din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1937 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Codul administrativ, actualizat 2024 - OUG 57/2019

Codul administrativ, actualizat 2024 - OUG 57/2019

  Publicat: 08 Dec 2023       97513 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Documente atasate
Anexe_Codul_Administrativ_2024.docx
Ordonanta de urgenta 57/2019 privind Codul administrativ, actualizat 2024

Actualizat prin:
- Legea 387/2023 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum si pentru completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale
- Legea 348/2023 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ


Totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica,
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Conceptul de dezvoltare durabila se refera la o forma de crestere economica ce satisface nevoia de bunastare a societatii pe termen scurt, mediu si, mai ales, lung.
Conceptul de dezvoltare durabila se refera la o forma de crestere economica ce satisface nevoia de bunastare a societatii pe termen scurt, mediu si, mai ales, lung.
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Conceptul de dezvoltare durabila se refera la o forma de crestere economica ce satisface nevoia de bunastare a societatii pe termen scurt, mediu si, mai ales, lung.
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Conceptul de dezvoltare durabila se refera la o forma de crestere economica ce satisface nevoia de bunastare a societatii pe termen scurt, mediu si, mai ales, lung.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Conceptul de dezvoltare durabila se refera la o forma de crestere economica ce satisface nevoia de bunastare a societatii pe termen scurt, mediu si, mai ales, lung.
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Conceptul de dezvoltare durabila se refera la o forma de crestere economica ce satisface nevoia de bunastare a societatii pe termen scurt, mediu si, mai ales, lung.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Puterile publice existente in stat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor cu caracter general si comun tuturor autoritatilor si institutiilor publice, in vederea realizarii competentelor lor generale
Reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor cu caracter specific unor autoritati si institutii publice, in vederea realizarii competentelor lor specifice, sau care necesita competente si responsabilitati specifice.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor cu caracter general si comun tuturor autoritatilor si institutiilor publice, in vederea realizarii competentelor lor generale
Reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor cu caracter specific unor autoritati si institutii publice, in vederea realizarii competentelor lor specifice, sau care necesita competente si responsabilitati specifice.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Structura functionala care actioneaza in regim de putere publica si/sau presteaza servicii publice si care este finantata din venituri bugetare si/sau din venituri proprii, in conditiile legii finantelor publice.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Structura functionala care actioneaza in regim de putere publica si/sau presteaza servicii publice si care este finantata din venituri bugetare si/sau din venituri proprii, in conditiile legii finantelor publice.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Forma a pluralitatii de infractiuni, asezata in cap. IV, t. II, art. 33, C. pen., partea generala.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.

(1) Autoritatile si institutiile publice din administratia publica centrala si locala cu atributii in implementarea activitatilor specifice privind dezvoltarea durabila, inclusiv cele din Planul national de redresare si rezilienta, pot sa stabileasca functia publica specifica/functiile publice specifice de executie de expert dezvoltare durabila prin schimbarea denumirii functiilor publice de executie care au in atributiile postului mai mult de 50% activitati specifice pentru dezvoltare durabila aferente implementarii de proiecte sau alte activitati, inclusiv cele din Planul national de redresare si rezilienta, si care au absolvit cursuri/programe postuniversitare de formare organizate in conformitate cu standardul ocupational Expert dezvoltare durabila sau prin transformarea ori infiintarea unei/unor functii publice de expert dezvoltare durabila in situatia in care nu exista functii publice de executie cu atributii mai mult de 50% privind activitati specifice pentru dezvoltare durabila, aferente implementarii de proiecte sau alte activitati, inclusiv cele din Planul national de redresare si rezilienta.

(2) Functia publica specifica de expert dezvoltare durabila se echivaleaza cu functiile publice generale, in conditiile anexei nr. 51.

(3) Salarizarea functiei publice specifice de expert dezvoltare durabila se face la nivelul prevazut de lege pentru functia publica generala de consilier.

Art. 611

(1) Autoritatile publice locale au obligatia ca in termen de maximum 120 de zile de la data intrarii in vigoare a titlului II al partii a VI-a sa aprobe structura organizatorica prin care se stabileste functia publica specifica de secretar general al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, prin transformarea functiei publice generale de secretar al unitatii administrativ-teritoriale, respectiv al subdiviziunii administrativ-teritoriale.

(2) Functionarii publici care la data aprobarii structurii organizatorice potrivit alin. (1) sunt numiti in functiile publice generale de secretari ai unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale se reincadreaza in maximum 30 de zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (1) in functiile publice specifice de secretari generali ai unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, cu mentinerea drepturilor salariale prevazute in Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Conditiile de vechime in specialitatea studiilor prevazute la art. 468 alin. (2) , precum si conditiile de studii prevazute la art. 465 alin. (3) nu se aplica functionarilor publici care au indeplinit conditiile prevazute de lege pentru ocuparea functiei publice la data numirii pe durata nedeterminata in functia publica.

(4) Functionarii publici care la data aprobarii structurii organizatorice in conditiile alin. (1) sunt numiti pe perioada determinata in functiile publice generale de secretari ai unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale se reincadreaza in functiile publice specifice de secretari generali ai unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale pana la expirarea perioadei pentru care au fost numiti.

Art. 612

(1) Prin exceptie de la prevederile art. 464, pana la data de 1 ianuarie 2020, calitatea de functionar public se poate dobandi si prin transformarea posturilor de natura contractuala in posturi aferente functiilor publice, in conditiile prevazute la art. 406.

(2) In cazul prevazut la alin. (1) , persoanele incadrate cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata in posturi de natura contractuala care au fost stabilite ca functii publice sunt numite in functii publice de executie pentru care indeplinesc conditiile prevazute la art. 465 si conditiile de vechime in specialitatea studiilor corespunzatoare clasei si gradului profesional ale functiei publice.

(3) Drepturile salariale ale persoanelor care ocupa functii publice in conditiile alin. (2) se stabilesc potrivit salarizarii functiilor publice in care au fost numite.

Art. 613

Conditia prevazuta la art. 465 alin. (1) lit. e) in ceea ce priveste atestarea starii de sanatate pe baza de evaluare psihologica organizata prin intermediul unitatilor specializate acreditate in conditiile legii intra in vigoare la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazuta la art. 625 alin. (2) .

Art. 614

(1) Conditiile de vechime in specialitate prevazute la art. 468 alin. (1) lit. a) , precum si conditiile prevazute la art. 394 alin. (4) lit. c) si art. 465 alin. (3) nu se aplica functionarilor publici care au indeplinit conditiile prevazute de lege pentru ocuparea functiei publice la data numirii in functia publica.

(2) Conditiile de vechime in specialitate prevazute la art. 468 alin. (1) lit. a) si c) si art. 479 alin. (1) lit. a) , precum si conditiile de studii prevazute la art. 394 alin. (4) lit. c) nu se aplica pentru candidatii la concursurile de recrutare si promovare in functia publica pentru care a fost demarat procedura de organizare si desfasurare in conditiile prevazute de Hotararea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv de Hotararea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea in categoria inaltilor functionari publici, managementul carierei si mobilitatea inaltilor functionari publici, cu modificarile si completarile ulterioare, la data intrarii in vigoare a prezentului cod.

(3) Durata perioadei de stagiu prevazuta la art. 474 alin. (2) nu se aplica pentru functionarii publici numiti in functiile publice de debutant anterior intrarii in vigoare a prezentului cod, pentru care se aplica dispozitiile legale in vigoare la data numirii in functia publica.

(4) In situatia in care conditiile de ocupare a unor functii publice, prevazute de prezentul cod, sunt modificate, acestea se considera indeplinite de catre functionarii publici care la data numirii in functia publica indeplineau conditiile prevazute de lege.

Art. 615

(1) In cazul in care la concursurile organizate pentru ocuparea functiei publice de conducere de secretar general al comunei nu se prezinta persoane care au studii universitare de licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta, in specialitate juridica, administrativa sau stiinte politice, si care indeplinesc conditiile prevazute la art. 465 alin. (3) si art. 468 alin. (2) lit. a) , pot candida si persoane care nu indeplinesc aceste conditii, in urmatoarea ordine:

a) persoane care au studii universitare de licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta, in specialitate juridica, administrativa sau stiinte politice si indeplinesc conditia prevazuta la art. 468 alin. (2) lit. a) ;

b) persoane care au studii universitare de licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta, in specialitate juridica, administrativa sau stiinte politice;

c) persoane care au studii universitare de licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta, in alta specialitate.

(2) In situatia prevazuta la alin. (1) , ocuparea functiei publice de conducere de secretar general al comunei se face pe perioada nedeterminata, cu obligatia absolvirii cu diploma a studiilor universitare de master, in specialitate juridica, administrativa sau stiinte politice, in termen de 4 ani de la data numirii, sub sanctiunea eliberarii din functia publica.

(3) In situatia in care functia publica de conducere de secretar general al comunei este vacanta sau temporar vacanta si in cadrul autoritatii sau institutiei publice nu exista persoane care au studii universitare de licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta, in specialitate juridica, administrativa sau stiinte politice, si care indeplinesc conditiile de vechime si de studii prevazute de lege, functia publica de secretar general al comunei poate fi exercitata cu caracter temporar si de persoane care nu indeplinesc aceste conditii, cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor art. 509-511.

Art. 616

Functionarii publici care ocupa o functie publica din categoria inaltilor functionari publici si care la data intrarii in vigoare a titlului II al partii a VI-a nu indeplinesc conditia prevazuta la art. 394 alin. (4) lit. d) au obligatia de a indeplini aceasta conditie in termen de 4 ani de la data intrarii in vigoare a prezentului cod, sub sanctiunea eliberarii din functia publica.

Art. 617

(1) Concursurile de recrutare, respectiv promovare pentru care a fost demarata procedura de organizare si desfasurare pana la data intrarii in vigoare a prezentului cod se desfasoara in continuare potrivit legii in vigoare la data solicitarii avizului, respectiv instiintarii Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor Hotararii Guvernului nr. 611/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Concursurile de recrutare si promovare pentru ocuparea functiilor publice de conducere si de executie organizate potrivit art. 618 se desfasoara cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor Hotararii Guvernului nr. 611/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) - Art. 617, alin. (3) din partea IX a fost abrogat la 30-dec-2022 de Art. I, punctul 14. din Ordonanta urgenta 191/2022.

(4) Concursurile de recrutare si promovare a personalului contractual pentru care a fost demarata procedura de organizare si desfasurare pana la data intrarii in vigoare a prezentului cod se desfasoara in continuare potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzator functiilor contractuale si a criteriilor de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice.

(5) In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod, Hotararea Guvernului nr. 611/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, si Hotararea Guvernului nr. 341/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se pun in acord cu prevederile prezentului cod.

(6) Litigiile aflate in curs la data intrarii in vigoare a prezentului cod, in cadrul carora Agentia Nationala a Functionarilor Publici este parte, se continua de catre aceasta.

Art. 618

(1) De la data intrarii in vigoare a titlului II al partii a VI-a si pana la data intrarii in vigoare a dispozitiilor art. 467 alin. (3) -(9) si ale art. 469, cu exceptia situatiei reglementate la art. 619, concursurile de recrutare pentru functiile publice vacante din autoritatile si institutiile publice sunt organizate si se desfasoara, in conditiile legii, astfel:

a) de catre Comisia de concurs pentru recrutarea inaltilor functionari publici, respectiv Comisia de solutionare a contestatiilor pentru recrutarea inaltilor functionari publici numiti prin Decizia prim-ministrului nr. 473/2012 privind numirea Comisiei de concurs pentru recrutarea inaltilor functionari publici, precum si a Comisiei de solutionare a contestatiilor pentru recrutarea inaltilor functionari publici, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 661 din 19 septembrie 2012, cu modificarile ulterioare, pentru concursurile aflate in desfasurare la data intrarii in vigoare a prezentului cod, respectiv de comisia de concurs prevazuta la art. 396 alin. (1) , pentru ocuparea functiilor publice din categoria inaltilor functionari publici vacante.

b) de catre autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 369, ai caror conducatori au competenta de numire in functiile publice pentru care se organizeaza concursul pentru ocuparea functiilor publice de conducere vacante si de executie vacante si temporar vacante.

(2) In situatia prevazuta la alin. (1) lit. b) , autoritatile si institutiile publice au obligatia de a instiinta Agentia Nationala a Functionarilor Publici cu privire la organizarea unui concurs cu cel putin 15 zile lucratoare inainte de data publicarii anuntului de concurs, respectiv 5 zile lucratoare inainte de data publicarii anuntului de concurs cu privire la organizarea unui concurs de recrutare pentru ocuparea unei functii publice de executie sau de conducere temporar vacante.

(3) Anuntul privind concursul se publica pe pagina de internet a institutiei organizatoare si pe siteul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, cu cel putin 30 de zile inainte de data desfasurarii concursului. Prin exceptie, termenul de 30 de zile poate fi redus la 15 zile pentru concursul organizat in vederea ocuparii functiilor publice de executie sau de conducere temporar vacante.

(4) Competenta de organizare a concursurilor prevazute la alin. (1) este aceeasi si pentru concursurile de promovare. Procedura de organizare a concursului de recrutare prevazuta in prezentul articol se aplica in mod corespunzator si pentru concursurile de promovare.

(5) In vederea organizarii si desfasurarii concursurilor de recrutare, de la momentul instiintarii Agentiei, dar nu mai tarziu de data publicarii anuntului privind concursul in conditiile legii, se constituie comisii de concurs, respectiv comisii de solutionare a contestatiilor, prin act administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei publice organizatoare a concursului. Pentru concursurile pentru ocuparea functiilor publice de conducere, Agentia Nationala a Functionarilor Publici desemneaza un reprezentant al acestei institutii pentru a face parte din comisia de concurs, respectiv din comisia de solutionare a contestatiilor, odata cu transmiterea instiintarii. Pentru concursurile pentru ocuparea functiilor publice de executie autoritatea sau institutia publica organizatoare poate solicita Agentiei Nationale a Functionarilor Publici desemnarea unui reprezentant pentru a face parte din comisia de concurs, respectiv din comisia de solutionare a contestatiilor, odata cu transmiterea instiintarii.

(6) In situatia prevazuta la alin. (5) reprezentantul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici poate fi desemnat din cadrul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici sau, dupa caz, din cadrul:

a) institutiei prefectului pentru concursurile organizate pentru ocuparea functiilor publice prevazute la art. 385 alin. (2) , la propunerea prefectului judetului respectiv;

b) institutiei prefectului sau consiliului judetean pentru ocuparea functiilor publice prevazute la art. 385 alin. (3) .

(7) In cazul in care Agentia Nationala a Functionarilor Publici, nu desemneaza un reprezentant pentru a face parte din comisia de concurs sau nu comunica un raspuns in termen de 5 zile lucratoare de la primirea solicitarii, respectiv de la publicarea anuntului, autoritatea sau institutia publica poate solicita institutiei prefectului sau consiliului judetean, dupa caz, desemnarea unui reprezentant in comisia de concurs.

(8) Membrii comisiilor de concurs, ai comisiilor de solutionare a contestatiilor, precum si secretarii acestor comisii au dreptul la indemnizatii acordate in conditiile si in limitele prevazute in actele normative prin care sunt reglementate.

(9) Cheltuielile aferente deplasarii persoanelor prevazute la alin. (5) -(7) pentru a participa la comisiile de concurs se suporta de catre autoritatile si institutiile publice care organizeaza concursul .

(10) Concursul de recrutare consta in 3 probe succesive, dupa cum urmeaza:





Documente Atasate
Anexe_Codul_Administrativ_2024.docx

Afişează Codul administrativ, actualizat 2024 - OUG 57/2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul administrativ    Codul administrativ actualizat    Codul administrativ actualizat 2024    OUG 57/2019    avocat contencios administrativ    avocat contencios bucuresti    avocat functionari publici    salarizare 2024

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Anulare act administrativ. Calitate procesuala pasiva. Introducerea in cauza a altor subiecte de drept
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia contencios administrativ si fiscal, Sentinta nr. 19/14.04.2020

Functionari publici. Drepturi salariale functionari. Revocarea pentru viitor a efectelor unui act administrativ de stabilire a drepturilor salariale. Inlaturare pentru trecut a efectelor actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 628/30.07.2020

Institutie publica. Concurs pentru angajarea personalului contractual. Conditii de participare si criterii de selectie. Dispozitii legale aplicabile. Notiunile de �vechime in specialitatea studiilor absolvite� si �experienta profesionala si/sau in specialitate�. Activitate de voluntariat
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 993/11.11.2020

Indemnizatie de concediu de odihna. Stabilirea prin luarea in considerare a sporului pentru conditii deosebite de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 254/14.07.2020

Suspendarea de drept a raportului de serviciu nu poate opera in cazul in care este necesar a se evalua de catre angajator infractiunea pentru care s-a dispus trimiterea in judecata
Pronuntaţă de: Tribunalul Arges - Sentinta civila nr. 292/2020

Suspendarea raportului de serviciu al functionarului public. Conditii
Pronuntaţă de: Tribunalul ARGES - Sentinta civila nr. 292/17.07.2020

Exercitarea unui drept nu poate constitui incalcare a atributiilor de serviciu. Refuzul salariatului de a presta ore suplimentare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 878 din data de 06 Mai 2020

Actiunea in angajarea raspunderii delictuale a unor autoritati publice, ca urmare a refuzului acestora de emite o hotarare de Guvern
Pronuntaţă de: ICCJ, Sectia a II-a civila, Decizia nr. 2204 din 26 noiembrie 2019

Decizia nr. 504/2019 asupra cererii de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala intre prim-ministru, pe de o parte, si Presedintele Romaniei, pe de alta parte
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei



Articole Juridice

Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice
Sursa: MCP avocati

CIM 2023. Model contract individual de munca 2023
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani?
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V)
Sursa: Irina Maria Diculescu