EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2801
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Financiar-Bancara
» Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Publicat: 28 Jun 2011
27678 citiri
Secţiunea:
Legislatie Financiar-Bancara
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 435 din 22 iunie 2011
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Art. 20
(1) Institutiile emitente de moneda electronica pot deschide si mentine conturi de plati pentru clientii lor, destinate exclusiv executarii operatiunilor de
plata
.
(2) Institutiilor emitente de moneda electronica le este interzisa atragerea de depozite ori de alte fonduri rambursabile de la public, in sensul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Primirea de fonduri destinate emiterii de moneda electronica cu respectarea prevederilor art. 19, respectiv prestarii de servicii de plata, nu este considerata atragere de depozite sau de alte fonduri rambursabile de la
public
.
Art. 21
(1) Pe langa emiterea de moneda electronica, institutiile emitente de moneda electronica pot desfasura urmatoarele activitati:
a) prestarea serviciilor de plata prevazute la art. 8 din
Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 113/2009, aprobata cu modificari prin Legea nr. 197/2010, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) prestarea unor servicii operationale si conexe legate de emiterea de moneda electronica si de prestarea de servicii de plata, cum ar fi: asigurarea executarii operatiunilor de plata, servicii de schimb valutar, activitati de pastrare in custodie sau stocarea si procesarea datelor;
c) administrarea sistemelor de plati;
d) activitati comerciale, altele decat emiterea de moneda electronica si prestarea de servicii de plata, cu respectarea cadrului legislativ aplicabil.
(2) Activitatile prevazute la alin. (1) pot fi realizate de institutiile emitente de moneda electronica pe teritoriul Romaniei, cu respectarea legislatiei in
domeniu
.
Art. 22
(1) Institutiile emitente de moneda electronica pot acorda credite legate de serviciile de plata precizate la art. 8 lit. d), e) si g) din
Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 113/2009, aprobata cu modificari prin Legea nr. 197/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, in conditiile stabilite de respectiva reglementare.
(2) Institutiile emitente de moneda electronica pot acorda credite, altele decat cele prevazute la alin. (1), cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 93/2009 privind institutiile financiare nebancare, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Creditele acordate de institutiile emitente de moneda electronica nu pot avea ca sursa
fondurile
primite in schimbul monedei electronice emise.
Sectiunea 2 - Autorizarea institutiilor emitente de moneda electronica
Art. 23
In vederea obtinerii autorizatiei pentru emiterea de moneda electronica si prestarea serviciilor de plata, solicitantul trebuie sa remita Bancii Nationale a Romaniei o
cerere
insotita de documentatia si de informatiile prevazute in reglementarile emise de
Banca Nationala a Romaniei
in aplicarea prezentului capitol.
Art. 24
(1)
Banca Nationala a Romaniei
evalueaza si comunica solicitantului hotararea sa cu privire la acordarea autorizatiei sau respingerea cererii de autorizare, in
termen
de 3 luni de la data primirii cererii care indeplineste cerinta prevazuta la art. 23.
(2) In
termen
de maximum 10 zile lucratoare de la data primirii cererii,
Banca Nationala a Romaniei
confirma indeplinirea cerintei prevazute la art. 23 sau, in situatia in care nu este indeplinita conditia prevazuta la art. 23, comunica solicitantului documentele si informatiile necesare pentru indeplinirea acesteia, termenul specificat la alin. (1) incepand sa curga de la data primirii documentelor si informatiilor solicitate.
(3)
Banca Nationala a Romaniei
poate solicita, in
termen
de maximum 20 de zile lucratoare de la data primirii cererii care indeplineste cerinta prevazuta la art. 23, alte informatii relevante pentru
evaluare
. Solicitantul trebuie sa transmita informatiile solicitate in
termen
de maximum 30 de zile lucratoare de la data comunicarii solicitarii, perioada in care termenul prevazut la alin. (1) se suspenda.
(4) Solicitantul poate furniza din propria initiativa orice alte informatii si/sau documente considerate relevante, insa acestea trebuie sa fie prezentate cel tarziu cu 30 de zile anterior datei expirarii termenului in care
Banca Nationala a Romaniei
trebuie sa se pronunte asupra cererii de autorizare.
Art. 25
(1)
Banca Nationala a Romaniei
respinge o
cerere
de autorizare daca din evaluarea realizata in conditiile prevazute de prezentul capitol si de reglementarile emise in aplicare rezulta una dintre urmatoarele situatii:
a) capitalul initial se situeaza sub nivelul minim stabilit de dispozitiile legale in vigoare;
b) din evaluarea planului de activitate si a planului de afaceri prezentate rezulta ca institutia emitenta de moneda electronica nu poate asigura realizarea obiectivelor propuse in conditiile respectarii cerintelor stabilite in prezentul capitol si a reglementarilor aplicabile;
c) cadrul de administrare a activitatii de emitere de moneda electronica si de prestare a serviciilor de plata, procedurile de identificare, administrare, monitorizare si raportare a riscurilor la care este sau ar putea fi expusa institutia emitenta de moneda electronica si mecanismele de control intern nu sunt cuprinzatoare si adaptate la natura, extinderea si complexitatea acestei activitati;
d) persoanele responsabile pentru conducerea si administrarea activitatii de emitere de moneda electronica si de prestare a serviciilor de plata nu au o buna reputatie ori nu dispun de cunostinte si experienta adecvate naturii, extinderii si complexitatii activitatii vizate;
e) calitatea actionarilor sau asociatilor care detin participatii calificate nu este adecvata;
f) legaturile stranse dintre institutia emitenta de moneda electronica si alte persoane fizice sau juridice sunt de natura sa impiedice exercitarea eficienta de catre
Banca Nationala a Romaniei
a functiilor sale de supraveghere;
g) dispozitiile legale, masurile de natura administrativa din jurisdictia unui stat tert ce guverneaza una sau mai multe persoane fizice ori juridice cu care institutia emitenta de moneda electronica are legaturi stranse sau dificultatile in aplicarea acestor dispozitii ori masuri sunt de natura sa impiedice exercitarea eficienta de catre
Banca Nationala a Romaniei
a functiilor sale de supraveghere;
h) nu sunt respectate alte conditii prevazute in prezentul capitol sau in reglementarile emise in aplicare.
(2) In cazul in care
Banca Nationala a Romaniei
respinge cererea de autorizare, hotararea cuprinde si motivele care au stat la baza acesteia.
Art. 26
(1)
Banca Nationala a Romaniei
poate retrage autorizatia acordata unei institutii emitente de moneda electronica in urmatoarele situatii:
a) institutia emitenta de moneda electronica nu si-a inceput activitatea de emitere de moneda electronica si de prestare de servicii de plata in
termen
de 12 luni de la data acordarii autorizatiei sau a incetat sa mai desfasoare activitate de mai mult de 6 luni;
b) autorizatia a fost obtinuta pe baza unor informatii false sau prin orice alt mijloc ilegal;
c) institutia emitenta de moneda electronica nu mai indeplineste conditiile care au stat la baza acordarii autorizatiei ori alte conditii prevazute de prezentul capitol si de reglementarile emise in aplicare;
d) continuarea activitatii pentru care a fost autorizata institutia emitenta de moneda electronica pericliteaza stabilitatea sistemului de plati;
e) ca sanctiune, potrivit art. 71 alin. (1) lit. e);
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Inainte
Afişează
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Legea 127/2011
Moneda electronica
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964