EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4222
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Financiar-Bancara
» Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Publicat: 28 Jun 2011
27629 citiri
Secţiunea:
Legislatie Financiar-Bancara
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 435 din 22 iunie 2011
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Fapta de a face, de a comite. Vezi si Fapt omisiv.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Fapta de a face, de a comite. Vezi si Fapt omisiv.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Fapta de a face, de a comite. Vezi si Fapt omisiv.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(2) Externalizarea functiilor operationale importante se poate realiza numai cu respectarea de catre institutia emitenta de moneda electronica a urmatoarelor conditii: a) externalizarea nu conduce la
delegarea
responsabilitatii organelor de conducere;
b) relatia si obligatiile institutiei emitente de moneda electronica in raport cu detinatorii de moneda electronica in conformitate cu prezenta
lege
si reglementarile emise in aplicare nu sunt afectate;
c) nu se prejudiciaza respectarea conditiilor impuse institutiei emitente de moneda electronica in vederea autorizarii in conformitate cu prezentul capitol si reglementarile emise in aplicarea acestuia;
d) niciuna dintre conditiile impuse in vederea autorizarii institutiei emitente de moneda electronica nu este inlaturata sau modificata.
Art. 47
Dispozitiile art. 45 si 46 se aplica in mod corespunzator, in cazul in care institutiile emitente de moneda electronica intentioneaza sa externalizeze functii operationale legate de prestarea de servicii de
plata
.
Art. 48
(1) Institutiile emitente de moneda electronica pot presta prin intermediul agentilor servicii de plata cu aplicarea in mod corespunzator a prevederilor sectiunii a 4-a din titlul II si art. 56a��58 si art. 60 din
Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 113/2009, aprobata cu modificari prin Legea nr. 197/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, a reglementarilor emise in aplicarea acesteia si a prezentei legi.
(2) Institutiile emitente de moneda electronica se asigura ca agentii care actioneaza pe seama lor informeaza utilizatorii serviciilor de plata despre acest
fapt
.
(3) In aplicarea prevederilor alin. (1), trimiterea la registrul institutiilor de plata va fi interpretata ca trimitere la registrul institutiilor emitente de moneda electronica prevazut la art. 60.
Sectiunea 5 - Procedura de notificare pentru desfasurarea activitatii in alte state membre de catre institutii emitente de moneda electronica,
persoane juridice
romane
Art. 49
(1) Orice
institutie
emitenta de moneda electronica autorizata,
persoana juridica
romana, care intentioneaza sa emita moneda electronica pentru prima data intr-un alt stat membru, prin stabilirea unei sucursale ori in mod direct, transmite Bancii Nationale a Romaniei o
cerere
insotita de informatiile prevazute la alin. (2).
(2) In
termen
de 10 zile de la primirea cererii,
Banca Nationala a Romaniei
comunica autoritatii competente din statul membru gazda informatii privind denumirea si sediul institutiei emitente de moneda electronica, tipul activitatilor pe care intentioneaza sa le desfasoare pe teritoriul statului membru gazda si, dupa caz, numele persoanelor responsabile pentru conducerea sucursalei si structura organizatorica a acesteia si solicita opinia in legatura cu intentia institutiei emitente de moneda electronica de a emite moneda electronica prin intermediul unei sucursale.
(3) In
termen
de cel mult doua luni de la primirea cererii de inregistrare a sucursalei,
Banca Nationala a Romaniei
decide cu privire la aceasta, cu luarea in considerare a opiniei exprimate de autoritatea competenta din statul membru gazda.
(4)
Banca Nationala a Romaniei
poate radia sucursala din registrul prevazut la art. 60, in cazul in care autoritatea competenta din statul membru gazda comunica avizul sau negativ ulterior expirarii termenului prevazut la alin. (3).
Art. 50
(1) Institutiile emitente de moneda electronica pot emite moneda electronica prin intermediul unei sucursale numai ulterior inscrierii acesteia in registrul prevazut la art. 60.
(2) Institutiile emitente de moneda electronica pot emite moneda electronica in mod direct de la data la care
Banca Nationala a Romaniei
realizeaza notificarea potrivit art. 49 alin. (2) si informeaza solicitantul asupra acestui
fapt
.
Art. 51
(1) Orice
institutie
emitenta de moneda electronica ce intentioneaza sa utilizeze persoane fizice sau juridice pentru distribuirea si, dupa caz, rascumpararea de moneda electronica in alt stat membru transmite Bancii Nationale a Romaniei o
cerere
insotita de informatiile prevazute la alin. (2).
(2) In
termen
de 10 zile de la primirea cererii,
Banca Nationala a Romaniei
comunica autoritatii competente din statul membru gazda informatiile privind denumirea si sediul institutiei emitente de moneda electronica, denumirea si sediul distribuitorului, respectiv numele si
adresa
acestuia, tipul serviciilor pe care intentioneaza sa le presteze pe teritoriul statului membru gazda si, dupa caz, identitatea persoanelor responsabile pentru administrarea distribuitorului si structura organizatorica a acestuia.
(3) Institutiile emitente de moneda electronica pot distribui si rascumpara moneda electronica prin intermediul distribuitorilor de la data la care
Banca Nationala a Romaniei
realizeaza notificarea potrivit alin. (2) si informeaza solicitantul asupra acestui
fapt
.
Art. 52
Dispozitiile art. 49 si 50 se aplica in mod corespunzator in cazul in care institutiile emitente de moneda electronica intentioneaza sa presteze servicii de plata pentru prima data intr-un alt stat membru, prin stabilirea unei sucursale ori in mod direct.
Sectiunea 6 - Relatia cu state terte
Art. 53
(1) Institutiile emitente de moneda electronica,
persoane juridice
romane, pot emite moneda electronica si/sau presta servicii de plata in state terte prin infiintarea unei sucursale, potrivit reglementarilor emise de
Banca Nationala a Romaniei
in aplicarea prezentului capitol.
(2) Institutiile emitente de moneda electronica pot utiliza persoane fizice sau juridice pentru distribuirea si rascumpararea de moneda electronica in state terte, potrivit reglementarilor emise de
Banca Nationala a Romaniei
.
Art. 54
Banca Nationala a Romaniei reglementeaza conditiile in care poate inscrie in registrul prevazut la art. 60 sucursala stabilita intr-un stat tert si documentatia care trebuie sa insoteasca cererea in vederea inscrierii.
Art. 55
Banca Nationala a Romaniei poate respinge cererea de inregistrare formulata in baza dispozitiilor art. 54 daca, pe baza informatiilor detinute si a documentatiei prezentate de institutia emitenta de moneda electronica, considera ca:
a) institutia emitenta de moneda electronica nu dispune de o situatie financiara corespunzatoare in raport cu activitatea propusa;
b) cadrul de administrare, procedurile si mecanismele prevazute la art. 10 coroborat cu art. 14 nu sunt adecvate;
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Inainte
Afişează
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Legea 127/2011
Moneda electronica
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964