d) analiza documentatiei si expertizarea unitatilor in vederea eliberarii autorizatiei de detinere a materialelor explozive;
e) expertiza si analiza in vederea eliberarii autorizatiei de depozitare a materiilor explozive;
f) expertiza si analiza documentatiei in vederea acordarii vizei anuale a autorizatiei de detinere de materii explozive;
g) analiza documentatiei si efectuarea expertizarii in vederea acordarii vizei anuale a autorizatiei de functionare a depozitelor de materii explozive;
h) examinarea artificierilor si pirotehnistilor in vederea autorizarii acestora si asistenta tehnica la pregatirea activitatilor pentru autorizarea si reautorizarea artificierilor;
i) eliberarea de certificate/adeverinte in baza documentelor existente in arhivele inspectoratelor teritoriale de munca, la cererea persoanelor fizice, juridice sau a oricaror entitati care au dreptul legal de a solicita si a obtine aceste informatii;
j) eliberarea de copii in baza documentelor existente in arhivele inspectoratelor teritoriale de munca, la cererea persoanelor fizice, juridice sau a oricaror entitati care au dreptul legal de a solicita si a obtine aceste informatii;
k) eliberarea de certificate cu informatii extrase din baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii cu registrele generale de evidenta a salariatilor depuse de angajatori;
l) furnizarea datelor din Registrul general de evidenta a salariatilor pentru refacerea continutului sau la angajator, prin preluarea informatiilor din baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.
(2) Contravaloarea prestatiilor prevazute la alin. (1) se suporta de beneficiari si se face venit la bugetul de stat .
(3) Pentru prestarile de servicii se percep tarife aprobate prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, la propunerea Inspectiei Muncii.
Art. 5. - (1) Inspectia Muncii poate infiinta, in conditiile prevazute la art. 3 din Legea nr. 108/1999 pentru infiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, republicata, unitati cu personalitate juridica care efectueaza prestatii in domeniul sau de competenta, pentru:
a) pregatirea si perfectionarea pregatirii profesionale a personalului propriu al Inspectiei Muncii;
b) pregatirea si perfectionarea personalului care isi desfasoara activitatea in domeniile securitatii si sanatatii in munca, relatiilor de munca, asistentei sociale si incluziunii sociale;
c) alte tipuri de prestatii legate de specificul activitatii.
(2) Contravaloarea prestatiilor prevazute la alin. (1) se suporta de beneficiarii serviciilor.
CAPITOLUL III Organizarea si functionarea Inspectiei Muncii
Art. 6. - (1) Inspectia Muncii este condusa de un inspector general de stat .
(2) In exercitarea atributiilor de conducere, inspectorul general de stat are in subordine 2 inspectori generali de stat adjuncti.
(3) Functiile de inspector general de stat si inspector general de stat adjunct sunt functii publice de conducere specifice, asimilate din punct de vedere al drepturilor salariale cu directorul general si directorul general adjunct din minister .
(4) Inspectorul general de stat si inspectorii generali de stat adjuncti sunt numiti prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, in conditiile legii.
(5) Inspectorul general de stat este ordonator secundar de credite.
(6) Directorii coordonatori ai inspectoratelor teritoriale de munca sunt ordonatori tertiari de credite.
(7) Atributiile inspectorului general de stat si ale inspectorilor generali de stat adjuncti sunt stabilite prin regulamentul propriu de organizare al Inspectiei Muncii, aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.
(8) Inspectorul general de stat si inspectorii generali de stat adjuncti pot exercita activitati de inspectie pe intreg teritoriul tarii.
(9) In vederea cercetarii faptelor care constituie obiect al sesizarilor privind incalcarea prevederilor legale, precum si a regulamentelor, metodologiilor ori a altor norme interne de lucru de catre inspectorii de munca si inspectorii sociali, in cadrul Inspectiei Muncii se organizeaza Corpul de control al calitatii inspectiei, ale carui atributii se stabilesc prin regulamentul de organizare propriu al Inspectiei Muncii, aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.
Art. 7. - Inspectorul general de stat poate delega competente si atributii inspectorilor generali de stat adjuncti.
Art. 8. - (1) In cadrul Inspectiei Muncii se organizeaza si functioneaza Colegiul Inspectiei Muncii, organ consultativ in domeniul de activitate .
(2) Componenta si competentele Colegiului Inspectiei Muncii se stabilesc de catre inspectorul general de stat .
(3) Colegiul Inspectiei Muncii se intruneste periodic sub conducerea inspectorului general de stat pentru stabilirea strategiei si dezbaterea problemelor deosebite.
Art. 9. - (1) Atributiile compartimentelor functionale ale Inspectiei Muncii se stabilesc prin regulament propriu de organizare, aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.
(2) Atributiile personalului Inspectiei Muncii se stabilesc prin fisa postului.
Art. 10. - (1) Inspectoratele teritoriale de munca sunt conduse de un director coordonator.
(2) In exercitarea atributiilor de conducere, directorul coordonator are in subordine 2 directori coordonatori adjuncti.
(3) Directorul coordonator si directorii coordonatori adjuncti sunt numiti, in conditiile legii, prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si indeplinesc atributiile prevazute de prezenta hotarare si de alte reglementari legale aplicabile in domeniu .
Art. 11. - (1) Personalul Inspectiei Muncii si al inspectoratelor teritoriale de munca este alcatuit din inspectori de munca, inspectori sociali, functionari publici si alte categorii de personal.
(2) Functiile de inspector de munca si inspector social sunt functii publice in cadrul categoriei functiilor publice specifice, cu statut special. Inspectorul general de stat si inspectorii generali de stat adjuncti sunt inspectori de munca, respectiv inspectori sociali.
(3) Functionarii publici prevazuti la alin. (1) beneficiaza de stabilitate in functie si independenta fata de orice schimbare guvernamentala si influenta neprevazuta din afara.
(4) Selectarea, recrutarea, pregatirea si numirea in functii a inspectorilor de munca si a inspectorilor sociali se fac potrivit legislatiei din domeniul functiei publice.
(5) Drepturile, indatoririle si incompatibilitatile specifice ale personalului Inspectiei Muncii se stabilesc prin statut special, care se aproba prin lege.
(6) In exercitarea atributiilor legale, inspectorii de munca si inspectorii sociali sunt investiti cu exercitiul autoritatii publice, beneficiind de protectie in conditiile legii.
(7) Pot fi inspectori de munca si inspectori sociali persoanele cu studii universitare de licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta in domeniile fundamentale: stiinte ingineresti, stiinte agricole si silvice, stiinte juridice, stiinte economice sau in urmatoarele specializari: sociologie, psihologie, medicina si administratie publica.
(8) Perioada in care persoanele care ocupa functia de inspector de munca sau inspector social isi desfasoara activitatea in Inspectia Muncii sau inspectoratele teritoriale de munca este considerata vechime in specialitatea studiilor absolvite, cu conditia ca in fisa postului sa existe ca atributii desfasurarea unor activitati din domeniul in care au absolvit.
Imobil preluat de catre stat. Emiterea deciziei in procedura prevazuta de Legea 165/2013. Respingerea exceptiei prematuritatii actiunii Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 362 din 18 februarie 2016
Dezlegarea unei probleme de drept. Redeschiderea urmaririi penale prev. de art. 335 CPP este supusa confirmarii judecatorului de camera preliminara Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Consecintetele neexercitarii dreptului procesual in cadrul termenului stabilit de lege in cazul revizuirii Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 1413 din 21 mai 2015
Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor. Termen convocare. Nulitate absoluta Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia Comerciala, Decizia nr. 2250 din 2 octombrie 2009
Inregistrare, autorizare societate nou infiintata Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr.146 din data 21.02.2012
Cerere de fuziune prin contopire Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr.6 din data 16.05.2012
Termenul de recurs impotriva ordonantei presedintiale prin care s-a stabilit plasamentul copilului Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia 7/2012
Modul de stabilire a stagiului complet de cotizare pentru recalcularea drepturilor de pensie ale persoanelor nevazatoare Pronuntaţă de: ICCJ, Decizia ICCJ nr. 9 din 14 mai 2012 (Decizia 9/2012)
Convocarea actionarilor la Adunarea Generala Extraordinara Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a V- a Comerciala - Decizia comerciala nr. 61/14. 02. 2011
Uzucapiune. Aplicarea legii in timp. RIL admis Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectiile Unite
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz Sursa: Dobre Ion
Incidenta Deciziei CCR nr. 279/2015 asupra contractelor de munca suspendate la data pronuntarii. Neretroactivitate si neconstitutionalitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI) Sursa: Irina Maria Diculescu
Aplicarea unui spor obligatoriu la pedeapsa principala a inchisorii � pedeapsa echitabila sau asuprire neconstitutionala Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior � pedeapsa justa sau grava inechitate Sursa: Irina Maria Diculescu