(5) Difuzarea programelor pentru copii poate fi intrerupta de publicitate televizata o singura data in timpul unei durate programate de cel putin 30 de minute, cu conditia ca durata prevazuta a programului sa depaseasca 30 de minute.
(6) Este interzisa difuzarea de teleshopping in timpul programelor pentru copii, precum si inserarea de publicitate televizata sau de teleshopping in timpul difuzarii oficierii unui serviciu religios.
(7) - Art. 28, alin. (7) din capitolul III^1 a fost abrogat la 22-nov-2009 de Art. 1, punctul 16. din Legea 333/2009.
(8) La sfarsitul calupurilor publicitare, difuzate in intervalul orar 18. 00-22. 00, cu exceptia programelor dedicate copiilor, posturile de radio si televiziune sunt obligate sa difuzeze urmatorul mesaj de avertizare:
Actul sexual comis de un major cu un minor sub 16 ani constituie viol, daca diferenta de varsta este mai mare de 5 ani, si se pedepseste cu inchisoarea.
Art. 29
(1) Comunicarile comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie sa respecte urmatoarele conditii:
a) sa poata fi usor identificate ca atare, comunicarile audiovizuale cu continut comercial mascat fiind interzise;
b) sa nu faca uz de tehnici subliminale;
c) sa respecte demnitatea umana;
d) sa nu includa si sa nu promoveze acte de discriminare bazata pe criteriu de sex, origine rasiala sau etnica, nationalitate, religie sau credinta, dizabilitate, varsta sau orientare sexuala;
e) sa nu aduca ofensa convingerilor religioase sau politice ale telespectatorilor si radioascultatorilor;
f) sa nu stimuleze comportamente daunatoare sanatatii sau sigurantei populatiei;
g) sa nu stimuleze comportamente care dauneaza in mod grav protectiei mediului;
h) sa nu stimuleze comportamente indecente sau imorale;
i) sa nu promoveze, direct sau indirect, practici oculte.
(2) Comunicarile comerciale audiovizuale trebuie sa nu provoace nicio dauna morala, fizica sau mentala minorilor si, in special:
a) sa nu instige in mod direct minorii sa cumpere sau sa inchirieze un produs sau serviciu, prin exploatarea lipsei de experienta ori a credulitatii acestora;
b) sa nu incurajeze in mod direct minorii sa isi convinga parintii sau pe alte persoane sa cumpere bunurile ori serviciile care fac obiectul publicitatii;
c) sa nu exploateze increderea speciala pe care minorii o au in parinti, profesori sau alte persoane;
d) sa nu prezinte in mod nejustificat minori in situatii periculoase.
(3) Comunicarile comerciale audiovizuale cu continut comercial mascat sunt interzise.
(4) Comunicarile comerciale audiovizuale pentru bauturi alcoolice in cadrul serviciilor media audiovizuale la cerere, cu exceptia sponsorizarii si a plasarii de produse, trebuie sa respecte criteriile prevazute la art. 32.
(5) Comunicarile comerciale audiovizuale pentru bauturi alcoolice nu pot incuraja consumul excesiv al bauturilor respective si nu pot viza in mod special minorii.
(6) Orice forma de comunicare comerciala audiovizuala pentru tigari si alte produse din tutun, precum si pentru tigarete electronice si flacoane de reumplere este interzisa.
(7) Comunicarile comerciale audiovizuale avand ca obiect medicamente sau tratamente medicale, disponibile in Romania numai pe baza de prescriptie medicala sunt interzise.
(8) Comunicarile comerciale audiovizuale care aduc atingere intereselor legale ale consumatorilor sunt interzise.
(9) Furnizorii de servicii media audiovizuale sunt incurajati sa dezvolte coduri de conduita privind comunicarile comerciale audiovizuale, cu respectarea cerintelor prevazute la art. 61, care sa aiba ca scopuri principale cel putin urmatoarele: reducerea in mod efectiv a expunerii minorilor la comunicarile comerciale audiovizuale avand ca obiect bauturile alcoolice, precum si produsele alimentare si bauturile care contin substante nutritive si substante cu efect nutritional sau fiziologic, in special grasimi, acizi grasi trans, sare sau sodiu si zaharuri, al caror consum excesiv nu este recomandat in regimul alimentar global. Astfel de comunicari comerciale audiovizuale nu trebuie sa scoata in evidenta calitatea pozitiva a aspectelor nutritionale ale unor astfel de produse alimentare si bauturi.
Art. 291
- Art. 29^1 din capitolul III^1 a fost abrogat la 22-apr-2017 de Actul din Legea 66/2017.
Art. 30
- Art. 30 din capitolul III^1 a fost abrogat la 03-dec-2008 de Art. I, punctul 19. din Ordonanta urgenta 181/2008.
Art. 31
(1) Pentru programele produse ulterior datei de 19 decembrie 2009, plasarea de produse este permisa in cadrul serviciilor media audiovizuale, cu exceptia programelor de stiri si de actualitati, a programelor dedicate consumatorilor, a programelor religioase si a programelor pentru copii.
(2) Programele dedicate consumatorilor, prevazute la alin. (1) , sunt programe care ofera consiliere publicului sau care contin evaluari privind achizitionarea de produse si servicii .
(3) Programele produse dupa 19 decembrie 2009 care contin plasari de produse trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) continutul si organizarea in cadrul unei grile, in cazul transmisiilor de televiziune, sau in cadrul unui catalog, in cazul serviciilor media audiovizuale la cerere, nu sunt in nicio circumstanta influentate intr-un mod care sa afecteze responsabilitatea si independenta editoriala a furnizorului de servicii media audiovizuale;
b) nu incurajeaza in mod direct cumpararea sau inchirierea de bunuri sau servicii, mai ales prin trimiteri exprese cu caracter promotional la bunurile sau serviciile respective;
c) nu pun in evidenta, in mod nejustificat, produsul in cauza;
d) trebuie sa cuprinda informatii clare privind produsele, fiind identificate corespunzator atat la inceput, cat si la sfarsit, precum si la reluarea dupa o pauza publicitara, astfel incat sa se evite orice confuzie din partea publicului.
(4) Consiliul poate aproba, prin decizie, situatiile in care se poate deroga de la conditiile prevazute la alin. (3) lit. d) , cu exceptia programelor produse sau comandate de catre un furnizor de servicii media audiovizuale sau de catre o societate afiliata furnizorului respectiv.
(5) In cadrul programelor produse dupa 19 decembrie 2009 se interzice plasarea de produse, precum:
a) tigari si alte produse din tutun, precum si tigarete electronice si flacoane de reumplere sau produse ale operatorilor economici al caror obiect principal de activitate il constituie fabricarea sau vanzarea produselor respective;
b) medicamente sau tratamente medicale specifice care sunt disponibile numai pe baza de prescriptie medicala.
Art. 32
Publicitatea si teleshopping-ul pentru bauturi alcoolice trebuie sa respecte urmatoarele conditii:
a) sa nu fie adresate minorilor sau sa nu prezinte minori consumand bauturi alcoolice;
b) sa nu stabileasca o legatura intre consumul de alcool si imbunatatirea calitatilor fizice, psihice sau a abilitatii in conducerea de vehicule;
c) sa nu sugereze ca prin consumul de alcool se pot obtine performante sociale sau sexuale;
d) sa nu sugereze ca alcoolul are calitati terapeutice sau ca acesta este stimulent, sedativ sau mijloc de rezolvare a problemelor personale;
Hotararea CEDO in Cauza Catana impotriva Romaniei Pronuntaţă de: CEDO
Competenta materiala. Cerere de efectuare a perchezitiei domiciliare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti, sectia I penala, sentinta nr. 689 din 6 iunie 2006