din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1026 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024

Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024

  Publicat: 13 Dec 2023       42079 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Documente atasate
Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Codul Fiscal din 2015, actualizat 2024, Legea nr. 227/2015

Actualizat prin Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
inseamna o persoana fizica sau juridica, autoritate publica, agentie sau organism altul decat persoana vizata, operatorul,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere

1.sunt prezentate in sticle inchise cu dop tip ciuperca fixat cu ajutorul legaturilor sau care sunt sub presiune egala ori mai mare de 3 bari datorata dioxidului de carbon in solutie; si

2.au o concentratie alcoolica care depaseste 1,2% in volum, dar care nu depaseste 15% in volum si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intregime din fermentare.

(2) Nivelul redus al accizelor prevazut la art. 342 alin. (11) se aplica si pentru micii producatori independenti de vinuri spumoase nou-infiintati care declara pe propria raspundere ca vor produce o cantitate mai mica de 1.000 hl de vinuri spumoase/an.

(3) Fiecare mic producator independent are obligatia de a depune la autoritatea competenta, pana la data de 15 ianuarie a fiecarui an, o declaratie pe propria raspundere privind cantitatea de produse reprezentand vinuri spumoase pe care a produs-o in anul calendaristic precedent si/sau cantitatea de vinuri spumoase pe care urmeaza sa o produca in anul in curs, potrivit prevederilor din normele metodologice.

(4) Atunci cand antrepozitarul autorizat nu respecta cele declarate prin declaratia pe propria raspundere prevazuta la alin. (2) sau alin. (3) , dupa caz, acesta este obligat la plata unei sume reprezentand nivelul standard al accizei prevazut pentru vinurile spumoase in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentul titlu, aplicat asupra diferentei cantitatii care depaseste 1.000 hl.

(5) Sumele astfel calculate se stabilesc la data de 31 decembrie a anului in care s-a inregistrat depasirea cantitatii declarate si se platesc de catre antrepozitarul autorizat pana la data de 15 ianuarie a anului urmator.

(6) In anul calendaristic urmator celui in care antrepozitarul autorizat a realizat o productie mai mare de 1.000 hl, acesta nu beneficiaza de nivelul redus al accizelor.

(7) Antrepozitarul autorizat care produce si alte produse accizabile care se incadreaza in prevederile art. 335 alin. (2) lit. a) nu poate beneficia de acciza specifica redusa.

Art. 351: Bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri

(1) In intelesul prezentului capitol, bauturile fermentate, altele decat bere si vinuri, reprezinta:

a) bauturi fermentate linistite, care se incadreaza la codurile NC 2204 si 2205 si care nu sunt prevazute la art. 350, precum si toate produsele incadrate la codurile NC 2206, cu exceptia altor bauturi fermentate spumoase, asa cum sunt definite la lit. b) , si a produsului prevazut la art. 349, avand:

1.o concentratie alcoolica ce depaseste 1,2% in volum, dar nu depaseste 10% in volum; sau

2.o concentratie alcoolica ce depaseste 10% in volum, dar nu depaseste 15% in volum, si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intregime din fermentare;

b) bauturi spumoase fermentate, care cuprind toate produsele incadrate la codurile NC 2206 00 31 si 2206 00 39, precum si la produsele incadrate la codurile NC 2204 10, 2204 21 06, 2204 21 07, 2204 21 08, 2204 21 09, 2204 29 10 si 2205, care nu se incadreaza in prevederile art. 350 si care:

1.au o concentratie alcoolica care depaseste 1,2% in volum, dar nu depaseste 13% in volum; sau

2.au o concentratie alcoolica care depaseste 13% in volum, dar nu depaseste 15% in volum si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intregime din fermentare.

(11) Intra sub incidenta prevederilor alin. (1) doar bauturile fermentate, altele decat bere si vinuri, obtinute din fermentarea fructelor, a bacelor, a legumelor, a unei solutii de miere in apa sau din fermentarea sucului proaspat sau a sucului concentrat obtinut din cele de mai sus. Se interzice adaugarea oricarui alt tip de alcool sau bautura alcoolica in scopul producerii de bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri. In sensul prezentului articol, adaosul de alcool utilizat pentru a dilua sau a dizolva substantele aromatizante se considera ca se incadreaza in doza strict necesara doar in masura in care concentratia alcoolica a produsului finit rezultat nu creste cu mai mult de 1,2% in volum. Alcoolul utilizat in acest scop nu este considerat adaos de alcool in scopul producerii de bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri. Adaugarea acestor substante aromatizante nu trebuie sa modifice semnificativ caracterul produsului original.

(12) Se incadreaza la pozitiile 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3 sau 3.2.1 din anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentul titlu bauturile fermentate cu o concentratie alcoolica pe volum de sub 8,5% vol.

(2) - Art. 351, alin. (2) din titlul VIII, capitolul I, sectiunea 4 a fost abrogat la 01-feb-2022 de Art. I, punctul 32. din Ordonanta 4/2022.

(3) Se incadreaza la pozitia 3.1.1 din anexa nr. 1 la titlul VIII produsele care au denumirea de cidru de mere si/sau de pere a caror presiune datorata dioxidului de carbon in solutie este mai mica de 3 bari, obtinute din fermentarea completa sau partiala a merelor si/sau a perelor procesate, cu sau fara adaos, inainte sau dupa fermentare, de apa, arome si zaharuri, si incadrate la codurile NC 2206 00.

(4) Se incadreaza la pozitia 3.1.2 din anexa nr. 1 la titlul VIII produsele denumite hidromel obtinute din fermentarea unei solutii de miere, incadrate la codurile NC 2206 00 59 si NC 2206 00 89, precum si la codul NC 2206 00 39.

(5) Se incadreaza la pozitia 3.2.1 din anexa nr. 1 la titlul VIII produsele denumite cidru de mere si/sau de pere a caror presiune datorata dioxidului de carbon in solutie este egala sau mai mare de 3 bari, obtinute din fermentarea completa sau partiala a merelor si/sau a perelor procesate, cu sau fara adaos, inainte sau dupa fermentare, de apa, arome si zaharuri, si incadrate la codurile NC 2206 00.

(6) Presiunea datorata dioxidului de carbon in solutie pentru bauturile fermentate, altele decat bere si vinuri, prevazute la alin. (1) lit. b) pct. 1, se masoara la temperatura de 20A�C.

(7) Nivelul redus al accizelor prevazut la art. 342 alin. (11) se aplica si pentru micii producatori independenti de bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri, nou-infiintati care declara pe propria raspundere ca vor produce o cantitate mai mica de 15.000 hl de bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri/an.

(8) Fiecare mic producator independent are obligatia de a depune la autoritatea competenta, pana la data de 15 ianuarie a fiecarui an, o declaratie pe propria raspundere privind cantitatea de produse reprezentand bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri, pe care a produs-o in anul calendaristic precedent si/sau cantitatea de bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri, pe care urmeaza sa o produca in anul in curs, potrivit prevederilor din normele metodologice.

(9) Atunci cand antrepozitarul autorizat nu respecta cele declarate prin declaratia pe propria raspundere prevazuta la alin. (7) sau alin. (8) , dupa caz, acesta este obligat la plata unei sume reprezentand nivelul standard al accizei prevazut pentru bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri, in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentul titlu, aplicat asupra diferentei cantitatii care depaseste 15.000 hl.

(10) Sumele astfel calculate se stabilesc la data de 31 decembrie a anului in care s-a inregistrat depasirea cantitatii declarate si se platesc de catre antrepozitarul autorizat pana la data de 15 ianuarie a anului urmator.

(11) In anul calendaristic urmator celui in care antrepozitarul autorizat a realizat o productie mai mare de 15.000 hl, acesta nu beneficiaza de nivelul redus al accizelor.

(12) Antrepozitarul autorizat care produce si alte produse accizabile care se incadreaza in prevederile art. 335 alin. (2) lit. a) nu poate beneficia de acciza specifica redusa.

Art. 352: Produse intermediare

(1) In intelesul prezentului capitol, produsele intermediare reprezinta toate produsele care au o concentratie alcoolica ce depaseste 1,2% in volum, dar nu depaseste 22% in volum, si care se incadreaza la codurile NC 2204, 2205 si 2206, dar care nu intra sub incidenta art. 349-351.

(2) De asemenea, se considera produse intermediare si:

a) orice bautura fermentata linistita prevazuta la art. 351 alin. (1) lit. a) , care are o concentratie alcoolica ce depaseste 5,5% in volum si care nu rezulta in intregime din fermentare.

b) orice bautura fermentata spumoasa prevazuta la art. 351 alin. (1) lit. b) , care are o concentratie alcoolica ce depaseste 8,5% in volum si care nu rezulta in intregime din fermentare.

Art. 353: Alcool etilic

(1) In intelesul prezentului capitol, alcool etilic reprezinta:

a) toate produsele care au o concentratie alcoolica ce depaseste 1,2% in volum si care sunt incadrate la codurile NC 2207 si 2208, chiar atunci cand aceste produse fac parte dintr-un produs incadrat la alt capitol al nomenclaturii combinate;

b) produsele care au o concentratie alcoolica ce depaseste 22% in volum si care sunt cuprinse in codurile NC 2204, 2205 si 2206;

c) - Art. 353, alin. (1) , litera C. din titlul VIII, capitolul I, sectiunea 4 a fost abrogat la 01-feb-2022 de Art. I, punctul 34. din Ordonanta 4/2022.

d) bauturi spirtoase potabile care contin produse, in solutie sau nu.

(2) Pentru alcoolul etilic produs in micile distilerii se aplica nivelul prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul titlu, pentru aceasta categorie de producatori cu conditia ca productia realizata de acestia sa nu depaseasca anual limita cantitativa maxima de 10 hl alcool pur. Beneficiaza de nivelul redus al accizelor micile distilerii care sunt independente din punct de vedere juridic si economic de orice alta distilerie si nu functioneaza sub licenta de produs a unei alte distilerii. La calculul productiei realizate nu se includ cantitatile de alcool pur realizate in sistem de prestari de servicii pentru persoane fizice in limita individuala prevazuta la art. 342 alin. (16) pentru fiecare persoana fizica in parte .

(3) Nivelul prevazut pentru micile distilerii se aplica si pentru micile distilerii nou-infiintate care declara pe propria raspundere ca vor produce o cantitate mai mica de 10 hl alcool pur/an.

(4) Fiecare mica distilerie are obligatia de a depune la autoritatea competenta, pana la data de 15 ianuarie a fiecarui an, o declaratie pe propria raspundere privind cantitatea de alcool pur pe care a produs-o in anul calendaristic precedent, cu evidentierea clara a cantitatii de alcool realizat in sistem de prestari de servicii pentru persoane fizice, precum si cantitatea de alcool pur pe care urmeaza sa o produca in anul in curs, potrivit prevederilor din normele metodologice.

(5) Pentru produsele realizate de catre micile distilerii care depasesc limita cantitativa maxima de 10 hl alcool pur in ultimele 12 luni consecutive de functionare, nivelul redus al accizelor, prevazut in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentul titlu, pentru aceasta categorie de producatori nu se mai aplica pentru produsele eliberate pentru consum sau livrate in regim suspensiv de plata accizelor, dupa caz, din luna imediat urmatoare celei in care limitele cantitative maxime au fost depasite.

(6) Atunci cand antrepozitarul autorizat nu respecta cele declarate prin declaratia pe propria raspundere prevazuta la alin. (3) sau alin. (4) , dupa caz, acesta este obligat la plata unei sume reprezentand nivelul standard al accizei prevazut pentru alcool etilic in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentul titlu, aplicat asupra diferentei cantitatii care depaseste 10 hl alcool pur/an.

(7) In anul calendaristic urmator celui in care antrepozitarul autorizat ca mica distilerie a realizat o productie mai mare de 10 hl alcool pur, acesta nu beneficiaza de nivelul redus al accizelor.

(8) Sumele astfel calculate se stabilesc la data de 31 decembrie a anului in care s-a inregistrat depasirea cantitatii declarate si se platesc de catre antrepozitarul autorizat pana la data de 15 ianuarie a anului urmator.

(9) Antrepozitarul autorizat care produce si alte produse accizabile care se incadreaza in prevederile art. 335 alin. (2) lit. a) nu poate beneficia de acciza specifica micilor distilerii.

SECTIUNEA 5: Tutun prelucrat

Art. 354: Tutun prelucrat





Documente Atasate
Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx

Afişează Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul fiscal    Legea 296/2023    Codul fiscal actualizat    Codul fiscal actualizat 2024

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020

Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Obligarea angajatorului la plata impozitul si a celorlalte contributii prevazute de lege pentru despagubirile cuvenite salariatului in urma concedierii
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 605/18.12.2019



Articole Juridice

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim