(7) Pentru produsele energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor, eliberate pentru consum, detinute in afara unui antrepozit fiscal, transportate inclusiv in regim suspensiv de accize, utilizate, oferite spre vanzare sau vandute, pe teritoriul Romaniei, nemarcate si necolorate, sau marcate si colorate necorespunzator, precum si in cazul neindeplinirii de catre operatorii economici a obligatiilor ce privesc modalitatile si procedurile de supraveghere fiscala stabilite prin normele metodologice se datoreaza accize la nivelul prevazut pentru motorina.
SECTIUNEA 21: Marcarea si colorarea motorinei
Art. 428: Reguli generale
(1) Produsele energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. c) pot fi utilizate in scutire directa de la plata accizelor potrivit art. 399 alin. (1) lit. b) , numai daca sunt marcate si colorate conform art. 429.
(2) Livrarea motorinei utilizate drept combustibil pentru motor catre operatorii economici beneficiari ai scutirii se face numai dupa marcarea si colorarea acesteia.
(3) Sunt/Este interzise/interzisa detinerea, comercializarea si/sau utilizarea motorinei marcate si colorate potrivit prevederilor art. 429 in alte scopuri decat cele pentru care s-a acordat scutirea directa de la plata accizelor, conform alin. (1) .
Art. 429: Substante utilizate pentru marcare si colorare
(1) Pentru marcarea motorinei se utilizeaza marcatorul solvent yellow 124 - identificat in conformitate cu indexul de culori, denumit stiintific N-etil-N-[2-(1-izobutoxi etoxi) etil. -4-(fenilazo) anilina.
(2) Nivelul de marcare este de 7 mg +/- 10% de marcator pe litru de motorina.
(3) Pentru colorarea motorinei se utilizeaza colorantul solvent blue 35 sau echivalent .
(4) Nivelul de colorare este de 5 mg +/- 10% de colorant pe litru de motorina.
(5) Operatorii economici care comercializeaza substante prevazute la alin. (1) si (3) au obligatia de a se inregistra la organul competent potrivit procedurilor din normele metodologice.
Art. 430: Responsabilitatea marcarii si colorarii
(1) Antrepozitarul autorizat din Romania are obligatia marcarii si colorarii motorinei in antrepozitul fiscal pe care il detine. Responsabilitatea marcarii si colorarii la nivelurile prevazute la art. 429 alin. (2) si (4) , precum si a omogenizarii substantelor prevazute la art. 429 alin. (1) si (3) in masa de produs finit revine antrepozitarului autorizat
(2) Marcarea si colorarea motorinei pe teritoriul Romaniei se realizeaza in antrepozite fiscale sub supraveghere fiscala, potrivit procedurii stabilite prin normele metodologice.
(3) Operatorii economici din Romania care achizitioneaza marcatori si coloranti in scopul prevazut la art. 428 alin. (1) au obligatia tinerii unor evidente stricte privind cantitatile de astfel de produse utilizate.
(4) Sunt/Este interzise/interzisa marcarea si/sau colorarea motorinei cu alte substante decat cele precizate la art. 429 alin. (1) si (3) sau achizitionate de la alti operatori economici decat cei prevazuti la art. 429 alin. (5) .
(5) Este interzisa utilizarea de substante si procedee care au ca efect neutralizarea totala sau partiala a colorantului si/sau marcatorului prevazuti/prevazut la art. 429 alin. (1) si (3) .
SECTIUNEA 22: Alte obligatii pentru operatorii economici cu produse accizabile
Art. 431: Confiscarea tutunului prelucrat
(1) Prin derogare de la prevederile legale in materie care reglementeaza modul si conditiile de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, tutunurile prelucrate confiscate ori intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se predau de catre organul care a dispus confiscarea, pentru distrugere, antrepozitarilor autorizati pentru tutun prelucrat, destinatarilor inregistrati sau importatorilor autorizati de astfel de produse, dupa cum urmeaza:
a) sortimentele care se regasesc in nomenclatorul de produse al antrepozitarilor autorizati, al destinatarilor inregistrati, al expeditorilor inregistrati sau al importatorilor autorizati se predau in totalitate acestora;
b) sortimentele care nu se regasesc in nomenclatoarele prevazute la lit. a) se predau in custodie de catre organele care au procedat la confiscare antrepozitarilor autorizati pentru productia si/sau depozitarea de tutun prelucrat.
(2) Repartizarea fiecarui lot de tutun prelucrat confiscat, preluarea tutunului prelucrat de catre antrepozitarii autorizati, destinatarii inregistrati si importatorii autorizati, precum si procedura de distrugere se efectueaza conform prevederilor din normele metodologice.
(3) Fiecare antrepozitar autorizat, destinatar inregistrat si importator autorizat are obligatia sa asigure pe cheltuiala proprie preluarea in custodie, transportul si depozitarea cantitatilor de produse din lotul confiscat care i-a fost repartizat.
Art. 432: Controlul
(1) Toti operatorii economici cu produse accizabile sunt obligati sa accepte orice control ce permite autoritatii competente prevazute prin ordin comun al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al presedintelui Autoritatii Vamale Romane sa se asigure de corectitudinea operatiunilor cu produse accizabile.
(2) Autoritatile competente iau masuri de supraveghere fiscala si control pentru asigurarea desfasurarii activitatii autorizate in conditiile legii. Modalitatile si procedurile pentru realizarea supravegherii fiscale a productiei, depozitarii, circulatiei si importului produselor supuse accizelor armonizate se stabilesc prin normele metodologice.
Art. 433: Intarzieri la plata accizelor
Intarzierea la plata accizelor cu mai mult de 15 zile de la termenul legal atrage suspendarea autorizatiei detinute de operatorul economic platitor de accize pana la plata sumelor restante.
Art. 434: Procedura de import pentru produse energetice
Efectuarea formalitatilor vamale de import aferente benzinelor si motorinelor se face prin birourile vamale la frontiera stabilite prin ordin al presedintelui Autoritatii Vamale Romane.
Art. 435: Conditii de distributie si comercializare
(1) Comercializarea pe piata nationala a alcoolului sanitar in vrac este interzisa.
(2) Comercializarea in vrac si utilizarea ca materie prima a alcoolului etilic cu concentratia alcoolica sub 96,00% in volum, pentru fabricarea bauturilor alcoolice, este interzisa.
(3) Operatorii economici care doresc sa distribuie si sa comercializeze angro bauturi alcoolice, tutun prelucrat si produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili - sunt obligati sa se inregistreze la autoritatea competenta potrivit prevederilor stabilite prin ordin al presedintelui Autoritatii Vamale Romane.
(4) Operatorii economici care intentioneaza sa comercializeze in sistem en detail produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili - sunt obligati sa se inregistreze la autoritatea competenta potrivit prevederilor stabilite prin ordin al presedintelui Autoritatii Vamale Romane.
(5) Nu intra sub incidenta alin. (3) antrepozitarii autorizati pentru locurile autorizate ca antrepozite fiscale si destinatarii inregistrati pentru locurile declarate pentru receptia produselor accizabile.
(6) Bauturile alcoolice livrate de operatorii economici producatori catre operatorii economici distribuitori sau comercianti angro sunt insotite si de o copie a certificatului de marca al producatorului, din care sa rezulte ca marca ii apartine. Ambalajele in care sunt prezentate bauturile alcoolice trebuie sa contina si informatii privind producatorul.
(7) Operatorii economici distribuitori si comerciantii angro sau en detail de bauturi alcoolice, tutun prelucrat si produse energetice raspund pentru provenienta nelegala a produselor detinute.
(8) Toate reziduurile de produse energetice rezultate din exploatare, in alte locatii decat antrepozitele fiscale, precum si uleiurile uzate pot fi cedate sau vandute pentru prelucrare in vederea obtinerii de produse accizabile numai catre un antrepozit fiscal de productie ori pot fi supuse operatiilor de ecologizare, in conditiile prevazute de normele metodologice.
(9) In cazul comercializarii si transportului de tutun brut si tutun partial prelucrat, trebuie indeplinite urmatoarele cerinte:
a) operatorii economici care doresc sa comercializeze tutun brut sau tutun partial prelucrat provenit din operatiuni proprii de import, din achizitii intracomunitare proprii sau din productia interna proprie pot desfasura aceasta activitate numai in baza unei autorizatii eliberate in acest scop de catre autoritatea competenta potrivit prevederilor stabilite prin ordin al presedintelui Autoritatii Vamale Romane;
b) tutunul brut sau tutunul partial prelucrat poate fi comercializat catre un operator economic din Romania numai daca este antrepozitar autorizat pentru productia de tutun prelucrat, deplasarea tutunului efectuandu-se direct catre antrepozitul fiscal al acestuia;
c) orice deplasare de tutun brut sau de tutun partial prelucrat pe teritoriul Romaniei, realizata de operatorii economici prevazuti la lit. a) , trebuie sa fie insotita de un document comercial in care se inscrie numarul autorizatiei operatorului economic.
(10) Atunci cand nu se respecta una dintre prevederile alin. (9) , intervine ca sanctiune exigibilitatea accizelor, suma de plata fiind determinata pe baza accizei datorate pentru alte tutunuri de fumat.
(11) Prin derogare de la prevederile Ordonantei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, vanzarile cu prime catre consumator nu se aplica pentru produsele accizabile supuse regimului de marcare prin timbre sau banderole prevazute la art. 421. Prin consumator se intelege persoana definita la art. 4 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 99/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(12) Pentru produsele energetice - benzine, motorine, petrol lampant si gaz petrolier lichefiat -, prin normele metodologice se stabileste tratamentul din punctul de vedere al accizelor pentru diferentele cantitative constatate in afara regimului suspensiv de accize.
(13) Operatorii economici prevazuti la alin. (3) si (4) au obligatia sa instiinteze autoritatile competente despre orice modificare pe care o aduc datelor pe baza carora este efectuata inregistrarea, potrivit prevederilor stabilite prin ordin al presedintelui Autoritatii Vamale Romane, in termen de 30 de zile de la producerea modificarii.
Art. 436: Decontarile intre operatorii economici
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati
Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati
Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020
Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020
Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020
Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019
Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu
Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana
Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului Sursa: Irina Maria Diculescu
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018 Sursa: EuroAvocatura.ro
Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim