EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2696
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» OUG 64/2011 privind stocarea geologica a dioxidului de carbon
OUG 64/2011 privind stocarea geologica a dioxidului de carbon
Publicat: 06 Jul 2011
55139 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta de urgenta nr. 64/2011 privind stocarea geologica a dioxidului de carbon
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 461 din 30 iunie 2011
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Este un mijloc legal sau conventional de asigurare a executarii obligatiilor;
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este un mijloc legal sau conventional de asigurare a executarii obligatiilor;
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Poluanti evacuati �n mediu, inclusiv zgomote, vibratii, radiatii electromagnetice si ionizante, care se manifesta si se masoara la locul de plecare din sursa.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
c) caracterizarea sitului de stocare si a complexului de stocare, precum si o
evaluare
a securitatii preconizate a stocarii, potrivit art. 5 alin. (3) si (4);
d) cantitatea totala a dioxidului de carbon care urmeaza a fi injectata si stocata, sursele si metodele de transport avute in vedere, compozitia fluxurilor de dioxid de carbon, debitele si presiunile de injectare, precum si amplasarea instalatiilor de injectare;
e) descrierea masurilor de prevenire a neregulilor semnificative;
f) o propunere de plan de monitorizare, potrivit prevederilor art. 14 alin. (2) si (3);
g) o propunere de plan de masuri corective, potrivit prevederilor art. 17 alin. (3);
h) o propunere a planului provizoriu propus pentru etapa de postinchidere, potrivit prevederilor art. 18 alin. (4)-(6);
i) actul de reglementare emis de autoritatile competente pentru protectia mediului in baza Hotararii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si dovada indeplinirii conditiilor prevazute in acesta;
j) avizul de gospodarire a apelor pentru lucrarile care fac obiectul investitiei;
k) dovada faptului ca
garantia
financiara sau alta masura echivalenta, astfel cum este prevazuta la art. 20, este valabila si efectiva inainte de inceperea injectarii.
Art. 9
(1) In urma analizarii solicitarii de emitere a autorizatiei de stocare prezentate potrivit prevederilor art. 8 si a oricaror altor informatii relevante, ANRM emite autorizatia de stocare numai daca:
a) sunt indeplinite toate cerintele relevante din prezenta
ordonanta
de urgenta si din legislatia privind protectia mediului in vigoare;
b) operatorul are o situatie financiara solida, este competent din punct de vedere tehnic si prezinta incredere in ceea ce priveste operarea si controlul sitului si au fost asigurate formarea si perfectionarea profesionala si tehnica a operatorului si a intregului personal;
c) in cazul in care exista mai mult de un sit de stocare in aceeasi unitate hidraulica, posibilele interactiuni dintre presiunile acestora permit respectarea simultana de catre ambele situri a cerintelor prezentei ordonante de urgenta.
(2) La emiterea autorizatiei de stocare, ANRM ia in considerare avizul Comisiei Europene privind proiectul de
autorizatie
de stocare emis in urma derularii activitatii prevazute la art. 11.
Art. 10
Autorizatia de stocare contine cel putin urmatoarele informatii:
a) denumirea si
adresa
operatorului;
b) localizarea si delimitarea exacta a sitului si a complexului de stocare, precum si informatiile privind unitatea hidraulica;
c) conditiile referitoare la operatia de stocare, cantitatea totala a dioxidului de carbon autorizata pentru a fi stocata geologic, limitele de presiune ale rezervorului, precum si debitele si presiunile maxime de injectare;
d) conditiile privind compozitia fluxului de dioxid de carbon si criteriile de acceptare a dioxidului de carbon, potrivit prevederilor art. 13, si, daca este necesar, conditii suplimentare pentru injectare si stocare in scopul prevenirii neregulilor semnificative;
e) planul de monitorizare aprobat de Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, denumita in continuare ANPM,
obligatia
de punere in aplicare a planului si conditiile pentru actualizarea acestuia, precum si obligatiile de raportare, potrivit prevederilor art. 14 si 15;
f) conditiile privind
obligatia
de notificare a ANRM in cazul unor scurgeri sau al unor nereguli semnificative, planul de masuri corective aprobat si
obligatia
de a pune in aplicare planul de masuri corective in cazul unor scurgeri sau al unor nereguli semnificative, potrivit prevederilor art. 17;
g) conditiile pentru inchidere si planul provizoriu pentru etapa postinchidere aprobat, potrivit prevederilor art. 18;
h) orice prevederi referitoare la modificari aduse autorizatiei de stocare, la revizuirea, actualizarea si retragerea acesteia, potrivit prevederilor art. 12;
i) cerinta de a constitui si de a mentine
garantia
financiara sau orice alta masura echivalenta, potrivit prevederilor art. 20.
Art. 11
(1) ANRM pune la dispozitia Comisiei Europene, in
termen
de 30 de zile de la primire, cererile de emitere a autorizatiilor de stocare, precum si orice documente conexe care vor fi luate in considerare de catre aceasta in luarea deciziei privind emiterea unei autorizatii de stocare.
(2) ANRM informeaza
Comisia Europeana cu
privire la propunerile de autorizatii de stocare si la orice alte materiale luate in considerare la luarea deciziei privind propunerea emiterii autorizatiei de stocare.
(3) ANRM notifica Comisiei Europene decizia finala privind emiterea autorizatiei de stocare, iar in cazul in care aceasta este diferita de avizul Comisiei Europene, prezinta motivele care au stat la baza acestei decizii.
Art. 12
(1) Operatorul este obligat sa informeze ANRM in legatura cu orice modificari planificate ale operarii sitului de stocare, inclusiv in legatura cu modificarile care il privesc.
(2) ANRM actualizeaza autorizatia de stocare sau conditiile din autorizatie, dupa caz.
(3) Nicio modificare substantiala nu se pune in aplicare in absenta unei autorizatii de stocare noi sau actualizate emise potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta. In astfel de cazuri se aplica prevederile pct. 13 lit. a) din
anexa
nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 445/2009.
(4) ANRM revizuieste si, acolo unde este necesar, actualizeaza sau, in ultima instanta, retrage autorizatia de stocare:
a) in cazul in care i-a fost notificata sau i s-a adus la cunostinta existenta unor scurgeri sau a unor nereguli semnificative, potrivit art. 17 alin. (1);
b) in cazul in care rapoartele inaintate potrivit art. 15 sau inspectiile de
mediu
desfasurate potrivit art. 16 fac dovada nerespectarii conditiilor din autorizatia de stocare sau a existentei unor riscuri de scurgeri ori nereguli semnificative;
c) in cazul in care are cunostinta de orice alta situatie de neindeplinire de catre operator a conditiilor prevazute in autorizatia de stocare;
d) in cazul in care se considera necesar pe baza ultimelor descoperiri stiintifice si a progresului tehnologic; sau
e) fara a incalca prevederile cuprinse la lit. a)-d), la 5 ani de la eliberarea autorizatiei de stocare si, dupa aceea, la fiecare 10 ani.
(5) Dupa retragerea unei autorizatii de stocare potrivit alin. (4), ANRM emite o noua
autorizatie
de stocare sau inchide situl de stocare, cu respectarea prevederilor art. 18 alin. (1) lit. c).
(6) Pana la emiterea unei noi autorizatii de stocare, ANRM isi asuma temporar toate obligatiile juridice privind:
a) criteriile de acceptare, in situatia in care ANRM decide sa continue injectarea dioxidului de carbon;
b) monitorizarea si masurile corective, potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta;
c) restituirea certificatelor de emisie de gaze cu
efect
de sera in caz de scurgeri ale dioxidului de carbon, in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de
emisii
de gaze cu
efect
de sera, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) actiunile preventive si de remediere, potrivit art. 10 alin. (1) si art. 13 din
Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 68/2007 privind raspunderea de
mediu
cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului, aprobata prin Legea nr. 19/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Inainte
Afişează
OUG 64/2011 privind stocarea geologica a dioxidului de carbon
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
OUG 64/2011
Dioxid de carbon
OUG 78/2000
Agentia Nationala pentru Resurse Minerale
ANRM
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964