din anul 2007, atuul tau de DREPT!
938 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024

Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024

  Publicat: 13 Dec 2023       41103 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Documente atasate
Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Codul Fiscal din 2015, actualizat 2024, Legea nr. 227/2015

Actualizat prin Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung

Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Denumire data monedei unice europene.
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Desemneaza ansamblul de masuri, prestatii in bani si in natura, acordate in vederea protejarii veniturilor in cazul aparitiei riscurilor sociale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Una din masurile preventive privative de libertate reglementata in Codul de procedura penala si prevazuta si de Constitutia Romaniei, revizuita.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Orice informatii privind o persoana fizica identificata sau identificabila (�persoana vizata�);
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci

(31) Prevederile alin. (3) se aplica si in cazul sumelor reprezentand salarii sau diferente de salarii stabilite prin lege, acordate pentru perioade anterioare.

(32) In cazul in care prin hotarari judecatoresti ramase definitive si irevocabile/hotarari judecatoresti definitive si executorii, inclusiv cele acordate potrivit hotararilor primei instante, executorii de drept se dispune reincadrarea activitatii in conditii deosebite sau speciale de munca pentru perioade anterioare, precum si achitarea de catre angajator a diferentelor de contributie de asigurari sociale, sumele datorate potrivit legii se declara pana la data prevazuta la art. 146 alin. (92) prin depunerea declaratiilor rectificative pentru lunile carora le sunt aferente sumele respective.

(4) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) , platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor prevazuti la art. 80 alin. (2) , in calitate de angajatori sau de persoane asimilate angajatorului, depun trimestrial Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta fiecarei luni a trimestrului, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului.

(5) Depunerea trimestriala a declaratiei prevazute la alin. (1) consta in completarea si depunerea a cate unei declaratii pentru fiecare luna din trimestru.

(6) Numarul mediu de salariati se calculeaza ca medie aritmetica a numarului de salariati din declaratiile prevazute la alin. (1) depuse pentru fiecare luna din anul anterior.

(7) Pentru persoanele si entitatile prevazute la alin. (4) , venitul total se stabileste pe baza informatiilor din situatiile financiare ale anului anterior.

(8) Persoanele si entitatile prevazute la alin. (4) pot opta pentru depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate in conditiile alin. (1) , daca depun declaratia privind optiunea pana la data de 31 ianuarie inclusiv.

(9) Persoanele si entitatile prevazute la alin. (4) care au optat pentru depunerea declaratiei in conditiile alin. (1) pot trece la regimul de declarare prevazut la alin. (4) incepand cu luna ianuarie a anului pentru care s-a depus optiunea.

(10) Persoanele si entitatile prevazute la art. 80 alin. (2) lit. b) si c) care se infiinteaza in cursul anului aplica regimul trimestrial de declarare incepand cu anul infiintarii daca, odata cu declaratia de inregistrare fiscala, declara ca in cursul anului estimeaza un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv si, dupa caz, urmeaza sa realizeze un venit total de pana la 100.000 euro.

(11) Ori de cate ori in cursul trimestrului persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor beneficiaza de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate sau le inceteaza calitatea de asigurat, platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor prevazuti la art. 80 alin. (2) , in calitate de angajatori ori de persoane asimilate angajatorului, depun declaratia prevazuta la alin. (1) pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit concediul medical sau incetarea calitatii de asigurat. In acest caz, declaratia/declaratiile aferenta/aferente perioadei ramase din trimestru se depune/se depun pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului in cazul in care incetarea calitatii de asigurat are loc in luna a doua a trimestrului, se vor depune atat declaratia pentru prima luna a trimestrului, cat si cea pentru luna a doua, urmand ca dupa incheierea trimestrului sa se depuna numai declaratia pentru luna a treia.

(12) Persoanele fizice care obtin venituri sub forma de salarii ca urmare a activitatii desfasurate la misiunile diplomatice si posturile consulare acreditate in Romania, precum si la reprezentantele din Romania ale persoanelor juridice straine depun declaratia prevazuta la alin. (1) si achita contributiile sociale obligatorii in cazul in care misiunile si posturile, precum si reprezentantele respective nu opteaza pentru indeplinirea obligatiilor declarative si de plata a contributiilor sociale.

(13) Persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor, care isi desfasoara activitatea in Romania si obtin venituri sub forma de salarii de la angajatori care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanta in Romania si care datoreaza contributiile sociale obligatorii pentru salariatii lor, potrivit prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si ale acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte, au obligatia sa depuna declaratia prevazuta la alin. (1) numai daca exista un acord incheiat in acest sens cu angajatorul.

(14) Angajatorii prevazuti la alin. (13) au obligatia sa transmita organului fiscal competent informatii cu privire la acordul incheiat cu angajatii.

(15) Daca intre angajatorii prevazuti la alin. (13) si persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor nu au fost incheiate acorduri, obligatia privind plata contributiilor sociale datorate de angajatori, retinerea si plata contributiilor sociale datorate de persoanele fizice respective, precum si depunerea declaratiei prevazute la alin. (1) revine angajatorilor.

(16) Declaratia prevazuta la alin. (1) se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania, iar declaratia privind optiunea prevazuta la alin. (8) se depune pe suport hartie, la sediul organului fiscal competent.

(17) Modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a declaratiei prevazute la alin. (1) sunt reglementate prin ordin comun al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, presedintelui Casei Nationale de Pensii Publice, presedintelui Casei Nationale de Asigurari Sociale de Sanatate si al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, cu consultarea Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala si cu avizul Ministerului Finantelor, al Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale si al Ministerului Sanatatii.

(18) Evidenta obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale datorate de angajatori si asimilatii acestora se tine pe baza codului de identificare fiscala, iar cea privind contributia de asigurari sociale datorata de persoanele fizice care au calitatea de angajati sau pentru care exista obligatia platii contributiei de asigurari sociale, potrivit prezentei legi, pe baza codului numeric personal sau pe baza numarului de identificare fiscala, dupa caz.

(19) Declaratia prevazuta la alin. (1) va cuprinde cel putin:

a) date de identificare a persoanei fizice sau juridice care depune declaratia;

b) codul numeric personal sau numarul de identificare fiscala atribuit de organul fiscal, dupa caz;

c) numele, prenumele si datele privind calitatea de asigurat;

d) date referitoare la raporturile de munca si activitatea desfasurata;

e) date privind conditiile de munca;

f) date privind venituri/indemnizatii/prestatii.

(20) Datele cu caracter personal cuprinse in declaratia prevazuta la alin. (1) sunt prelucrate in conditiile prevazute de Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.

(21) Ministerul Afacerilor Interne, prin structurile competente, furnizeaza gratuit date cu caracter personal necesare punerii in aplicare a prezentului titlu, actualizate, pentru cetatenii romani, cetatenii Uniunii Europene si ai statelor membre ale Spatiului Economic European, Confederatiei Elvetiene si pentru strainii care au inregistrata rezidenta/sederea in Romania.

(22) Continutul, modalitatile si termenele de transmitere a informatiilor prevazute la alin. (20) se stabilesc prin protocoale incheiate, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, intre beneficiarii acestora si Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date sau Inspectoratul General pentru Imigrari, dupa caz.

Art. 1471: Obligatii declarative pentru persoanele fizice prevazute la art. 1391

Persoanele fizice care realizeaza venituri reprezentand remuneratii, indemnizatii si alte venituri similare, precum si orice alte avantaje, in bani si/sau in natura, obtinute din strainatate in calitate de membri ai consiliului de administratie, membri ai directoratului, membri ai consiliului de supraveghere, administratori, directori, cenzori, membri fondatori, reprezentanti in adunarea generala a actionarilor sau orice alte activitati desfasurate in functii similare pentru activitatea desfasurata in strainatate la angajatori/platitori de venit care nu au sediul permanent si nu sunt rezidenti fiscali in Romania, au obligatia sa depuna declaratia prevazuta la art. 122 in vederea declararii contributiei de asigurari sociale stabilite potrivit art. 146 alin. (12) .

SECTIUNEA 5: SECTIUNEA 5: Contributia de asigurari sociale datorata de persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente si din drepturi de proprietate intelectuala

Art. 148: Baza de calcul al contributiei de asigurari sociale datorate de persoanele fizice care realizeaza veniturile prevazute la art. 137 alin. (1) lit. b) si b1)

(1) Persoanele fizice care realizeaza venituri din activitatile prevazute la art. 137 alin. (1) lit. b) si b1) , din una sau mai multe surse si/sau categorii de venituri, datoreaza contributia de asigurari sociale la o baza de calcul stabilita potrivit alin. (4) , daca estimeaza pentru anul curent venituri nete a caror valoare cumulata este cel putin egala cu 12 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei prevazute la art. 120.

(2) Incadrarea in plafonul anual de cel putin 12 salarii minime brute pe tara sau de cel putin 24 de salarii minime brute pe tara, dupa caz, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei prevazute la art. 120, se efectueaza prin cumularea veniturilor nete si/sau a normelor anuale de venit din activitati independente determinate potrivit art. 68 si 69, a venitului brut realizat in baza contractelor de activitate sportiva potrivit art. 681, precum si a veniturilor nete din drepturi de proprietate intelectuala determinate potrivit art. 72 si 73, care se estimeaza a se realiza in anul curent.

(3) Persoanele fizice care nu se incadreaza in plafonul de cel putin 12 salarii prevazut la alin. (2) pot opta pentru plata contributiei de asigurari sociale pentru anul curent in conditiile prevazute pentru persoanele care estimeaza ca realizeaza venituri anuale peste nivelul a 12 salarii minime brute pe tara.

(4) Baza anuala de calcul al contributiei de asigurari sociale, in cazul persoanelor care realizeaza veniturile prevazute la art. 137 alin. (1) lit. b) si b1) , o reprezinta venitul ales de contribuabil, care nu poate fi mai mic decat:

a) nivelul de 12 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei prevazute la art. 120, in cazul veniturilor realizate cuprinse intre 12 salarii minime brute pe tara inclusiv si 24 de salarii minime brute pe tara;

b) nivelul de 24 de salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei prevazute la art. 120, in cazul veniturilor realizate cel putin egale cu 24 de salarii minime brute pe tara;

Art. 149: Baza de calcul al contributiei de asigurari sociale datorate de persoanele fizice care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala pentru care impozitul pe venit se retine la sursa

Acest text a fost abrogat.

Art. 150: Exceptii specifice privind veniturile prevazute la art. 137 alin. (1) lit. b) si b1)

(1) Persoanele fizice asigurate in sisteme proprii de asigurari sociale, care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii potrivit legii, precum si persoanele care au calitatea de pensionari nu datoreaza contributia de asigurari sociale pentru veniturile prevazute la art. 137 alin. (1) lit. b) si b1) .

(2) Persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor nu datoreaza contributia de asigurari sociale pentru veniturile prevazute la art. 137 alin. (1) lit. b1) .

SECTIUNEA 6: SECTIUNEA 6: Stabilirea si plata contributiei de asigurari sociale in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente si din drepturi de proprietate intelectuala

Art. 151: Stabilirea, declararea si plata contributiei de asigurari sociale in cazul persoanelor care realizeaza veniturile prevazute la art. 137 alin. (1) lit. b) si b1)

(1) Contributia de asigurari sociale se calculeaza de catre contribuabilii prevazuti la art. 148 alin. (1) si (3) prin aplicarea cotei de contributie prevazute la art. 138 lit. a) asupra bazei anuale de calcul mentionate la art. 148 alin. (4) .

(2) Platitorii de venituri din drepturi de proprietate intelectuala prevazuti la art. 72 alin. (2) , precum si platitorii de venituri in baza contractelor de activitate sportiva prevazuti la art. 681 alin. (2) stabilesc contributia de asigurari sociale datorata de catre beneficiarul venitului prin aplicarea cotei prevazute la art. 138 lit. a) asupra bazei de calcul mentionate la art. 148 alin. (4) .

(3) Persoanele fizice prevazute la art. 148 alin. (1) , cu exceptia celor care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala sau in baza contractelor de activitate sportiva, pentru care impozitul se retine la sursa de catre platitorul de venit, depun declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice prevazuta la art. 120, pana la data de 25 mai inclusiv a anului pentru care se stabileste contributia datorata.

(31) Persoanele fizice care realizeaza venituri din activitatile prevazute la art. 137 alin. (1) lit. b) si b1) , din una sau mai multe surse si/sau categorii de venituri, cu exceptia celor care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala sau in baza contractelor de activitate sportiva, pentru care impozitul se retine la sursa de catre platitorul de venit, depun declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, prevazuta la art. 122, pana la termenul de 25 mai inclusiv al anului urmator celui pentru care se stabileste contributia datorata, daca realizeaza venituri peste plafoanele prevazute la art. 148 alin. (2) , dupa caz.

(32) Prin exceptie de la prevederile alin. (31) , in situatia in care venitul realizat se incadreaza in acelasi plafon cu venitul estimat, contribuabilii nu au obligatia depunerii declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, prevazuta la art. 122, in vederea stabilirii contributiei de asigurari sociale.

(4) In vederea stabilirii contributiei datorate pentru anul 2018, termenul de depunere a declaratiei prevazute la art. 120 este pana la data de 31 iulie 2018 inclusiv.





Documente Atasate
Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx

Afişează Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul fiscal    Legea 296/2023    Codul fiscal actualizat    Codul fiscal actualizat 2024

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020

Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019



Articole Juridice

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim