din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1276 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024

Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024

  Publicat: 13 Dec 2023       42021 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Documente atasate
Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Codul Fiscal din 2015, actualizat 2024, Legea nr. 227/2015

Actualizat prin Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung

Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Materiale care invelesc un produs sau un ansamblu de produse in timpul manipularii, transportului,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Prevazut in cap. II, t. I, C.proc. pen.,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Legea 10 din 2001. Este orice titlu de valoare nominala emis de Ministerul Finantelor Publice p�na la data prezentei legi, neutilizat de catre detinator sau dob�nditorul subsecvent
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.

(1) Produsele accizabile prevazute la art. 349-353 si art. 355 alin. (2) se deplaseaza in regim de exceptare sau de scutire directa catre un utilizator final doar daca sunt acoperite de documentul administrativ electronic procesat prevazut la art. 402.

(2) Prevederile alin. (1) nu se aplica pentru produsele utilizate de un utilizator final in cadrul antrepozitului fiscal.

(3) In situatia de la alin. (1) se aplica in mod corespunzator prevederile sectiunii a 16-a.

SECTIUNEA 19: Marcarea produselor alcoolice si a tutunului prelucrat

Art. 421: Reguli generale

(1) Prevederile prezentei sectiuni se aplica urmatoarelor produse accizabile:

a) produse intermediare si alcool etilic, cu exceptiile prevazute prin normele metodologice;

b) tutun prelucrat.

(2) Nu este supus obligatiei de marcare orice produs accizabil scutit de la plata accizelor.

(3) Produsele accizabile prevazute la alin. (1) pot fi eliberate pentru consum sau pot fi importate pe teritoriul Romaniei numai daca acestea sunt marcate conform prevederilor prezentei sectiuni.

Art. 422: Responsabilitatea marcarii

Responsabilitatea marcarii produselor accizabile prevazute la art. 421 revine antrepozitarilor autorizati, destinatarilor inregistrati, importatorilor autorizati sau destinatarilor certificati.

Art. 423: Proceduri de marcare

(1) Marcarea produselor accizabile prevazute la art. 421 se efectueaza prin timbre sau banderole.

(2) Dimensiunea si elementele inscriptionate pe marcaje sunt stabilite prin normele metodologice.

(3) Antrepozitarul autorizat, destinatarul inregistrat, importatorul autorizat sau destinatarul certificat are obligatia sa asigure ca banderolele sa fie aplicate la loc vizibil, pe ambalajul individual al produsului accizabil, astfel incat deschiderea ambalajului sa deterioreze banderola, iar timbrele sa fie aplicate la loc vizibil, pe ambalajul individual al produsului accizabil, astfel incat timbrul sa nu poata fi indepartat de pe ambalaj fara a fi deteriorat.

(4) Produsele accizabile marcate cu timbre sau banderole deteriorate ori altfel decat s-a prevazut la alin. (2) si (3) sunt considerate ca nemarcate.

Art. 424: Eliberarea marcajelor

(1) Autoritatea competenta aproba eliberarea marcajelor catre:

a) antrepozitarul autorizat pentru produsele accizabile prevazute la art. 421;

b) destinatarul inregistrat care achizitioneaza produsele accizabile prevazute la art. 421;

c) importatorul autorizat care importa produsele accizabile prevazute la art. 421.

d) destinatarul certificat care achizitioneaza produsele accizabile prevazute la art. 421.

(2) Solicitarea marcajelor se face prin depunerea unei cereri la autoritatea competenta .

(3) Eliberarea marcajelor se face de catre unitatea specializata pentru tiparirea acestora, desemnata de autoritatea competenta .

(4) Contravaloarea marcajelor se asigura de la bugetul de stat, din valoarea accizelor aferente produselor accizabile supuse marcarii.

(5) Procedurile de eliberare a marcajelor, precum si de restituire a contravalorii marcajelor se stabilesc prin normele metodologice.

(6) Marcajele neutilizate in termen de 6 luni de la achizitie se restituie unitatii specializate pentru tiparirea acestora, in vederea distrugerii.

SECTIUNEA 20: Marcarea si colorarea pacurii si a produselor asimilate acesteia

Art. 425: Reguli generale

(1) Produsele energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor pot fi eliberate pentru consum, detinute in afara unui antrepozit fiscal, transportate inclusiv in regim suspensiv de accize, utilizate, oferite spre vanzare ori vandute, pe teritoriul Romaniei, numai daca sunt marcate si colorate potrivit prevederilor art. 426 si 427.

(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) produsele energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor:

a) destinate exportului, livrarilor intracomunitare si cele care tranziteaza teritoriul Romaniei, cu respectarea modalitatilor si procedurilor de supraveghere fiscala stabilite prin normele metodologice;

b) livrate catre sau de la Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale;

c) uleiurile uzate, colectate de la motoare de combustie, transmisii de la motoare, turbine, compresoare etc., de catre operatorii economici autorizati in acest sens sau care sunt utilizate drept combustibil pentru incalzire;

d) pentru care detinatorul acestora poate face dovada platii accizelor la bugetul de stat la nivelul celui prevazut pentru motorina in anexa nr. 1;

e) transportate prin conducte fixe.

Art. 426: Substante utilizate pentru marcare si colorare

(1) Pentru marcarea produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor se utilizeaza marcatorul solvent yellow 124 - identificat in conformitate cu indexul de culori, denumit stiintific N-etil- N-[2-(1-izobutoxi etoxi) etil. -4-(fenilazo) anilina.

(2) Nivelul de marcare este de 7 mg +/- 10% de marcator pe litru de produs energetic.

(3) Pentru colorarea produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor se utilizeaza colorantul solvent blue 35 sau echivalent .

(4) Nivelul de colorare este de 25 mg +/- 10% de colorant pe litru de produs energetic.

(5) Operatorii economici care comercializeaza substante prevazute la alin. (1) si (3) au obligatia de a se inregistra la organul competent potrivit procedurilor din normele metodologice.

Art. 427: Responsabilitatea marcarii si colorarii

(1) Antrepozitarul autorizat din Romania are obligatia marcarii si colorarii produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor in antrepozitul fiscal pe care il detine. In cazul achizitiilor intracomunitare si al importurilor, responsabilitatea marcarii si colorarii la nivelurile prevazute la art. 426 alin. (2) si (4) , precum si a omogenizarii substantelor prevazute la art. 426 alin. (1) si (3) in masa de produs finit revine persoanei juridice care desfasoara astfel de operatiuni si care poate fi antrepozitarul autorizat, destinatarul inregistrat sau operatorul economic, dupa caz.

(2) Operatiunea de marcare si colorare a produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor, realizata in antrepozite fiscale, se face sub supraveghere fiscala.

(3) Operatorii economici din Romania care achizitioneaza marcatori si coloranti in scopul prevazut la art. 425 alin. (1) au obligatia tinerii unor evidente stricte privind cantitatile de astfel de produse utilizate.

(4) Sunt interzise, cu exceptiile prevazute de lege, eliberarea pentru consum, detinerea in afara unui antrepozit fiscal, transportul inclusiv in regim suspensiv de accize, utilizarea, oferirea spre vanzare sau vanzarea, pe teritoriul Romaniei, a produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor, nemarcate si necolorate sau marcate si colorate necorespunzator potrivit prezentului titlu .

(5) Sunt/Este interzise/interzisa marcarea si/sau colorarea produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor cu alte substante decat cele precizate la art. 426 alin. (1) si (3) sau achizitionate de la alti operatori economici decat cei prevazuti la art. 426 alin. (5) .

(6) Este interzisa utilizarea de substante si procedee care au ca efect neutralizarea totala sau partiala a colorantului si/sau marcatorului prevazuti/prevazut la art. 426 alin. (1) si (3) .





Documente Atasate
Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx

Afişează Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul fiscal    Legea 296/2023    Codul fiscal actualizat    Codul fiscal actualizat 2024

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020

Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019



Articole Juridice

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim