EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4438
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Financiar-Bancara
» Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Publicat: 28 Jun 2011
27630 citiri
Secţiunea:
Legislatie Financiar-Bancara
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 435 din 22 iunie 2011
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Persoana fizica sau juridica ce datoreaza o suma de bani debitorului urmarit
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Stirea, comunicarea de noutate, plus de cunostinte despre un obiect, o persoana sau un fenomen, prin care receptorul isi inlatura o stare de incertitudine.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Reprezentant al unei institutii, regii autonome, societati comerciale, care are anumite insarcinari.
c) cadrul legislativ existent in statul tert si/sau modul de aplicare a acestuia impiedica exercitarea de catre
Banca Nationala a Romaniei
a functiilor sale de supraveghere;
d) institutia emitenta de moneda electronica nu indeplineste alte cerinte prevazute de prezentul capitol si de reglementarile emise in aplicarea acestuia.
Art. 56
(1) Entitatile care emit moneda electronica si au sediul in state terte nu pot presta activitate de emitere ori distribuire si/sau rascumparare de moneda electronica si nu pot presta servicii de plata pe teritoriul Romaniei decat dupa constituirea unei institutii emitente de moneda electronica,
persoana juridica
romana.
(2) Fac exceptie de la dispozitiile alin. (1) sucursalele entitatilor care emit moneda electronica si au sediul in acele state terte cu care au fost incheiate acorduri la nivelul Uniunii Europene cu privire la regimul privind desfasurarea activitatii de emitere de moneda electronica si prestarea serviciilor de plata, prevederile acestor acorduri aplicandu-se cu prioritate.
(3) In aplicarea alin. (2),
Banca Nationala a Romaniei
notifica Comisiei Europene orice
autorizatie
acordata unei sucursale a unei institutii emitente de moneda electronica cu sediul intr-un stat
tert
.
Sectiunea 7 - Procedura de notificare pentru desfasurarea activitatii pe teritoriul Romaniei de catre institutiile emitente de moneda electronica din alte state membre
Art. 57
(1) O
institutie
emitenta de moneda electronica autorizata intr-un alt stat membru poate emite moneda electronica pe teritoriul Romaniei prin stabilirea unei sucursale ori in mod direct, in baza notificarii transmise Bancii Nationale a Romaniei de autoritatea competenta din statul membru de origine.
(2) Notificarea prevazuta la alin. (1) trebuie sa cuprinda informatii privind denumirea si sediul institutiei emitente de moneda electronica, tipul serviciilor pe care intentioneaza sa le presteze pe teritoriul Romaniei si, dupa caz, numele persoanelor responsabile pentru conducerea sucursalei si structura organizatorica a acesteia.
(3) Ulterior notificarii privind deschiderea unei sucursale realizate potrivit alin. (1), la cererea Bancii Nationale a Romaniei, Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor si alte autoritati relevante furnizeaza acesteia informatii cu privire la riscul de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism pe care il implica proiectul ce face obiectul notificarii.
(4) In situatia in care din consultarea realizata potrivit alin. (3) rezulta motive intemeiate pentru a suspecta ca prin deschiderea sucursalei ar putea creste riscul de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism ori in legatura cu proiectul de deschidere a sucursalei se efectueaza, s-au efectuat ori s-a incercat efectuarea unor operatiuni de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism,
Banca Nationala a Romaniei
informeaza in consecinta autoritatea competenta din statul membru de origine.
Art. 58
(1) O
institutie
emitenta de moneda electronica autorizata intr-un alt stat membru poate utiliza persoane fizice sau juridice pentru distribuirea si rascumpararea de moneda electronica pe teritoriul Romaniei in baza notificarii transmise Bancii Nationale a Romaniei de autoritatea competenta din statul membru de origine.
(2) Notificarea prevazuta la alin. (1) trebuie sa cuprinda informatii privind denumirea si sediul institutiei emitente de moneda electronica, denumirea si sediul distribuitorului, respectiv numele si
adresa
acestuia, tipul serviciilor pe care intentioneaza sa le presteze pe teritoriul Romaniei si, dupa caz, identitatea persoanelor responsabile pentru administrarea distribuitorului si structura organizatorica a acestuia.
Art. 59
(1) Dispozitiile art. 57 se aplica in mod corespunzator in cazul in care institutiile emitente de moneda electronica autorizate in alte state membre intentioneaza sa presteze servicii de plata pentru prima data pe teritoriul Romaniei, prin stabilirea unei sucursale ori in mod direct.
(2) O
institutie
emitenta de moneda electronica autorizata intr-un alt stat membru poate presta servicii de plata pe teritoriul Romaniei printr-un agent, in baza notificarii transmise Bancii Nationale a Romaniei de autoritatea competenta din statul membru de origine, cu aplicarea in mod corespunzator a prevederilor art. 49, art. 50 alin. (2), art. 51a��53 din
Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 113/2009, aprobata cu modificari prin Legea nr. 197/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sectiunea 8 - Registrul institutiilor emitente de moneda electronica
Art. 60
(1)
Banca Nationala a Romaniei
organizeaza si administreaza registrul institutiilor emitente de moneda electronica in care sunt evidentiate institutiile emitente de moneda electronica,
persoane juridice
romane, sucursalele acestora din alte state membre si state terte, precum si agentii institutiilor emitente de moneda electronica,
persoane juridice
romane.
(2) Registrul prevazut la alin. (1) este public, accesibil online, este actualizat permanent si furnizeaza informatii privind activitatile pentru care a fost autorizata fiecare
institutie
emitenta de moneda electronica.
Sectiunea 9 - Autoritatea competenta cu supravegherea
Art. 61
(1)
Banca Nationala a Romaniei
este autoritatea responsabila cu supravegherea respectarii dispozitiilor prezentului capitol si ale reglementarilor emise in aplicare.
(2)
Banca Nationala a Romaniei
asigura supravegherea prudentiala a institutiilor emitente de moneda electronica autorizate,
persoane juridice
romane, inclusiv pentru activitatea de emitere de moneda electronica si de prestare de servicii de plata desfasurata prin sucursalele si agentii acestora.
(3) Alin. (1) si alin. (2) nu implica faptul ca
Banca Nationala a Romaniei
are competente de supraveghere a activitatilor comerciale ale institutiei emitente de moneda electronica, altele decat emiterea de moneda electronica, prestarea de servicii de plata si activitatile enumerate la art. 21 alin. (1) lit. b).
Art. 62
(1) Activitatea de supraveghere a institutiilor emitente de moneda electronica de catre
Banca
Nationala a Romaniei, in vederea verificarii respectarii cerintelor impuse prin prezentul capitol si reglementarile emise in aplicarea acestuia, trebuie sa fie proportionala, adecvata si adaptata riscurilor la care sunt expuse institutiile emitente de moneda electronica.
(2) Verificarile la sediul entitatilor prevazute la alin. (3) lit. b) se efectueaza de catre personalul Bancii Nationale a Romaniei imputernicit in acest sens sau de catre auditori financiari sau experti numiti de
Banca Nationala a Romaniei
.
(3) Pentru exercitarea functiei de supraveghere,
Banca Nationala a Romaniei
este abilitata:
a) sa solicite institutiei emitente de moneda electronica sa furnizeze orice
informatie
necesara pentru verificarea respectarii cerintelor impuse prin prezentul capitol si reglementarile emise in aplicarea acestuia;
b) sa efectueze verificari la sediul institutiei emitente de moneda electronica,
persoana juridica
romana, al sucursalelor acesteia si al oricarui
agent
al sau sau al oricarei entitati catre care aceasta a externalizat activitati, inclusiv distribuitori;
c) sa emita recomandari, instructiuni si sa dispuna masuri;
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Inainte
Afişează
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Legea 127/2011
Moneda electronica
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964