din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4313 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Regulamentul de organizare si functionare a Inspectiei Muncii

Regulamentul de organizare si functionare a Inspectiei Muncii

  Publicat: 26 Nov 2009       43658 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Regulamentul de organizare si functionare a Inspectiei Muncii

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 802 din 25/11/2009

Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Serviciu care are sarcina de a inspecta activitatea unor unitati subordonate; localul in care functioneaza un asemenea serviciu.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.

j) sa dispuna suspendarea platii prestatiilor sociale in cazul constatarii acordarii de drepturi necuvenite;

k) sa faca fotografii, sa inregistreze audiovideo, sa ia declaratii scrise, singuri sau in prezenta martorilor, reprezentantilor entitatilor controlate, beneficiarilor, precum si a altor persoane care pot da informatii cu privire la obiectul controalelor efectuate;

l) sa dispuna ridicarea acreditarii furnizorilor de servicii sociale care nu respecta standardele generale si specifice, afectand drepturile beneficiarilor, si sa solicite suspendarea/incetarea activitatii acestora cel putin pana la remedierea deficientelor;

m) sa solicite autoritatilor competente sau organismelor abilitate prin lege masuri de sanctionare a persoanelor vinovate, conform legii, in cazul faptelor grave care pun in pericol viata si siguranta beneficiarilor de servicii sociale;

n) sa beneficieze, la solicitare, de sprijinul organelor de politie si/sau al jandarmeriei.

Art. 19. - Constatarile rezultate in urma activitatilor de inspectie sociala, precum si masurile dispuse de inspectorii sociali sunt consemnate de acestia in rapoartele de control sau in procesele-verbale de contraventie, dupa caz.

Art. 20. - Persoanele fizice sau juridice, publice ori private, controlate au obligatia de a pune la dispozitia inspectorilor de munca si inspectorilor sociali documentele, registrele, evidentele si informatiile solicitate de acestia, necesare controlului sau cercetarii evenimentului.

Art. 21. - Inspectorii de munca si inspectorii sociali din cadrul unui inspectorat teritorial de munca isi pot desfasura activitatea de control pe raza teritoriala a altor inspectorate, altele decat cel in care isi desfasoara activitatea in mod curent, in baza deciziei emise de inspectorul general de stat .



CAPITOLUL V
Conducerea pe niveluri ierarhice a Inspectiei Muncii



Art. 22. - In exercitarea atributiilor sale, inspectorul general de stat emite decizii, metodologii si instructiuni.

Art. 23. - Inspectorul general de stat are, in principal, urmatoarele atributii:

a) conduce activitatea Inspectiei Muncii;

b) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;

c) exercita atributiile delegate de ministrul muncii, familiei si protectiei sociale;

d) urmareste realizarea obiectivelor principale ale Inspectiei Muncii la nivel national si teritorial;

e) analizeaza periodic si ori de cate ori este nevoie, impreuna cu directorii coordonatori, activitatea inspectoratelor teritoriale de munca;

f) stabileste masurile necesare pentru realizarea obiectivelor institutiei si pentru aplicarea ordinelor ministrului muncii, familiei si protectiei sociale;

g) organizeaza actiuni de importanta nationala in domeniul de competenta;

h) elaboreaza anual proiectul de buget de venituri si cheltuieli al Inspectiei Muncii;

i) aproba bugetele de venituri si cheltuieli pentru inspectoratele teritoriale de munca si pentru celelalte unitati subordonate;

j) organizeaza si coordoneaza elaborarea metodologiilor de aplicare unitara a legislatiei specifice domeniilor de activitate;

k) indeplineste atributiile ce ii revin din actele normative in vigoare si orice alte atributii stabilite de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.





Afişează Regulamentul de organizare si functionare a Inspectiei Muncii pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati Legislative 2009    Monitorul Oficial al Romaniei    Inspectia muncii

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Imobil preluat de catre stat. Emiterea deciziei in procedura prevazuta de Legea 165/2013. Respingerea exceptiei prematuritatii actiunii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 362 din 18 februarie 2016

Dezlegarea unei probleme de drept. Redeschiderea urmaririi penale prev. de art. 335 CPP este supusa confirmarii judecatorului de camera preliminara
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Consecintetele neexercitarii dreptului procesual in cadrul termenului stabilit de lege in cazul revizuirii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 1413 din 21 mai 2015

Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor. Termen convocare. Nulitate absoluta
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia Comerciala, Decizia nr. 2250 din 2 octombrie 2009

Inregistrare, autorizare societate nou infiintata
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr.146 din data 21.02.2012

Cerere de fuziune prin contopire
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr.6 din data 16.05.2012

Termenul de recurs impotriva ordonantei presedintiale prin care s-a stabilit plasamentul copilului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia 7/2012

Modul de stabilire a stagiului complet de cotizare pentru recalcularea drepturilor de pensie ale persoanelor nevazatoare
Pronuntaţă de: ICCJ, Decizia ICCJ nr. 9 din 14 mai 2012 (Decizia 9/2012)

Convocarea actionarilor la Adunarea Generala Extraordinara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a V- a Comerciala - Decizia comerciala nr. 61/14. 02. 2011

Uzucapiune. Aplicarea legii in timp. RIL admis
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectiile Unite



Articole Juridice

Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati

Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Incidenta Deciziei CCR nr. 279/2015 asupra contractelor de munca suspendate la data pronuntarii. Neretroactivitate si neconstitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Aplicarea unui spor obligatoriu la pedeapsa principala a inchisorii � pedeapsa echitabila sau asuprire neconstitutionala
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior � pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu