b) i-au incetat raporturile de serviciu in conditiile art. 69 alin. (1) lit. g) , h) , i) sau l) .
(5) In situatiile prevazute la alin. (4) , evaluarea de serviciu se intocmeste, respectiv se aproba, de catre persoanele desemnate, in scris, de seful unitatii. Daca seful unitatii se afla in una dintre situatiile prevazute la alin. (4) , evaluarea de serviciu se intocmeste, respectiv se aproba, de catre persoanele desemnate, in scris, de catre seful ierarhic superior al acestuia.
Art. 263
(1) Evaluarea de serviciu se realizeaza in baza urmatoarelor criterii:
a) modul de indeplinire a sarcinilor, indatoririlor si responsabilitatilor inscrise in fisa postului;
b) legalitatea exercitarii competentelor conferite de functie;
c) nivelul cunostintelor si deprinderilor specifice, raportat la cerintele postului;
d) aptitudini personale si respectarea normelor de etica si deontologie aplicabile politistului;
e) aptitudini organizatorice sau, exclusiv pentru personalul care indeplineste atributiile functiilor prevazute cu salariu de comanda, capacitati manageriale demonstrate in indeplinirea atributiilor.
(2) Pentru fiecare dintre criteriile prevazute la alin. (1) , in formularul de evaluare de serviciu se prevad indicatori de evaluare Pe baza punctajului acordat fiecarui indicator de evaluare se calculeaza punctajul general
(3) In functie de punctajul general obtinut, politistului i se acorda unul dintre urmatoarele calificative: A�foarte bineA�, A�bineA�, A�satisfacatorA�, A�nesatisfacatorA�.
(4) Punctajul acordat fiecarui indicator de evaluare, punctajul general, constatarile si concluziile evaluarii de serviciu si calificativul se consemneaza in formularul de evaluare de serviciu .
(5) Modelul formularului de evaluare de serviciu se stabileste prin ordinul prevazut la art. 266.
Art. 264
(1) Rezultatul evaluarii de serviciu se aduce la cunostinta politistului in termen de 5 zile lucratoare de la data aprobarii.
(2) Politistul nemultumit de rezultatul evaluarii de serviciu poate formula contestatie in termen de 5 zile lucratoare de la luarea la cunostinta.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2) , politistul a carui evaluare de serviciu a fost aprobata de ministrul afacerilor interne se poate adresa instantei de contencios administrativ, in conditiile legii. in aceasta situatie, procedura administrativa prealabila prevazuta la art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se mai efectueaza.
(4) Contestatia formulata in conditiile prevazute la alin. (2) , cu precizarea motivelor contestarii si a argumentelor corespunzatoare, se depune la secretariatul unitatii din care face parte persoana care a aprobat evaluarea .
(5) Contestatia, impreuna cu formularul de evaluare de serviciu, se inainteaza de catre seful care a aprobat evaluarea, in termen de 3 zile lucratoare, sefului ierarhic superior al acestuia.
(6) In termen de doua zile lucratoare, seful ierarhic superior prevazut la alin. (5) numeste o comisie de solutionare a contestatiei, formata dintr-un numar impar de membri, dar nu mai putin de 3, dintre care unul este desemnat presedinte. Comisia solutioneaza contestatia in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la data constituirii.
(7) Modul de solutionare a contestatiei se consemneaza intr-un proces-verbal, semnat de membrii comisiei, si se aduce la cunostinta politistului in termen de 5 zile lucratoare de la solutionare.
(8) Politistul nemultumit de rezultatul contestatiei se poate adresa instantei de contencios administrativ, in conditiile legii, in aceasta situatie, procedura administrativa prealabila prevazuta la art. 7 din Legea nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se mai efectueaza.
Art. 265
Calificativul obtinut la evaluarea activitatii desfasurate in cadrul unor/pentru organisme interne si internationale se echivaleaza cu unul dintre calificativele prevazute la art. 263 alin. (3) , potrivit unei proceduri stabilite prin ordinul prevazut la art. 266.
Art. 266
Metodologia privind evaluarea de serviciu a politistilor se aproba prin ordin al ministrului afacerilor interne.
Art. 27
- Art. 27 din capitolul II, sectiunea 2 a fost abrogat la 21-iun-2016 de Art. I, punctul 19. din Ordonanta urgenta 21/2016.
SECTIUNEA 3:Modificarea si suspendarea raportului de serviciu al politistului
SUBSECTIUNEA 1:Norme generale privind modificarea si suspendarea raportului de serviciu al politistului
Art. 271
(1) Raportul de serviciu al politistului se poate modifica prin:
a) delegare;
b) detasare;
c) participare la misiuni internationale;
d) imputernicire pe o functie de conducere;
e) transfer;
f) mutare;
g) punere la dispozitie.
(2) Modificarea raportului de serviciu in cazurile prevazute la alin. (1) lit. a) -f) se poate realiza dupa definitivarea in profesie, cu exceptia situatiilor in care a intervenit reorganizarea unitatii.
Art. 272
Raportul de serviciu al politistului se suspenda de drept, din initiativa sau la cererea sa.
Art. 273
In perioada concediului pentru incapacitate temporara de munca, concediului de maternitate, concediului pentru ingrijirea copilului bolnav ori a copilului cu handicap pentru afectiuni intercurente, precum si a suspendarii, raportul de serviciu al politistului nu poate fi modificat decat din initiativa sau, dupa caz, cu acordul scris al acestuia, cu exceptia urmatoarelor situatii:
a) ca urmare a desfiintarii postului ocupat, prin reorganizarea activitatii Ministerului Afacerilor Interne sau a unei unitati;
b) s-a dispus punerea in miscare a actiunii penale, cu exceptia situatiei in care aceasta a fost pusa in miscare pentru o infractiune din culpa care nu este in legatura cu serviciul;
c) s-a dispus masura arestarii preventive sau arestului la domiciliu;
d) s-a dispus masura controlului judiciar sau controlului judiciar pe cautiune, cu interdictia exercitarii profesiei.
Art. 274
In vederea modificarii sau suspendarii raportului de serviciu, in cazurile prevazute de prezenta sectiune, politistul se numeste intr-un stat de organizare, denumit in continuare stat anexa.
Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021
Decizia CCR nr. 318/2019 - admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 alin. (4) din anexa nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 317/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind organizarea si functionarea politiei judiciare Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. Nr. 783/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia CCR nr. 71/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Statutul cadrelor militare Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 90/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din Legea nr. 293/2004 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Politist. Eliberare din functie. Incetarea raporturilor de serviciu. Deosebire. Pronuntaţă de: Decizia nr. 2220 din 13 iunie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal
Politist. Abatere disciplinara. Ordonanta procurorului de scoatere de sub urmarire penala. Exercitarea actiunii disciplinare. Pronuntaţă de: Decizia nr.65 din 11 ianuarie 2005, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Constitutionalitatea reglementarii prin acte ale puterii executive a unor aspecte particulare din domeniul legilor organice Sursa: Irina Maria Diculescu
Neconstitutionalitatea reglementarii cadrului legal cu privire la recompensele si sanctiunile aplicate cadrelor militare prin acte administrative Sursa: Irina Maria Diculescu
Constitutionalitatea stabilirii persoanelor competente cu privire la raporturile de munca ale politistilor prin ordin de ministru Sursa: Irina Maria Diculescu
Competenta instantelor dupa calitatea persoanei in cazul infractiunilor savarsite de ofiterii de politie Sursa: PNA.ro | Autor: Aurelian Niculita