(9) Prezenta sectiune nu se aplica produselor accizabile care fac obiectul unei proceduri sau al unui regim vamal suspensiv.
Art. 363: Cererea de autorizare ca antrepozit fiscal
(1) In vederea obtinerii autorizatiei de antrepozit fiscal, persoana care intentioneaza sa fie antrepozitar autorizat trebuie sa depuna o cerere la autoritatea competenta, in modul si in forma prevazute in normele metodologice.
(2) Cererea trebuie sa contina informatiile si sa fie insotita de documentele prevazute in normele metodologice, potrivit specificului activitatii ce urmeaza a se desfasura in antrepozitul fiscal.
(3) Persoana care isi manifesta in mod expres intentia de a fi antrepozitar autorizat pentru mai multe antrepozite fiscale poate depune la autoritatea competenta o singura cerere . Cererea este insotita de documentele aferente fiecarui loc.
(31) In situatia in care intre micii producatori independenti exista o forma de asociere conform prevederilor legale in vigoare se depune o singura cerere de autorizare de catre micul producator independent desemnat in cadrul asocierii sa ii reprezinte pe ceilalti mici producatori independenti, cu precizarea in cererea de autorizare ca productia se realizeaza prin cooperarea cu alti mici producatori independenti, anexand cererii si documentele care au stat la baza asocierii din care sa rezulte datele de identificare ale acestora - denumirea, sediul social si codul unic de identificare, urmand ca acesta sa prezinte si sa urmareasca respectarea tuturor prevederilor prezentului titlu si normelor metodologice aferente, urmand ca toate dispozitiile aplicabile antrepozitarului/antrepozitului fiscal si locurilor autorizate sa se refere la toate locatiile si membrii asocierii.
(32) In situatia in care cooperarea intre micii producatori independenti nu are drept consecinta constituirea unei asocieri conform prevederilor legale, cererea de autorizare se depune de fiecare mic producator independent din cooperare, fiecare dintre acestia fiind obligat sa mentioneze in cererea de autorizare faptul ca in realizarea productiei coopereaza cu alti mici producatori independenti, precizand pentru fiecare in parte datele de identificare - denumirea, sediul social si codul unic de identificare, sa respecte cerintele prevazute de prezentul titlu . In aceasta situatie, prevederile prezentului titlu si normelor metodologice aferente, precum si toate dispozitiile aplicabile antrepozitarului/antrepozitului fiscal si locurilor autorizate se refera la fiecare dintre micii producatori independenti care coopereaza.
(4) - Art. 363, alin. (4) din titlul VIII, capitolul I, sectiunea 9 a fost abrogat la 24-iul-2017 de Art. I, punctul 15. din Legea 177/2017.
Art. 364: Conditii de autorizare
(1) Autoritatea competenta elibereaza autorizatia de antrepozit fiscal pentru un loc numai daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
a) locul urmeaza a fi folosit pentru producerea, transformarea, detinerea, depozitarea, primirea si/sau expedierea produselor accizabile in regim suspensiv de accize. In cazul unui loc ce va fi autorizat numai ca antrepozit fiscal de depozitare, volumul mediu trimestrial al iesirilor de produse accizabile estimate la nivelul unui an trebuie sa fie mai mare decat limitele prevazute in normele metodologice, diferentiate in functie de grupa de produse depozitate si de accizele aferente produselor depozitate;
b) locul este amplasat, construit si echipat astfel incat sa nu permita scoaterea produselor accizabile din acest loc fara plata accizelor;
c) locul nu va fi folosit pentru vanzarea cu amanuntul a produselor accizabile, cu exceptiile prevazute la art. 362 alin. (6) ;
d) in cazul unei persoane fizice care urmeaza sa isi desfasoare activitatea ca antrepozitar autorizat, aceasta sa nu fie incapabila, sa nu fi fost condamnata definitiv sau sa nu se fi pronuntat amanarea aplicarii pedepsei pentru urmatoarele infractiuni:
1.infractiuni contra patrimoniului prin nesocotirea increderii;
2.infractiuni contra infaptuirii justitiei;
3.infractiuni de coruptie si de serviciu;
4.infractiuni de fals;
5.infractiunile prevazute de Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
6.infractiunile prevazute de Legea nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere, cu modificarile si completarile ulterioare;
7.infractiunile prevazute de Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, cu modificarile si completarile ulterioare;
8.infractiunile prevazute de Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
9.infractiunile prevazute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii terorismului, republicata, cu modificarile ulterioare;
10.infractiunile prevazute de Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, cu modificarile ulterioare;
11.infractiunile prevazute de Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare;
12.infractiunile prevazute de prezentul cod;
e) in cazul unei persoane juridice care urmeaza sa isi desfasoare activitatea ca antrepozitar autorizat, nici persoana insasi, nici administratorii acestei persoane juridice sa nu fie incapabili, sa nu fi fost condamnati definitiv sau sa nu se fi pronuntat amanarea aplicarii pedepsei pentru infractiunile prevazute la lit. d) , dupa caz.
f) persoana care urmeaza sa isi desfasoare activitatea ca antrepozitar autorizat nu inregistreaza obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura celor administrate de A.N.A.F.
(2) Antrepozitarul autorizat poate desfasura in antrepozitul fiscal de productie si alte activitati de productie, potrivit prevederilor din normele metodologice.
(3) Prevederile alin. (1) se detaliaza corespunzator pe grupe de produse accizabile si in functie de activitatea desfasurata in antrepozitul propus, conform precizarilor din normele metodologice.
(4) Locurile aferente rezervei de stat si rezervei de mobilizare, precum si locurile aferente operatorilor economici in care constituie si mentin exclusiv stocurile de urgenta conform Legii nr. 360/2013 privind constituirea si mentinerea unui nivel minim de rezerve de titei si de produse petroliere se asimileaza antrepozitelor fiscale de depozitare, potrivit prevederilor din normele metodologice.
Art. 365: Autorizarea ca antrepozit fiscal
(1) Autoritatea competenta emite autorizatia de antrepozit fiscal, in termen de 60 de zile de la data depunerii documentatiei complete de autorizare.
(2) Autorizatia contine urmatoarele elemente:
a) codul de accize atribuit antrepozitului fiscal;
b) elementele de identificare ale antrepozitarului autorizat;
c) adresa antrepozitului fiscal;
d) tipul produselor accizabile primite/expediate in/din antrepozitul fiscal si natura activitatii;
e) nivelul garantiei;
f) perioada de valabilitate a autorizatiei, care este de 5 ani;
g) orice alte informatii relevante pentru autorizare.
(3) Autorizatiile pot fi modificate de catre autoritatea competenta din oficiu sau la cerere .
(4) In cazul modificarii autorizatiei din oficiu, inainte de a fi modificata autorizatia, autoritatea competenta trebuie sa il informeze pe antrepozitarul autorizat asupra modificarii si asupra motivelor acesteia.
(5) Antrepozitarul autorizat poate solicita autoritatii competente modificarea autorizatiei, in conditiile prevazute in normele metodologice.
(6) Procedura de autorizare a antrepozitelor fiscale nu intra sub incidenta prevederilor legale privind procedura aprobarii tacite.
(7) Antrepozitarul autorizat care doreste continuarea activitatii intr-un antrepozit fiscal dupa expirarea perioadei de valabilitate inscrise in autorizatia pentru acel antrepozit fiscal solicita in scris autoritatii competente reautorizarea ca antrepozit fiscal cu cel putin 60 de zile inainte de expirarea perioadei de valabilitate, conform precizarilor din normele metodologice.
(8) In situatia prevazuta la alin. (7) , perioada de valabilitate a autorizatiei de antrepozit fiscal se prelungeste pana la data solutionarii cererii de reautorizare.
(9) Perioada de valabilitate a autorizatiilor de antrepozit fiscal valide, emise anterior datei de 1 ianuarie 2016, se prelungeste de drept pana la 5 ani.
Art. 366: Respingerea cererii de autorizare
(1) Respingerea cererii de autorizare se comunica in scris odata cu motivele luarii acestei decizii.
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati
Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati
Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020
Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020
Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020
Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019
Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu
Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana
Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului Sursa: Irina Maria Diculescu
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018 Sursa: EuroAvocatura.ro
Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim