Art. 1 (1) Politia locala se infiinteaza in scopul exercitarii atributiilor privind apararea drepturilor si libertatilor fundamentale ale persoanei, a proprietatii private si publice, prevenirea si descoperirea infractiunilor, in urmatoarele domenii: a) ordinea si linistea publica, precum si paza bunurilor; b) circulatia pe drumurile publice; c) disciplina in constructii si afisajul stradal; d) protectia mediului; e) activitatea comerciala; f) evidenta persoanelor; g) Alte domenii stabilite prin lege. (2) Politia locala isi desfasoara activitatea pe baza principiilor: legalitatii, increderii, previzibilitatii, proximitatii si proportionalitatii, deschiderii si transparentei, eficientei si eficacitatii, raspunderii si responsabilitatii, impartialitatii si nediscriminarii. Art. 2 (1) Politia Locala isi desfasoara activitatea: a) in interesul comunitatii locale, exclusiv pe baza si in executarea legii, precum si a actelor autoritatii deliberative si ale celei executive ale administratiei publice locale; b) in conformitate cu reglementarile specifice fiecarui domeniu de activitate, stabilite prin acte administrative ale autoritatilor administratiei publice centrale si locale. (2) Politia locala comunica, de indata, organelor abilitate datele cu privire la aspectele de incalcare a legii, altele decat cele stabilite in competenta sa, de care a luat cunostinta cu ocazia indeplinirii misiunilor si activitatilor specifice. (3) in exercitarea atributiilor ce ii revin, politia locala coopereaza cu unitatile, respectiv cu structurile teritoriale ale Politiei Romane, ale Jandarmeriei Romane, ale Politiei de Frontiera Romane si ale Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, cu celelalte autoritati ale administratiei publice centrale si locale si colaboreaza cu organizatii neguvernamentale, precum si cu persoane fizice si juridice, in conditiile legii. (4) Politia locala solicita interventia unitatilor/structurilor teritoriale competente ale Politiei Romane sau ale Jandarmeriei Romane pentru orice alte situatii ce excedeaza atributiilor ce ii revin, potrivit prezentei legi. (5) Politia locala poate incheia cu alte autoritati si institutii publice protocoale de cooperare avand ca obiect detalierea modalitatilor prin care, in limitele competentelor legale ale fiecarei structuri, acestea isi ofera sprijin in indeplinirea activitatilor sau a misiunilor specifice. Art. 3 (1) La nivelul comunei, al orasului, al municipiului sau al sectorului municipiului Bucuresti, dupa caz, unde este infiintata politia comunitara conform prevederilor Legii nr. 371/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea Politiei Comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare, aceasta se reorganizeaza ca structura de politie locala, potrivit prevederilor art. 4. (2) La nivelul comunei, al Orasului, al municipiului sau al sectorului municipiului Bucuresti, dupa caz, unde nu este infiintata politie comunitara conform prevederilor Legii nr. 371/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se poate organiza structura de politie locala, potrivit prevederilor art. 4.
Art. 4 (1) Politia locala se organizeaza si functioneaza, prin hotarare a autoritatii deliberative a administratiei publice locale, ca un compartiment functional in cadrul aparatului de specialitate al primarului/primarului general sau ca institutie publica de interes local, cu personalitate juridica. (2) In municipiul Bucuresti, politia locala se organizeaza si functioneaza dupa cum urmeaza: a) prin hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, pentru Politia Locala a Municipiului Bucuresti; b) prin hotarare a fiecarui consiliu local al sectorului municipiului Bucuresti, pentru politia locala a sectorului respectiv. (3) Politia locala dintr-o unitate/subdiviziune administrativteritoriala poate detasa politisti locali la politia locala dintr-o alta unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala, in conditiile prevazute de hotararile adoptate de consiliile locale interesate si in baza acordurilor incheiate intre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale respective. Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritoriala de la nivelul careia se detaseaza politistii locali incheie acorduri cu fiecare unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala care beneficiaza de serviciile politistilor locali ce fac obiectul detasarii. Unitatea/Subdiviziunea administrativ-Teritoriala la care se detaseaza politistii locali prevede in buget sursele de finantare . (4) Modul de organizare, structura functionala, statul de functii, numarul de posturi si categoriile de personal incadrat, normele de inzestrare si consum de materiale ale politiei locale se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, elaborat pe baza Regulamentului-cadru de organizare si functionare a politiei locale. (5) Numarul de posturi pentru personalul contractual cu atributii de paza se stabileste in functie de numarul si importanta obiectivelor care trebuie asigurate cu paza . (6) Politia locala din comunele, orasele, municipiile si sectoarele municipiului Bucuresti se organizeaza prin preluarea posturilor si personalului politiei comunitare, precum si ale structurilor din aparatul de specialitate al primarului/primarului general responsabil cu controlul privind disciplina in constructii, protectia mediului si comert, dupa caz, cu incadrarea in numarul de posturi stabilit in conditiile prevazute la alin. (4) si (5). (7) Regulamentul de organizare si functionare a politiei locale se aproba prin hotarare a autoritatii deliberative a administratiei publice locale, in conformitate cu prevederile Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu avizul consultativ al comisiei locale de ordine publica, constituita potrivit prevederilor art. 28. Art. 5 Politia locala se organizeaza pe compartimente functionale, la nivel de directii generale, directii, servicii si/sau birouri, conform prevederilor Regulamentului-cadru de organizare si functionare a politiei locale.
Imobil preluat de catre stat. Emiterea deciziei in procedura prevazuta de Legea 165/2013. Respingerea exceptiei prematuritatii actiunii Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 362 din 18 februarie 2016
Dezlegarea unei probleme de drept. Redeschiderea urmaririi penale prev. de art. 335 CPP este supusa confirmarii judecatorului de camera preliminara Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Consecintetele neexercitarii dreptului procesual in cadrul termenului stabilit de lege in cazul revizuirii Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 1413 din 21 mai 2015
Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor. Termen convocare. Nulitate absoluta Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia Comerciala, Decizia nr. 2250 din 2 octombrie 2009
Inregistrare, autorizare societate nou infiintata Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr.146 din data 21.02.2012
Cerere de fuziune prin contopire Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr.6 din data 16.05.2012
Termenul de recurs impotriva ordonantei presedintiale prin care s-a stabilit plasamentul copilului Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia 7/2012
Modul de stabilire a stagiului complet de cotizare pentru recalcularea drepturilor de pensie ale persoanelor nevazatoare Pronuntaţă de: ICCJ, Decizia ICCJ nr. 9 din 14 mai 2012 (Decizia 9/2012)
Convocarea actionarilor la Adunarea Generala Extraordinara Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a V- a Comerciala - Decizia comerciala nr. 61/14. 02. 2011
Uzucapiune. Aplicarea legii in timp. RIL admis Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectiile Unite
Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz Sursa: Dobre Ion
Incidenta Deciziei CCR nr. 279/2015 asupra contractelor de munca suspendate la data pronuntarii. Neretroactivitate si neconstitutionalitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI) Sursa: Irina Maria Diculescu
Aplicarea unui spor obligatoriu la pedeapsa principala a inchisorii � pedeapsa echitabila sau asuprire neconstitutionala Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior � pedeapsa justa sau grava inechitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Respectarea principiului contributivitatii in sistemul public de pensii si aplicarea in timp a legii Sursa: Irina Maria Diculescu