Sectiunea 3 - Functionarea zonelor libere si a antrepozitelor libere
Art. 189 (1) Durata stationarii marfurilor in zonele libere sau in antrepozitele libere este nelimitata. (2) Pentru anumite marfuri mentionate la Art. 183 lit.b) care sunt cuprinse in reglementarile privind politica agricola se pot stabili termene specifice prin regulamentul vamal. Art. 190 (1) Orice activitate industriala, comerciala sau de servicii dintr-o zona libera sau antrepozit liber este permisa cu respectarea conditiilor prevazute in prezentul cod. Exercitarea acestor activitati este notificata in prealabil autoritatii vamale. (2) Autoritatea vamala poate impune anumite interdictii sau restrictii asupra activitatilor mentionate la alin.(1), tinand cont de natura marfurilor in cauza sau de cerintele supravegherii vamale. (3) Autoritatea vamala poate interzice exercitarea unei activitati intr-o zona libera sau antrepozit liber persoanelor care nu ofera garantiile necesare respectarii dispozitiilor prevazute de prezentul cod. Art. 191 (1) Pe durata stationarii intr-o zona libera sau intr-un antrepozit liber, marfurile straine pot: a) sa fie puse in libera circulatie, in conditiile prevazute de acest regim si de dispozitiile privind datoria vamala, cuprinse in prezentul capitol; b) sa faca obiectul manipularilor uzuale prevazute la Art. 129, fara autorizare; c) sa fie plasate sub regimul de perfectionare activa, conform conditiilor prevazute pentru acest regim; d) sa fie plasate sub regimul de transformare sub control vamal, in conditiile prevazute de acest regim; e) sa fie plasate sub regimul de admitere temporara, in conditiile prevazute de acest regim; f) sa fie abandonate in favoarea statului; g) sa fie distruse, pe cheltuiala detinatorului, cu conditia ca persoana interesata sa furnizeze autoritatii vamale toate informatiile pe care aceasta le considera necesare. (2) Cand marfurile sunt plasate sub unul dintre regimurile prevazute la alin.(1) lit.c), d) sau e), autoritatea vamala poate, in masura in care este necesar, sa tina cont de conditiile de functionare si de supraveghere vamala ale zonelor libere sau antrepozitelor libere si sa-si adapteze modalitatile de control prevazute. Art. 192 Marfurile romanesti prevazute la Art. 183 lit.b) care sunt cuprinse in reglementarile privind politica agricola pot sa faca obiectul numai acelor forme de manipulare mentionate la Art. 129 alin.(2). Aceste manipulari pot fi efectuate fara autorizare. Art. 193 (1) Cand dispozitiile Art. 191 si 192 nu se aplica, marfurile straine si cele romanesti mentionate la Art. 183 lit.b) nu pot fi consumate sau utilizate in zonele libere sau antrepozitele libere. (2) Fara a aduce atingere dispozitiilor aplicabile rezervelor si stocurilor si in masura in care regimul in cauza prevede astfel, prevederile alin.(1) nu impiedica utilizarea sau consumul de marfuri a caror punere in libera circulatie sau a caror admitere temporara nu ar atrage dupa sine aplicarea drepturilor de import, a masurilor de politica comerciala sau a masurilor cuprinse in reglementarile privind politica agricola . In aceasta situatie nu este necesara depunerea declaratiei de punere in libera circulatie sau de admitere temporara. O astfel de declaratie este necesara in cazul in care pentru marfuri se aplica un contingent sau un plafon . Art. 194 (1) Persoanele care desfasoara o activitate de depozitare, prelucrare sau transformare, vanzare sau cumparare de marfuri intr-o zona libera sau antrepozit liber sunt obligate sa tina evidenta operativa a marfurilor, in forma aprobata de autoritatea vamala. Marfurile se inregistreaza in evidenta operativa la momentul in care sunt introduse in incintele apartinand unei astfel de persoane . Evidenta operativa trebuie sa permita autoritatii vamale sa identifice marfurile si sa reflecte miscarea acestora. (2) In cazul transbordarii marfurilor in interiorul unei zone libere, inregistrarile care se refera la acestea sunt tinute la dispozitia autoritatii vamale. Depozitarea de scurta durata a marfurilor, in cadrul unei astfel de transbordari, este considerata ca facand parte din operatiunea de transbordare. Cand marfurile care sosesc din afara teritoriului vamal al Romaniei sunt plasate direct intr-o zona libera sau in cazul marfurilor care ies dintr-o zona libera pentru a parasi direct teritoriul vamal al Romaniei, se depune declaratia sumara prevazuta la Art. 60-62 sau la Art. 201-204, dupa caz.
Sectiunea 4 - Scoaterea marfurilor din zonele libere sau din antrepozitele libere
Art. 195 Fara a se inlatura aplicarea dispozitiilor speciale prevazute de reglementarile vamale aferente unor domenii specifice, marfurile care parasesc o zona libera sau un antrepozit liber pot fi: a) exportate sau reexportate in afara teritoriului vamal al Romaniei; b) introduse intr-o alta parte a teritoriului vamal al Romaniei. Dispozitiile titlului III, cu exceptia Art. 72-76 in ceea ce priveste marfurile romanesti, se aplica marfurilor introduse in alte parti ale acestui teritoriu, cu exceptia cazurilor in care marfurile parasesc acea zona pe cale maritima sau aeriana fara sa fi fost plasate sub un regim de tranzit sau sub un alt regim vamal. Art. 196 (1) Cand o datorie vamala se naste pentru o marfa straina si valoarea in vama a acestei marfi se bazeaza pe un pret efectiv platit sau de platit care include cheltuielile de depozitare si de conservare a marfurilor pe durata stationarii lor in zona libera sau in antrepozitul liber, aceste cheltuieli nu se includ in valoarea in vama, cu conditia ca acestea sa fie distincte fata de pretul efectiv platit sau de platit pentru marfuri . (2) Cand marfurile au fost supuse, intr-o zona libera sau intr-un antrepozit liber unor manipulari uzuale in sensul Art. 129 alin.(1), felul marfurilor, valoarea in vama si cantitatea care se iau in considerare pentru determinarea cuantumului drepturilor de import sunt, la cererea declarantului, cele care ar fi fost luate in considerare la momentul nasterii datoriei vamale daca marfurile nu ar fi fost supuse manipularilor in cauza. Aceasta prevedere se aplica cu conditia ca manipularile in cauza sa fi fost autorizate de autoritatea vamala. (3) Prin regulamentul vamal se pot stabili conditii si situatii de exceptare de la aplicarea prevederilor alin.(2). Art. 197 (1) Marfurilor romanesti mentionate la Art. 183 lit.b) care sunt cuprinse in reglementarile privind politica agricola si care sunt plasate intr-o zona libera sau intr-un antrepozit liber trebuie sa li se atribuie o destinatie conform acelor reglementari. (2) In cazul in care asemenea marfuri sunt reintroduse intr-o alta parte a teritoriului vamal al Romaniei sau daca nu s-a facut nici o solicitare pentru a li se atribui o destinatie conform alin.(1), pana la expirarea termenului prevazut la Art. 189 alin. (2) autoritatea vamala ia masurile prevazute de reglementarile domeniului special cu privire la nerespectarea destinatiei.
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Protectia impotriva denigrarii companiei de catre salariati. Drepturi, limite si solutii juridice Sursa: MCP avocati
Concediul de odihna. Raspunsuri la intrebarile frecvente ale salariatilor Sursa: MCP avocati
Actualizarea obiectului de activitate conform CAEN Rev. 3. Ghid practic si aspecte juridice Sursa: MCP avocati
Incetarea contractului de munca temporara Sursa: MCP avocati
Contractul de munca temporara: avantaje si dezavantaje Sursa: MCP avocati
Relatia dintre utilizator, salariatul temporar si agentul de munca temporara Sursa: MCP avocati
Salariile compensatorii la concediere. Reglementare, criterii de acordare si restituire Sursa: MCP avocati