din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1698 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024

Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024

  Publicat: 13 Dec 2023       42038 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Documente atasate
Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Codul Fiscal din 2015, actualizat 2024, Legea nr. 227/2015

Actualizat prin Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung

Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Fapta de a face, de a comite. Vezi si Fapt omisiv.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Persoana fizica sau juridica ce trimite scrisori, pachete, bani, produse, marfuri etc.
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Parte a mostenirii, indisponibilizata de lege in favoarea unor anumite categorii de mostenitori, rezervatori, in sensul ca nu poate fi micsorata nici prin acte intre vii cu titlu gratuit, donatii, nici prin testament.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Expresie numerica rezultata din compararea a doua niveluri ale aceluiasi indicator, proces, fenomen etc. aflat in situatii diferite (perioade sau locuri diferite).
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.

(1) Pe teritoriul Romaniei este permisa divizarea deplasarii produselor energetice in regim suspensiv de accize in doua sau mai multe deplasari.

(2) Autoritatea competenta a expeditorului poate permite, in conditiile stabilite prin ordin al presedintelui Autoritatii Vamale Romane, ca expeditorul sa divizeze o deplasare de produse energetice in regim suspensiv de accize cu conditia sa nu se modifice cantitatea totala de produse accizabile.

(3) Divizarea pe teritoriul altui stat membru a unei deplasari intracomunitare de produse energetice in regim suspensiv de accize in doua sau mai multe deplasari se poate efectua cu conditia:

1.sa nu se modifice cantitatea totala de produse accizabile;

2.divizarea sa se desfasoare pe teritoriul unui stat membru care permite o astfel de procedura;

3.autoritatea competenta din statul membru unde se efectueaza divizarea sa fie informata cu privire la locul unde se efectueaza divizarea.

Art. 404: Primirea produselor accizabile in regim suspensiv de accize

(1) La primirea de produse accizabile, la oricare dintre destinatiile prevazute la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 1, 2 sau 4 sau la alin. (3) , destinatarul trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:

a) sa confirme ca produsele accizabile au ajuns la destinatie;

b) sa pastreze produsele primite in vederea verificarii si certificarii datelor din documentul administrativ electronic la solicitarea autoritatii competente a destinatarului;

c) sa inainteze fara intarziere si nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la incheierea deplasarii, cu exceptia cazurilor justificate corespunzator autoritatilor competente a destinatarului, un raport privind primirea acestora, denumit in continuare raport de primire, utilizand sistemul informatizat.

(2) Modalitatile de confirmare a faptului ca produsele accizabile au ajuns la destinatie si de trimitere a raportului de primire a produselor accizabile de catre destinatarii mentionati la art. 395 alin. (1) sunt prevazute prin ordin al presedintelui Autoritatii Vamale Romane.

(3) Autoritatea competenta a destinatarului efectueaza o verificare electronica a datelor din raportul de primire, dupa care:

1.in cazul in care datele sunt corecte, autoritatea competenta a destinatarului confirma inregistrarea raportului de primire si il transmite autoritatii competente a expeditorului;

2.in cazul in care datele nu sunt corecte, destinatarul este informat fara intarziere despre acest fapt .

(4) Atunci cand expeditorul este din alt stat membru, raportul de primire se inainteaza acestuia prin intermediul autoritatii fiscale din statul membru, de catre autoritatea competenta din Romania.

(5) In cazul in care locul de expeditie si cel de destinatie se afla in Romania, primirea produselor accizabile in regim suspensiv de accize se confirma expeditorului potrivit procedurii stabilite prin ordin al presedintelui Autoritatii Vamale Romane.

Art. 405: Formalitati la incheierea deplasarii marfurilor exportate

(1) In situatiile prevazute la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 3 si alin. (2) lit. b) , dupa caz, este intocmit un raport de export de catre autoritatile competente din statul membru de export, pe baza informatiilor referitoare la iesirea marfurilor pe care le-au primit de la biroul vamal de iesire, stabilit conform art. 329 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447, sau de catre biroul unde se realizeaza formalitatile pentru iesirea marfurilor de pe teritoriul vamal, prevazute la art. 3351 alin. (2) , prin care se atesta faptul ca produsele accizabile au parasit teritoriul Uniunii Europene, utilizandu-se sistemul informatizat.

(2) In cazul mentionat la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 5 este intocmit un raport de export de catre autoritatile competente ale statului membru de export pe baza informatiilor pe care le-au primit de la biroul vamal de iesire in temeiul art. 329 alin. (5) din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447.

(3) Autoritatile competente din statul membru de export efectueaza o verificare electronica a integralitatii datelor pe baza carora urmeaza sa se intocmeasca raportul de export in conformitate cu prevederile alin. (1) si (2) . Dupa verificarea respectivelor date si in cazul in care statul membru de expeditie este diferit de statul membru de export, autoritatile competente din statul membru de export transmit raportul de export autoritatilor competente din statele membre de expeditie. Autoritatile competente din statul membru de expeditie inainteaza raportul de export expeditorului.

Art. 406: Proceduri in cazul in care sistemul informatizat este indisponibil la expeditie

(1) Prin exceptie de la prevederile art. 402 alin. (1) , in cazul in care sistemul informatizat este indisponibil in Romania, expeditorul din Romania poate incepe o deplasare de produse accizabile in regim suspensiv de accize, in urmatoarele conditii:

a) produsele sa fie insotite de un document de rezerva care contine aceleasi date ca si proiectul de document administrativ electronic prevazut la art. 402 alin. (2) ;

b) sa informeze autoritatea competenta a expeditorului inainte de inceperea deplasarii, prin procedura stabilita prin ordin al presedintelui Autoritatii Vamale Romane.

(2) In cazul in care sistemul informatizat redevine disponibil, expeditorul prezinta un proiect de document administrativ electronic, in conformitate cu art. 402 alin. (2) .

(3) De indata ce informatiile cuprinse in documentul administrativ electronic sunt validate, in conformitate cu prevederile art. 402 alin. (3) , acest document inlocuieste documentul de rezerva prevazut la alin. (1) lit. a) . Prevederile art. 402 alin. (4) si (5) , precum si cele ale art. 404 si 405 se aplica in mod corespunzator.

(4) - Art. 406, alin. (4) din titlul VIII, capitolul I, sectiunea 16 a fost abrogat la 13-feb-2023 de Art. I, punctul 64. din Ordonanta 4/2022.

(5) O copie de pe documentul de rezerva prevazut la alin. (1) lit. a) se pastreaza de expeditor in evidentele sale.

(6) In cazul in care sistemul informatizat este indisponibil la expeditie, expeditorul comunica informatiile prevazute la art. 402 alin. (10) sau la art. 403 prin intermediul unor mijloace alternative de comunicare . In acest scop, expeditorul in cauza informeaza autoritatea competenta a expeditorului inaintea modificarii destinatiei sau a divizarii deplasarii. Prevederile alin. (2) -(5) se aplica in mod corespunzator.

(7) In cazul in care sistemul informatizat este indisponibil in statul membru de expeditie, in cazurile mentionate la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 3 si 5, expeditorul furnizeaza declarantului o copie a documentului de rezerva mentionat la alin. (1) lit. a) .

(8) Declarantul furnizeaza autoritatilor competente ale statului membru de export o copie a respectivului document de rezerva, al carui continut trebuie sa corespunda produselor accizabile declarate in declaratia de export, sau codul unic de identificare al documentului de rezerva .

Art. 407: Documente de rezerva la destinatie sau in cazuri de export

(1) In cazul in care, in situatiile prevazute la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 1, 2 si 4, alin. (2) lit. b) si alin. (3) , raportul de primire prevazut la art. 404 alin. (1) lit. c) nu poate fi prezentat la incheierea deplasarii produselor accizabile in termenul prevazut la respectivul articol, deoarece fie sistemul informatizat nu este disponibil in Romania, fie in situatia prevazuta la art. 406 alin. (1) nu au fost inca indeplinite procedurile prevazute la art. 406 alin. (2) si (3) , destinatarul prezinta autoritatii competente din Romania, cu exceptia cazurilor pe deplin justificate, un document de rezerva care contine aceleasi informatii ca si raportul de primire si care atesta incheierea deplasarii, potrivit prevederilor din normele metodologice.

(2) Cu exceptia cazului in care destinatarul poate prezenta, in scurt timp, prin intermediul sistemului informatizat, raportul de primire prevazut la art. 404 alin. (1) lit. c) sau in cazuri pe deplin justificate, autoritatea competenta din Romania trimite o copie de pe documentul de rezerva prevazut la alin. (1) autoritatii competente din statul membru de expeditie, care o transmite expeditorului sau o pune la dispozitia acestuia.

(3) De indata ce sistemul informatizat redevine disponibil sau de indata ce procedurile prevazute la art. 406 alin. (2) si (3) sunt indeplinite, destinatarul prezinta un raport de primire, in conformitate cu prevederile art. 404 alin. (1) lit. c) . Prevederile art. 404 alin. (3) si (4) se aplica in mod corespunzator.

(4) In cazul in care, in situatiile prevazute la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 3 si 5, raportul de export prevazut la art. 405 alin. (1) si (2) sau notificarea ca produsele nu vor mai fi scoase de pe teritoriul Uniunii Europene, prevazuta la art. 4021 alin. (5) , nu se poate intocmi la incheierea deplasarii produselor accizabile deoarece fie sistemul informatizat nu este disponibil in statul membru de export, fie in situatia prevazuta la art. 406 alin. (1) nu au fost inca indeplinite procedurile prevazute la art. 406 alin. (2) si (3) , autoritatile competente din statul membru de export trimit autoritatilor competente din Romania un document care contine aceleasi date ca raportul de export sau ca notificarea si care atesta incheierea deplasarii sau faptul ca produsele nu vor mai fi scoase de pe teritoriul Uniunii Europene, cu exceptia cazului in care raportul de export sau notificarea se poate intocmi in scurt timp prin intermediul sistemului informatizat sau in cazuri pe deplin justificate, potrivit prevederilor din normele metodologice.

(5) In cazul prevazut la alin. (4) , autoritatile competente din Romania transmit sau pun la dispozitia expeditorului o copie a documentului mentionat la alin. (1) .

(6) De indata ce sistemul informatizat redevine disponibil in statul membru de export sau de indata ce procedurile prevazute la art. 406 alin. (2) si (3) sunt indeplinite, autoritatile competente din statul membru de export trimit un raport de export, in conformitate cu prevederile art. 405 alin. (1) si (2) , sau notificarea prevazuta la art. 4021 alin. (5) . Prevederile art. 405 alin. (3) se aplica in mod corespunzator.

Art. 408: Dovezi alternative ale primirii si ale iesirii

(1) Fara sa contravina prevederilor art. 407, raportul de primire prevazut la art. 404 alin. (1) lit. c) sau raportul de export prevazut la art. 405 alin. (1) si (2) constituie dovada faptului ca deplasarea produselor accizabile s-a incheiat in conformitate cu prevederile art. 401 alin. (8) .

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) , in absenta unui raport de primire sau a unui raport de export din alte motive decat cele prevazute la art. 407, se poate de asemenea furniza o dovada alternativa a incheierii deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv de accize, in conformitate cu prevederile alin. (3) si (4) .

(3) In cazurile prevazute la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 1, 2 si 4, alin. (2) lit. b) si alin. (3) , dovada alternativa a incheierii deplasarii poate fi furnizata printr-o viza a autoritatilor competente din statul membru de destinatie, pe baza unor dovezi corespunzatoare, care sa indice ca produsele accizabile au ajuns la destinatie.

(4) Un document de rezerva mentionat la art. 406 alin. (1) lit. a) constituie o dovada corespunzatoare.

(5) In cazurile prevazute la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 3 si 5, pentru a stabili daca produsele accizabile aflate in situatiile enuntate la alin. (2) au fost scoase de pe teritoriul Uniunii Europene, autoritatile competente din statul membru de expeditie:

a) accepta viza autoritatilor competente din statul membru pe teritoriul caruia este situat biroul vamal de iesire, prin care se atesta ca produsele accizabile au parasit teritoriul Uniunii Europene sau ca produsele accizabile au fost plasate sub regimul de tranzit extern in conformitate cu prevederile art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 5 ca dovada corespunzatoare a scoaterii produselor de pe teritoriul Uniunii Europene;

b) pot lua in considerare orice combinatie a urmatoarelor elemente doveditoare:

1.un aviz de expeditie;

2.un document semnat sau autentificat de operatorul economic care a scos produsele accizabile in afara teritoriului vamal al Uniunii Europene prin care se atesta iesirea respectivelor produse;

3.un document in care autoritatea vamala a unui stat membru sau a unei tari terte certifica livrarea in conformitate cu normele si procedurile aplicabile respectivei certificari in acel stat sau in acea tara;





Documente Atasate
Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx

Afişează Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul fiscal    Legea 296/2023    Codul fiscal actualizat    Codul fiscal actualizat 2024

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020

Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019



Articole Juridice

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim