EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4555
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Financiar-Bancara
» Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Publicat: 28 Jun 2011
27633 citiri
Secţiunea:
Legislatie Financiar-Bancara
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 435 din 22 iunie 2011
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Mod de reorganizare a persoanei juridice.
Mod de reorganizare a persoanei juridice,
Act adoptat de organele de stat,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
(Issuer) Entitate legala care are capacitatea de a emite si de a distribui un instrument financiar transferabil.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Suma de bani acordata cu anticipatie de catre o persoana pentru procurarea unui bun, executarea unei lucrari sau pentru prestarea unui serviciu.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
f) in oricare alte situatii prevazute de legislatia in vigoare.
(2) Hotararea Bancii Nationale a Romaniei cu privire la retragerea autorizatiei se comunica in scris institutiei emitente de moneda electronica, impreuna cu motivele care au stat la baza hotararii, si se publica in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea a IV-a, si in cel putin doua cotidiene de circulatie nationala.
(3) Actionarii sau asociatii institutiei emitente de moneda electronica pot hotari renuntarea la
autorizatie
si, daca este cazul, dizolvarea entitatii, numai daca pentru institutia emitenta de moneda electronica nu s-a deschis procedura insolventei.
(4) In situatia prevazuta la alin. (3), institutia emitenta de moneda electronica comunica Bancii Nationale a Romaniei hotararea adunarii generale a actionarilor, respectiv a asociatilor, insotita de un plan care sa asigure stingerea integrala a obligatiilor fata de detinatorii de moneda electronica si, dupa caz, fata de utilizatorii de servicii de
plata
.
(5)
Banca Nationala a Romaniei
aproba solicitarea de renuntare la
autorizatie
numai in situatia in care sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (3) si (4).
(6) Autorizatia unei institutii emitente de moneda electronica isi inceteaza de
drept
valabilitatea in urmatoarele situatii:
a) a avut loc o
fuziune
sau o
divizare
a institutiei emitente de moneda electronica in urma careia aceasta isi inceteaza existenta;
b) s-a pronuntat o
hotarare
de declansare a procedurii falimentului institutiei emitente de moneda electronica.
(7) Incetarea valabilitatii autorizatiei in situatiile prevazute la alin. (5) si (6) se publica de catre
Banca Nationala a Romaniei
in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea a IV-a, si in cel putin doua cotidiene de circulatie nationala.
(8) Hotararea Bancii Nationale a Romaniei cu privire la retragerea autorizatiei sau cu privire la incetarea valabilitatii autorizatiei unei institutii emitente de moneda electronica in situatia prevazuta la alin. (5) devine efectiva la data publicarii in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea a IV-a, sau la o data ulterioara, prevazuta in
hotarare
.
(9) De la data intrarii in vigoare a hotararii de retragere a autorizatiei, respectiv de la incetarea valabilitatii acesteia, entitatile nu mai pot emite moneda electronica si nu mai pot presta servicii de
plata
.
Sectiunea 3 - Cerinte operationale
Art. 27
Institutiile emitente de moneda electronica trebuie sa dispuna permanent de fonduri proprii care sa se situeze la un nivel ce nu poate fi mai mic decat maximul dintre nivelul minim al capitalului initial prevazut pentru autorizare si valoarea rezultata din insumarea nivelurilor determinate potrivit prevederilor art. 28 si 29.
Art. 28
Banca Nationala a Romaniei stabileste prin reglementari emise in aplicarea prezentului capitol cerinte privind
fondurile
proprii ale unei institutii emitente de moneda electronica aferente activitatii cu moneda electronica, referitoare la metoda de determinare a necesarului, elementele care intra in calcul si alte aspecte privind modul de determinare.
Art. 29
(1) Necesarul de fonduri proprii ale unei institutii emitente de moneda electronica aferent activitatii de prestare a serviciilor de plata, altele decat cele legate de emiterea de moneda electronica, se determina potrivit prevederilor cap. IV ``Nivelul minim, componenta si cerinte de raportare ale fondurilor proprii`` din Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei nr. 21/2009 privind institutiile de plata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Institutiile emitente de moneda electronica trebuie sa fundamenteze alegerea metodei de determinare a necesarului de fonduri proprii aferent activitatii prevazute la alin. (1), astfel incat
Banca Nationala a Romaniei
sa fie incredintata asupra adecvarii metodei la situatia concreta a institutiei emitente de moneda electronica. In caz contrar,
Banca Nationala a Romaniei
poate impune in procesul de autorizare sau de supraveghere metoda de determinare a necesarului de fonduri proprii.
Art. 30
(1) Pe baza evaluarii procedurilor de gestionare a riscului, a bazelor de date privind riscul de pierdere si a mecanismelor de control intern ale institutiei emitente de moneda electronica,
Banca Nationala a Romaniei
poate solicita unei institutii emitente de moneda electronica sa dispuna de un nivel al fondurilor proprii cu pana la 20% mai mare decat valoarea rezultata din insumarea nivelurilor determinate potrivit art. 28 si 29 sau poate permite institutiei emitente de moneda electronica sa dispuna de un nivel al fondurilor proprii cu pana la 20% mai mic decat valoarea rezultata din insumarea nivelurilor determinate potrivit art. 28 si 29.
(2) Nivelul fondurilor proprii rezultat din aplicarea dispozitiilor alin. (1) nu poate fi mai mic decat nivelul minim al capitalului initial prevazut la art. 18.
Art. 31
(1) Este interzisa utilizarea multipla a elementelor eligibile pentru calcularea nivelului fondurilor proprii ale unei institutii emitente de moneda electronica, in cazul in care aceasta apartine unui grup din care mai fac parte o alta
institutie
emitenta de moneda electronica, o
institutie
de credit, o
institutie
de plata, o societate de servicii de
investitii
financiare, o societate de administrare a portofoliului, o societate de asigurari sau o societate de reasigurari.
(2) Este interzisa utilizarea multipla a elementelor eligibile pentru calcularea nivelului fondurilor proprii, in situatia in care institutia emitenta de moneda electronica presteaza si servicii de plata, altele decat cele legate de emiterea de moneda electronica si/sau alte activitati comerciale.
Art. 32
(1) Institutiile emitente de moneda electronica trebuie sa protejeze
fondurile
primite in schimbul monedei electronice prin una dintre urmatoarele metode:
a)
fondurile
sunt evidentiate si pastrate separat de
fondurile
destinate activitatilor desfasurate de institutia emitenta de moneda electronica, altele decat emiterea de moneda electronica, si, in cazul in care moneda electronica nu a fost rascumparata/transferata altui
emitent
de moneda electronica inainte de terminarea zilei lucratoare ulterioare zilei in care au fost primite, se depun intr-un
cont
separat la o
institutie
de
credit
sau se investesc in
active
de foarte buna calitate, astfel cum sunt definite in reglementarile emise de
Banca Nationala a Romaniei
in aplicarea prezentului capitol;
b)
fondurile
sunt asigurate in mod corespunzator printr-o polita de
asigurare
sau o alta
garantie
comparabila furnizata de o societate de asigurari sau de o
institutie
de
credit
care nu apartine grupului din care face parte institutia emitenta de moneda electronica respectiva, pentru o suma echivalenta cu cea care ar fi trebuit sa fie evidentiata si pastrata separat in absenta politei de
asigurare
sau a altei garantii comparabile, platibila in cazul in care institutia emitenta de moneda electronica nu poate sa isi indeplineasca obligatiile financiare.
(2) Prin
derogare
de la prevederile legislatiei in materie, detinatorii de moneda electronica au prioritate fata de alti creditori la distribuirea fondurilor protejate potrivit alin. (1), in cazul in care institutia emitenta de moneda electronica nu isi mai indeplineste obligatiile, in particular, in caz de
insolventa
a institutiei emitente de moneda electronica.
Art. 33
(1) In aplicarea art. 32, in cazul in care plata contravalorii monedei electronice emise se realizeaza prin intermediul unui instrument de plata,
obligatia
de a proteja
fondurile
in
cauza
intervine de la momentul la care este creditat contul institutiei emitente de moneda electronica sau
fondurile
sunt facute disponibile in alt mod institutiei emitente de moneda electronica.
(2) Protejarea fondurilor in situatia prevazuta la alin. (1) trebuie sa se realizeze in
termen
de cel mult 5 zile lucratoare de la data emiterii monedei electronice.
Art. 34
(1) In cazul in care doar o parte din valoarea monetara emisa se utilizeaza ca moneda electronica, iar restul se utilizeaza in alte scopuri, institutia emitenta de moneda electronica are
obligatia
sa aplice prevederile art. 32 si 33 numai pentru partea de fonduri primita in schimbul monedei electronice ce se utilizeaza ca moneda electronica.
(2) In cazul in care nu se cunoaste in
avans
ponderea valorii monetare ce se utilizeaza ca moneda electronica ori aceasta este variabila, institutiile emitente de moneda electronica pot aplica prevederile art. 32 si 33 doar unei parti reprezentative din totalul fondurilor, parte care se estimeaza ca va fi utilizata ca moneda electronica, cu conditia ca estimarea sa fie realizata rezonabil, pe baza datelor istorice, de o maniera satisfacatoare pentru
Banca Nationala a Romaniei
.
Art. 35
Institutiile emitente de moneda electronica trebuie sa protejeze
fondurile
pentru executarea operatiunilor de plata, altele decat cele legate de emiterea de moneda electronica, primite de la utilizatorii de servicii de plata direct sau prin intermediul unui alt prestator de servicii de plata, in conformitate cu dispozitiile art. 31a��33 din
Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 113/2009, aprobata cu modificari prin Legea nr. 197/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, si reglementarile emise in aplicarea acestora.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Inainte
Afişează
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Legea 127/2011
Moneda electronica
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964