(1) Produsele accizabile prevazute la art. 349-353 si art. 355 alin. (2) se deplaseaza in regim de exceptare sau de scutire directa catre un utilizator final doar daca sunt acoperite de documentul administrativ electronic procesat prevazut la art. 402.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplica pentru produsele utilizate de un utilizator final in cadrul antrepozitului fiscal.
(3) In situatia de la alin. (1) se aplica in mod corespunzator prevederile sectiunii a 16-a.
SECTIUNEA 19: Marcarea produselor alcoolice si a tutunului prelucrat
Art. 421: Reguli generale
(1) Prevederile prezentei sectiuni se aplica urmatoarelor produse accizabile:
a) produse intermediare si alcool etilic, cu exceptiile prevazute prin normele metodologice;
b) tutun prelucrat.
(2) Nu este supus obligatiei de marcare orice produs accizabil scutit de la plata accizelor.
(3) Produsele accizabile prevazute la alin. (1) pot fi eliberate pentru consum sau pot fi importate pe teritoriul Romaniei numai daca acestea sunt marcate conform prevederilor prezentei sectiuni.
Art. 422: Responsabilitatea marcarii
Responsabilitatea marcarii produselor accizabile prevazute la art. 421 revine antrepozitarilor autorizati, destinatarilor inregistrati, importatorilor autorizati sau destinatarilor certificati.
Art. 423: Proceduri de marcare
(1) Marcarea produselor accizabile prevazute la art. 421 se efectueaza prin timbre sau banderole.
(2) Dimensiunea si elementele inscriptionate pe marcaje sunt stabilite prin normele metodologice.
(3) Antrepozitarul autorizat, destinatarul inregistrat, importatorul autorizat sau destinatarul certificat are obligatia sa asigure ca banderolele sa fie aplicate la loc vizibil, pe ambalajul individual al produsului accizabil, astfel incat deschiderea ambalajului sa deterioreze banderola, iar timbrele sa fie aplicate la loc vizibil, pe ambalajul individual al produsului accizabil, astfel incat timbrul sa nu poata fi indepartat de pe ambalaj fara a fi deteriorat.
(4) Produsele accizabile marcate cu timbre sau banderole deteriorate ori altfel decat s-a prevazut la alin. (2) si (3) sunt considerate ca nemarcate.
Art. 424: Eliberarea marcajelor
(1) Autoritatea competenta aproba eliberarea marcajelor catre:
a) antrepozitarul autorizat pentru produsele accizabile prevazute la art. 421;
b) destinatarul inregistrat care achizitioneaza produsele accizabile prevazute la art. 421;
c) importatorul autorizat care importa produsele accizabile prevazute la art. 421.
d) destinatarul certificat care achizitioneaza produsele accizabile prevazute la art. 421.
(2) Solicitarea marcajelor se face prin depunerea unei cereri la autoritatea competenta .
(3) Eliberarea marcajelor se face de catre unitatea specializata pentru tiparirea acestora, desemnata de autoritatea competenta .
(4) Contravaloarea marcajelor se asigura de la bugetul de stat, din valoarea accizelor aferente produselor accizabile supuse marcarii.
(5) Procedurile de eliberare a marcajelor, precum si de restituire a contravalorii marcajelor se stabilesc prin normele metodologice.
(6) Marcajele neutilizate in termen de 6 luni de la achizitie se restituie unitatii specializate pentru tiparirea acestora, in vederea distrugerii.
SECTIUNEA 20: Marcarea si colorarea pacurii si a produselor asimilate acesteia
Art. 425: Reguli generale
(1) Produsele energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor pot fi eliberate pentru consum, detinute in afara unui antrepozit fiscal, transportate inclusiv in regim suspensiv de accize, utilizate, oferite spre vanzare ori vandute, pe teritoriul Romaniei, numai daca sunt marcate si colorate potrivit prevederilor art. 426 si 427.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) produsele energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor:
a) destinate exportului, livrarilor intracomunitare si cele care tranziteaza teritoriul Romaniei, cu respectarea modalitatilor si procedurilor de supraveghere fiscala stabilite prin normele metodologice;
b) livrate catre sau de la Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale;
c) uleiurile uzate, colectate de la motoare de combustie, transmisii de la motoare, turbine, compresoare etc., de catre operatorii economici autorizati in acest sens sau care sunt utilizate drept combustibil pentru incalzire;
d) pentru care detinatorul acestora poate face dovada platii accizelor la bugetul de stat la nivelul celui prevazut pentru motorina in anexa nr. 1;
e) transportate prin conducte fixe.
Art. 426: Substante utilizate pentru marcare si colorare
(1) Pentru marcarea produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor se utilizeaza marcatorul solvent yellow 124 - identificat in conformitate cu indexul de culori, denumit stiintific N-etil- N-[2-(1-izobutoxi etoxi) etil. -4-(fenilazo) anilina.
(2) Nivelul de marcare este de 7 mg +/- 10% de marcator pe litru de produs energetic.
(3) Pentru colorarea produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor se utilizeaza colorantul solvent blue 35 sau echivalent .
(4) Nivelul de colorare este de 25 mg +/- 10% de colorant pe litru de produs energetic.
(5) Operatorii economici care comercializeaza substante prevazute la alin. (1) si (3) au obligatia de a se inregistra la organul competent potrivit procedurilor din normele metodologice.
Art. 427: Responsabilitatea marcarii si colorarii
(1) Antrepozitarul autorizat din Romania are obligatia marcarii si colorarii produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor in antrepozitul fiscal pe care il detine. In cazul achizitiilor intracomunitare si al importurilor, responsabilitatea marcarii si colorarii la nivelurile prevazute la art. 426 alin. (2) si (4) , precum si a omogenizarii substantelor prevazute la art. 426 alin. (1) si (3) in masa de produs finit revine persoanei juridice care desfasoara astfel de operatiuni si care poate fi antrepozitarul autorizat, destinatarul inregistrat sau operatorul economic, dupa caz.
(2) Operatiunea de marcare si colorare a produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor, realizata in antrepozite fiscale, se face sub supraveghere fiscala.
(3) Operatorii economici din Romania care achizitioneaza marcatori si coloranti in scopul prevazut la art. 425 alin. (1) au obligatia tinerii unor evidente stricte privind cantitatile de astfel de produse utilizate.
(4) Sunt interzise, cu exceptiile prevazute de lege, eliberarea pentru consum, detinerea in afara unui antrepozit fiscal, transportul inclusiv in regim suspensiv de accize, utilizarea, oferirea spre vanzare sau vanzarea, pe teritoriul Romaniei, a produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor, nemarcate si necolorate sau marcate si colorate necorespunzator potrivit prezentului titlu .
(5) Sunt/Este interzise/interzisa marcarea si/sau colorarea produselor energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punctul de vedere al nivelului accizelor cu alte substante decat cele precizate la art. 426 alin. (1) si (3) sau achizitionate de la alti operatori economici decat cei prevazuti la art. 426 alin. (5) .
(6) Este interzisa utilizarea de substante si procedee care au ca efect neutralizarea totala sau partiala a colorantului si/sau marcatorului prevazuti/prevazut la art. 426 alin. (1) si (3) .
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati
Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati
Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020
Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020
Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020
Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019
Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu
Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana
Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului Sursa: Irina Maria Diculescu
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018 Sursa: EuroAvocatura.ro
Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim