
.
(4) In listele prevazute la alin. (3) vor fi trecuti numai juristi care indeplinesc conditiile prevazute de art. 13 alin. (2).
(5) In cazul in care numarul juristilor este insuficient, listele vor fi completate, la propunerea prefectului, cu persoane cu o reputatie buna in localitate, care indeplinesc conditiile prevazute la art. 13 alin. (2).
(6) Listele cuprinzand propunerile de persoane pentru functiile de presedinte al biroului electoral al sectiei de votare si loctiitor al acestuia vor contine: numele, prenumele, codurile numerice personale, adresele, telefoanele si semnaturile de acceptare ale persoanelor propuse. Listele vor fi insotite de declaratiile pe propria raspundere ale persoanelor propuse privind indeplinirea conditiilor prevazute la art. 13 alin. (2).
Semnaturile de acceptare ale persoanelor propuse constituie acceptul de prelucrare a datelor personale de catre institutiile prefectului si Autoritatea Electorala Permanenta.
(7) Propunerile de persoane pentru functiile de presedinte al biroului electoral al sectiei de votare si loctiitor al acestuia trebuie avizate de Autoritatea Electorala Permanenta din punctul de vedere al activitatii anterioare ca membri ai birourilor electorale, daca este
cazul
. In
termen
de cel mult doua zile de la intocmirea lor, listele cuprinzand propunerile de persoane prevazute la alin. (4) si (5) sunt transmise spre avizare Autoritatii Electorale Permanente de catre prefecti, in formatul solicitat de aceasta.
Avizul Autoritatii Electorale Permanente se comunica prefectilor si presedintilor tribunalelor, pana cel mai tarziu cu 5 zile inaintea desemnarii presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare si a loctiitorilor acestora.
(8) Gruparea in liste a persoanelor in vederea tragerii la sorti se face avandu-se in vedere necesitatea ca locuintele acestor persoane sa fie situate in apropierea sediului biroului electoral al sectiei de votare. Rezultatul tragerii la sorti se consemneaza intr-un
proces-verbal
semnat de presedintele tribunalului judetean. Procesul-verbal constituie actul de investitura.
(9) In cel mult 48 de ore de la tragerea la sorti, presedintele tribunalului transmite biroului electoral judetean sau, dupa caz, birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, lista persoanelor desemnate ca presedinti ai birourilor electorale ale sectiilor de votare si loctiitori ai acestora, precum si listele de rezerva prevazute la alin. (3).
Art.22
(1) In cel mult doua zile de la expirarea termenului prevazut la art. 21 alin. (9), formatiunile politice care au propus candidati sunt obligate sa comunice biroului electoral judetean, respectiv biroului electoral al sectorului, in cazul municipiului Bucuresti, lista reprezentantilor lor in birourile electorale ale sectiilor de votare, sub forma unui tabel care cuprinde urmatoarele: numarul sectiei de votare, numele, prenumele,
codul
numeric personal, domiciliul sau
resedinta
si modalitatea de contact, respectiv numarul de telefon, de fax sau
adresa
de e-mail. O formatiune politica poate avea intr-un
birou electoral
al unei sectii de votare cel mult 2 reprezentanti.
(2) Completarea birourilor electorale ale sectiilor de votare cu reprezentantii formatiunilor politice se face de presedintele biroului electoral judetean, respectiv de presedintele biroului electoral al sectorului municipiului Bucuresti, in prezenta reprezentantilor formatiunilor politice in biroul electoral judetean sau in biroul electoral al sectorului respectiv, in 48 de ore de la expirarea termenului prevazut la alin. (1). Operatiunile de completare a birourilor electorale ale sectiilor de votare pot avea loc pe tot cuprinsul celor 48 de ore si se consemneaza in procese-verbale, care constituie actele de investitura. Birourile electorale ale sectiilor de votare se considera constituite la data completarii acestora cu reprezentantii formatiunilor politice.
(3) Completarea birourilor electorale ale sectiilor de votare se face in prima etapa cu reprezentantii formatiunilor politice reprezentate in
Parlament
care au propus candidati, iar in a doua etapa, prin tragere la sorti, pentru fiecare sectie de votare, cu reprezentantii celorlalte formatiuni politice care au propus candidati, de catre presedintele biroului electoral judetean sau al sectorului municipiului Bucuresti, dupa caz.
(4) In cazul in care, in urma efectuarii operatiunilor prevazute la alin. (2) si (3), mai exista birouri electorale ale sectiilor de votare care nu au numarul maxim de membri prevazut de alin. (1), acestea urmeaza a fi completate, prin tragere la sorti, pentru fiecare sectie de votare, dintre toate formatiunile politice care au depus propuneri pentru cel de-al doilea reprezentant la sectia de votare respectiva.
(5) In cazul in care, in urma efectuarii operatiunilor prevazute la alin. (2)-(4), mai exista birouri electorale ale sectiilor de votare care nu au cel putin 5 membri, respectiv presedinte, loctiitor si 3 membri, acestea urmeaza a fi completate cu persoane din rezerva aflata la dispozitia presedintelui biroului electoral judetean sau al sectorului municipiului Bucuresti, dupa caz, prin tragere la sorti, cu respectarea prevederilor art. 21 alin. (8).
(6) La solicitarea scrisa a reprezentantilor formatiunilor politice in biroul electoral, presedintele biroului electoral judetean ori, dupa caz, al biroului electoral al sectorului municipiului Bucuresti pune la dispozitia acestora copii certificate ale proceselor-verbale de completare a birourilor electorale ale sectiilor de votare.
(7) Cate o copie certificata a proceselor-verbale de completare se preda, prin intermediul primarilor, presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare.
Art.23
(1) Fiecare
birou electoral
al sectiei de votare din strainatate este constituit dintr-un presedinte, desemnat de seful reprezentantei diplomatice, de regula din cadrul acesteia, si din 2 pana la 6 reprezentanti ai formatiunilor politice care au propus candidati. Birourile electorale pentru sectiile de votare din strainatate nu pot functiona cu mai putin de 3 membri, presedinte si 2 reprezentanti ai formatiunilor politice care au propus candidati.
(2) Completarea birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate cu reprezentantii formatiunilor politice care au propus candidati se face de catre presedintele biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate si se consemneaza intr-un
proces-verbal
care reprezinta actul de
investire
. In aceasta componenta, birourile electorale ale sectiilor de votare din strainatate indeplinesc toate atributiile prevazute de prezenta
lege
. Dispozitiile art. 22 alin. (2)-(4) se aplica in mod corespunzator.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
...
12
13
Inainte
Afişează
Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Alegeri prezidentiale
Legea 370/2004
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964