Art. 11 Modificarea de catre Ministerul Finantelor Publice a prognozelor veniturilor bugetare ce au stat la baza elaborarii strategiei fiscal-bugetare sau a legilor bugetare anuale, cu ocazia dezbaterilor asupra strategiei fiscal-bugetare sau a legilor bugetare anuale, se poate realiza cu acordul Guvernului si cu avizul favorabil al Consiliului fiscal. Art. 12 (1) In termen de 30 de zile de la publicarea legii bugetului de stat si a legii bugetului asigurarilor sociale de stat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Ministerul Finantelor Publice va elabora si va publica programul anual de colectare a veniturilor bugetare pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, prezentand: a) tinte trimestriale de colectare a veniturilor, detaliate pe tipuri de venituri; b) tinte trimestriale de recuperare a arieratelor fiscale; c) masurile avute in vedere pentru combaterea evaziunii si a fraudei fiscale. (2) In termen de 30 de zile de la publicarea legii bugetului de stat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Ministerul Finantelor Publice va publica o prognoza anuala a veniturilor estimate a se colecta de catre bugetele locale, bugetele institutiilor autofinantate si de alte bugete componente ale bugetului general consolidat ce nu au fost mentionate la alin. (1), prezentand si estimari trimestriale de colectare a veniturilor, detaliate pe tipuri de venituri, precum si estimari trimestriale de recuperare a arieratelor fiscale, respectiv propuneri de acte normative sau de modificari de acte normative, avand ca obiect imbunatatirea si eficientizarea colectarii veniturilor la bugetele locale, bugetele institutiilor autofinantate si la alte bugete componente ale bugetului general consolidat. Art. 13 In cazurile in care se fac propuneri de acte normative care conduc la diminuarea veniturilor bugetare, se va elabora fisa financiara potrivit prevederilor art. 15 din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, care trebuie sa indeplineasca cel putin una dintre urmatoarele conditii: a) sa aiba avizul Ministerului Finantelor Publice si al Consiliului fiscal, conform caruia impactul financiar a fost luat in calcul in prognoza veniturilor bugetare si nu afecteaza tintele bugetare anuale si pe termen mediu; b) sa fie insotita de propuneri de masuri de compensare a impactului financiar respectiv, prin majorarea altor venituri bugetare. Art. 14 Actele normative care intra sub incidenta art. 13 se adopta concomitent cu masurile compensatorii propuse de initiator si avizate de Guvern.
Art. 15 (1) Orice rectificare a bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat si a bugetelor fondurilor speciale, precum si utilizarea sumelor retinute in conformitate cu prevederile art. 21 alin. (4) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, trebuie sa aiba in vedere concluziile raportului semestrial privind situatia economica si bugetara publicat, precum si opinia Consiliului fiscal cu privire la acesta. (2) Intr-un an bugetar nu pot fi aprobate mai mult de doua rectificari bugetare si acestea nu pot fi promovate in primele 6 luni ale anului. Art. 16 Cheltuielile totale ale bugetului general consolidat, excluzand asistenta financiara din partea Uniunii Europene si a altor donatori, pot fi suplimentate cu ocazia rectificarilor bugetare numai pentru plata serviciului datoriei publice si pentru plata contributiei Romaniei la bugetul Uniunii Europene. Art. 17 In cazul in care raportul semestrial privind situatia economica si bugetara constata o deteriorare a soldului previzionat al bugetului general consolidat fata de tinta avuta in vedere la aprobarea bugetului anual cu mai mult de 0,5% din produsul intern brut luat in considerare la elaborarea bugetului anual si aceasta deteriorare nu se datoreaza inrautatirii semnificative a prognozei macroeconomice, Guvernul are obligatia de a pune in aplicare masuri adecvate pentru indeplinirea tintei privitoare la soldul bugetului general consolidat.