din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2056 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024

Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024

  Publicat: 13 Dec 2023       42040 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Documente atasate
Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Codul Fiscal din 2015, actualizat 2024, Legea nr. 227/2015

Actualizat prin Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung

Termen preluat din limba engleza cu semnificatia de \"in afara jurisdictiei unei tari determinate\".
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Unitate a autoritatii vamale in care pot fi indeplinite, in totalitate sau in parte, formalitatile prevazute in reglementarile vamale
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Unitate a autoritatii vamale in care pot fi indeplinite, in totalitate sau in parte, formalitatile prevazute in reglementarile vamale
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Unitate a autoritatii vamale in care pot fi indeplinite, in totalitate sau in parte, formalitatile prevazute in reglementarile vamale
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Reprezinta orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate, precum si orice nerespectare a prevederilor memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de intelegere, acordurilor de finantare privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Comunitatea Europeana,
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Reprezinta orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate, precum si orice nerespectare a prevederilor memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de intelegere, acordurilor de finantare privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Comunitatea Europeana,
Reprezinta orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate, precum si orice nerespectare a prevederilor memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de intelegere, acordurilor de finantare privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Comunitatea Europeana,
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Reprezinta orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate, precum si orice nerespectare a prevederilor memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de intelegere, acordurilor de finantare privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Comunitatea Europeana,
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Reprezinta orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate, precum si orice nerespectare a prevederilor memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de intelegere, acordurilor de finantare privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Comunitatea Europeana,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este un mijloc legal sau conventional de asigurare a executarii obligatiilor;
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Reprezinta orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate, precum si orice nerespectare a prevederilor memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de intelegere, acordurilor de finantare privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Comunitatea Europeana,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Reprezinta orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate, precum si orice nerespectare a prevederilor memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de intelegere, acordurilor de finantare privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Comunitatea Europeana,
Distinct de TVA in toate statele exista taxe speciale de consumatie care "lovesc" numai anumite produse.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Reprezinta orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate, precum si orice nerespectare a prevederilor memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de intelegere, acordurilor de finantare privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Comunitatea Europeana,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
In pofida crearii unei piete unice si a Uniunii economice si monetare, nu exista inca o politica comunitara adevarata cu privire la impozitare. Prevederi specifice sunt incluse in Articolele 90-93 ale Tratatului de constituire a Comunitatii Europene (fostele Articole 95-99), dar procedura de adoptare a deciziilor in ce priveste impozitarea impune votul in unanimitate in Consiliu. Pina acum, acest mecanism a functionat ca o frana in ce priveste adoptarea de reguli comune privind impozitarea directa si indirecta.
Distinct de TVA in toate statele exista taxe speciale de consumatie care "lovesc" numai anumite produse.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.

4.evidente ale marfurilor livrate navelor, aeronavelor sau instalatiilor offshore detinute de operatorii economici;

5.alte dovezi acceptabile pentru autoritatile din statul membru de expeditie.

(6) In momentul in care autoritatile competente din statul membru de expeditie au admis dovezile corespunzatoare, acestea inchid deplasarea in sistemul informatizat.

Art. 409: Structura si continutul informatiilor

(1) Structura si continutul documentelor administrative electronice schimbate prin intermediul sistemului informatizat potrivit art. 402-405 de catre persoanele si autoritatile competente implicate in cazul unei deplasari de produse accizabile in regim suspensiv de accize, normele si procedurile pentru schimbul de documente administrative electronice in cazul unei deplasari de produse accizabile in regim suspensiv de accize, precum si structura, continutul, normele si procedurile de utilizare a documentelor de rezerva prevazute la art. 406 si 407 sunt stabilite de catre Comisia Europeana .

(2) Situatiile in care sistemul informatizat este considerat indisponibil in Romania, precum si normele si procedurile care trebuie urmate in aceste situatii sunt stabilite prin ordin al presedintelui Autoritatii Vamale Romane.

Art. 410: Proceduri simplificate

(1) Monitorizarea deplasarilor produselor accizabile in regim suspensiv de accize, care se desfasoara integral pe teritoriul Romaniei, se realizeaza potrivit procedurilor aprobate prin ordin al presedintelui Autoritatii Vamale Romane, stabilite pe baza prevederilor art. 402-408.

(2) Prin acord si in conditiile stabilite de Romania cu alte state membre interesate pot fi stabilite proceduri simplificate pentru deplasarile frecvente si regulate de produse accizabile in regim suspensiv de accize care au loc intre teritoriile acestora.

(3) Prevederile alin. (2) includ deplasarile prin conducte fixe.

Art. 411: Deplasarea unul produs accizabil in regim suspensiv dupa ce a fost pus in libera circulatie in procedura vamala simplificata

(1) Deplasarea produselor accizabile puse in libera circulatie de catre un importator care detine autorizatie unica pentru proceduri vamale simplificate, eliberata de autoritatea competenta din alt stat membru, iar produsele sunt eliberate pentru consum in Romania, se poate efectua in regim suspensiv de accize, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:

a) importatorul este autorizat de autoritatea competenta din statul sau pentru efectuarea de operatiuni cu produse accizabile in regim suspensiv de accize;

b) importatorul detine cod de accize in statul membru de autorizare;

c) deplasarea are loc intre:

1.un birou vamal de intrare din Romania si un antrepozit fiscal sau un destinatar inregistrat din Romania;

2.un birou vamal de intrare in teritoriul Uniunii Europene situat in alt stat membru participant la aplicarea procedurii vamale simplificate si un antrepozit fiscal sau un destinatar inregistrat din Romania, miscarea produselor accizabile fiind acoperita de o procedura de tranzit care incepe la frontiera;

3.un birou vamal de intrare in teritoriul Uniunii Europene situat intr-un stat membru neparticipant la aplicarea procedurii vamale simplificate si un antrepozit fiscal sau un destinatar inregistrat din Romania, miscarea produselor accizabile fiind acoperita de o procedura de tranzit care incepe la frontiera;

d) produsele accizabile sunt insotite de un exemplar tiparit al documentului administrativ electronic prevazut la art. 402 alin. (1) .

(2) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul importatorului inregistrat in Romania care detine autorizatie unica pentru proceduri vamale simplificate, eliberata de autoritatea vamala din Romania, iar produsele sunt eliberate pentru consum in alt stat membru participant la aplicarea procedurii vamale simplificate.

Art. 412: Nereguli aparute in cursul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv de accize

(1) Atunci cand s-a produs o neregula in cursul unei deplasari de produse accizabile in regim suspensiv de accize care a dus la eliberarea pentru consum a acestora in conformitate cu prevederile art. 340 alin. (1) lit. a) , se considera ca eliberarea pentru consum are loc pe teritoriul statului membru in care s-a produs neregula .

(2) In cazul in care, pe parcursul unei deplasari a produselor accizabile in regim suspensiv de accize, a fost depistata o neregula care a dus la eliberarea pentru consum a acestora in conformitate cu prevederile art. 340 alin. (1) lit. a) si nu este posibil sa se determine unde s-a produs neregula, se considera ca aceasta s-a produs pe teritoriul statului membru si la momentul in care aceasta a fost depistata.

(3) In situatiile prevazute la alin. (1) si (2) , autoritatile competente din statul membru in care produsele au fost eliberate pentru consum sau in care se considera ca au fost eliberate pentru consum trebuie sa informeze autoritatile competente din statul membru de expeditie.

(4) In cazul in care produsele accizabile care se deplaseaza in regim suspensiv de accize nu au ajuns la destinatie si pe parcursul deplasarii nu a fost depistata nicio neregula care sa duca la eliberarea pentru consum a acestor produse, in temeiul art. 340 alin. (1) lit. a) , se considera ca neregula s-a produs pe teritoriul statului membru de expeditie in momentul inceperii deplasarii.

(5) Face exceptie de la prevederile alin. (4) cazul in care in termen de 4 luni de la inceperea deplasarii in conformitate cu art. 401 alin. (6) , expeditorul furnizeaza dovada incheierii deplasarii sau a locului in care a fost comisa neregula, intr-un mod considerat satisfacator de autoritatile competente din statul membru de expeditie in conformitate cu art. 401 alin. (7) .

(6) Daca persoana care a constituit garantia potrivit prevederilor art. 348 nu a avut sau nu a putut sa aiba cunostinta de faptul ca produsele nu au ajuns la destinatie, acesteia i se acorda un termen de o luna de la comunicarea acestei informatii de catre autoritatile competente din statul membru de expeditie pentru a-i permite sa aduca dovada incheierii deplasarii, in conformitate cu art. 401 alin. (7) , sau a locului comiterii neregulii.

(7) In cazurile prevazute la alin. (2) si (4) , daca statul membru in care s-a comis efectiv neregula este identificat in termen de 3 ani de la data inceperii deplasarii, in conformitate cu art. 401 alin. (6) , se aplica dispozitiile alin. (1) . In aceste situatii, autoritatile competente din statul membru in care s-a comis neregula informeaza in acest sens autoritatile competente din statul membru in care au fost percepute accizele, care restituie sau remit accizele in momentul furnizarii probei perceperii accizelor in celalalt stat membru.

(8) In sensul prezentului articol, neregula inseamna o situatie aparuta in cursul unei deplasari a produselor accizabile in regim suspensiv de accize, diferita de aceea prevazuta la art. 340 alin. (10) si (11) , din cauza careia o deplasare sau un segment dintr-o deplasare a unor produse accizabile nu s-a incheiat conform art. 401 alin. (7) .

(9) In sensul prezentului articol, nu se considera neregula diferentele constatate intre cantitatile inregistrate la expediere, respectiv la receptie, care pot fi atribuite tolerantelor aparatelor de masurare si care sunt in limitele claselor de precizie ale aparatelor, stabilite conform Hotararii Guvernului nr. 711/2015 privind stabilirea conditiilor pentru punerea la dispozitie pe piata a mijloacelor de masurare, cu modificarile ulterioare.

SECTIUNEA 17: Deplasarea si impozitarea produselor accizabile dupa eliberarea pentru consum

SUBSECTIUNEA 1: Achizitii realizate de persoane fizice

Art. 413: Persoane fizice

(1) Accizele pentru produsele accizabile achizitionate de o persoana fizica pentru uzul sau propriu si transportate personal de respectiva persoana fizica de pe teritoriul unui stat membru pe teritoriul Romaniei sunt exigibile numai in statul membru in care se achizitioneaza produsele accizabile.

(2) Pentru a stabili daca produsele accizabile prevazute la alin. (1) sunt destinate uzului propriu al unei persoane fizice, se iau in considerare urmatoarele elemente:

a) statutul comercial al celui care detine produsele accizabile si motivele pentru care le detine;

b) locul in care se afla produsele accizabile sau, daca este cazul, modul de transport utilizat;

c) orice document referitor la produsele accizabile;

d) natura produselor accizabile;

e) cantitatea de produse accizabile.

(3) Produsele achizitionate si transportate de persoanele fizice se considera a fi destinate uzului propriu, in conditiile in care nu depasesc urmatoarele limite cantitative:

a) tutunuri prelucrate:

1.tigarete - 800 de bucati;

2.tigari (cu o greutate maxima de 3 grame/bucata) - 400 de bucati;

3.tigari de foi - 200 de bucati;

4.tutun de fumat - 1 kg;

b) bauturi alcoolice:

1.bauturi spirtoase - 10 litri;

2.produse intermediare - 20 litri;

3.vinuri - 90 litri (din care maximum 60 l de vinuri spumoase) ;





Documente Atasate
Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx

Afişează Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul fiscal    Legea 296/2023    Codul fiscal actualizat    Codul fiscal actualizat 2024

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020

Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019



Articole Juridice

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim