EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4473
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Financiar-Bancara
» Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Publicat: 28 Jun 2011
27631 citiri
Secţiunea:
Legislatie Financiar-Bancara
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 435 din 22 iunie 2011
Potrivit legii nr 58/1998 privind activitatea bancilor comerciale, acestea (atat persoanele juridice romane, cat si sucursalele unor banci straine) pot desfasura, in limita autorizatiei primite de la BNR, urmatoarele activitati:
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Denumire data monedei unice europene.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Sectiunea 1 - Cerinte minime de acces la activitate
Art. 7
(1) Orice entitate care intentioneaza sa emita moneda electronica pe teritoriul Romaniei trebuie sa dispuna de o autorizatie, potrivit prezentului capitol, inainte de inceperea acestei
activitati
.
(2)
Banca Nationala a Romaniei
poate acorda
autorizatie
doar unei
persoane juridice
romane constituite in baza Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 8
(1)
Banca Nationala a Romaniei
acorda
autorizatie
unei entitati doar daca, potrivit informatiilor si documentelor care insotesc cererea, sunt respectate toate cerintele prevazute de prezentul capitol si de reglementarile date in aplicarea acestuia si evaluarea proiectului prezentat este favorabila.
(2) In scopul aplicarii alin. (1), Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor furnizeaza Bancii Nationale a Romaniei, la cererea acesteia, informatii cu privire la persoane si entitati expuse la risc de spalare a banilor si finantare a actelor de terorism.
(3) In vederea luarii unei decizii privind cererea de autorizare,
Banca Nationala a Romaniei
poate consulta si alte autoritati cu competente relevante.
Art. 9
Sediul real al institutiei emitente de moneda electronica autorizate de
Banca Nationala a Romaniei
trebuie sa se situeze pe teritoriul Romaniei.
Art. 10
Banca Nationala a Romaniei acorda autorizatia numai daca este incredintata ca, din perspectiva necesitatii asigurarii unui
management
prudent si sanatos al institutiei emitente de moneda electronica, institutia emitenta de moneda electronica dispune de un cadru formal de administrare a activitatii de emitere de moneda electronica riguros conceput, care sa includa o structura organizatorica clara, cu linii de
responsabilitate
bine definite, transparente si coerente, de proceduri eficiente de identificare, administrare, monitorizare si raportare a riscurilor la care este sau ar putea fi expusa si de mecanisme de control intern adecvate, inclusiv proceduri administrative si contabile riguroase. Cadrul de administrare, procedurile si mecanismele trebuie sa fie cuprinzatoare si adaptate la natura, extinderea si complexitatea activitatii de prestare de servicii de plata si de emitere de moneda electronica prestate de institutia emitenta de moneda electronica.
Art. 11
(1)
Banca Nationala a Romaniei
acorda
autorizatie
numai daca este incredintata ca, din perspectiva necesitatii asigurarii unui
management
prudent si sanatos al institutiei emitente de moneda electronica, persoanele responsabile pentru conducerea si administrarea activitatii de emitere de moneda electronica au o buna reputatie si dispun de cunostinte si experienta adecvate naturii, extinderii si complexitatii activitatii vizate.
(2) Persoanele responsabile pentru conducerea si administrarea activitatii de emitere de moneda electronica sunt, in
functie
de forma de organizare juridica si de tipul activitatilor desfasurate:
a) administratorii, asociatii comanditati, directorii ori, dupa caz, membrii consiliului de supraveghere si membrii directoratului, ai institutiilor emitente de moneda electronica care au ca activitate principala emiterea de moneda electronica; sau
b) in cazul institutiilor emitente de moneda electronica care nu au ca activitate principala emiterea de moneda electronica, persoanele responsabile pentru coordonarea structurii organizatorice care asigura desfasurarea activitatii de emitere de moneda electronica.
(3) Fiecare dintre persoanele prevazute la alin. (2) trebuie sa fie aprobata de
Banca Nationala a Romaniei
inainte de inceperea exercitarii responsabilitatilor.
Art. 12
Banca Nationala a Romaniei acorda
autorizatie
numai daca este incredintata ca, din perspectiva necesitatii asigurarii unui
management
prudent si sanatos al institutiei emitente de moneda electronica, calitatea actionarilor sau asociatilor care detin participatii calificate este adecvata.
Art. 13
Daca intre institutia emitenta de moneda electronica,
persoana juridica
romana, si alte persoane fizice sau juridice exista legaturi stranse,
Banca Nationala a Romaniei
acorda
autorizatie
numai daca aceste legaturi ori dispozitiile legale, masurile de natura administrativa din jurisdictia unui stat tert ce guverneaza una sau mai multe persoane fizice ori juridice cu care institutia emitenta de moneda electronica are legaturi stranse sau dificultatile in aplicarea dispozitiilor ori masurilor respective nu impiedica exercitarea eficienta a functiilor sale de
supraveghere
.
Art. 14
Conditiile prevazute la art. 10a��13 se aplica in mod corespunzator si pentru activitatea de servicii de plata prestata de institutia emitenta de moneda electronica.
Art. 15
In situatia in care institutia emitenta de moneda electronica este implicata si in alte activitati comerciale, altele decat emiterea de moneda electronica si prestarea de servicii de plata,
Banca Nationala a Romaniei
poate solicita constituirea unei entitati distincte pentru activitatea de emitere de moneda electronica si de prestare de servicii de plata, in cazul in care apreciaza, in procedura de autorizare sau in procesul de supraveghere, ca celelalte activitati comerciale prejudiciaza sau ar putea prejudicia fie soliditatea situatiei financiare a institutiei emitente de moneda electronica, fie capacitatea Bancii Nationale a Romaniei de a supraveghea respectarea de catre institutia emitenta de moneda electronica a tuturor obligatiilor impuse de prezentul capitol si de reglementarile date in aplicarea acestuia.
Art. 16
Autorizatia emisa de
Banca Nationala a Romaniei
permite institutiei emitente de moneda electronica,
persoana juridica
romana, sa emita moneda electronica si sa presteze serviciile de plata prevazute de
autorizatie
in orice stat membru, in conditiile prevazute in sectiunea a 5-a.
Art. 17
Fara a se aduce atingere dispozitiilor prezentului capitol,
Banca Nationala a Romaniei
stabileste prin reglementari documentatia care trebuie sa insoteasca cererea pentru obtinerea autorizatiei, precum si criteriile pe baza carora se verifica indeplinirea cerintelor prevazute la art. 11 alin. (1) si la art. 12.
Art. 18
(1) Institutiile emitente de moneda electronica trebuie sa dispuna la data autorizarii de un nivel al capitalului initial de cel putin echivalentul in lei a 350.000
euro
.
(2)
Banca Nationala a Romaniei
stabileste prin reglementari emise in aplicarea prezentului capitol elementele care intra in calculul capitalului initial, precum si alte criterii privind modul de determinare a acestuia.
Art. 19
Institutiile emitente de moneda electronica trebuie sa emita moneda electronica fara intarziere, la primirea fondurilor in schimbul carora aceasta este emisa.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Inainte
Afişează
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Legea 127/2011
Moneda electronica
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964