EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3846
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Publicat: 13 Sep 2011
49630 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Republicata in
Monitorul Oficial
nr. 650 din 12 septembrie 2011
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Reglementeaza in cap. I, t. I, C. proc. pen., partea speciala; sunt procurorul si organele de cercetare penala.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
(8) In cazul in care constata neconcordante intre datele continute de procesele-verbale primite de la sectiile de votare organizate in strainatate, biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate trebuie sa solicite presedintelui biroului electoral al sectiei de votare sa faca corecturile necesare.
Acestea sunt considerate valabile numai daca sunt atestate prin semnatura si prin aplicarea stampilei de control a sectiei de votare. Dispozitiile alin. (6) se aplica in mod corespunzator.
(9) In
termen
de 24 de ore de la primirea dosarului prevazut la alin. (5), biroul electoral judetean sau, dupa caz, al sectorului municipiului Bucuresti trimite cate un exemplar al fiecarui
proces-verbal
intocmit de birourile electorale ale sectiilor de votare la
tribunalul
in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea; biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate transmite cate o copie, contrasemnata si stampilata, a fiecarui
proces-verbal
intocmit de birourile electorale ale sectiilor de votare din strainatate Tribunalului Bucuresti.
(10) Candidatii pot obtine copii de pe exemplarele proceselor-verbale prevazute la alin. (9).
Art.50
(1) Dupa primirea proceselor-verbale de la toate birourile electorale ale sectiilor de votare si dupa solutionarea contestatiilor primite de la birourile electorale ale sectiilor de votare, biroul electoral judetean, biroul electoral al sectorului municipiului Bucuresti sau biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate incheie un
proces-verbal
care cuprinde:
a) numarul total al alegatorilor prevazuti in copiile de pe listele electorale permanente [pct. a) >/= pct. b1];
b) numarul total al alegatorilor care s-au prezentat la urne [pct. b) = pct. b1 + pct. b2 + pct. b3], din care:
b1 - numarul total al alegatorilor care s-au prezentat la urne, inscrisi in copiile de pe listele electorale permanente;
b2 - numarul total al alegatorilor care au votat in alta sectie de votare decat cea in care au fost arondati conform domiciliului, inscrisi in tabelul prevazut la art. 9 alin. (1);
b3 - numarul total al alegatorilor care au votat utilizand urna speciala, inscrisi in tabelul prevazut la art. 9 alin. (2);
c) numarul total al voturilor valabil exprimate [pct. c) d) numarul total al voturilor nule;
e) numarul buletinelor de vot primite [pct. e) >/= pct. c) + pct. d) + pct. f) ];
f) numarul buletinelor de vot neintrebuintate si anulate;
g) numarul total al voturilor valabil exprimate, obtinute de fiecare candidat;
h) expunerea pe scurt a intampinarilor si contestatiilor formulate si a deciziilor pronuntate.
(2) Prevederile art. 49 alin. (2)-(4) se aplica in mod corespunzator.
(3) Procesul-verbal prevazut la alin. (1), impreuna cu procesele-verbale primite de la birourile electorale ale sectiilor de votare, precum si cu toate contestatiile si intampinarile primite de competenta Biroului Electoral Central, formand un dosar sigilat, stampilat si semnat de membrii biroului electoral judetean, ai biroului electoral al sectorului municipiului Bucuresti sau ai biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate, precum si dosarele cuprinzand copiile de pe listele electorale permanente si tabelele utilizate in cadrul sectiilor de votare, precum si declaratiile pe propria raspundere prevazute de art. 44 alin. (4), dupa caz, insotite de stampila biroului electoral respectiv se inainteaza cu paza inarmata la Biroul Electoral Central, in cel mult 48 de ore de la primirea ultimului procesverbal de la birourile electorale ale sectiilor de votare.
(4) In cazul in care constata neconcordante intre datele continute de un
proces-verbal
primit de la un
birou electoral
judetean, un
birou electoral
al sectorului municipiului Bucuresti sau de la biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate, Biroul Electoral Central trebuie sa solicite presedintelui biroului electoral respectiv sa efectueze corecturile necesare. Acestea sunt considerate valabile numai daca au fost atestate prin semnatura si prin aplicarea stampilei biroului electoral.
Art.51
(1) Biroul Electoral Central rezolva contestatiile primite de la birourile electorale judetene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate, dupa care incheie un procesverbal care cuprinde:
a) numarul total al alegatorilor inscrisi in listele electorale permanente [pct. a) >/= pct. b1];
b) numarul total al alegatorilor care s-au prezentat la urne [pct. b) = pct. b1 + pct. b2 + pct. b3], din care:
b1 - numarul total al alegatorilor care s-au prezentat la urne, inscrisi in copiile de pe listele electorale permanente;
b2 - numarul total al alegatorilor care au votat in alta sectie de votare decat cea in care au fost arondati conform domiciliului, inscrisi in tabelul prevazut la art. 9 alin. (1);
b3 - numarul total al alegatorilor care au votat utilizand urna speciala, inscrisi in tabelul prevazut la art. 9 alin. (2);
c) numarul total al voturilor valabil exprimate [pct. c) d) numarul total al voturilor nule;
e) numarul buletinelor de vot primite [pct. e) f) numarul buletinelor de vot neintrebuintate si anulate;
g) numarul de voturi necesare pentru a fi ales Presedinte al Romaniei, conform art. 2 alin. (1) lit. b) [pct. a)/2 + 1];
h) numarul total al voturilor valabil exprimate, obtinute de fiecare candidat;
i) prenumele si numele candidatului care a indeplinit conditiile art. 81 din Constitutia Romaniei, republicata;
j) prenumele si numele candidatilor care vor participa la al doilea tur de scrutin, daca este
cazul
.
(2) Prevederile art. 49 alin. (2)-(4) se aplica in mod corespunzator.
(3) Procesul-verbal, pentru fiecare tur de scrutin, impreuna cu procesele-verbale de constatare si centralizare a rezultatelor votarii intocmite de birourile electorale judetene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate si birourile electorale ale sectiilor de votare, primite potrivit art. 50 alin. (3), se inainteaza cu paza inarmata la Curtea Constitutionala, in
termen
de 24 de ore de la inregistrarea ultimului dosar.
(4) La al doilea tur de scrutin, dispozitiile alin. (1) se aplica in mod corespunzator, urmand ca in procesul-verbal sa fie trecute prenumele si numele candidatului a carui alegere a fost constatata, in conformitate cu prevederile art. 81 alin. (3) din Constitutia Romaniei, republicata.
(5) Biroul Electoral Central preda Autoritatii Electorale Permanente dosarele cuprinzand copiile de pe listele electorale permanente si tabelele utilizate in cadrul sectiilor de votare la ambele tururi de scrutin, precum si declaratiile pe propria raspundere prevazute de art. 44 alin. (4). La sesizarea partidelor politice, organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantelor politice, aliantelor electorale si a candidatilor independenti care participa la alegeri, facuta in cel mult 15 zile de la data validarii rezultatului fiecarui tur de scrutin si insotita de
probele
pe care se intemeiaza, Autoritatea Electorala Permanenta verifica copiile de pe listele electorale permanente si tabelele utilizate in cadrul sectiilor de votare la care se refera sesizarea, in vederea descoperirii cazurilor in care o persoana a votat fara a avea
drept
de vot sau a votat de mai multe ori la acelasi tur de scrutin. Termenul de verificare a listelor electorale utilizate in cadrul sectiilor de votare este de 6 luni de la primirea acestora. In situatia in care Autoritatea Electorala Permanenta descopera indicii privind savarsirea infractiunilor prevazute de art. 59 alin. (1) lit. a) si b), sesizeaza
organele de urmarire penala
competente.
(6) La expirarea termenului prevazut la alin. (5) pentru verificarea copiilor de pe listele electorale permanente si a tabelelor utilizate in cadrul sectiilor de votare, Autoritatea Electorala Permanenta asigura arhivarea lor electronica, precum si a declaratiilor pe propria raspundere prevazute de art. 44 alin. (4) si (5) de catre un
furnizor
de servicii de arhivare electronica, conform Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica.
Art.52
(1)
Curtea Constitutionala anuleaza
alegerile in cazul in care votarea si stabilirea rezultatelor au avut loc prin
frauda
de natura sa modifice atribuirea mandatului sau, dupa caz, ordinea candidatilor care pot participa la al doilea tur de scrutin. In aceasta situatie Curtea va dispune repetarea turului de scrutin in a doua duminica de la data anularii alegerilor.
(2) Cererea de anulare a alegerilor se poate face de partidele politice, aliantele politice, aliantele electorale, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale reprezentate in Consiliul Minoritatilor Nationale si de candidatii care au participat la alegeri, in
termen
de cel mult 3 zile de la inchiderea votarii; cererea trebuie motivata si insotita de dovezile pe care se intemeiaza.
(3) Solutionarea cererii de catre
Curtea Constitutionala se
face pana la data prevazuta de
lege
pentru aducerea la cunostinta publica a rezultatului alegerilor.
Art.53
(1)
Curtea Constitutionala valideaza
rezultatul fiecarui tur de scrutin, asigura publicarea rezultatului alegerilor in mass-media si in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, pentru fiecare tur de scrutin si valideaza rezultatul alegerilor pentru presedintele ales.
(2) Actul de validare se intocmeste in 3 exemplare, dintre care unul ramane la Curtea Constitutionala, unul se prezinta Parlamentului pentru depunerea juramantului prevazut la art. 82 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata, iar al treilea se inmaneaza candidatului ales.
Art.54
Inapoi
1
2
...
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Inainte
Afişează
Legea nr. 370/2004 (Republicata 2011) pentru alegerea Presedintelui Romaniei
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Alegeri prezidentiale
Legea 370/2004
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964