din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2280 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Codul administrativ, actualizat 2024 - OUG 57/2019

Codul administrativ, actualizat 2024 - OUG 57/2019

  Publicat: 08 Dec 2023       102159 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Documente atasate
Anexe_Codul_Administrativ_2024.docx
Ordonanta de urgenta 57/2019 privind Codul administrativ, actualizat 2024

Actualizat prin:
- Legea 387/2023 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum si pentru completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale
- Legea 348/2023 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ


Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Categorie principala de clasificare a conturilor in cadrul planului de conturi general.
Reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor cu caracter general si comun tuturor autoritatilor si institutiilor publice, in vederea realizarii competentelor lor generale
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Puterile publice existente in stat.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta

a) selectia dosarelor de inscriere, in cadrul careia comisia de concurs are obligatia de a selecta dosarele de concurs pe baza indeplinirii conditiilor de participare la concurs;

b) proba scrisa, care consta in redactarea unei lucrari si/sau in rezolvarea unor teste-grila.

c) interviul, in cadrul caruia se testeaza abilitatile, aptitudinile si motivatia candidatilor.

(11) Se pot prezenta la urmatoarea proba numai candidatii declarati admisi la proba precedenta.

(12) In cazul functiilor publice pentru a caror ocupare s-au stabilit conditii specifice care necesita detinerea unor competente specifice ce nu pot fi evaluate intr-o proba/in probele prevazute la alin. (10) , se pot organiza probe suplimentare, pentru fiecare dintre competentele specifice stabilite.

(13) Pentru probele concursului de recrutare pentru functiile publice de executie si de conducere punctajele se stabilesc dupa cum urmeaza:

a) pentru proba scrisa punctajul este de maximum 100 de puncte;

b) pentru interviu punctajul este de maximum 100 de puncte.

(14) Sunt declarati admisi la proba scrisa, respectiv la interviu, candidatii care au obtinut:

a) minimum 50 de puncte, in cazul concursurilor organizate pentru ocuparea functiilor publice de executie;

b) minimum 70 de puncte, in cazul concursurilor organizate pentru ocuparea functiilor publice de conducere .

(15) Punctajul final se calculeaza prin insumarea punctajelor obtinute la proba scrisa si interviu.

(16) Dupa afisarea rezultatelor obtinute la selectia dosarelor, proba scrisa sau interviu, candidatii nemultumiti pot face contestatie.

(17) Comisia de solutionare a contestatiilor admite contestatia modificand rezultatul selectiei dosarelor, respectiv punctajul acordat de comisia de concurs, dupa caz, in situatia in care:

a) candidatul indeplineste conditiile pentru a participa la concurs, in situatia contestatiilor formulate fata de rezultatul selectiei dosarelor;

b) constata ca punctajul acordat de comisia de solutionare a contestatiilor la proba scrisa, respectiv la interviu, este mai mare decat cel acordat de comisia de concurs.

(18) Comisia de solutionare a contestatiilor respinge contestatia in urmatoarele situatii:

a) candidatul nu indeplineste conditiile pentru a participa la concurs in situatia contestatiilor formulate fata de rezultatul selectiei dosarelor;

b) constata ca punctajul acordat de comisia de solutionare a contestatiilor la proba scrisa, respectiv la interviu, este mai mic sau egal cu cel acordat de comisia de concurs.

(19) Se considera admis la concursul pentru ocuparea unei functii publice vacante candidatul care a obtinut cel mai mare punctaj dintre candidatii care au concurat pentru aceeasi functie publica, cu conditia ca acestia sa fi obtinut punctajul minim necesar. Candidatul declarat admis la concursul de recrutare este numit, potrivit legii, in functia publica pentru care a candidat.

(20) Pot participa la concursul de recrutare si persoane care au deja calitatea de functionar public. In cazul in care un functionar public este declarat admis la un concurs de recrutare pentru ocuparea unei alte functii publice, raportul de serviciu al acestuia inceteaza, prin una dintre modalitatile prevazute de lege, si ia nastere un nou raport de serviciu prin emiterea unui act administrativ de numire in functia publica, in conditiile legii.

(21) Prevederile alin. (1) -(19) se aplica corespunzator si pentru concursurile de promovare in functia publica de conducere .

(22) In vederea organizarii si desfasurarii concursurilor sau examenelor de promovare in grad profesional se constituie comisii de concurs, respectiv comisii de solutionare a contestatiilor, prin act administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei publice. Anuntul privind concursul sau examenul de promovare in grad profesional se publica la locul de desfasurare a concursului/examenului si pe pagina de internet a autoritatii sau institutiei publice organizatoare, la sectiunea special creata in acest scop, cu cel putin 30 de zile inainte de data stabilita pentru proba scrisa. Prevederile alin. (10) -(19) se aplica corespunzator si pentru concursurile si examenele de promovare in grad profesional.

(23) In vederea organizarii si desfasurarii examenelor de promovare in clasa se constituie comisii de examen, prin act administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei publice. Anuntul privind examenul de promovare in clasa se publica la locul de desfasurare a examenului si pe pagina de internet a autoritatii sau institutiei publice organizatoare, la sectiunea special creata in acest scop, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita pentru proba scrisa. Prevederile alin. (10) (15) si (19) se aplica corespunzator si pentru examenele de promovare in clasa .

(24) Pentru perioada 30 septembrie-31 decembrie 2023, prevederile alin. (1) -(19) se aplica si pentru ocuparea functiilor publice pentru care nu a fost organizat concursul national in conditiile art. 467 alin. (3) -(7) si art. 469 pana la data organizarii acestuia, cu conditia ca anuntul de concurs sa fi fost publicat in conditiile alin. (3) , pana la data organizarii concursului national.

Art. 619

(1) In vederea implementarii dispozitiilor prevazute la art. 467 alin. (3) lit. a) , la nivelul autoritatilor si institutiilor publice autoritatile si institutiile publice in cadrul carora sunt stabilite functiile publice prevazute la art. 385 alin. (1) si (2) , cu exceptia statutelor speciale stabilite in conditiile legii, se instituie un proiect-pilot de organizare a concursului de ocupare a unor functii publice vacante.

(2) Proiectul-pilot se deruleaza pana la intrarea in vigoare a prevederilor art. 467 alin. (3) -(9) din prezentul cod, pentru:

a) functiile publice generale de grad profesional debutant din cadrul autoritatilor si institutiile publice in cadrul carora sunt stabilite functiile publice prevazute la art. 385 alin. (1) si (2) , cu exceptia celor care beneficiaza de statute speciale in conditiile legii;

b) functiile publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici.

(3) Concursul pentru ocuparea functiilor publice prevazute la alin. (2) are la baza principiile competitiei, transparentei, competentei, precum si cel al egalitatii accesului la functiile publice pentru fiecare cetatean care indeplineste conditiile legale.

(4) Concursul pentru ocuparea functiilor publice prevazute la alin. (2) are doua etape:

a) etapa de recrutare, care consta in verificarea cunostintelor generale si competentelor generale necesare ocuparii unei functii publice, realizata prin concurs national, organizat de Agentia Nationala a Functionarilor Publici;

b) etapa de selectie, care consta in verificarea cunostintelor de specialitate si competentelor specifice necesare ocuparii unei functii publice vacante, realizata prin concurs pe post.

(5) Concursul pe post prevazut la alin. (4) lit. b) se organizeaza:

a) de fiecare autoritate sau institutie publica in cadrul carora se afla functiile publice vacante prevazute la alin. (2) lit. a) ;

b) de comisia de concurs pentru inaltii functionari publici, pentru functiile publice vacante prevazute la alin. (2) lit. b) .

(6) Anuntul privind organizarea etapei prevazute la alin. (4) lit. a) se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, si pe site-ul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, cu cel putin 30 de zile inainte de data desfasurarii.

(7) Institutiile si autoritatile publice instiinteaza Agentia Nationala a Functionarilor Publici cu privire la organizarea unui concurs pe post, cu cel putin 10 zile lucratoare inainte de data publicarii anuntului de concurs.

(8) Anuntul privind organizarea etapei prevazute la alin. (4) lit. b) se publica pe pagina de internet a institutiei organizatoare si pe site-ul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, cu cel putin 30 de zile inainte de data desfasurarii concursului. Prin exceptie, termenul de 30 de zile poate fi redus la 15 zile pentru concursul organizat in vederea ocuparii functiilor publice de debutant temporar vacante.

(9) Promovarea concursului national prevazut la alin. (4) lit. a) ofera numai dreptul de participare la concursul pe post prevazut la alin. (4) lit. b) . Pot participa la concursul pe post persoanele care au promovat concursul national, pe o perioada de maximum 3 ani de la data promovarii concursului national.

(10) Normele privind organizarea si desfasurarea proiectului-pilot al concursului de ocupare a unor functii publice vacante si modalitatea de previzionare a necesarului de functii publice pentru organizarea proiectului-pilot sunt prevazute in anexa nr. 9.

(11) Numirea in functiile publice prevazute la alin. (2) lit. a) se face pe baza rezultatelor concursului prevazut la alin. (4) lit. b) , in conditiile legii.

(12) Pe intreaga durata a aplicarii proiectului-pilot, recrutarea si selectia in vederea ocuparii functiilor publice prevazute la alin. (2) se fac prin concursul prevazut la alin. (4) .

Art. 620

(1) Comisiile prevazute la art. 396 alin. (1) , art. 398 alin. (1) si art. 494 alin. (4) se constituie in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod.

(2) Mandatul in curs al membrilor Comisiei de concurs pentru recrutarea inaltilor functionari publici, al membrilor Comisiei de solutionare a contestatiilor pentru recrutarea inaltilor functionari publici, al membrilor Comisiei de evaluare a performantelor inaltilor functionari publici si al membrilor Comisiei de disciplina pentru inaltii functionari publici, constituite inainte de intrarea in vigoare a prezentului cod, inceteaza la data intrarii in vigoare a deciziei prim-ministrului privind numirea comisiei de selectie, respectiv a comisiei de solutionare a contestatiilor, a deciziei prim-ministrului privind numirea Comisiei de evaluare a performantelor inaltilor functionari publici, respectiv a deciziei prim-ministrului privind numirea Comisiei de disciplina pentru inaltii functionari publici.

Art. 621

(1) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici de executie si de conducere pentru activitatea desfasurata pana la 31 decembrie 2019 se face in anul 2020, cu respectarea prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale inaltilor functionari publici pentru activitatea desfasurata pana la 31 decembrie 2019 se face in anul 2020, cu respectarea prevederilor Legii nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.





Documente Atasate
Anexe_Codul_Administrativ_2024.docx

Afişează Codul administrativ, actualizat 2024 - OUG 57/2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul administrativ    Codul administrativ actualizat    Codul administrativ actualizat 2024    OUG 57/2019    avocat contencios administrativ    avocat contencios bucuresti    avocat functionari publici    salarizare 2024

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Anulare act administrativ. Calitate procesuala pasiva. Introducerea in cauza a altor subiecte de drept
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia contencios administrativ si fiscal, Sentinta nr. 19/14.04.2020

Functionari publici. Drepturi salariale functionari. Revocarea pentru viitor a efectelor unui act administrativ de stabilire a drepturilor salariale. Inlaturare pentru trecut a efectelor actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 628/30.07.2020

Institutie publica. Concurs pentru angajarea personalului contractual. Conditii de participare si criterii de selectie. Dispozitii legale aplicabile. Notiunile de �vechime in specialitatea studiilor absolvite� si �experienta profesionala si/sau in specialitate�. Activitate de voluntariat
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 993/11.11.2020

Indemnizatie de concediu de odihna. Stabilirea prin luarea in considerare a sporului pentru conditii deosebite de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 254/14.07.2020

Suspendarea de drept a raportului de serviciu nu poate opera in cazul in care este necesar a se evalua de catre angajator infractiunea pentru care s-a dispus trimiterea in judecata
Pronuntaţă de: Tribunalul Arges - Sentinta civila nr. 292/2020

Suspendarea raportului de serviciu al functionarului public. Conditii
Pronuntaţă de: Tribunalul ARGES - Sentinta civila nr. 292/17.07.2020

Exercitarea unui drept nu poate constitui incalcare a atributiilor de serviciu. Refuzul salariatului de a presta ore suplimentare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 878 din data de 06 Mai 2020

Actiunea in angajarea raspunderii delictuale a unor autoritati publice, ca urmare a refuzului acestora de emite o hotarare de Guvern
Pronuntaţă de: ICCJ, Sectia a II-a civila, Decizia nr. 2204 din 26 noiembrie 2019

Decizia nr. 504/2019 asupra cererii de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala intre prim-ministru, pe de o parte, si Presedintele Romaniei, pe de alta parte
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei



Articole Juridice

Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice
Sursa: MCP avocati

CIM 2023. Model contract individual de munca 2023
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani?
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V)
Sursa: Irina Maria Diculescu