d) resursele financiare;
e) digitalizarea proceselor institutionale;
f) colectarea, analiza si utilizarea datelor in vederea eficientizarii proceselor si adoptarii unor politici manageriale la nivel institutional, politicilor bazate pe evidente.
(3) Eficacitatea educationala, care consta in mobilizarea de resurse cu scopul de a se obtine rezultatele asteptate ale invatarii, este descrisa prin urmatoarele criterii:
a) continutul si relevanta programelor de studii;
b) concordanta dintre curriculum si calificare;
c) invatarea, predarea si evaluarea centrate pe student;
d) accesibilitatea si eficienta resurselor si a serviciilor de sprijin adecvate invatarii;
e) rezultatele invatarii;
f) insertia si retentia pe piata muncii a absolventilor in acord cu nivelul calificarii obtinute;
g) proceduri si practici cu privire la concursul de admitere, la parcursul, recunoasterea si echivalarea studiilor, precum si la certificarea rezultatelor;
h) procesul de internationalizare;
i) rezultatele cercetarii stiintifice.
(4) Managementul calitatii este descris prin urmatoarele criterii:
a) strategii si proceduri pentru asigurarea calitatii, inclusiv in domeniul eticii si deontologiei universitare, care implica studentii, angajatorii si alte parti interesate si sunt aplicate in mod consecvent si transparent;
b) functionalitatea structurilor de asigurare a calitatii educatiei, inclusiv in domeniul eticii si deontologiei universitare, conform legii;
c) proceduri privind initierea, monitorizarea si revizuirea periodica a programelor si domeniilor de studii si activitatilor desfasurate, care implica studentii, angajatorii si alte parti interesate;
d) proceduri de evaluare periodica a calitatii activitatilor personalului didactic, didactic auxiliar si administrativ;
e) baze de date actualizate sistematic, referitoare la asigurarea interna a calitatii;
f) transparenta informatiilor de interes public, inclusiv a celor privitoare la programele si domeniile de studii oferite, precum si cu privire la certificatele, diplomele si calificarile aferente;
g) respectarea termenelor si a standardelor privind raportarile prevazute de legislatia in vigoare;
h) participarea in procesele de evaluare externa, conform legii.
(5) In cazul programelor de studii integrate, oferite de doua sau mai multe institutii de invatamant superior, asigurarea calitatii se refera la domeniile si criteriile stabilite la nivel european, prin Abordarea europeana pentru asigurarea calitatii programelor de studii integrate, aprobata de catre ministrii educatiei din tarile din Spatiul european al invatamantului superior, denumita in continuare Abordarea europeana (AE) .
CAPITOLUL III:Asigurarea interna a calitatii educatiei
Art. 227
(1) La nivelul fiecarei institutii de invatamant superior si organizatii furnizoare de educatie din Romania functioneaza comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii, denumita in continuare CEAC.
(2) Organizatia furnizoare de educatie/Institutia de invatamant superior elaboreaza si adopta strategia si regulamentul de functionare ale CEAC.
(3) Conducerea operativa a CEAC este asigurata de conducatorul organizatiei furnizoare de educatie/institutiei de invatamant superior sau de un coordonator desemnat de acesta.
(4) Conducatorul organizatiei furnizoare de educatie/institutiei de invatamant superior este direct responsabil de calitatea educatiei.
(5) In cadrul institutiilor de invatamant superior, CEAC are urmatoarea componenta:
a) persoana care asigura conducerea operativa a structurii;
b) 1-3 reprezentanti ai cadrelor didactice, aprobati prin vot de senatul universitar, la propunerea consiliului de administratie;
c) un reprezentant al sindicatului reprezentativ, desemnat de acesta;
d) minimum 25% reprezentanti ai studentilor, desemnati de organizatiile studentesti reprezentative;
e) 1-2 reprezentanti ai angajatorilor;
f) un reprezentant al structurii administrative din cadrul institutiei de invatamant superior, cu atributii in domeniul asigurarii calitatii.
(6) Din CEAC pot face parte si reprezentanti ai minoritatilor nationale, din randul cadrelor didactice sau al studentilor.
(7) Pentru organizatia furnizoare de educatie, alta decat o institutie de invatamant superior, CEAC cuprinde, pe langa persoana care asigura conducerea operativa a structurii, persoane provenind din urmatoarele categorii:
a) 1-3 reprezentanti ai furnizorului de educatie;
b) 1-3 reprezentanti ai beneficiarilor directi;
c) 1-3 reprezentanti ai angajatorilor.
(8) Membrii CEAC nu pot indeplini functii de conducere in institutia de invatamant superior sau in organizatia furnizoare de educatie respectiva, cu exceptia persoanei care asigura conducerea operativa a acesteia.
(9) In raport cu performantele realizate in domeniul imbunatatirii calitatii educatiei, organizatia furnizoare de educatie/institutia de invatamant superior poate hotari remunerarea membrilor CEAC.
Art. 228
(1) Atributiile CEAC sunt:
a) elaboreaza si coordoneaza aplicarea procedurilor si activitatilor de evaluare si asigurare a calitatii, aprobate de conducerea organizatiei furnizoare de educatie/institutiei de invatamant superior, conform domeniilor si criteriilor aplicabile;
b) elaboreaza, anual, un raport de evaluare interna privind calitatea educatiei. Raportul este analizat in senatul universitar si adus la cunostinta tuturor partilor interesate, prin publicare pe site-ul organizatiei furnizoare de educatie/institutiei de invatamant superior;
c) formuleaza recomandari si propuneri de imbunatatire a calitatii educatiei si serviciilor-suport;
d) monitorizeaza si, dupa caz, intervine in modul in care partenerii externi, ca angajatorii sau partenerii institutionali, sunt consultati si implicati in procesele de asigurare interna a calitatii, la diferite niveluri ale organizatiei furnizoare de educatie/institutiei de invatamant superior.
(2) Suportul tehnic pentru realizarea atributiilor CEAC este asigurat de structura administrativa din cadrul institutiei de invatamant superior, organizata in acest scop.