EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4984
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Financiar-Bancara
» Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Publicat: 28 Jun 2011
27636 citiri
Secţiunea:
Legislatie Financiar-Bancara
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 435 din 22 iunie 2011
Este actul administrativ a carui existenta si valabilitate conditioneaza posibilitatea incheierii legale
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Dispozitie cuprinsa in testament prin care testatorul dispune ca dupa decesul sau ca o anumita persoana sa primeasca intreaga mostenire (legat universal),
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Dispozitie cuprinsa in testament prin care testatorul dispune ca dupa decesul sau ca o anumita persoana sa primeasca intreaga mostenire (legat universal),
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Stari, situatii, intamplari calitati sau alte date, care nu fac parte din continutul infractiunii,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Cauza de impiedicare a punerii in miscare sau exercitarea actiunii penale,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Reprezentant al unei institutii, regii autonome, societati comerciale, care are anumite insarcinari.
Persoana calificata sa distribuie ceva, calificata sa distribuie ceva.
Potrivit legii nr 58/1998 privind activitatea bancilor comerciale, acestea (atat persoanele juridice romane, cat si sucursalele unor banci straine) pot desfasura, in limita autorizatiei primite de la BNR, urmatoarele activitati:
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cauza de impiedicare a punerii in miscare sau exercitarea actiunii penale,
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Reprezinta ansamblul actelor cu caracter normativ emise de catre institutiile comunitare, in principal de catre Consiliul UE si Comisia Europeana, in cursul exercitarii competentelor ce le sunt atribuite prin Tratat. Tratatul CEE enumera cinci astfel de instrumente:
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
d) sa suspende sau sa retraga
autorizatia
.
(4) Institutiile emitente de moneda electronica vor permite personalului imputernicit al Bancii Nationale a Romaniei si auditorilor financiari sau expertilor numiti de
Banca Nationala a Romaniei
sa le examineze evidentele, conturile si operatiunile, furnizand in acest scop toate documentele si informatiile cu privire la administrarea, controlul intern si operatiunile institutiilor emitente de moneda electronica, astfel cum vor fi solicitate de catre acestia.
(5) Institutiile emitente de moneda electronica sunt obligate sa transmita Bancii Nationale a Romaniei orice informatii solicitate de aceasta in scopul realizarii supravegherii.
Art. 63
(1)
Banca Nationala a Romaniei
stabileste prin reglementari regimul institutiilor emitente de moneda electronica ce desfasoara activitate de creditare,
legat
de calitatea de
persoane juridice
declarante la
Centrala
riscurilor bancare a Bancii Nationale a Romaniei.
(2) Nu se considera incalcare a obligatiei de pastrare a secretului profesional transmiterea de catre
Centrala
riscurilor bancare a informatiilor existente in baza sa de date institutiilor emitente de moneda electronica.
Art. 64
Modificarile in situatia institutiilor emitente de moneda electronica autorizate se comunica Bancii Nationale a Romaniei potrivit reglementarilor emise de aceasta in aplicarea prezentului capitol.
Art. 65
(1) Orice
persoana fizica
sau juridica ce a decis sa achizitioneze sau sa cedeze o participatie, direct ori indirect, operatiune avand ca rezultat
detinerea
sau renuntarea la o participatie calificata la o
institutie
emitenta de moneda electronica,
persoana juridica
romana, ori majorarea sau reducerea participatiei calificate astfel incat proportia drepturilor sale de vot ori a detinerii de participatii la capitalul social sa depaseasca, respectiv sa se situeze sub nivelurile de 20%, 30% ori de 50% sau astfel incat institutia emitenta de moneda electronica sa devina, respectiv sa inceteze sa mai fie
filiala
a persoanei in cauza, trebuie sa notifice in prealabil, in scris,
Banca Nationala a Romaniei
in legatura cu aceasta decizie, conform reglementarilor emise in aplicarea prezentului capitol. (2) Prin
derogare
de la prevederile alin. (1), in cazul institutiilor emitente de moneda electronica ce desfasoara si alte activitati comerciale decat emiterea de moneda electronica, prestarea de servicii de plata si activitati conexe acestora, persoanele prevazute la alin. (1) pot notifica
Banca Nationala a Romaniei
in
termen
de 5 zile lucratoare de la data operatiunii. (3)
Banca Nationala a Romaniei
se pronunta asupra achizitionarii de participatii calificate la institutia emitenta de moneda electronica in
termen
de 60 de zile de la data primirii documentelor si informatiilor complete, potrivit reglementarilor emise in aplicarea prezentei legi. (4)
Banca Nationala a Romaniei
se opune achizitiei daca, din evaluarea realizata, constata ca prin influenta exercitata de achizitor este prejudiciata asigurarea unui
management
prudent si sanatos al institutiei emitente de moneda electronica, in conformitate cu cerintele prezentului capitol si reglementarile emise in aplicare.
Art. 66
(1) In cazul achizitiilor supuse obligatiei de notificare potrivit art. 65 si realizate anterior pronuntarii Bancii Nationale a Romaniei, exercitarea drepturilor de vot ale actionarului sau asociatului in
cauza
legat
de deciziile privind activitatea de emitere de moneda electronica si cea de prestare de servicii de plata este suspendata. (2) Suspendarea exercitarii drepturilor de vot inceteaza de la data la care achizitionarea participatiei este aprobata in conditiile prevazute in prezenta
lege
.
Art. 67
(1) Institutiile emitente de moneda electronica,
persoane juridice
romane, trebuie sa informeze
Banca Nationala a Romaniei
de indata ce iau cunostinta de orice dobandire sau instrainare a participatiilor in capitalul lor, care depaseste, respectiv se situeaza sub nivelurile prevazute la art. 65 alin. (1). (2) Cel putin o data pe an, institutiile emitente de moneda electronica,
persoane juridice
romane, trebuie sa comunice Bancii Nationale a Romaniei identitatea persoanelor care detin participatii calificate si nivelul acestora, conform informatiilor de care dispun.
Art. 68
(1)
Banca Nationala a Romaniei
poate dispune fata de o
institutie
emitenta de moneda electronica,
persoana juridica
romana, ori fata de persoanele care exercita responsabilitati de administrare si/sau conducere a activitatii de emitere de moneda electronica si de prestare de servicii de plata in cadrul institutiei emitente de moneda electronica si care incalca dispozitiile prezentului capitol si ale reglementarilor emise in aplicarea acestuia masurile necesare in scopul inlaturarii deficientelor si a cauzelor acestora si/sau sa aplice sanctiuni. (2) Daca in procesul de supraveghere constata existenta unor
circumstante
care ar putea impieta asupra activitatii institutiei emitente de moneda electronica,
Banca Nationala a Romaniei
poate dispune masuri vizand desfasurarea prudenta a activitatii.
Art. 69
In aplicarea art. 68,
Banca Nationala a Romaniei
poate sa dispuna fata de orice
institutie
emitenta de moneda electronica,
persoana juridica
romana, urmatoarele masuri, fara ca acestea sa fie limitative: a) sa solicite institutiei emitente de moneda electronica cresterea nivelului fondurilor proprii peste cel prevazut la art. 27 si 30; b) sa solicite institutiei emitente de moneda electronica utilizarea altei metode de determinare a necesarului de fonduri proprii pentru activitatea de prestare de servicii de plata; c) sa solicite institutiei emitente de moneda electronica conformarea cadrului de administrare, mecanismelor si procedurilor la cerintele prevazute la art. 10 coroborat cu art. 14; d) sa restrictioneze sau sa limiteze volumul activitatii, tipul de operatiuni desfasurate sau reteaua de sucursale ale institutiei emitente de moneda electronica din tara si din strainatate; e) sa restrictioneze distribuirea si/sau rascumpararea de moneda electronica prin distribuitori; f) sa restrictioneze desfasurarea activitatii de plata prin agenti sau sa interzica desfasurarea activitatii in acest mod; g) sa solicite incetarea prestarii de servicii de plata in cazul in care continuarea prestarii respectivelor servicii de plata pericliteaza stabilitatea sistemului de plati; h) sa solicite institutiei emitente de moneda electronica inlocuirea auditorului statutar sau a firmei de audit; i) sa solicite institutiei emitente de moneda electronica constituirea unei entitati distincte pentru desfasurarea activitatii de emitere de moneda electronica si prestare a serviciilor de plata, in conditiile prevazute la art. 15.
Art. 70
Banca Nationala a Romaniei poate aplica sanctiuni in cazurile in care constata ca o
institutie
emitenta de moneda electronica,
persoana juridica
romana, si/sau oricare dintre persoanele care exercita responsabilitati de administrare si/sau conducere a activitatii de emitere de moneda electronica si de prestare de servicii de plata in cadrul institutiei emitente de moneda electronica se fac/face vinovate/vinovata de: a) incalcarea unei prevederi a prezentului capitol sau a reglementarilor date in aplicare; b) nerespectarea masurilor dispuse de
Banca
Nationala a Romaniei; c) incalcarea oricarei conditii sau restrictii prevazute in autorizatia acordata; d) efectuarea de operatiuni fictive si fara
acoperire
reala, in scopul prezentarii incorecte a pozitiei financiare; e) neraportarea, raportarea cu intarziere sau raportarea de date si informatii eronate catre
Banca Nationala a Romaniei
.
Art. 71
(1) In cazurile prevazute la art. 70,
Banca Nationala a Romaniei
poate aplica urmatoarele sanctiuni: a) avertisment scris; b)
amenda
aplicabila institutiei emitente de moneda electronica, de la 5.000 lei la 50.000 lei; c)
amenda
aplicabila persoanelor care exercita responsabilitati de administrare si/sau conducere a activitatii de emitere de moneda electronica si de prestare de servicii de plata in cadrul institutiei emitente de moneda electronica, intre 1a��6 salarii medii nete pe institutia emitenta de moneda electronica, conform situatiei salariale existente in luna precedenta datei la care s-a constatat fapta; d) retragerea aprobarii acordate persoanelor care exercita responsabilitati de administrare si/sau conducere a activitatii de emitere de moneda electronica si prestare de servicii de plata in cadrul institutiei emitente de moneda electronica; e) suspendarea sau retragerea autorizatiei acordate institutiei emitente de moneda electronica. (2) La individualizarea sanctiunii se tine seama de gravitatea faptei savarsite, precum si de circumstantele personale si reale ale savarsirii
faptei
. (3) Sanctiunile prevazute la alin. (1) lit. c) si d) se aplica persoanelor carora le poate fi imputata fapta, intrucat aceasta nu s-ar fi produs daca persoanele respective si-ar fi exercitat in mod corespunzator responsabilitatile care decurg din indatoririle functiei lor, stabilite conform legislatiei aplicabile societatilor comerciale, prezentului capitol si reglementarilor emise in aplicarea acestuia si cadrului intern de administrare. (4) Sanctiunile prevazute la alin. (1) pot fi aplicate concomitent cu dispunerea de masuri conform art. 69 sau independent de acestea.
Art. 72
Persoanele care nu s-au conformat obligatiei de notificare a achizitiei unei participatii calificate conform prevederilor art. 65 vor realiza notificarea in termenul stabilit de
Banca Nationala a Romaniei
.
Art. 73
In cazul in care persoanele care detin participatii calificate la institutia emitenta de moneda electronica nu indeplinesc cerintele prevazute de prezentul capitol si de reglementarile emise in aplicarea acestuia,
Banca Nationala a Romaniei
dispune masurile adecvate pentru incetarea acestei situatii. In acest sens, independent de alte masuri sau sanctiuni care pot fi aplicate institutiei emitente de moneda electronica ori persoanelor care exercita responsabilitati de administrare si/sau conducere a acesteia,
Banca Nationala a Romaniei
poate dispune suspendarea exercitarii drepturilor de vot aferente participatiilor detinute de actionarii sau asociatii respectivi in privinta deciziilor referitoare la activitatea de emitere de moneda electronica si prestare de servicii de
plata
.
Art. 74
(1) Constatarea faptelor descrise in prezentul capitol si in reglementarile emise in aplicare, care constituie incalcari ale regimului prudential, se face de catre personalul Bancii Nationale a Romaniei, imputernicit in acest sens, pe baza raportarilor facute de institutiile emitente de moneda electronica,
persoane juridice
romane, potrivit legii sau la solicitarea expresa a Bancii Nationale a Romaniei ori in cursul verificarilor desfasurate la sediul institutiei emitente de moneda electronica,
persoana juridica
romana, al sucursalelor acesteia si al oricarui
agent
ori
distribuitor
al sau sau al oricarei alte entitati catre care aceasta a externalizat
activitati
. (2) Actele cu privire la o
institutie
emitenta de moneda electronica, prin care sunt dispuse masuri sau sunt aplicate sanctiuni potrivit prezentului capitol si reglementarilor date in aplicarea acestuia, se emit de catre guvernatorul, primviceguvernatorul sau viceguvernatorii Bancii Nationale a Romaniei, cu exceptia sanctiunilor prevazute la art. 71 alin. (1) lit. d) si e), a caror aplicare este de competenta Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei.
Art. 75
(1) Aplicarea sanctiunilor se prescrie in
termen
de un an de la data constatarii faptei, dar nu mai mult de 3 ani de la data savarsirii
faptei
. (2) Amenzile incasate se fac venit la bugetul de
stat
. (3) Aplicarea sanctiunilor nu inlatura raspunderea materiala, civila, administrativa sau penala, dupa caz.
Art. 76
(1) Actele adoptate de
Banca Nationala a Romaniei
conform dispozitiilor prezentului capitol si ale reglementarilor emise in aplicare cu privire la o
institutie
emitenta de moneda electronica pot fi contestate, in
termen
de 15 zile de la comunicare, la Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei, care se pronunta prin
hotarare
motivata in
termen
de 30 de zile de la data sesizarii. (2) Hotararea Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei poate fi atacata la Inalta Curte de Casatie si Justitie, in
termen
de 15 zile de la
comunicare
. (3)
Banca Nationala a Romaniei
este singura autoritate in masura sa se pronunte asupra considerentelor de oportunitate, a evaluarilor si analizelor calitative care stau la baza emiterii actelor sale. (4) In cazul contestarii in
instanta
a actelor Bancii Nationale a Romaniei,
instanta
judecatoreasca se pronunta asupra legalitatii acestor
acte
.
Art. 77
Dispozitiile art. 76 se aplica in mod corespunzator si in cazul in care
Banca Nationala a Romaniei
nu se pronunta in termenele prevazute de
lege
asupra unei solicitari formulate potrivit prevederilor prezentului capitol si ale reglementarilor emise in aplicare.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Inainte
Afişează
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Legea 127/2011
Moneda electronica
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964