Capitolul III - Dispozitii generale privind drepturile si obligatiile persoanelor cu privire la reglementarile vamale
Sectiunea 1 - Dreptul de reprezentare
Art. 31 (1) In conditiile prevazute in prezentul cod, orice persoana isi poate desemna un reprezentant in relatia sa cu autoritatea vamala pentru a intocmi actele si a indeplini formalitatile prevazute in reglementarile vamale. (2) Reprezentarea poate fi directa sau indirecta. (3) In cazul reprezentarii directe, reprezentantul actioneaza in numele si pe seama unei alte persoane . (4) In cazul reprezentarii indirecte, reprezentantul actioneaza in nume propriu, dar pe seama unei alte persoane . (5) Reprezentantul trebuie sa fie stabilit in Romania, cu urmatoarele exceptii: a) in cazul declararii marfurilor pentru regimul vamal de tranzit sau admitere temporara; b) in cazurile cand marfurile sunt declarate cu titlu ocazional, cu conditia ca autoritatea vamala sa considere acest lucru justificat. (6) Reprezentantul poate fi un comisionar in vama, in conditiile prevazute de regulamentul vamal. (7) Reprezentantul are obligatia sa declare ca actioneaza pentru persoana care l-a imputernicit, sa specifice daca reprezentarea este directa sau indirecta si sa fie investit cu puterea de reprezentare . (8) O persoana care nu declara ca actioneaza in numele sau pe seama altei persoane sau care declara ca actioneaza in numele sau pe seama altei persoane fara a fi imputernicita sa faca aceasta, se considera ca actioneaza in nume propriu si pe contul sau. (9) Autoritatea vamala poate cere oricarei persoane, care declara ca actioneaza in numele sau pe seama altei persoane, sa faca dovada calitatii si capacitatii sale de a actiona ca reprezentant.
Sectiunea 2 - Agenti economici autorizati
Art. 32 (1) Autoritatea vamala acorda pe baza criteriilor prevazute in prezenta sectiune si, daca este necesar, dupa consultarea altor autoritati competente, statutul de agent economic autorizat oricarui agent economic stabilit in Romania. Agentul economic autorizat beneficiaza de anumite facilitati in ceea ce priveste controlul vamal privind securitatea si siguranta si/sau de anumite simplificari prevazute de reglementarile vamale. (2) Statutul de agent economic autorizat se acorda pe baza urmatoarelor criterii: a) lipsa inregistrarilor in baza de date a autoritatii vamale, referitoare la incalcarea reglementarilor vamale de catre agentul economic solicitant; b) un sistem corespunzator de gestiune a inscrisurilor comerciale si, daca este cazul, a documentelor de transport care sa permita efectuarea controlului vamal; c) dovada solvabilitatii financiare, daca este cazul, si, cand acestea sunt aplicabile, normele corespunzatoare de securitate si siguranta legate de gestionarea riscurilor. (3) Prin regulamentul vamal se stabilesc normele privind: a) acordarea statutului de agent economic autorizat; b) eliberarea autorizarilor pentru utilizarea simplificarilor; c) stabilirea autoritatii vamale care acorda statutul de agent economic autorizat si care elibereaza autorizatia prevazuta la lit.b); d) tipul de facilitate si limitele acesteia care pot fi acordate in ceea ce priveste controalele vamale referitoare la securitate si siguranta, tinand cont de regulile referitoare la gestionarea riscurilor; e) conditiile in care statutul de agent economic autorizat poate fi suspendat sau retras.
Sectiunea 3 - Decizii privind aplicarea reglementarilor vamale
Art. 33 (1) O persoana care solicita autoritatii vamale sa ia o decizie privind aplicarea reglementarilor vamale este obligata sa furnizeze toate informatiile si documentele necesare acestei autoritati pentru a se pronunta. (2) Decizia se adopta si se comunica solicitantului in termenele prevazute prin regulamentul vamal sau alte acte normative.
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale Sursa: MCP avocati
Punctele de stabilitate in Noua lege a pensiilor. Clarificari si Reglementari Sursa: MCP avocati
Cand si cum se acorda daune morale in litigiile de munca? Sursa: MCP avocati
Incetarea contractului de munca in perioada de proba. Este necesar ca angajatorul sa isi motiveze decizia? Sursa: MCP avocati
Nedepunerea intampinarii in termenul legal. Sanctiuni procedurale Sursa: MCP avocati