din anul 2007, atuul tau de DREPT!
938 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024

Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024

  Publicat: 13 Dec 2023       41104 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Documente atasate
Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Codul Fiscal din 2015, actualizat 2024, Legea nr. 227/2015

Actualizat prin Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung

Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Tranzactia este un contract prin care partile termina un proces inceput sau preintampina un proces ce se poate naste (art. 1704 Cod Civil) prin concesii reciproce, .
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Tranzactia este un contract prin care partile termina un proces inceput sau preintampina un proces ce se poate naste (art. 1704 Cod Civil) prin concesii reciproce, .
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Una din masurile preventive privative de libertate reglementata in Codul de procedura penala si prevazuta si de Constitutia Romaniei, revizuita.
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Compensatie in bani acordata printr-o reducere a unei obligatii de plata,
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Desemneaza ansamblul de masuri, prestatii in bani si in natura, acordate in vederea protejarii veniturilor in cazul aparitiei riscurilor sociale.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Confederatia este o uniune de state independente sau de unitati teritoriale autonome, infiintata pe baza unui acord international, prin care se determina conditiile de asociere a statelor si de functionare a acestora.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este extinderea competentei unui organ judiciar prin posibilitatea acordata de lege, de a solutiona anumite cauze, care in mod obisnuit nu intra in competenta sa.

(5) Pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala sau venituri in baza contractelor de activitate sportiva, pentru care impozitul se retine la sursa, obtinute de la un singur platitor de venit, iar nivelul net sau brut, dupa caz, estimat al acestor venituri, pentru anul curent, este cel putin egal cu 12 salarii minime brute pe tara in vigoare in anul pentru care se datoreaza contributia, platitorul de venit are obligatia sa calculeze la o baza de calcul stabilita potrivit art. 148 alin. (4) , sa retina, sa plateasca contributia de asigurari sociale si sa depuna declaratia mentionata la art. 147 alin. (1) . Declaratia se depune pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc veniturile. In contractul incheiat intre parti se desemneaza platitorul de venit in vederea calcularii, retinerii si platii contributiei prin retinere la sursa, precum si venitul ales pentru care datoreaza contributia, in anul in curs. Nivelul contributiei calculate si retinute la fiecare plata de catre platitorul de venit este cel stabilit de parti, pana la concurenta contributiei aferente venitului ales precizat in contract . Platitorii de venit care au obligatia calcularii, retinerii, platii si declararii contributiei de asigurari sociale sunt cei prevazuti la art. 72 alin. (2) si art. 681 alin. (2) .

(6) In situatia in care veniturile prevazute la alin. (5) sunt realizate din mai multe surse, iar veniturile nete estimate a se realiza de la cel putin un platitor de venit sunt egale sau mai mari decat nivelul a 12 salarii minime brute pe tara in vigoare in anul pentru care se datoreaza contributia, contribuabilul desemneaza prin contractul incheiat intre parti platitorul de venit de la care venitul realizat este cel putin egal cu 12 salarii minime brute pe tara si care are obligatia sa calculeze la o baza de calcul stabilita potrivit art. 148 alin. (4) , sa retina si sa plateasca contributia si stabileste venitul ales pentru care datoreaza contributia, in anul in curs. Platitorul de venit desemnat depune declaratia mentionata la art. 147 alin. (1) pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc veniturile. Nivelul contributiei calculate si retinute la fiecare plata de catre platitorul de venit este cel stabilit de parti, pana la concurenta contributiei aferente venitului ales precizat in contract . Platitorii de venit care au obligatia calcularii, retinerii, platii si declararii contributiei de asigurari sociale sunt prevazuti la art. 72 alin. (2) si art. 681 alin. (2) .

(61) Contribuabilii care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala sau venituri in baza contractelor de activitate sportiva, pentru care s-au aplicat prevederile alin. (6) , contributia retinuta de catre platitorul de venit fiind aferenta unei baze de calcul mai mici decat nivelul a 24 de salarii minime brute pe tara, iar nivelul venitului net sau brut, dupa caz, cumulat realizat este cel putin egal cu 24 de salarii minime brute pe tara, au obligatia depunerii declaratiei prevazute la alin. (31) , in vederea stabilirii contributiei de asigurari sociale aferente unei baze de calcul egale cu venitul ales care nu poate fi mic decat nivelul a 24 de salarii minime brute pe tara in vigoare in anul pentru care se datoreaza contributia. In acest caz, contributia retinuta de catre platitorul de venit este luata in calcul la stabilirea contributiei de asigurari sociale datorate de catre respectivii contribuabili.

(62) In situatia prevazuta la alin. (61) , platitorii de venituri elibereaza la solicitarea contribuabililor care au obligatia depunerii declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, prevazuta la art. 122, o informare cu privire la nivelul contributiei de asigurari sociale retinute la sursa.

(7) Prevederile alin. (5) si (6) nu se aplica in cazul in care nivelul venitului net din drepturi de proprietate intelectuala sau nivelul venitului brut in baza contractelor de activitate sportiva, pentru care impozitul se retine la sursa, estimat a se realiza pe fiecare sursa de venit, este sub nivelul a 12 salarii minime brute pe tara in vigoare in anul pentru care se datoreaza contributia, iar nivelul venitului net sau brut, dupa caz, cumulat realizat este cel putin egal cu 12 salarii minime brute pe tara. In aceasta situatie, contribuabilul are obligatia depunerii declaratiei prevazute la alin. (3) la termenele si in conditiile stabilite.

(71) Prin exceptie de la prevederile alin. (5) , in cazul persoanelor fizice care realizeaza, de la mai multi platitori, venituri din drepturi de proprietate intelectuala sau in baza contractelor de activitate sportiva, sub nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, dar cumulate, aceste venituri se situeaza peste nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, si au depus la organul fiscal Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, iar in cursul anului incheie cu un platitor de venit un contract a carui valoare este peste plafonul de 12 salarii minime brute pe tara, nu se aplica retinerea la sursa a contributiei. In aceasta situatie se aplica sistemul de impozitare prin autoimpunere, iar stabilirea contributiei se face prin Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice.

(8) Persoanele fizice prevazute la alin. (5) si (6) nu depun declaratia prevazuta la alin. (3) .

(9) Daca persoanele fizice prevazute la alin. (5) si (6) , pentru care platitorii de venit au obligatia calcularii, retinerii, platii si declararii contributiei de asigurari sociale, realizeaza si venituri din activitati independente, pentru aceste venituri nu depun declaratia prevazuta la alin. (3) .

(10) Contribuabilii care in cursul anului fiscal incep sa desfasoare o activitate independenta si/sau sa realizeze venituri din drepturi de proprietate intelectuala, iar venitul net, anual, cumulat, din una sau mai multe surse de venituri, estimat a se realiza in anul in curs este cel putin egal cu nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, recalculat corespunzator numarului de luni ramase pana la sfarsitul anului fiscal, sunt obligati sa depuna declaratia prevazuta la alin. (3) in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului si sa declare venitul ales pentru care datoreaza contributia. Salariul minim brut pe tara garantat in plata este cel in vigoare la data depunerii declaratiei. Fac exceptie contribuabilii pentru care platitorii de venit au obligatia calcularii, retinerii, platii si declararii contributiei de asigurari sociale.

(11) Contribuabilii prevazuti la art. 148 alin. (1) care incep o activitate in luna decembrie depun declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, prevazuta la art. 122, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

(12) Persoanele fizice care realizeaza venituri prevazute la art. 137 alin. (1) lit. b) si b1) , pentru care datoreaza contributia si care in cursul anului fiscal se incadreaza in categoria persoanelor exceptate de la plata contributiei potrivit art. 150, depun la organul fiscal competent declaratia unica privind impozitul pe venit si contributii sociale datorate de persoanele fizice prevazuta la art. 122, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului, isi recalculeaza contributia datorata si declarata pentru anul in curs potrivit prevederilor alin. (13) si datoreaza, dupa caz, contributia corespunzator plafonului recalculat.

(13) Recalcularea contributiei se efectueaza, dupa cum urmeaza:

a) modificarea plafonului anual prevazut la art. 148 alin. (2) corespunzator numarului de luni de activitate;

b) incadrarea venitului net realizat pe perioada de activitate in plafonul prevazut la art. 148 alin. (2) recalculat potrivit lit. a) ;

c) rectificarea venitului ales care nu poate fi mai mic decat plafonul prevazut la lit. a) ;

d) determinarea contributiei datorate recalculate prin aplicarea cotei prevazute la art. 138 lit. a) asupra venitului ales prevazut la lit. c) .

(14) In situatia in care venitul net realizat corespunzator lunilor de activitate este mai mic decat plafonul determinat la alin. (13) lit. a) nu se datoreaza contributia de asigurari sociale.

(15) Persoanele fizice al caror venit estimat se modifica in cursul anului in care se realizeaza veniturile si nu se mai incadreaza in plafonul prevazut la art. 148 alin. (1) isi pot modifica contributia datorata prin rectificarea venitului estimat, prin depunerea declaratiei prevazute la alin. (3) , oricand pana la implinirea termenului legal de depunere a declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, prevazute la art. 122.

(16) Contributia datorata se evidentiaza in Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice.

(17) In situatia in care persoanele fizice au estimat pentru anul curent un venit net anual cumulat din veniturile prevazute la art. 137 alin. (1) lit. b) si b1) , din una sau mai multe surse si/sau categorii de venituri, mai mic decat nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, iar venitul net anual cumulat realizat este cel putin egal cu nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, in vigoare la data depunerii declaratiei prevazute la art. 120, acestea datoreaza contributia de asigurari sociale la o baza de calcul stabilita potrivit art. 148 alin. (4) si au obligatia depunerii declaratiei prevazute la art. 122 pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a veniturilor in vederea definitivarii contributiei de asigurari sociale. In declaratie se completeaza venitul ales, care trebuie sa fie cel putin egal cu nivelul a 12 sau 24 de salarii minime brute pe tara, dupa caz.

(18) In situatia in care persoanele fizice au estimat pentru anul curent un venit net anual cumulat din veniturile prevazute la art. 137 alin. (1) lit. b) si b1) , din una sau mai multe surse si/sau categorii de venituri, cel putin egal cu nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, iar venitul net anual cumulat realizat este sub nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, nu datoreaza contributia de asigurari sociale, cu exceptia celor care au optat pentru plata contributiei potrivit art. 148 alin. (3) . In acest caz contributia platita nu se restituie, aceasta fiind valorificata la stabilirea elementelor necesare determinarii pensiei, potrivit legii.

(19) Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice prevazuta la art. 122 constituie titlu de creanta fiscala in sensul Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

(191) In situatia in care persoanele fizice prevazute la alin. (31) nu depun declaratia prevazuta la art. 122, baza de calcul al contributiei de asigurari sociale stabilita de organul fiscal din oficiu o reprezinta valoarea a 12 sau 24 de salarii minime brute pe tara, dupa caz, in vigoare la termenul legal de depunere a declaratiei din anul pentru care se datoreaza contributia.

(20) Termenul de plata a contributiei de asigurari sociale este pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui pentru care se datoreaza contributia.

(21) Platitorii de venituri prevazuti la alin. (5) si (6) au obligatia calcularii contributiei potrivit alin. (2) , retinerii si platii acesteia pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-au platit veniturile.

(22) Persoanele fizice prevazute la art. 148 alin. (1) si (3) pot efectua plati reprezentand contributia de asigurari sociale datorata, oricand pana la implinirea termenului de plata .

(23) Incepand cu anul 2021, se poate acorda bonificatie de pana la 10% din contributia de asigurari sociale. Nivelul bonificatiei, termenele de plata si conditiile de acordare se stabilesc prin legea anuala a bugetului de stat .

(24) Procedura de aplicare a prevederilor alin. (23) se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice.

(25) Organul fiscal central transmite in sistem informatic Casei Nationale de Pensii Publice informatiile inscrise in declaratia prevazuta la alin. (3) necesare, potrivit legii, stabilirii, in sistemul public de pensii, a stagiului de cotizare realizat si a punctajului lunar, in vederea acordarii prestatiilor de asigurari sociale prevazute de Legea nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare. Informatiile necesare, precum si procedura de transmitere a acestora se stabileste prin protocol incheiat intre ANAF si Casa Nationala de Pensii Publice.

(26) - Art. 151, alin. (26) din titlul V, capitolul II, sectiunea 6 a fost abrogat la 01-ian-2021 de Art. I, punctul 3. din capitolul I din Ordonanta urgenta 69/2020.

Art. 152: Declararea si definitivarea contributiei de asigurari sociale in cazul veniturilor din activitati independente

Acest text a fost abrogat.

CAPITOLUL III: Contributia de asigurari sociale de sanatate datorata Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate

SECTIUNEA 1: Contribuabilii/Platitorii de venit la sistemul de asigurari sociale de sanatate

Art. 153: Contribuabilii/Platitorii de venit la sistemul de asigurari sociale de sanatate

(1) Urmatoarele persoane au calitatea de contribuabili/platitori de venit la sistemul de asigurari sociale de sanatate, cu respectarea prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si ale acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte, dupa caz:

a) cetatenii romani cu domiciliul sau resedinta in Romania;

b) cetatenii straini si apatrizii care au solicitat si au obtinut prelungirea dreptului de sedere temporara ori au domiciliul in Romania, cu exceptia nomazilor digitali, definiti in conformitate cu prevederile art. 2 lit. n4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in conditiile in care nomadul digital este prezent pe teritoriul Romaniei pentru o perioada sau mai multe perioade care nu depasesc 183 de zile pe parcursul oricarui interval de 12 luni consecutive, care se incheie in anul calendaristic vizat;

c) cetatenii statelor membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European si ai Confederatiei Elvetiene care nu detin o asigurare incheiata pe teritoriul altui stat membru care produce efecte pe teritoriul Romaniei, care au solicitat si au obtinut dreptul de a sta in Romania pentru o perioada de peste 3 luni;

d) persoanele din statele membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European si Confederatia Elvetiana care indeplinesc conditiile de lucrator frontalier si desfasoara o activitate salariata sau independenta in Romania si care rezida in alt stat membru in care se intorc de regula zilnic ori cel putin o data pe saptamana;

e) - Art. 153, alin. (1) , litera E. din titlul V, capitolul III, sectiunea 1 a fost abrogat la 01-feb-2017 de Art. I, punctul 4. din Legea 2/2017.

f) persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora;

f1) persoanele juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora si care potrivit legii datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate, pentru persoanele fizice care desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca, unui raport de serviciu sau a unui statut special prevazut de lege, pe perioada suspendarii din functie a acestora, in conditiile legii;

f2) Casa Nationala de Pensii Publice, prin casele teritoriale de pensii, precum si casele sectoriale de pensii, pentru persoanele care realizeaza venituri din pensii;

*) Prin Decizia nr. 650/2022, CCR admite exceptia de neconstitutionalitate (...) si constata ca dispozitiile art. XXIV pct. 11 [cu referire la art. 153 alin. (1) lit. f2) . (...) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative sunt neconstitutionale.

f3) entitatile care platesc venituri din pensii, altele decat cele prevazute la lit. f2) ;

Acest text a fost abrogat.

Acest text a fost abrogat.

Acest text a fost abrogat.





Documente Atasate
Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx

Afişează Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul fiscal    Legea 296/2023    Codul fiscal actualizat    Codul fiscal actualizat 2024

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020

Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019



Articole Juridice

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim