EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2143
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Fiscala
» Legea nr. 69/2010, legea responsabilitatii fiscal-bugetare
Legea nr. 69/2010, legea responsabilitatii fiscal-bugetare
Publicat: 21 Apr 2010
34512 citiri
Secţiunea:
Legislatie Fiscala
Legea nr. 69/2010 responsabilitatii fiscal-bugetare
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 252 din 20 aprilie 2010
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Prevazuta in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea generala,
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Prevazuta in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea generala,
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Una dintre solutiile pe care le pronunta instanta care a judecat cauza penala,
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Organ suprem de control financiar si de jurisdictie financiara,care functioneaza pe lenga Parlamentul Romaniei.
b) nu pot fi soti si nici rude ori afini, pana la gradul al doilea inclusiv, cu persoane care detin o
functie
in cadrul Guvernului sau o
functie
asimilata, au calitatea de membru al Parlamentului Romaniei ori al Parlamentului European sau detin o
functie
de conducere in cadrul unui partid politic;
c) nu pot fi functionari publici;
d) nu pot fi membri in consiliile de administratie, directori executivi, cenzori sau auditori ai companiilor nationale sau societatilor comerciale cu
capital
majoritar de
stat
.
(7) Membrii Consiliului fiscal au
obligatia
sa notifice de indata, in scris, comisiilor de buget-finante ale Parlamentului aparitia oricareia dintre situatiile de
incompatibilitate
prevazute la alin. (6) si sa intreprinda demersurile necesare pentru incetarea starii de incompatibilitate, in
termen
de 10 zile de la aparitia acesteia.
(8) Daca membrii Consiliului fiscal aflati in oricare dintre situatiile de
incompatibilitate
prevazute la alin. (6) nu isi indeplinesc obligatiile prevazute la alin. (7), comisiile de bugetfinante ale Parlamentului vor stabili
incompatibilitatea
acestora.
(9) Daca membrii Consiliului fiscal aflati in oricare dintre situatiile de
incompatibilitate
prevazute la alin. (6) fac dovada incetarii acesteia in termenul prevazut la alin. (7), comisiile de buget-finante ale Parlamentului nu vor stabili
incompatibilitatea
acestora.
(10) Daca un membru al Consiliului fiscal isi inceteaza
mandatul
inaintea termenului prevazut la alin. (1), entitatea corespunzatoare conform prevederilor alin. (2) va propune comisiilor de buget-finante ale Parlamentului, in
termen
de 15 zile, o noua nominalizare pentru restul mandatului.
Art. 43
(1) Presedintele si vicepresedintele Consiliului fiscal vor fi alesi de catre membrii consiliului prin vot secret, cu majoritatea simpla a acestora.
(2) Presedintele Consiliului fiscal are urmatoarele atributii:
a) conduce consiliul;
b) convoaca reuniunile consiliului;
c) este reprezentantul de
drept
al consiliului;
d) aproba publicarea analizelor/studiilor/opiniilor si recomandarilor elaborate de consiliu, conform atributiilor si responsabilitatilor acestuia, in urma insusirii acestora de catre membrii consiliului prin vot;
e) coordoneaza secretariatul consiliului.
(3) Presedintele Consiliului fiscal va raspunde in fata Parlamentului Romaniei pentru corectitudinea si acuratetea analizelor/studiilor/opiniilor si recomandarilor elaborate de Consiliul fiscal, conform atributiilor si responsabilitatilor acestuia.
(4) Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului fiscal va fi adoptat de catre acesta prin vot unanim.
(5) Consiliul fiscal se intruneste in prezenta majoritatii membrilor sai, incluzand presedintele sau, in absenta acestuia, vicepresedintele. Deciziile vor fi adoptate cu majoritatea simpla a celor prezenti.
Art. 44
Presedintele Consiliului fiscal va primi o
indemnizatie
lunara la nivelul celei de secretar de stat, iar vicepresedintele, la nivelul celei de subsecretar de
stat
. Ceilalti membri ai Consiliului fiscal au dreptul la o
indemnizatie
de 90% din indemnizatia vicepresedintelui si se acorda in cazul in care presedintele constata ca s-au indeplinit sarcinile stabilite in cadrul consiliului. Indemnizatiile vor fi suportate din bugetul Consiliului fiscal.
Sectiunea 3 - Incetarea calitatii de membru al Consiliului fiscal
Art. 45
(1) Calitatea de membru al Consiliului fiscal inceteaza in urmatoarele situatii:
a) la expirarea mandatului pentru care a fost numit, in conditiile art. 42 alin. (1);
b) prin demisie;
c) prin
revocare
de catre plenul Parlamentului, in urmatoarele situatii:
la stabilirea starii de
incompatibilitate
in conformitate cu prevederile art. 42 alin. (6);
cand impotriva unui membru al Consiliului fiscal a fost pronuntata o
condamnare
penala cu
pedeapsa
privativa de libertate, ramasa definitiva;
d) prin inlocuire, in cazul imposibilitatii definitive de exercitare a mandatului. Se considera imposibilitate definitiva de exercitare a mandatului orice imprejurare care creeaza o indisponibilizare cu o durata mai mare de 90 de zile calendaristice;
e) prin deces.
(2) Demisia va fi comunicata in scris presedintilor comisiilor de buget-finante ale Parlamentului.
Sectiunea 4 - Organizarea si functionarea Consiliului fiscal
Art. 46
(1) Activitatea Consiliului fiscal este asistata de un Secretariat tehnic, organizat in cadrul Academiei Romane.
(2) Regulamentul de organizare si functionare si
organigrama
Secretariatului tehnic al Consiliului fiscal vor fi stabilite de catre membrii consiliului.
Art. 47
(1) Consiliul fiscal isi va stabili propriul buget, care va reprezenta o
anexa
la bugetul Academiei Romane.
(2) Bugetul necesar functionarii pana la sfarsitul primului an calendaristic va fi
asigurat
prin alocari din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului.
(3) Secretariatul tehnic al Consiliului fiscal nu poate depasi un numar de 10 posturi, iar drepturile salariale ale acestora se asimileaza cu cele ale personalului din cadrul ministerelor, conform prevederilor Legii-cadru nr. 330/2009.
(4) Managementul financiar al Consiliului fiscal va fi auditat de
Curtea de Conturi
a Romaniei.
Sectiunea 5 - Raportul anual al Consiliului fiscal
Art. 48
(1) Pana la sfarsitul lunii martie a fiecarui an, Consiliul fiscal va elabora si va publica un raport anual.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Inainte
Afişează
Legea nr. 69/2010, legea responsabilitatii fiscal-bugetare
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Legea 69/2010
Legea responsabilitatii fiscale
Buget
Bugetul de stat
Deficit bugetar
Alegeri electorale
Noutati legislative 2010
Monitorul Oficial 2010
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964