din anul 2007, atuul tau de DREPT!
5015 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024

Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024

  Publicat: 13 Dec 2023       40947 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Documente atasate
Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Codul Fiscal din 2015, actualizat 2024, Legea nr. 227/2015

Actualizat prin Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung

Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Operatie complexa care, prin specificul ei, se infatiseaza ca tehnica moderna de creditare pe termen lung, de tip particular.
Forma de inchiriere a unor masini, utilaje, mijloace de transport si alte bunuri mobiliare sau imobiliare, practicata mai ales de societati
Forma de inchiriere a unor masini, utilaje, mijloace de transport si alte bunuri mobiliare sau imobiliare, practicata mai ales de societati
Forma de inchiriere a unor masini, utilaje, mijloace de transport si alte bunuri mobiliare sau imobiliare, practicata mai ales de societati
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Compensatie in bani acordata printr-o reducere a unei obligatii de plata,
Act adoptat de organele de stat,
Drept, competenta sau imputernicire conferita unei unitati, unui organ, unei functii sau persoane determinate,
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati

a) Hotararea Guvernului nr. 323/1996 privind aprobarea Programului special pentru sprijinirea dezvoltarii economico-sociale a unor localitati din Muntii Apuseni, cu modificarile ulterioare;

b) Hotararea Guvernului nr. 395/1996 pentru aprobarea Programului special privind unele masuri si actiuni pentru sprijinirea dezvoltarii economico-sociale a judetului Tulcea si a Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", cu modificarile ulterioare.

(5) Scutirile prevazute la alin. (1) lit. a) -c) se acorda integral pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului, aflat in proprietatea persoanelor mentionate la aceste litere, detinute in comun cu sotul sau sotia. In situatia in care o cota-parte din dreptul de proprietate asupra mijlocului de transport apartine unor terti, scutirea nu se acorda pentru cota-parte detinuta de acesti terti.

(6) Scutirea de la plata impozitului pe mijloacele de transport, stabilita conform alin. (1) lit. b) , se aplica incepand cu data de 1 a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative.

(7) Prin exceptie de la prevederile alin. (6) , scutirea de la plata impozitului pe mijloacele de transport stabilita conform alin. (1) lit. b) in cazul persoanelor cu handicap temporar, care detin un certificat de handicap revizuibil, se acorda incepand cu data emiterii noului certificat de handicap, cu conditia ca acesta sa aiba continuitate si sa fie depus la organul fiscal local in termen de 45 de zile .

Art. 470: Calculul impozitului

(1) Impozitul pe mijloacele de transport se calculeaza in functie de tipul mijlocului de transport, conform celor prevazute in prezentul capitol.

(2) In cazul oricaruia dintre urmatoarele autovehicule, impozitul pe mijlocul de transport se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica a acestuia, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 cm3 sau fractiune din aceasta cu suma corespunzatoare din tabelul urmator:

Nr. crt.

Mijloace de transport cu tractiune mecanica

Lei/200 cm3 sau fractiune din aceasta

I. Vehicule inmatriculate (lei/200 cm3 sau fractiune din aceasta)

1

Motociclete, tricicluri, cvadricicluri si autoturisme cu capacitatea cilindrica de pana la 1.600 cm3, inclusiv

8

2

Motociclete, tricicluri si cvadricicluri cu capacitatea cilindrica de peste 1.600 cm3

9

3

Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 1.601 cm3 si 2.000 cm3 inclusiv

18

4

Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 2.001 cm3 si 2.600 cm3 inclusiv

72

5

Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 2.601 cm3 si 3.000 cm3 inclusiv

144

6

Autoturisme cu capacitatea cilindrica de peste 3.001 cm3

290

7

Autobuze, autocare, microbuze

24

8

Alte vehicule cu tractiune mecanica cu masa totala maxima autorizata de pana la 12 tone, inclusiv

30

9

Tractoare inmatriculate

18

II. Vehicule inregistrate

1

Vehicule cu capacitate cilindrica

lei/200 cm3

1.1

Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica < 4.800 cm3

2-4

1.2

Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica > 4.800 cm3

4-6

2

Vehicule fara capacitate cilindrica evidentiata

50-150 lei/an

(3) In cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu minimum 50%, conform hotararii consiliului local.

(4) In cazul unui atas, impozitul pe mijlocul de transport este de 50% din impozitul pentru motocicletele respective.

(5) In cazul unui autovehicul de transport de marfa cu masa totala autorizata egala sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzatoare prevazuta in tabelul urmator:

"Numarul de axe si greutatea bruta incarcata maxima admisa

Impozitul (in lei/an)

Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumatica sau echivalentele recunoscute

Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare

I

doua axe

1

Masa de cel putin 12 tone, dar mai mica de 13 tone

0

142

2

Masa de cel putin 13 tone, dar mai mica de 14 tone

142

395

3

Masa de cel putin 14 tone, dar mai mica de 15 tone

395

555

4

Masa de cel putin 15 tone, dar mai mica de 18 tone

555

1257

5

Masa de cel putin 18 tone

555

1257

II

3 axe

1

Masa de cel putin 15 tone, dar mai mica de 17 tone

142

248

2

Masa de cel putin 17 tone, dar mai mica de 19 tone

248

509

3

Masa de cel putin 19 tone, dar mai mica de 21 tone

509

661

4

Masa de cel putin 21 tone, dar mai mica de 23 tone

661

1019

5

Masa de cel putin 23 tone, dar mai mica de 25 tone

1019

1583

6

Masa de cel putin 25 tone, dar mai mica de 26 tone

1019

1583

7

Masa de cel putin 26 tone

1019

1583

III

4 axe

1

Masa de cel putin 23 tone, dar mai mica de 25 tone

661

670

2

Masa de cel putin 25 tone, dar mai mica de 27 tone

670

1046

3

Masa de cel putin 27 tone, dar mai mica de 29 tone

1046

1661

4

Masa de cel putin 29 tone, dar mai mica de 31 tone

1661

2464

5

Masa de cel putin 31 tone, dar mai mica de 32 tone

1661

2464

6

Masa de cel putin 32 tone

1661

2464

(6) In cazul unei combinatii de autovehicule, un autovehicul articulat sau tren rutier, de transport de marfa cu masa totala maxima autorizata egala sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzatoare prevazuta in tabelul urmator:

"Numarul de axe si greutatea bruta incarcata maxima admisa

Impozitul (in lei/an)

Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumatica sau echivalentele recunoscute

Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare

I

2 + 1 axe

1

Masa de cel putin 12 tone, dar mai mica de 14 tone

0

0

2

Masa de cel putin 14 tone, dar mai mica de 16 tone

0

0

3

Masa de cel putin 16 tone, dar mai mica de 18 tone

0

64

4

Masa de cel putin 18 tone, dar mai mica de 20 tone

64

147

5

Masa de cel putin 20 tone, dar mai mica de 22 tone

147

344

6

Masa de cel putin 22 tone, dar mai mica de 23 tone

344

445

7

Masa de cel putin 23 tone, dar mai mica de 25 tone

445

803

8

Masa de cel putin 25 tone, dar mai mica de 28 tone

803

1408

9

Masa de cel putin 28 tone

803

1408

II

2 + 2 axe

1

Masa de cel putin 23 tone, dar mai mica de 25 tone

138

321

2

Masa de cel putin 25 tone, dar mai mica de 26 tone

321

528

3

Masa de cel putin 26 tone, dar mai mica de 28 tone

528

775

4

Masa de cel putin 28 tone, dar mai mica de 29 tone

775

936

5

Masa de cel putin 29 tone, dar mai mica de 31 tone

936

1537

6

Masa de cel putin 31 tone, dar mai mica de 33 tone

1537

2133

7

Masa de cel putin 33 tone, dar mai mica de 36 tone

2133

3239

8

Masa de cel putin 36 tone, dar mai mica de 38 tone

2133

3239

9

Masa de cel putin 38 tone

2133

3239

III

2 + 3 axe

1

Masa de cel putin 36 tone, dar mai mica de 38 tone

1698

2363

2

Masa de cel putin 38 tone, dar mai mica de 40 tone

2363

3211

3

Masa de cel putin 40 tone

2363

3211

IV

3 + 2 axe

1

Masa de cel putin 36 tone, dar mai mica de 38 tone

1500

2083

2

Masa de cel putin 38 tone, dar mai mica de 40 tone

2083

2881

3

Masa de cel putin 40 tone, dar mai mica de 44 tone

2881

4262

4

Masa de cel putin 44 tone

2881

4262

V

3 + 3 axe

1

Masa de cel putin 36 tone, dar mai mica de 38 tone

853

1032

2

Masa de cel putin 38 tone, dar mai mica de 40 tone

1032

1542

3

Masa de cel putin 40 tone, dar mai mica de 44 tone

1542

2454

4

Masa de cel putin 44 tone

1542

2454

(7) In cazul unei remorci, al unei semiremorci sau rulote care nu face parte dintr-o combinatie de autovehicule prevazuta la alin. (6) , impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzatoare din tabelul urmator:

Masa totala maxima autorizata

Impozit
- lei -

a) Pana la 1 tona, inclusiv

9

b) Peste 1 tona, dar nu mai mult de 3 tone

34

c) Peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone

52

d) Peste 5 tone

64

(8) In cazul mijloacelor de transport pe apa, impozitul pe mijlocul de transport este egal cu suma corespunzatoare din tabelul urmator:

Mijlocul de transport pe apa

Impozit

- lei/an -

1. Luntre, barci fara motor, folosite pentru pescuit si uz personal

21

2. Barci fara motor, folosite in alte scopuri

56

3. Barci cu motor

210

4. Nave de sport si agrement

Intre 0 si 1.119

5. Scutere de apa

210

6. Remorchere si impingatoare:

X

a) pana la 500 CP, inclusiv

559

b) peste 500 CP si pana la 2000 CP, inclusiv

909

c) peste 2000 CP si pana la 4000 CP, inclusiv

1398

d) peste 4000 CP

2237

7. Vapoare - pentru fiecare 1000 tdw sau fractiune din acesta

182

8. Ceamuri, slepuri si barje fluviale:

X

a) cu capacitatea de incarcare pana la 1500 de tone, inclusiv

182

b) cu capacitatea de incarcare de peste 1500 de tone si pana la 3000 de tone, inclusiv

280

c) cu capacitatea de incarcare de peste 3000 de tone

490

(9) In intelesul prezentului articol, capacitatea cilindrica sau masa totala maxima autorizata a unui mijloc de transport se stabileste prin cartea de identitate a mijlocului de transport, prin factura de achizitie sau un alt document similar.

Art. 471: Declararea si datorarea impozitului pe mijloacele de transport

(1) Impozitul pe mijlocul de transport este datorat pentru intregul an fiscal de persoana care detine dreptul de proprietate asupra unui mijloc de transport inmatriculat sau inregistrat in Romania la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior.

(2) In cazul dobandirii unui mijloc de transport, proprietarul acestuia are obligatia sa depuna o declaratie la organul fiscal local in a carui raza teritoriala de competenta are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, dupa caz, in termen de 30 de zile de la data dobandirii si datoreaza impozit pe mijloacele de transport incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator inmatricularii sau inregistrarii mijlocului de transport .

(3) In cazul in care mijlocul de transport este dobandit in alt stat decat Romania, proprietarul acestuia are obligatia sa depuna o declaratie la organul fiscal local in a carui raza teritoriala de competenta are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, dupa caz, in termen de 30 de zile de la data eliberarii cartii de identitate a vehiculului (CIV) de catre Registrul Auto Roman si datoreaza impozit pe mijloacele de transport incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator inmatricularii sau inregistrarii acestuia in Romania.

(4) In cazul radierii din circulatie a unui mijloc de transport, proprietarul are obligatia sa depuna o declaratie la organul fiscal in a carui raza teritoriala de competenta isi are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, dupa caz, in termen de 30 de zile de la data radierii, si inceteaza sa datoreze impozitul incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator.

(5) In cazul oricarei situatii care conduce la modificarea impozitului pe mijloacele de transport, inclusiv schimbarea domiciliului, sediului sau punctului de lucru, contribuabilul are obligatia depunerii declaratiei fiscale cu privire la mijlocul de transport la organul fiscal local pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul/sediul/punctul de lucru, in termen de 30 de zile, inclusiv, de la modificarea survenita, si datoreaza impozitul pe mijloacele de transport stabilit in noile conditii incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator.

(6) In cazul unui mijloc de transport care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe intreaga durata a acestuia se aplica urmatoarele reguli:

a) impozitul pe mijloacele de transport se datoreaza de locatar incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator incheierii contractului de leasing financiar, pana la sfarsitul anului in cursul caruia inceteaza contractul de leasing financiar;

b) locatarul are obligatia depunerii declaratiei fiscale la organul fiscal local in a carui raza de competenta se inregistreaza mijlocul de transport, in termen de 30 de zile de la data procesului-verbal de predare-primire a bunului sau a altor documente similare care atesta intrarea bunului in posesia locatarului, insotita de o copie a acestor documente;

c) la incetarea contractului de leasing, atat locatarul, cat si locatorul au obligatia depunerii declaratiei fiscale la consiliul local competent, in termen de 30 de zile de la data incheierii procesului-verbal de predare-primire a bunului sau a altor documente similare care atesta intrarea bunului in posesia locatorului, insotita de o copie a acestor documente.

(7) Depunerea declaratiilor fiscale reprezinta o obligatie si in cazul persoanelor care beneficiaza de scutiri sau reduceri de la plata impozitului pe mijloacele de transport .

(8) Operatorii economici, comercianti auto sau societati de leasing, care inregistreaza ca stoc de marfa mijloace de transport, cumparate de la persoane fizice din Romania si inmatriculate pe numele acestora, au obligatia sa radieze din evidenta Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) mijloacele de transport de pe numele fostilor proprietari.

(9) Actul de instrainare-dobandire a mijloacelor de transport se poate incheia si in forma electronica si semna cu semnatura electronica in conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, cu completarile ulterioare, intre persoane care au domiciliul fiscal in Romania si se comunica electronic organului fiscal local de la domiciliul persoanei care instraineaza, organului fiscal local de la domiciliul persoanei care dobandeste si organului competent privind radierea/inregistrarea/inmatricularea mijlocului de transport, in scopul radierii/inregistrarii/inmatricularii, de catre persoana care instraineaza, de catre persoana care dobandeste sau de catre persoana imputernicita, dupa caz.

(10) Organul fiscal local de la domiciliul persoanei care instraineaza mijlocul de transport transmite electronic persoanei care instraineaza si persoanei care dobandeste sau, dupa caz, persoanei imputernicite, respectiv organului fiscal local de la domiciliul dobanditorului, exemplarul actului de instrainare-dobandire a mijloacelor de transport incheiat in forma electronica, completat si semnat cu semnatura electronica, conform prevederilor legale in vigoare.

In situatia in care organul fiscal local nu detine semnatura electronica in conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001, republicata, cu completarile ulterioare, documentul completat se transmite sub forma scanata, in fisier format pdf, cu mentiunea letrica A�Conform cu originalulA�.

(11) Organul fiscal local de la domiciliul persoanei care dobandeste mijlocul de transport completeaza exemplarul actului de instrainare-dobandire a mijloacelor de transport incheiat in forma electronica, conform prevederilor in vigoare, pe care il transmite electronic persoanelor prevazute la alin. (9) , semnat cu semnatura electronica.

In situatia in care organul fiscal local nu detine semnatura electronica in conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001, republicata, cu completarile ulterioare, documentul completat se transmite sub forma scanata, in fisier format pdf, cu mentiunea letrica A�Conform cu originalulA�.

(12) Persoana care dobandeste/instraineaza mijlocul de transport sau persoana imputernicita, dupa caz, transmite electronic un exemplar completat conform alin. (10) si (11) organului competent privind inmatricularea/inregistrarea/radierea mijloacelor de transport . Orice alte documente necesare si obligatorii, cu exceptia actului de instrainare-dobandire a mijloacelor de transport intocmit in forma electronica si semnat cu semnatura electronica, se pot depune pe suport hartie sau electronic conform procedurilor stabilite de organul competent.

(13) Actul de instrainare-dobandire a mijloacelor de transport intocmit, in format electronic, potrivit alin. (9) se utilizeaza de catre:

a) persoana care instraineaza;

b) persoana care dobandeste;

c) organele fiscale locale competente;

d) organul competent privind inmatricularea/inregistrarea/radierea mijloacelor de transport .

(14) Orice alte acte, cu exceptia actului de instrainare-dobandire a mijloacelor de transport intocmit in forma electronica si semnat cu semnatura electronica, solicitate de organele fiscale locale pentru scoaterea din evidenta fiscala a bunului, respectiv inregistrarea fiscala a acestuia, se pot depune si electronic la acestea, sub forma scanata, in fisier format pdf, cu mentiunea letrica A�Conform cu originalulA� insusita de catre vanzator sau de cumparator si semnate cu semnatura electronica de catre contribuabilul care declara.

(15) Actul de instrainare-dobandire a unui mijloc de transport, intocmit in forma prevazuta la alin. (9) , incheiat intre persoane cu domiciliul fiscal in Romania si persoane care nu au domiciliul fiscal in Romania, se comunica electronic de catre persoana care l-a instrainat catre autoritatile implicate in procedura de scoatere din evidenta fiscala a bunului. Prevederile alin. (10) si (11) se aplica in mod corespunzator.

(16) In cazul unei hotarari judecatoresti care consfinteste faptul ca o persoana a pierdut dreptul de proprietate asupra mijlocului de transport, aceasta se poate depune la organul fiscal local in forma electronica sub forma scanata, in fisier format pdf, cu mentiunea letrica A�Conform cu originalulA� si semnata electronic in conformitate cu alin. (9) de catre contribuabil.

Art. 472: Plata impozitului

(1) Impozitul pe mijlocul de transport se plateste anual, in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie inclusiv.

(2) Pentru plata cu anticipatie a impozitului pe mijlocul de transport, datorat pentru intregul an de catre contribuabili, pana la data de 31 martie a anului respectiv inclusiv, se acorda o bonificatie de pana la 10% inclusiv, stabilita prin hotarare a consiliului local. La nivelul municipiului Bucuresti, aceasta atributie revine Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

(3) Impozitul anual pe mijlocul de transport, datorat aceluiasi buget local de catre contribuabili, persoane fizice si juridice, de pana la 50 lei inclusiv, se plateste integral pana la primul termen de plata . In cazul in care contribuabilul detine in proprietate mai multe mijloace de transport, pentru care impozitul este datorat bugetului local al aceleiasi unitati administrativ-teritoriale, suma de 50 lei se refera la impozitul pe mijlocul de transport cumulat al acestora.

CAPITOLUL V: Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor

Art. 473: Reguli generale

Orice persoana care trebuie sa obtina un certificat, un aviz sau o autorizatie mentionata in prezentul capitol trebuie sa plateasca o taxa la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale inainte de a i se elibera certificatul, avizul sau autorizatia necesara.

Art. 474: Taxa pentru eliberarea certificatelor de urbanism, a autorizatiilor de construire si a altor avize si autorizatii

(1) Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism, in mediul urban, este egala cu suma stabilita conform tabelului urmator:

Suprafata pentru care se obtine certificatul de urbanism

- lei -

a) pana la 150 m2, inclusiv

5-6

b) intre 151 si 250 m2, inclusiv

6-7

c) intre 251 si 500 m2, inclusiv

7-9

d) intre 501 si 750 m2, inclusiv

9-12

e) intre 751 si 1.000 m2, inclusiv

12-14

f) peste 1.000 m2

14 + 0,01 lei/m2, pentru fiecare m2 care depaseste 1.000 m2





Documente Atasate
Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx

Afişează Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul fiscal    Legea 296/2023    Codul fiscal actualizat    Codul fiscal actualizat 2024

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020

Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019



Articole Juridice

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim