EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4178
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Publicat: 13 Sep 2011
49634 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Republicata in
Monitorul Oficial
nr. 650 din 12 septembrie 2011
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
Puterile publice existente in stat.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Operatiune asiguratoare prin care o persoana fizica sau juridica dispune pastrarea unei sume de bani in contul altei persoane, care renunta sa o primeasca.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Puterile publice existente in stat. Potrivit Constitutiei Romaniei autoritatile publice sunt:
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Act adoptat de organele de stat,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Puterile publice existente in stat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(1) Cel mai tarziu in
termen
de 5 zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului privind stabilirea datei alegerilor, Guvernul stabileste prin hotarare, la propunerea Autoritatii Electorale Permanente si a Ministerului Administratiei si Internelor, programul calendaristic pentru realizarea actiunilor necesare pentru alegerea Presedintelui Romaniei, bugetul si cheltuielile necesare in vederea pregatirii, organizarii si desfasurarii scrutinului, modelul copiei de pe
lista electorala
permanenta, modelele tabelelor prevazute la art. 9, modelul stampilei Biroului Electoral Central, a biroului electoral judetean, a biroului electoral al sectorului municipiului Bucuresti, a biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate, modelul stampilei de control a sectiei de votare si modelul stampilei cu mentiunea ``VOTAT``, modelul buletinului de vot, modelul timbrului autocolant, conditiile de tiparire, gestionare si utilizare a acestora, masurile care trebuie luate de
autoritatile publice centrale
si locale pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor.
(2) In cel mult 15 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului privind stabilirea datei alegerilor, Autoritatea Electorala Permanenta stabileste prin hotarare, care se publica in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, modelul cererii de inregistrare a candidaturii, modelul cererii de renuntare la candidatura si modelul declaratiei de acceptare a candidaturii.
(3) In cel mult 15 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului privind stabilirea datei alegerilor, Guvernul stabileste prin hotarare, la propunerea Institutului National de Statistica si a Autoritatii Electorale Permanente, modelele proceselor-verbale de
consemnare
si centralizare a rezultatelor votarii.
Art.66
(1) Cheltuielile pentru efectuarea operatiunilor electorale se suporta de la bugetul de
stat
.
(2) Sediul Biroului Electoral Central se asigura de Guvern, al biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate de Ministerul Afacerilor Externe, sediile birourilor electorale judetene de prefecti si de presedintii consiliilor judetene, sediile birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, precum si ale birourilor electorale ale sectiilor de votare de primari, impreuna cu prefectii, iar sediile birourilor electorale ale sectiilor de votare din strainatate de catre Ministerul Afacerilor Externe.
(3) Cheltuielile pentru dotarea sediilor birourilor electorale prevazute la alin. (2) se asigura de la bugetul de
stat
.
(4) Actele intocmite in exercitarea drepturilor electorale prevazute in prezenta
lege
sunt scutite de taxa de
timbru
.
(5) Autoritatea Electorala Permanenta asigura achizitionarea programelor de calculator care vor fi utilizate de Biroul Electoral Central pentru centralizarea rezultatelor votarii.
(6) Guvernul asigura Autoritatii Electorale Permanente sumele necesare pentru achizitionarea programelor de calculator care vor fi utilizate de Biroul Electoral Central pentru centralizarea rezultatelor votarii, sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activitatea de verificare a copiilor de pe listele electorale permanente si a tabelelor utilizate la sectiile de votare, precum si de arhivarea electronica a acestora si a documentelor primite de la Biroul Electoral Central.
(7) Guvernul asigura spatiul necesar depozitarii de catre Autoritatea Electorala Permanenta a copiilor de pe listele electorale permanente si a tabelelor utilizate la sectiile de votare, precum si a celorlalte materiale rezultate din procesul electoral care se pastreaza in arhiva acesteia.
Art.67
(1) Pentru sprijinirea activitatii Biroului Electoral Central, a birourilor electorale judetene si a birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, Ministerul Administratiei si Internelor, impreuna cu Autoritatea Electorala Permanenta, Institutul National de Statistica si orice alta
autoritate publica
desemnata, asigura personalul tehnic auxiliar necesar. Ministerul Afacerilor Externe, impreuna cu Autoritatea Electorala Permanenta, cu sprijinul Institutului National de Statistica si al oricarei alte autoritati publice desemnate, asigura personalul tehnic auxiliar necesar biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate.
(2) Pe perioada cat functioneaza birourile electorale, membrii acestora, statisticienii si personalul tehnic auxiliar se considera detasati si primesc o
indemnizatie
pe zi de activitate, stabilita prin
hotarare
a Guvernului.
(3) Pentru indemnizatia prevazuta la alin. (2) se datoreaza, se retine si se vireaza numai impozitul pe venit, conform legii.
(4) Pe toata perioada exercitarii atributiilor privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Presedintele Romaniei, institutiile la care sunt angajati salariatii prevazuti la alin. (2) le asigura acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit legii.
Art.68
(1) Judecarea de catre instante a cererilor prevazute de prezenta
lege
se face potrivit regulilor stabilite de
lege
pentru
ordonanta
presedintiala, cu participarea obligatorie a procurorului.
(2) Impotriva hotararilor definitive si irevocabile pronuntate de instantele judecatoresti potrivit prezentei legi nu exista
cale de atac
.
(3) Hotararile definitive si irevocabile ale instantelor judecatoresti pronuntate ca urmare a cererilor prevazute de prezenta
lege
se comunica de indata Autoritatii Electorale Permanente si birourilor electorale interesate.
Art.69
(1) Termenele pe zile, prevazute de prezenta lege, cuprind ziua cand incep sa curga si se termina la ora 24,00 a zilei cand se implinesc, chiar daca acestea nu sunt zile lucratoare.
(2) Pe intreaga perioada electorala, birourile electorale functioneaza conform programului stabilit de Biroul Electoral Central prin regulamentul de organizare si functionare a birourilor electorale si a aparatului de lucru al acestora. Instantele judecatoresti asigura permanenta activitatii in vederea exercitarii de catre cetateni a drepturilor electorale.
Art.70
(1) Buletinele de vot intrebuintate sau neintrebuintate, cele nule, procesele-verbale si stampilele necesare votarii, celelalte materiale utilizate in procesul electoral, primite de instantele judecatoresti de la birourile electorale judetene, birourile sectoarelor municipiului Bucuresti, de la biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate, dupa caz, sau de la birourile electorale ale sectiilor de votare, documentele primite de
Curtea Constitutionala de
la Biroul Electoral Central, precum si listele de sustinatori aflate la
Curtea Constitutionala si
cele primite de Autoritatea Electorala Permanenta de la Biroul Electoral Central sunt pastrate in arhiva, separat de celelalte documente, timp de 3 luni de la data publicarii rezultatului alegerilor in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I.
(2) Dupa expirarea termenului prevazut la alin. (1), instantele judecatoresti, cu sprijinul institutiilor prefectului, respectiv
Curtea Constitutionala si
Autoritatea Electorala Permanenta vor preda pe baza de proces-verbal, pentru topire, operatorilor economici specializati buletinele de vot intrebuintate sau neintrebuintate, cele nule, procesele-verbale si stampilele necesare votarii, celelalte materiale utilizate in procesul electoral, precum si listele de sustinatori.
(3) Autoritatea Electorala Permanenta asigura arhivarea electronica a documentelor primite de la Biroul Electoral Central, de catre un
furnizor
de servicii de arhivare electronica, conform Legii nr. 135/2007, apoi preda spre topire materialele si documentele primite de la Biroul Electoral Central operatorilor economici specializati.
(4) Listele de sustinatori de la alegerile anterioare pentru Presedintele Romaniei se predau de catre Inalta Curte de Casatie si Justitie, spre topire, operatorilor economici specializati.
(5) La primirea listelor electorale permanente de catre primarii si judecatorii, potrivit art. 7 alin. (5), orice alte exemplare ale listelor electorale permanente aflate la primarii si judecatorii se predau spre topire operatorilor economici specializati.
Art.71
(1) Regia Autonoma ``Monitorul Oficial`` realizeaza imprimarea buletinelor de vot, modelele tabelelor prevazute la art. 9 si celelalte imprimate si materiale necesare desfasurarii procesului electoral, pana cel mai tarziu cu 10 zile inainte de data alegerilor.
(2) Regia Autonoma ``Monitorul Oficial`` asigura editarea si tiparirea de brosuri cuprinzand variante actualizate ale reglementarilor legale privind alegerile prezidentiale, inclusiv in limbi de circulatie internationala, precum si alte materiale de informare realizate de Autoritatea Electorala Permanenta.
Art.72
In cel mult 45 de zile de la publicarea rezultatului alegerilor in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I,
autoritatile publice implicate
in organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Presedintele Romaniei au
obligatia
de a informa Autoritatea Electorala Permanenta asupra modalitatii de realizare a atributiilor in domeniul electoral, precum si asupra abaterilor si neajunsurilor, inclusiv de ordin legislativ, constatate in organizarea si desfasurarea scrutinului.
Art.73
Inapoi
1
2
...
5
6
7
8
9
10
11
12
13
nainte
Afişează
Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Alegeri prezidentiale
Legea 370/2004
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964