Sectiunea 2 - Etapele de atribuire a unui contract de parteneriat public-privat
Art. 18 Procesul de atribuire a proiectului public-privat, analiza si selectia preliminara a investitorilor privati, incheierea acordului de proiect, negocierea si incheierea contractului de parteneriat public-privat se deruleaza dupa cum urmeaza: a) definirea si aprobarea de catre partenerul public a oportunitatii de demarare a proiectului de parteneriat publicprivat; b) elaborarea si aprobarea studiului de prefezabilitate sau de fundamentare de catre partenerul public; c) elaborarea de catre partenerul public a documentului atasat la anuntul de intentie; d) constituirea comisiei de evaluare a scrisorilor de intentie de catre partenerul public si numirea acesteia prin ordin, decizie sau dispozitie, dupa caz; e) elaborarea si aprobarea criteriilor de evaluare, a grilelor de punctaj si a modului de tratare a scrisorilor de intentie intarziate sau primite nesigilate si aprobarea acestora prin ordin, decizie sau dispozitie, emise de catre partenerul public; f) elaborarea si aprobarea criteriilor de negociere cu investitorii privati selectati, semnatari ai acordului de proiect, in vederea selectarii partenerului privat cu care se va incheia contractul de parteneriat public-privat; g) publicarea anuntului de intentie; h) distribuirea, fara plata, a documentului atasat la anuntul de intentie; i) primirea si inregistrarea plicurilor ce contin scrisorile de intentie elaborate de investitorii privati interesati; j) convocarea comisiei de evaluare si deschiderea plicurilor continand scrisorile de intentie in prezenta tuturor membrilor comisiei; k) evaluarea scrisorilor de intentie si a documentelor anexate la acestea; l) intocmirea raportului de evaluare de catre comisia de evaluare si prezentarea acestuia partenerului public spre aprobare; m) invitarea investitorilor privati selectati la negocierea si semnarea acordului de proiect; n) constituirea de catre partenerul public a comisiei de negociere cu investitorii privati selectati, semnatari ai acordului de proiect si numirea acesteia prin ordin, decizie sau dispozitie, dupa caz; o) aplicarea criteriilor de negociere cu investitorii privati selectati, semnatari ai acordului de proiect, in vederea selectarii partenerului privat cu care se va incheia contractul de parteneriat public-privat; p) desfasurarea negocierilor pentru selectarea partenerului privat cu care se va incheia contractul de parteneriat publicprivat; q) prezentarea ofertei finale, rezultate in urma negocierilor desfasurate conform lit. o), a partenerului privat selectat; r) incheierea contractului de parteneriat public-privat cu partenerul privat selectat si publicarea acestuia. Art. 19 Partenerul privat selectat potrivit art. 18 lit. p) are obligatia de a include in oferta finala lista cuprinzand persoanele care au calitatea de intreprinderi afiliate acestuia si, de asemenea, are obligatia de a actualiza aceasta lista in mod permanent, pana la finalizarea contractului de parteneriat publicprivat. Art. 20 Partenerul public va elabora si aproba normele proprii pentru infiintarea comisiilor, elaborarea criteriilor si derularea etapelor de definire a proiectului public-privat si de selectie a investitorilor privati. Normele respective au la baza reglementarile prezentei legi si ale actelor normative in domeniu, elaborate de institutiile competente.
Sectiunea 3 - Termenele minime de derulare a etapelor de definire a proiectului public-privat si de selectie a investitorilor privati
Art. 21 Distribuirea, fara plata, a documentului atasat se va face de catre partenerul public, in termen de maximum 4 zile lucratoare de la data aparitiei anuntului de intentie. Art. 22