EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4990
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Financiar-Bancara
» Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Publicat: 28 Jun 2011
27634 citiri
Secţiunea:
Legislatie Financiar-Bancara
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 435 din 22 iunie 2011
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Suma de bani acordata cu anticipatie de catre o persoana pentru procurarea unui bun, executarea unei lucrari sau pentru prestarea unui serviciu.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Cererea adresata cu respectarea conditiilor de fond si de forma impuse de Legea nr.10 din 2001 prin care o persoana care se considera indreptatita solicita restituirea imobilului in natura sau masuri reparatorii;
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Un contract individual de munca de tip particular, incheiat pe durata determinata, in temeiul caruia o persoana fizica, denumita ucenic,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Persoana calificata sa distribuie ceva, calificata sa distribuie ceva.
Act adoptat de organele de stat,
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Art. 91
(1) In situatia in care detinatorul de moneda electronica solicita rascumpararea monedei electronice la data incetarii contractului sau in
termen
de pana la un an dupa incetarea contractului, se rascumpara intreaga valoare monetara a monedei electronice detinute. (2) In aplicarea alin. (1), in situatia in care o
institutie
emitenta de moneda electronica desfasoara una sau mai multe dintre activitatile enumerate la art. 21 alin. (1) lit. (d) si nu s-a cunoscut in
avans
ponderea monedei electronice emise ce urma sa se utilizeze ca moneda electronica ori aceasta este variabila, institutia emitenta de moneda electronica are
obligatia
sa rascumpere toate
fondurile
solicitate de detinatorul de moneda electronica.
Art. 92
(1) Emitentul de moneda electronica are
obligatia
sa informeze detinatorul de moneda electronica, inainte de incheierea contractului sau de acceptarea ofertei de catre acesta, asupra conditiilor contractuale prevazute la alin. (2). (2) Contractul dintre emitentul de moneda electronica si detinatorul de moneda electronica trebuie sa prevada in mod clar, complet si precis conditiile de rascumparare a monedei electronice, inclusiv informatii cu privire la perceperea oricaror taxe pentru rascumparare, valoarea sau modalitatea de calcul al acestora. (3) Orice taxa de rascumparare trebuie sa fie stabilita proportional cu costurile efective suportate de emitentul de moneda electronica in legatura cu rascumpararea.
Art. 93
Fara a aduce atingere prevederilor art. 89a��91, drepturile de rascumparare ale persoanelor, altele decat consumatorii, care accepta la plata moneda electronica sunt stabilite in contractul incheiat intre emitentii de moneda electronica si persoanele respective.
Sectiunea 2 - Incetarea contractului
Art. 94
(1) Detinatorul de moneda electronica poate inceta contractul oricand, daca partile nu au convenit o perioada de
notificare
. O astfel de perioada nu poate depasi 30 de zile. (2) Incetarea in mod unilateral de catre detinatorul de moneda electronica a unui
contract
incheiat pe o durata determinata mai mare de 12 luni sau pe o durata nedeterminata se face in mod gratuit pentru detinatorul de moneda electronica dupa expirarea a 12 luni.
Art. 95
(1) In toate cazurile ce nu se incadreaza la art. 94, pretul perceput de emitentul de moneda electronica pentru incetarea unilaterala a contractului de catre detinatorul de moneda electronica trebuie sa corespunda costurilor efective ale emitentului de moneda electronica, sa se limiteze la acoperirea acestora, sa nu conduca la obtinerea de venituri suplimentare sau la descurajarea detinatorului de moneda electronica de a inceta unilateral
contractul
. (2) Inainte de incheierea contractului, precum si in contract, emitentul de moneda electronica stabileste si comunica detinatorului de moneda electronica pretul total aferent incetarii unilaterale a contractului sau modul de calcul al acestuia.
Art. 96
(1) In cazul in care se convine astfel in contract, emitentul de moneda electronica poate inceta unilateral un
contract
incheiat pe o durata nedeterminata prin transmiterea unui preaviz cu cel putin doua luni inainte. (2) Preavizul este transmis detinatorului de moneda electronica: a) pe suport hartie sau pe alt suport durabil; b) intr-un limbaj usor de inteles, intr-o forma clara, completa si precisa; c) in limba romana sau in orice alta limba stabilita de comun
acord
intre parti.
Art. 97
Pretul perceput periodic pentru serviciile prestate este suportat de catre detinatorul de moneda electronica doar proportional cu perioada care preceda incetarea contractului. In cazul in care pretul este platit in avans, acesta este rambursat proportional.
Art. 98
Prevederile prezentei sectiuni nu aduc atingere prevederilor legale cu privire la nulitatea contractelor sau la imposibilitatea executarii acestora.
Art. 99
In cazul in care detinatorul de moneda electronica nu este consumator, partile pot conveni sa nu aplice, total sau partial, prevederile prezentei sectiuni.
Sectiunea 3 - Competenta,
sesizare
si control
Art. 100
(1) In vederea asigurarii respectarii dispozitiilor prezentei legi de catre emitentii de moneda electronica, consumatorii, inclusiv asociatiile de consumatori, pot fie sa sesizeze Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, iar utilizatorii
persoane juridice
pot sa sesizeze Garda Financiara in legatura cu cazurile de incalcare de catre emitentii de moneda electronica a dispozitiilor art. 86a��92 si 94a��97, ori sa initieze actiuni in
justitie
impotriva emitentilor de moneda electronica ce au incalcat dispozitiile prezentei legi. (2) Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, respectiv Garda Financiara informeaza, dupa caz, reclamantul, in raspunsul formulat catre acesta, despre existenta procedurilor extrajudiciare de solutionare a disputelor. (3) In vederea solutionarii pe cale amiabila a eventualelor dispute si fara a se aduce atingere dreptului consumatorilor si utilizatorilor
persoane juridice
de a initia actiuni in
justitie
impotriva emitentilor de moneda electronica care au incalcat dispozitiile prezentei legi ori dreptului acestora de a sesiza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sau Garda Financiara, consumatorii sau utilizatorii
persoane juridice
pot apela la procedurile extrajudiciare de solutionare a disputelor.
Art. 101
Banca Nationala a Romaniei asigura aplicarea dispozitiilor art. 179 din
Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 113/2009, aprobata cu modificari prin Legea nr. 197/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, si a reglementarilor emise in aplicarea acestuia in mod corespunzator si in cazul emitentilor de moneda electronica, in ceea ce priveste procedurile extrajudiciare de reparatie adecvate si eficace pentru solutionarea litigiilor.
Art. 102
(1) Urmatoarele fapte constituie contraventii si se sanctioneaza dupa cum urmeaza: a) nerespectarea de catre emitentii de moneda electronica a obligatiei de a emite moneda electronica la o valoare egala cu cea a fondurilor primite in schimbul acesteia, potrivit prevederilor art. 86 alin. (1), cu
amenda
de la 50.000 lei la 100.000 lei; b) nerespectarea de catre emitentii de moneda electronica a obligatiei de a emite moneda electronica la momentul primirii fondurilor potrivit prevederilor art. 86 alin. (1), cu
amenda
de la 50.000 lei la 100.000 lei; c) neinformarea detinatorilor de moneda electronica, de catre emitentii de moneda electronica, conform prevederilor art. 86 alin. (3), cu
amenda
de la 50.000 lei la 100.000 lei; d) acordarea de
dobanda
sau de orice fel de alte beneficii a caror valoare este direct corelata cu perioada in care detinatorul de moneda electronica detine moneda electronica, cu
amenda
de la 50.000 lei la 100.000 lei; e) nerespectarea de catre emitentii de moneda electronica a obligatiei de a rascumpara, la cererea detinatorului de moneda electronica, moneda electronica pe care acesta o detine, in conditiile prevazute la art. 88, cu
amenda
de la 75.000 lei la 100.000 lei; f) nerespectarea de catre emitentul de moneda electronica a obligatiei de a informa detinatorul de moneda electronica, inainte de incheierea contractului sau de acceptarea ofertei de catre acesta potrivit prevederilor art. 92 alin. (1), cu
amenda
de la 50.000 lei la 100.000 lei; g) neprevederea de catre emitentul de moneda electronica in contractul dintre acesta si detinatorul de moneda electronica a elementelor prevazute in art. 92 alin. (2), cu
amenda
de la 75.000 lei la 100.000 lei; h) nerespectarea obligatiei de a stabili taxe de rascumparare proportionale cu costurile efective suportate de emitentul de moneda electronica in legatura cu rascumpararea, prevazuta la art. 92 alin. (3), cu
amenda
de la 75.000 lei la 100.000 lei; i) nerespectarea de catre emitentii de moneda electronica a dreptului detinatorilor de moneda electronica de a solicita rascumpararea monedei electronice inainte de incetarea contractului in conditiile prevazute la art. 90, cu
amenda
de la 50.000 lei la 70.000 lei; j) nerespectarea de catre emitentii de moneda electronica a dreptului detinatorilor de moneda electronica de a solicita rascumpararea monedei electronice la data incetarii contractului sau in
termen
de un an dupa incetarea contractului, in conditiile prevazute la art. 91, cu
amenda
de la 50.000 lei la 70.000 lei; k) nerespectarea de catre emitentii de moneda electronica a dreptului detinatorilor de moneda electronica de a inceta contractul in conditiile prevazute de art. 94 alin. (1), cu
amenda
de la 90.000 lei la 100.000 lei; l) nerespectarea de catre emitentii de moneda electronica a obligatiei ca, in cazul in care s-a convenit o perioada de notificare, aceasta perioada sa nu poata depasi 30 de zile, potrivit prevederilor art. 94 alin. (1), cu
amenda
de la 80.000 lei la 90.000 lei; m) nerespectarea de catre emitentii de moneda electronica a obligatiei de a inceta contractul, in mod gratuit, la solicitarea detinatorului de moneda electronica, in conditiile prevazute la art. 94 alin. (2), cu
amenda
de la 75.000 lei la 100.000 lei; n) nerespectarea de catre emitentii de moneda electronica a obligatiei ca, in cazurile ce nu se incadreaza la art. 94, pretul perceput sa indeplineasca conditiile impuse prin art. 95 alin. (1), cu
amenda
de la 75.000 lei la 100.000 lei; o) nerespectarea de catre emitentii de moneda electronica a obligatiei de a comunica pretul total aferent incetarii unilaterale a contractului sau modul de calcul al acestuia, potrivit prevederilor art. 95 alin. (1), cu
amenda
de la 50.000 lei la 75.000 lei; p) nerespectarea de catre emitentii de moneda electronica a procedurii de incetare unilaterala a contractului, prevazuta la art. 96, cu
amenda
de la 90.000 lei la 100.000 lei; r) nerespectarea de catre emitentii de moneda electronica a dreptului detinatorilor de moneda electronica privind pretul perceput periodic pentru serviciile prestate, potrivit prevederilor art. 97, cu
amenda
de la 75.000 lei la 90.000 lei. (2) In cazul in care contraventiile sunt savarsite de un
distribuitor
persoana fizica, astfel cum este definit la art. 4 alin. (1) lit. d), limitele maxime si minime ale amenzii se reduc la jumatate. (3) Valoarea amenzilor prevazute la alin. (1) se va actualiza prin
hotarare
a Guvernului.
Art. 103
(1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 102 se fac de catre reprezentantii imputerniciti ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, la sesizarea consumatorilor, a asociatiilor de consumatori ori din oficiu, in cazul in care prin incalcarea prevederilor legale sunt sau pot fi afectate interesele consumatorilor, respectiv de catre reprezentantii imputerniciti ai Garzii Financiare, la sesizarea utilizatorilor
persoane juridice
ori din oficiu, in cazul in care prin incalcarea prevederilor legale sunt sau pot fi afectate interesele acestora. (2) Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Garda Financiara au competente conform alin. (1) in cazul emitentilor de moneda electronica al caror stat membru de origine este Romania si in cazul agentilor, distribuitorilor sau sucursalelor pentru care Romania este stat membru gazda si care actioneaza in conformitate cu dreptul de stabilire.
Art. 104
Contraventiilor prevazute la art. 102 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Inainte
Afişează
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Legea 127/2011
Moneda electronica
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964