Art. 275
Modificarea si suspendarea raportului de serviciu al politistului se dispun sau, dupa caz, se constata prin act administrativ emis potrivit competentelor de gestiune a resurselor umane.
SUBSECTIUNEA 2:Delegarea
Art. 276
(1) Delegarea reprezinta exercitarea temporara de catre politist a unor activitati corespunzatoare postului ocupat, in afara locului sau de munca, in aceeasi unitate sau intr-o alta unitate . Delegarea se dispune in interesul unitatii in care este incadrat politistul sau in interesul unitatii ierarhic superioare.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) , pe perioada delegarii, politistul poate exercita, cu acordul sau scris, alte activitati decat cele corespunzatoare postului ocupat, stabilite in actul administrativ de modificare a raporturilor de serviciu .
(3) Prin exceptie de la alin. (2) , in situatia instituirii starii de urgenta, de asediu, de mobilizare si pe timp de razboi, pentru delegarea dispusa in conditiile prevederilor alin. (2) nu este necesar acordul scris al politistului.
Art. 277
Delegarea poate fi dispusa pentru o perioada de cel mult 60 de zile calendaristice intr-o perioada de 12 luni. Delegarea pe o perioada mai mare de 60 de zile calendaristice intr-o perioada de 12 luni se poate dispune numai cu acordul scris al politistului.
SUBSECTIUNEA 3:Detasarea
Art. 278
(1) Detasarea politistului consta in schimbarea temporara a locului de munca si exercitarea atributiilor in cadrul altor unitati/structuri din Ministerul Afacerilor Interne ori la alte institutii sau autoritati publice, la solicitarea acestora. In mod exceptional si numai cu acordul scris al politistului, prin detasare se poate schimba si specificul muncii.
(2) Detasarea se dispune in interesul unitatii in cadrul careia politistul urmeaza sa isi desfasoare activitatea .
(3) Detasarea se poate dispune numai daca pregatirea profesionala a politistului ii permite exercitarea atributiilor si responsabilitatilor functiei pe care urmeaza sa fie numit temporar.
(4) Detasarea politistului se dispune pe un post vacant sau temporar vacant.
Art. 279
(1) Detasarea poate fi dispusa fara acordul politistului pentru o perioada de cel mult 6 luni. Detasarea politistului pentru o perioada de cel mult 12 luni se poate dispune numai cu acordul sau.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) , detasarea politistului, cu acordul sau scris, in cadrul unor autoritati publice se face pe perioada stabilita prin dispozitiile legale in vigoare aplicabile situatiilor respective.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) , in situatia instituirii starii de urgenta, de asediu, de mobilizare si pe timp de razboi, detasarea poate fi dispusa fara acordul politistului pentru o perioada de cel mult 12 luni, fara a depasi perioada pe care s-a instituit starea de urgenta, de asediu, de mobilizare si de razboi.
*) OUG 36/2020 - Art. VI
Prevederile art. 279 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica, in mod corespunzator, si detasarilor aflate in curs la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. 2710
(1) Detasarea politistului la institutiile din sistemul de aparare nationala, ordine publica si securitate nationala, la alte autoritati si institutii publice sau la Corpul National al Politistilor se realizeaza dupa numirea in statul anexa constituit in acest scop.
(2) Detasarea la institutii de aparare nationala, ordine publica si securitate nationala sau la alte autoritati si institutii publice se poate face, in conditiile legii, si fara numirea in statul anexa, situatie in care unitatea are obligatia de a rezerva postul ocupat de catre politist anterior detasarii.
Art. 2711
Incetarea detasarii realizata potrivit art. 2710 alin. (1) determina revenirea politistului in unitatea din care a plecat, in vederea numirii in functie potrivit art. 2731.
SUBSECTIUNEA 4:Dispozitii comune privind delegarea si detasarea
Art. 2712
Politistul poate refuza delegarea sau detasarea daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:
a) graviditate;
b) isi creste singur copilul minor;
c) starea sanatatii, dovedita cu certificat medical eliberat/ avizat de structurile medicale ale Ministerului Afacerilor Interne, face contraindicata delegarea sau detasarea, raportat la atributiile de serviciu si conditiile de munca specifice locului de munca unde este detasat/delegat;
d) este singurul intretinator al familiei;
e) alte motive personale temeinic justificate.
Art. 2713
Delegarea, respectiv detasarea inceteaza in urmatoarele situatii:
a) la data expirarii perioadei pentru care s-a dispus;
b) desfasurarea activitatii care a impus delegarea, respectiv detasarea nu mai este necesara;
c) seful unitatii in care este incadrat politistul isi retrage acordul cu privire la detasarea politistului;
d) la cererea politistului, cand a intervenit una dintre situatiile prevazute la art. 2712.
SUBSECTIUNEA 5:Participarea la misiuni internationale
Art. 2714
(1) Participarea politistului la o misiune internationala care presupune desfasurarea altor activitati decat cele corespunzatoare postului se realizeaza dupa numirea in statul anexa constituit in acest scop.
(2) Incheierea misiunii internationale determina revenirea politistului in unitatea din care a plecat, in vederea numirii in functie potrivit art. 2731.
SUBSECTIUNEA 6:Imputernicirea
Art. 2715
(1) Imputernicirea reprezinta exercitarea cu caracter temporar a atributiilor unei functii de conducere, pe un post vacant sau pe un post temporar vacant al carui titular este imputernicit pe o alta functie de conducere ori nu este prezent in unitate mai mult de 30 de zile calendaristice consecutiv, cu exceptia perioadei concediului de odihna.
(2) Poate fi imputernicit politistul care indeplineste conditiile de studii prevazute in fisa postului, nu este cercetat disciplinar sau nu se afla sub efectul unei sanctiuni disciplinare.
(3) Pe perioada imputernicirii, politistul beneficiaza, dupa caz, si de drepturile care se cuvin politistului detasat.
Art. 2716
Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021
Decizia CCR nr. 318/2019 - admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 alin. (4) din anexa nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 317/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind organizarea si functionarea politiei judiciare Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. Nr. 783/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia CCR nr. 71/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Statutul cadrelor militare Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 90/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din Legea nr. 293/2004 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Politist. Eliberare din functie. Incetarea raporturilor de serviciu. Deosebire. Pronuntaţă de: Decizia nr. 2220 din 13 iunie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal
Politist. Abatere disciplinara. Ordonanta procurorului de scoatere de sub urmarire penala. Exercitarea actiunii disciplinare. Pronuntaţă de: Decizia nr.65 din 11 ianuarie 2005, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Constitutionalitatea reglementarii prin acte ale puterii executive a unor aspecte particulare din domeniul legilor organice Sursa: Irina Maria Diculescu
Neconstitutionalitatea reglementarii cadrului legal cu privire la recompensele si sanctiunile aplicate cadrelor militare prin acte administrative Sursa: Irina Maria Diculescu
Constitutionalitatea stabilirii persoanelor competente cu privire la raporturile de munca ale politistilor prin ordin de ministru Sursa: Irina Maria Diculescu
Competenta instantelor dupa calitatea persoanei in cazul infractiunilor savarsite de ofiterii de politie Sursa: PNA.ro | Autor: Aurelian Niculita