EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1470
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Comerciala
» Legea 178/2000 (Republicata 2011), privind produsele cosmetice
Legea 178/2000 (Republicata 2011), privind produsele cosmetice
Publicat: 19 Feb 2011
53208 citiri
Secţiunea:
Legislatie Comerciala
Legea nr. 178/2000 (Republicata 2011), privind produsele cosmetice
Republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 120 din 17 februarie 2011
Stirea, comunicarea de noutate, plus de cunostinte despre un obiect, o persoana sau un fenomen, prin care receptorul isi inlatura o stare de incertitudine.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Materiale care invelesc un produs sau un ansamblu de produse in timpul manipularii, transportului,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Materiale care invelesc un produs sau un ansamblu de produse in timpul manipularii, transportului,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Decizia de neparticipare este o scutire acordata unei tari care nu doreste sa se alature celorlalte state membre ale Uniunii intr-un anumit domeniu al cooperarii comunitare, ca mod de evitare a unui impas general.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Latura a activitatii de comert exterior si cooperare internationala, care consta in totalitatea operatiilor de achizitionare,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
g) functia produsului cosmetic, exceptand cazul in care aceasta rezulta din prezentarea produsului;
h) numarul lotului de fabricatie sau o indicatie care sa permita identificarea produsului. Atunci cand dimensiunile reduse ale produsului nu permit, aceasta
informatie
poate sa apara numai pe ambalaj;
i) lista cuprinzand ingredientele care fac parte din compozitia produsului cosmetic, in ordinea descrescatoare a greutatii in momentul incorporarii lor; aceasta lista este precedata de cuvantul "ingrediente". In cazul in care, din motive practice, acest lucru nu este posibil, prospectul, eticheta, banderola sau fluturasul atasat trebuie sa contina informatia necesara consumatorului, in forma abreviata sau simbolul prevazut in
anexa
nr. 3, care trebuie inscriptionat pe
ambalaj
. Nu sunt considerate ingrediente: impuritatile din materiile prime folosite; materialele tehnice auxiliare folosite in amestec, dar care nu se regasesc in produsul finit; materialele folosite in cantitati strict necesare ca solventi sau purtatori de parfum ori compozitii aromatice. Se vor mentiona ingredientele in concentratie mai mica de 1% fara o ordine anume, dupa cele a caror concentratie este mai mare de 1%. Colorantii pot fi mentionati dupa celelalte ingrediente, indiferent de ordine, conform numarului index de culoare sau denumirii prevazute in
anexa
nr. VI la Ordinul ministrului sanatatii nr. 1.448/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru produsele cosmetice decorative comercializate in mai multe culori/nuante se mentioneaza toti agentii de colorare folositi, precedati de sintagma "poate contine" sau de simbolul "+/-". Compozitiile de parfumare sau de aromatizare si materiile lor prime vor fi mentionate prin cuvantul "parfum", respectiv "aroma." Substantele cuprinse in
anexa
nr. III la Ordinul ministrului sanatatii nr. 1.448/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care exista mentiunea de a fi inscriptionate pe ambalaj, vor fi incluse pe lista ingredientelor, indiferent de functiunea pe care o au in produsul cosmetic.
(2) Acolo unde, din motive practice legate de dimensiunea sau de forma recipientelor ori a ambalajelor, nu este realizabila inscriptionarea informatiilor prevazute la alin. (1) lit. f) si i), acestea se inscriu pe o eticheta, o banderola, un prospect sau un pliant care este alaturat produsului. In cazul sapunului, al bilelor pentru baie sau al altor produse de dimensiuni mici, unde este practic imposibil, din motive de dimensiune sau forma, sa fie scrise informatiile prevazute la alin. (1) lit. i) pe un prospect, o eticheta, o banderola, un pliant sau un fluturas atasat, aceste informatii vor fi scrise pe un pliant pus in imediata vecinatate a recipientului in care produsul cosmetic este expus spre vanzare.
(3) Pentru produsele cosmetice care nu sunt preambalate si care sunt ambalate la punctul de vanzare la cererea cumparatorului ori care sunt preambalate pentru imediata vanzare, regulile detaliate pentru modul de indicare a informatiilor prevazute la alin. (1) se aproba prin ordin al ministrului sanatatii, care se publica in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I.
Art. 17. - Informatiile prevazute la art. 16 alin. (1) lit. d)-f) si h) trebuie scrise in limba romana, cu exceptia listei cuprinzand ingredientele, unde se folosesc denumirile din Ordinul ministrului industriei si resurselor si al ministrului sanatatii si familiei nr. 309/729/2001 ori din Nomenclatorul international pentru produse cosmetice - INCI, afisat pe site-ul Ministerului Sanatatii si pe cel al Uniunii Europene, sau, dupa caz, se aplica prevederile cuprinse in Hotararea Guvernului nr. 560/2001 privind unele masuri pentru pastrarea confidentialitatii unor ingrediente din compozitia produselor cosmetice, iar colorantii vor fi inscrisi conform numarului din indexul culorilor - Colour Index.
Art. 18. - (1) Ministerul Sanatatii nu poate interzice, restrange sau impiedica introducerea pe piata a produselor cosmetice care indeplinesc cerintele prevazute de prezenta
lege
.
(2) In vederea asigurarii unui tratament medical prompt si adecvat in cazul unor situatii cu risc pentru sanatate, la solicitarea Ministerului Sanatatii, producatorul, importatorul sau persoana responsabila cu introducerea pe piata trebuie sa asigure furnizarea informatiilor necesare si adecvate privind substantele folosite in produsele cosmetice.
(3) Ministerul Sanatatii este autoritatea nationala competenta care asigura transmiterea informatiilor prevazute la alin. (2) catre oricare dintre statele membre ale Uniunii Europene, la solicitarea acestora, luand masurile necesare pentru ca informatia sa fie transmisa doar in scopul aplicarii unui tratament medical adecvat.
Art. 19. - (1) In etichetare, prezentarea spre vanzare sau promovarea produsului se interzice intrebuintarea textelor, denumirilor, marcilor, imaginilor sau a altor insemne care atribuie produselor caracteristici pe care acestea nu le au.
(2) Producatorul sau persoana responsabila cu plasarea pe piata Uniunii Europene a produsului se poate folosi de faptul ca acesta nu a fost testat pe animale, prin specificare pe
ambalaj
sau pe orice alt document, nota, eticheta, banderola ce insoteste ori care se refera la produs, numai daca producatorul sau furnizorii sai de materii prime nu a/au efectuat sau nu a/au solicitat testari pe animale pentru produsul cosmetic finit ori pe prototip sau nu a/au folosit niciun ingredient testat pe animale de catre terte persoane, in scopul formularii de produse cosmetice noi.
CAPITOLUL III
Sanctiuni
Art. 20. - Incalcarea prevederilor prezentei legi atrage raspunderea materiala, civila, contraventionala sau penala, dupa caz.
Art. 21. - Constituie contraventii si se sanctioneaza cu
amenda
urmatoarele fapte:
a) nerespectarea prevederilor art. 13, 14 si 17, cu
amenda
de la 1.000 lei la 2.000 lei;
b) nerespectarea prevederilor art. 15, 16 si 19, cu
amenda
de la 2.000 lei la 3.000 lei;
c) nerespectarea prevederilor art. 5, 7, 8, 11, art. 18 alin. (2) si art. 23, cu
amenda
de la 5.000 lei la 10.000 lei.
Art. 22. - (1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 21 se fac de catre reprezentantii imputerniciti ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor si ai Ministerului Sanatatii.
(2) Organele de control abilitate potrivit alin. (1) pot dispune justificat oprirea temporara sau definitiva a fabricarii si/sau a punerii pe piata a produselor cosmetice care nu corespund cerintelor prezentei legi si care pot afecta viata sau sanatatea consumatorilor.
(3) Organele de control pot preleva
probe
de produs cosmetic pe care le considera necesare, in vederea efectuarii de analize.
Art. 23. - In cazul in care Ministerul Sanatatii constata, pe baza unor dovezi intemeiate, ca un produs cosmetic, desi respecta cerintele prezentei legi, reprezinta un pericol pentru sanatate, poate interzice provizoriu comercializarea acelui produs sau poate impune conditii speciale pentru comercializarea acestuia pe teritoriul Romaniei. In acest caz, va informa imediat
Comisia Europeana si
statele membre ale Uniunii Europene asupra acestei decizii si asupra motivelor care au fundamentat aceasta
decizie
.
Art. 24. - Reprezentantii imputerniciti ai organelor de control sunt obligati sa respecte caracterul secret al informatiilor continute in documentele prevazute la art. 13 sau despre care au luat cunostinta in timpul actiunilor de
control
.
Art. 25. - (1) Ministerul Sanatatii este autoritatea nationala competenta care transmite informatii Comisiei Europene referitoare la dispozitiile art. 13, in scopul publicarii in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(2) Ministerul Sanatatii asigura cooperarea cu autoritatile competente ale statelor membre, pentru aplicarea dispozitiilor prezentei legi.
Art. 26. - In cazul in care Ministerul Sanatatii a decis, potrivit art. 23,
interzicerea
provizorie sau restrictionarea comercializarii unui produs cosmetic, acesta informeaza in scris, in
termen
de 72 de ore, partea interesata/implicata despre aceasta masura, indicand motivele deciziei si masurile de remediere recomandate, in conformitate cu reglementarile legale existente, precum si data-limita pana la care acestea pot fi aplicate.
Art. 27. - Prevederile art. 21 se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
CAPITOLUL IV
Dispozitii finale
Art. 28. - Ministerul Sanatatii va stabili, pana la data de 31 decembrie 2006, procedura prin care unele substante si amestecuri chimice pot fi autorizate temporar, pentru a fi utilizate in produsele cosmetice, mecanismul de acces la informatiile despre substantele folosite in fabricarea produselor cosmetice necesare pentru asigurarea tratamentelor medicale adecvate in cazul unor situatii cu risc pentru sanatate, care se aproba prin ordin al ministrului sanatatii.
Art. 29. - Prevederile prezentei legi nu se aplica produselor care contin substantele prevazute in
anexa
nr. V la Ordinul ministrului sanatatii nr. 1.448/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 30. - (1) Prezenta
lege
intra in vigoare la 60 de zile de la publicarea ei in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I.
(2) Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga:
a) pct. 21 si 22 din
anexa
nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 340/1992 privind regimul de
import
al deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator, republicata in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 201 din 18 august 1992, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) dispozitiile referitoare la inregistrarea produselor cosmetice cuprinse in art. 4 lit. b) din
Ordonanta
Guvernului nr. 125/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Medicamentului, publicata in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 329 din 31 august 1998, cu modificarile ulterioare;
c) Hotararea Guvernului nr. 670/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 178/2000 privind produsele cosmetice, publicata in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 422 din 30 iulie 2001;
d) orice alte dispozitii contrare.
Art. 31. - Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezenta
lege
.
ANEXA
Nr. 1
LISTA
cuprinzand categoriile de produse cosmetice
- Creme, emulsii, lotiuni, geluri si uleiuri pentru piele (maini, fata, picioare etc.)
- Masti pentru fata (cu exceptia produselor care actioneaza ca abrazive superficiale ale pielii pe cale chimica)
Inapoi
1
2
3
4
Inainte
Afişează
Legea 178/2000 (Republicata 2011), privind produsele cosmetice
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Legea 178/2000
Cosmetice
Produse cosmetice
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964