EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1622
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Fiscala
» Legea nr. 69/2010, legea responsabilitatii fiscal-bugetare
Legea nr. 69/2010, legea responsabilitatii fiscal-bugetare
Publicat: 21 Apr 2010
34588 citiri
Secţiunea:
Legislatie Fiscala
Legea nr. 69/2010 responsabilitatii fiscal-bugetare
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 252 din 20 aprilie 2010
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Art. 30
Raportul semestrial privind situatia economica si bugetara va cuprinde, fara a se limita la acestea, urmatoarele:
a) reanalizarea cadrului macroeconomic care a stat la baza bugetului anului respectiv, precum si cele mai recente date cu privire la indicatorii macroeconomici si va identifica tendintele si schimbarile semnificative fata de cele estimate cu ocazia finalizarii legii bugetului de stat si a legii bugetului asigurarilor sociale de stat;
b) cuantificarea impactului eventualelor schimbari ale prognozei macroeconomice asupra tintelor bugetare anuale si pe
termen
mediu
si prezentarea masurilor care vor fi luate;
c) date cu privire la veniturile bugetului general consolidat, detaliat pentru fiecare categorie de venit, precizandu-se prognoza initiala, veniturile colectate in primele 6 luni, precum si o prognoza actualizata pentru intregul an;
d) date cu privire la cheltuielile bugetului general consolidat, detaliat in clasificatie economica si functionala, pentru fiecare
buget
din componenta bugetului general consolidat, precizandu-se programul aprobat, cheltuielile efectuate in primele 6 luni, precum si o prognoza actualizata pentru intregul an;
e) date cu privire la cheltuielile bugetului de stat, detaliat in clasificatie economica, pentru fiecare ordonator principal de credite al bugetului de stat, precizandu-se programul aprobat, cheltuielile efectuate in primele 6 luni, precum si o prognoza actualizata pentru intregul an;
f) date cu privire la soldul bugetar, atat pentru bugetul general consolidat total si primar, cat si pentru fiecare
buget
din componenta bugetului general consolidat, precizandu-se programul aprobat, rezultatul realizat in primele 6 luni, precum si o prognoza actualizata pentru intregul an;
g) date cu privire la absorbtia fondurilor primite de la
Uniunea Europeana
si de la alti donatori, precizandu-se programul aprobat, rezultatul realizat in primele 6 luni, precum si o prognoza actualizata pentru intregul an;
h) date cu privire la platile restante ale bugetului general consolidat la finele trimestrului I si estimari pentru semestrul I si pentru fiecare
buget
din componenta bugetului general consolidat;
i) date cu privire la finantarea deficitului bugetar si nivelul datoriei publice;
j) justificari pentru eventualele nerealizari ale previziunilor de venituri, precizandu-se masurile luate si planificate pentru imbunatatirea colectarii.
Art. 31
(1) Informatiile cuprinse in raportul semestrial privind situatia economica si bugetara trebuie sa ia in considerare, in masura in care este posibil, toate deciziile Guvernului, precum si toate celelalte situatii care pot avea un
efect
asupra perspectivelor fiscale si economice din anul respectiv.
(2) Datele si informatiile cuprinse in raportul semestrial privind situatia economica si bugetara trebuie sa fie prezentate intr-un format comparabil cu cele din programul bugetar anual si cu cele din strategia fiscal-bugetara.
Sectiunea 3 - Raportul privind executia bugetara finala
Art. 32
In
termen
de cel mult 3 luni de la incheierea exercitiului bugetar, Ministerul Finantelor Publice va publica pe site-ul propriu un raport cu privire la executia bugetara preliminata a exercitiului incheiat.
Art. 33
Raportul privind executia bugetara finala are ca scop:
a) furnizarea informatiilor cu privire la rezultatele politicii bugetare in anul incheiat si compararea acestor rezultate atat cu obiectivele si prioritatile strategice, cat si cu tintele fiscale din strategia fiscal-bugetara si din bugetul anual;
b) analiza modului in care Guvernul a respectat principiile si regulile fiscale prevazute in prezenta
lege
si explicarea eventualelor abateri de la acestea;
c) evaluarea politicii fiscal-bugetare din anul bugetar incheiat, precum si a rezultatelor acesteia in conformitate cu obiectivul pe
termen
mediu
prevazut de strategia fiscal-bugetara;
d) evaluarea eventualelor abateri de la obiectivul pe
termen
mediu
ale Guvernului si prezentarea masurilor de incadrare a tintelor stabilite.
Art. 34
Raportul privind executia bugetara finala va cuprinde date de executie a indicatorilor prevazuti la art. 20 alin. (1), precum si o sectiune distincta care sa evidentieze abaterile acestora fata de strategia fiscal-bugetara si fata de bugetul anual initial, precum si o explicatie privind modificarile semnificative.
Sectiunea 4 - Raportul privind situatia economica si bugetara la incheierea mandatului Guvernului
Art. 35
Cu cel putin 60 de zile inaintea organizarii alegerilor parlamentare, Guvernul va publica pe site-ul propriu un raport privind situatia economica si bugetara.
Art. 36
Raportul privind situatia economica si bugetara la incheierea mandatului Guvernului trebuie sa contina urmatoarele informatii:
a) estimarea veniturilor, cheltuielilor si soldului bugetului general consolidat pentru anul financiar curent, detaliate in clasificatie economica si pe bugete componente ale bugetului general consolidat;
b) prognoza indicatorilor macroeconomici si a altor ipoteze economice care au stat la baza elaborarii estimarilor prevazute la lit. a);
c) analiza cu privire la riscurile, cuantificate acolo unde este posibil, care pot avea un
efect
asupra perspectivelor bugetare, inclusiv orice alte angajamente ale Guvernului care nu sunt incluse in prognozele fiscale, precum si informatii privind pierderile si platile restante ale companiilor cu
capital
majoritar de stat;
d) o declaratie semnata de catre primul-ministru si ministrul finantelor publice, care sa ateste ca informatiile din raport reflecta cele mai bune estimari la momentul respectiv si acestea sunt elaborate intr-un mod realist, ca reflecta toate informatiile disponibile cu privire la perspectivele economice si fiscale, cuprinde informatiile comunicate de catre ordonatorii principali de credite si respecta prevederile art. 37.
Art. 37
Informatiile cuprinse in raportul prevazut la art. 36 trebuie sa ia in considerare toate deciziile Guvernului, precum si toate celelalte situatii cunoscute care pot avea un
efect
asupra perspectivelor fiscale si economice.
Sectiunea 5 - Impactul financiar al angajamentelor electorale
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Inainte
Afişează
Legea nr. 69/2010, legea responsabilitatii fiscal-bugetare
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Legea 69/2010
Legea responsabilitatii fiscale
Buget
Bugetul de stat
Deficit bugetar
Alegeri electorale
Noutati legislative 2010
Monitorul Oficial 2010
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964