din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1106 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024

Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024

  Publicat: 13 Dec 2023       41061 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Documente atasate
Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Codul Fiscal din 2015, actualizat 2024, Legea nr. 227/2015

Actualizat prin Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung

Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Denumire data monedei unice europene.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Banca Centrala Europeana (BCE)a fost inaugurata pe 30 iunie 1998. De la 1 ianuarie 1999 a preluat responsabilitatea implementarii politicii monetare europene, asa cum este definita de Sistemul European al Bancilor Centrale (SEBC).
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Operatiune prin care se sting fara plata in numerar, unele datorii reciproce intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, ramanand sa se achite eventualele diferente de sume, nu in bani, ci prin simpla lor inregistrare.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Structurile de specialitate ale ministerelor si ale altor organe de specialitate din unitatile administrativ-teritoriale ale administratiei publice centrale care raspund de satisfacerea unor nevoi de interes public/general in concordanta cu obiectivele politicilor si strategiilor sectoriale ale Guvernului.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Se considera inregistrare sonora sau fonograma, in sensul legii 8/1996, orice fixare, exclusiv sonora, a sunetelor provenite dintr-o interpretare ori executie a unei opere sau a altor sunete ori a reprezentarilor numerice ale acestor sunete, oricare ar fi metoda si suportul utilizate pentru aceasta fixare.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Se considera inregistrare sonora sau fonograma, in sensul legii 8/1996, orice fixare, exclusiv sonora, a sunetelor provenite dintr-o interpretare ori executie a unei opere sau a altor sunete ori a reprezentarilor numerice ale acestor sunete, oricare ar fi metoda si suportul utilizate pentru aceasta fixare.

3.sunt sau au constituit moneda legala de schimb in statul de origine; si

4.sunt vandute in mod normal la un pret care nu depaseste valoarea de piata libera a aurului continut de monede cu mai mult de 80%.

(2) In sensul prezentului articol, monedele prevazute la alin. (1) lit. b) nu se considera ca fiind vandute in scop numismatic.

(3) Urmatoarele operatiuni sunt scutite de taxa:

a) livrarile, achizitiile intracomunitare si importul de aur de investitii, inclusiv investitiile in hartii de valoare, pentru aurul nominalizat sau nenominalizat ori negociat in conturi de aur si cuprinzand mai ales imprumuturile si schimburile cu aur care confera un drept de proprietate sau de creanta asupra aurului de investitii, precum si operatiunile referitoare la aurul de investitii care constau in contracte la termen futures si forward, care dau nastere unui transfer al dreptului de proprietate sau de creanta asupra aurului de investitii;

b) serviciile de intermediere in livrarea de aur de investitii, prestate de agenti care actioneaza in numele si pe seama unui mandant.

(4) Persoana impozabila care produce aurul de investitii sau transforma orice aur in aur de investitii poate opta pentru regimul normal de taxa pentru livrarile de aur de investitii catre alta persoana impozabila, care in mod normal ar fi scutite, conform prevederilor alin. (3) lit. a) .

(5) Persoana impozabila care livreaza in mod curent aur in scopuri industriale poate opta pentru regimul normal de taxa, pentru livrarile de aur de investitii prevazut la alin. (1) lit. a) catre alta persoana impozabila, care in mod normal ar fi scutite, conform prevederilor alin. (3) lit. a) .

(6) Intermediarul care presteaza servicii de intermediere in livrarea de aur, in numele si in contul unui mandant, poate opta pentru taxare, daca mandantul si-a exercitat optiunea prevazuta la alin. (4) .

(7) Optiunile prevazute la alin. (4) -(6) se exercita printr-o notificare transmisa organului fiscal competent. Optiunea intra in vigoare la data inregistrarii notificarii la organele fiscale sau la data depunerii acesteia la posta, cu confirmare de primire, dupa caz, si se aplica tuturor livrarilor de aur de investitii efectuate de la data respectiva. In cazul optiunii exercitate de un intermediar, optiunea se aplica pentru toate serviciile de intermediere prestate de respectivul intermediar in beneficiul aceluiasi mandant care si-a exercitat optiunea prevazuta la alin. (5) . In cazul exercitarii optiunilor prevazute la alin. (4) -(6) , persoanele impozabile nu pot reveni la regimul special.

(8) In cazul in care livrarea de aur de investitii este scutita de taxa, conform prezentului articol, persoana impozabila are dreptul sa deduca:

a) taxa datorata sau achitata, pentru achizitiile de aur de investitii efectuate de la o persoana care si-a exercitat optiunea de taxare;

b) taxa datorata sau achitata, pentru achizitiile intracomunitare sau importul de aur, care este ulterior transformat in aur de investitii de persoana impozabila sau de un tert in numele persoanei impozabile;

c) taxa datorata sau achitata, pentru serviciile prestate in beneficiul sau, constand in schimbarea formei, greutatii sau puritatii aurului, inclusiv aurului de investitii.

(9) Persoana impozabila care produce aur de investitii sau transforma aurul in aur de investitii are dreptul la deducerea taxei datorate sau achitate pentru achizitii legate de productia sau transformarea aurului respectiv.

(10) Persoana impozabila care comercializeaza aur de investitii trebuie sa tina evidenta tuturor tranzactiilor cu aur de investitii si sa pastreze documentatia care sa permita identificarea clientului in aceste tranzactii. Aceste evidente se pastreaza minimum 5 ani de la sfarsitul anului in care operatiunile au fost efectuate.

Art. 314: Regimul special pentru servicii prestate de persoane impozabile nestabilite in Uniunea Europeana

(1) In intelesul prezentului articol:

a) persoana impozabila nestabilita in Uniunea Europeana inseamna o persoana impozabila care nu are sediul activitatii economice si nici nu dispune de un sediu fix pe teritoriul Uniunii Europene;

b) stat membru de inregistrare inseamna statul membru ales de persoana impozabila nestabilita in Uniunea Europeana pentru a declara momentul inceperii activitatii sale ca persoana impozabila pe teritoriul Uniunii Europene, in conformitate cu prevederile prezentului articol;

c) stat membru de consum inseamna statul membru in care are loc prestarea de servicii in conformitate cu art. 278.

(2) Orice persoana impozabila nestabilita in Uniunea Europeana poate utiliza un regim special pentru toate serviciile prestate catre persoane neimpozabile care sunt stabilite, au domiciliul stabil ori resedinta obisnuita in Uniunea Europeana. Regimul special permite, printre altele, inregistrarea unei persoane impozabile nestabilite in Uniunea Europeana intr-un singur stat membru, conform prezentului articol, pentru toate serviciile prestate catre persoane neimpozabile stabilite in Uniunea Europeana.

(3) In cazul in care o persoana impozabila nestabilita in Uniunea Europeana opteaza pentru regimul special si alege Romania ca stat membru de inregistrare, la data inceperii operatiunilor taxabile, persoana respectiva trebuie sa depuna in format electronic o declaratie de incepere a activitatii la organul fiscal competent. Declaratia trebuie sa contina urmatoarele informatii: denumirea/numele persoanei impozabile, adresa postala, adresele electronice, inclusiv pagina de internet proprie, codul national de inregistrare fiscala, dupa caz, precum si o declaratie prin care se confirma ca persoana nu si-a stabilit sediul activitatii economice pe teritoriul Uniunii Europene si nu dispune de un sediu fix pe teritoriul acesteia. Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare trebuie aduse la cunostinta organului fiscal competent, pe cale electronica.

(4) La primirea declaratiei de incepere a activitatii organul fiscal competent va inregistra persoana impozabila nestabilita in Uniunea Europeana cu un cod de inregistrare special in scopuri de TVA si va comunica acest cod persoanei respective prin mijloace electronice. In scopul inregistrarii nu este necesara desemnarea unui reprezentant fiscal.

(5) Persoana impozabila nestabilita in Uniunea Europeana trebuie sa notifice, prin mijloace electronice, organul fiscal competent, in caz de incetare a activitatii sau in caz de modificari ulterioare, care o exclud de la regimul special.

(6) Persoana impozabila nestabilita va fi scoasa din evidenta de catre organul fiscal competent, in oricare dintre urmatoarele situatii:

a) persoana impozabila informeaza organul fiscal ca nu mai presteaza servicii pentru care se utilizeaza regimul special reglementat de prezentul articol;

b) organul fiscal competent constata ca operatiunile taxabile ale persoanei impozabile s-au incheiat;

c) persoana impozabila nu mai indeplineste cerintele pentru a i se permite utilizarea regimului special;

d) persoana impozabila incalca in mod repetat regulile regimului special.

(7) Pana la sfarsitul urmatoarei luni dupa incheierea fiecarui trimestru calendaristic, persoana impozabila nestabilita in Uniunea Europeana trebuie sa depuna la organul fiscal competent, prin mijloace electronice, o declaratie speciala de TVA, potrivit modelului stabilit in anexa III la Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2020/194 al Comisiei din 12 februarie 2020 de stabilire a normelor detaliate de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 904/2010 al Consiliului in ceea ce priveste regimurile speciale pentru persoanele impozabile care presteaza servicii catre persoane neimpozabile si care efectueaza vanzari de bunuri la distanta si anumite livrari interne de bunuri, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 40 din 13 februarie 2020, indiferent daca au fost sau nu prestate servicii pentru care se utilizeaza regimul special reglementat de prezentul articol, in perioada fiscala de raportare.

(8) Declaratia speciala de TVA trebuie sa contina urmatoarele informatii:

a) codul de inregistrare prevazut la alin. (4) ;

b) valoarea totala, exclusiv taxa, a prestarilor de servicii pentru care se utilizeaza regimul special reglementat de prezentul articol, efectuate in cursul perioadei fiscale de raportare, cotele taxei aplicabile si valoarea corespunzatoare a taxei subdivizata pe cote, datorata fiecarui stat membru de consum in care taxa este exigibila;

c) valoarea totala a taxei datorate in Uniunea Europeana.

(9) Atunci cand sunt solicitate modificari ale declaratiei de TVA dupa depunerea acesteia, modificarile respective se includ intr-o declaratie ulterioara in termen de cel mult trei ani de la data la care trebuia depusa declaratia initiala potrivit alin. (7) . Declaratia ulterioara de TVA identifica statul membru de consum, perioada fiscala si valoarea totala a TVA rezultata din corectia livrarilor/prestarilor, care poate fi si negativa.

(10) Declaratia speciala de TVA se intocmeste in euro. In cazul in care prestarile de servicii se platesc in alte monede se va folosi, la completarea declaratiei, rata de schimb in vigoare in ultima zi a perioadei fiscale de raportare. Ratele de schimb utilizate sunt cele publicate de Banca Centrala Europeana pentru ziua respectiva sau cele din ziua urmatoare, daca nu sunt publicate in acea zi.

(11) Persoana impozabila nestabilita in Uniunea Europeana trebuie sa achite suma totala a taxei datorate in Uniunea Europeana, facand referire la declaratia de TVA corespunzatoare, intr-un cont special, in euro, indicat de organul fiscal competent, pana la data la care are obligatia depunerii declaratiei speciale.

(12) Persoana impozabila nestabilita in Uniunea Europeana care utilizeaza regimul special nu poate deduce TVA prin declaratia speciala de taxa, conform art. 301, dar va putea exercita acest drept prin rambursarea taxei aferente importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii efectuate in Romania, in conformitate cu prevederile art. 302 alin. (1) lit. b) , chiar daca o persoana impozabila stabilita in Romania nu ar avea dreptul la o compensatie similara in ceea ce priveste taxa sau un alt impozit similar, in conditiile prevazute de legislatia tarii in care isi are sediul persoana impozabila nestabilita. In cazul in care persoana impozabila nestabilita in Romania si beneficiara a prezentului regim special desfasoara, de asemenea, in Romania activitati care nu sunt supuse acestui regim si pentru care exista obligatia inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 316, respectiva persoana isi deduce TVA pentru activitatile sale impozabile supuse prezentului regim prin decontul de taxa prevazut la art. 323.

(13) Persoana impozabila nestabilita in Uniunea Europeana trebuie sa tina o evidenta a serviciilor pentru care se aplica acest regim special, care sa permita organelor fiscale competente din statele membre de consum sa determine daca declaratia prevazuta la alin. (7) este corecta. Aceste evidente se pun la dispozitie electronic, la solicitarea organului fiscal competent, precum si a statelor membre de consum. Persoana impozabila nestabilita va pastra aceste evidente pe o perioada de 10 ani de la incheierea anului in care s-au prestat serviciile .

(14) Informatiile pe care trebuie sa le contina evidentele prevazute la alin. (13) sunt prevazute la art. 63c alin. (1) din Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 282/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 315: Regimul special pentru vanzarile intracomunitare de bunuri la distanta, pentru livrarile de bunuri interne efectuate de interfetele electronice care faciliteaza aceste livrari si pentru serviciile prestate de persoane impozabile stabilite in Uniunea Europeana, dar nu in statul membru de consum

(1) In sensul prezentului articol:

a) persoana impozabila nestabilita in statul membru de consum inseamna o persoana impozabila care are sediul activitatii economice sau un sediu fix pe teritoriul Uniunii Europene, dar nu are sediul activitatii economice si nu dispune de un sediu fix pe teritoriul statului membru de consum;

b) stat membru de inregistrare inseamna statul membru pe teritoriul caruia persoana impozabila are sediul activitatii economice sau, in cazul in care nu are sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, statul membru in care dispune de un sediu fix. In cazul in care o persoana impozabila nu are sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dar are mai multe sedii fixe in Uniunea Europeana, statul membru de inregistrare este acela in care persoana respectiva are un sediu fix si in care persoana impozabila declara ca va utiliza prezentul regim special. Persoana impozabila este tinuta sa respecte respectiva decizie in anul calendaristic in cauza si in urmatorii 2 ani calendaristici. In cazul in care o persoana impozabila, care efectueaza vanzari intracomunitare de bunuri la distanta, nu si-a stabilit activitatea economica in Uniunea Europeana si nu dispune de un sediu fix in Uniunea Europeana, statul membru de inregistrare este acela in care incepe expedierea sau transportul bunurilor. In cazul in care exista mai multe state membre in care incepe expedierea sau transportul bunurilor, persoana impozabila precizeaza care dintre aceste state membre este statul membru de inregistrare . Persoana impozabila este tinuta sa respecte respectiva decizie in anul calendaristic in cauza si in urmatorii doi ani calendaristici;

c) stat membru de consum inseamna unul dintre urmatoarele:

1.in cazul prestarii de servicii, statul membru in care are loc prestarea de servicii in conformitate cu art. 278;

2.in cazul vanzarii intracomunitare de bunuri la distanta, statul membru in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor catre client;

3.in cazul livrarii de bunuri efectuate de catre o persoana impozabila care faciliteaza aceste livrari in conformitate cu art. 270 alin. (16) , atunci cand expedierea sau transportul bunurilor livrate incepe si se incheie in acelasi stat membru, statul membru respectiv.

(2) Prezentul regim special poate fi utilizat de catre orice persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania sau, in cazul in care nu are sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dispune de un sediu fix in Romania. Regimul special poate fi utilizat si de catre orice persoana impozabila care nu are sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dar dispune de mai multe sedii fixe in Uniunea Europeana, in cazul in care are un sediu fix in Romania si alege Romania ca stat membru de inregistrare . Regimul special poate fi utilizat in urmatoarele cazuri:





Documente Atasate
Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx

Afişează Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul fiscal    Legea 296/2023    Codul fiscal actualizat    Codul fiscal actualizat 2024

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020

Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019



Articole Juridice

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim