a) analizarea faptelor sesizate ca abateri disciplinare prevazute la art. 492 alin. (2) , cu exceptia abaterii disciplinare referitoare la incompatibilitati prevazuta la art. 492 alin. (2) lit. l) ;
b) propunerea sanctiunii disciplinare aplicabile functionarilor publici;
c) sesizarea autoritatii responsabile de asigurarea integritatii in exercitarea demnitatilor si functiilor publice si prevenirea coruptiei institutionale pentru abaterea disciplinara referitoare la incompatibilitati prevazuta la art. 492 alin. (2) lit. l) , in vederea verificarii si solutionarii.
(2) Din comisia de disciplina face parte si un reprezentant al organizatiei sindicale reprezentative sau afiliate la o federatie reprezentativa la nivelul sectorului de activitate ori, dupa caz, un reprezentant desemnat prin votul majoritatii functionarilor publici pentru care este organizata comisia de disciplina, in cazul in care sindicatul nu este reprezentativ sau functionarii publici nu sunt organizati in sindicat.
(3) Comisia de disciplina poate desemna unul sau mai multi membri si, dupa caz, poate solicita compartimentelor de control din cadrul autoritatilor sau institutiilor publice sa cerceteze faptele sesizate si sa prezinte rezultatele activitatii de cercetare.
(4) Comisia de disciplina pentru inaltii functionari publici este compusa din 5 inalti functionari publici, numiti prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului cu atributii in domeniul administratiei publice si a presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor art. 396 alin. (2) si alin. (5) -(10) .
(5) Comisia de disciplina pentru secretarii generali ai comunelor, oraselor si municipiilor se constituie la nivelul judetului, respectiv la nivelul municipiului Bucuresti pentru secretarii generali ai sectoarelor municipiului Bucuresti, prin ordin al prefectului si este compusa din:
a) secretarul general al institutiei prefectului din judetul respectiv sau din Institutia Prefectului Municipiului Bucuresti, dupa caz;
b) secretarul general al judetului sau secretarul general al municipiului Bucuresti, dupa caz;
c) un membru desemnat de majoritatea secretarilor generali ai unitatilor administrativ-teritoriale din judetul respectiv sau de secretarii generali ai sectoarelor municipiului Bucuresti, dupa caz.
(6) Membrii supleanti pentru comisia constituita potrivit prevederilor alin. (5) sunt:
a) secretarul general al unitatii administrativ-teritoriale resedinta de judet sau secretarul general al unui sector al municipiului Bucuresti, dupa caz;
b) un reprezentant al institutiei prefectului din judetul respectiv;
c) un membru desemnat de majoritatea secretarilor generali ai unitatilor administrativ-teritoriale din judetul respectiv.
(7) Comisia de disciplina pentru secretarii generali ai judetelor si secretarul general al Municipiului Bucuresti se constituie la nivel national, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, si este compusa din:
a) un functionar public din cadrul ministerului cu atributii in domeniul administratiei publice;
b) un functionar public din cadrul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici;
c) un secretar general al judetului, desemnat de majoritatea secretarilor generali ai judetelor si de secretarul general al municipiului Bucuresti.
(8) Membrii supleanti pentru comisia constituita potrivit prevederilor alin. (7) sunt:
(81) Normele privind modul de constituire, organizare si functionare a comisiilor de disciplina, precum si componenta, atributiile, modul de sesizare si procedura disciplinara sunt prevazute in anexa nr. 7.
(9) - Art. 494, alin. (9) din partea VI, titlul II, capitolul VIII a fost abrogat la 11-iun-2021 de Art. I, punctul 3. din Legea 153/2021.
Art. 4941: Comisia de disciplina la nivelul consortiilor administrative
(1) In cazul unui consortiu administrativ, constituit in conditiile art. 89 alin. (81) , unitatile administrativ-teritoriale membre ale acestuia constituie o singura comisie de disciplina care indeplineste atributiile prevazute la art. 494 alin. (1) , pentru faptele sesizate ca abateri disciplinare ale personalului nominalizat sa indeplineasca activitati in cadrul consortiului, in exercitarea atributiilor prevazute la art. 911 alin. (2) .
(2) Pentru faptele sesizate ca abateri disciplinare ale functionarilor publici nominalizati sa indeplineasca activitati in cadrul consortiului, prevederile art. 494 alin. (1) -(3) si alin. (81) se aplica in mod corespunzator.
(3) Prin exceptie de la alin. (1) si (2) , in situatia in care faptele sesizate ca abateri disciplinare au fost savarsite de un secretar general al unitatii administrativ-teritoriale in indeplinirea atributiilor prevazute la art. 911 alin. (2) , comisia de disciplina competenta este cea prevazuta la art. 494 alin. (5) , dupa caz. In situatia in care, in cadrul consortiilor sunt membre unitati administrativ-teritoriale din mai multe judete, comisia competenta este cea constituita la nivelul judetului in care se afla unitatea administrativ-teritoriala prestatoare a serviciului.
(4) Prin derogare de la prevederile Legii nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, comisia prevazuta la alin. (1) este competenta si pentru faptele sesizate ca abateri disciplinare ale personalului contractual nominalizat sa indeplineasca activitati in cadrul consortiului.
(5) In situatia prevazuta la alin. (4) , prevederile art. 247-252 din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.
Art. 495: Cai de atac
Functionarul public nemultumit de sanctiunea aplicata se poate adresa instantei de contencios administrativ, solicitand anularea sau modificarea, dupa caz, a ordinului sau dispozitiei de sanctionare.
Art. 496: Cazierul administrativ
(1) Pentru evidentierea situatiei disciplinare a functionarilor publici, Agentia Nationala a Functionarilor Publici elibereaza caziere administrative.
(2) Cazierul administrativ este un act care cuprinde sanctiunile disciplinare aplicate functionarului public si care nu au fost radiate in conditiile legii.
(3) Cazierul administrativ este eliberat la solicitarea:
a) functionarului public, pentru propria situatie disciplinara;
b) conducatorului autoritatii sau institutiei publice in care functionarul public isi desfasoara activitatea;
c) conducatorului autoritatii sau institutiei publice in cadrul careia se afla functia publica din categoria inaltilor functionari publici vacanta sau functia publica de conducere vacanta, pentru functionarii publici care candideaza la concursul de promovare organizat in vederea ocuparii acesteia;
d) presedintelui comisiei de disciplina, pentru functionarul public aflat in procedura de cercetare administrativa;
e) altor persoane prevazute de lege.
Art. 497: Radierea sanctiunilor disciplinare
(1) Sanctiunile disciplinare se radiaza de drept, dupa cum urmeaza:
a) in termen de 6 luni de la aplicare, sanctiunea disciplinara prevazuta la art. 492 alin. (3) lit. a) ;
b) la expirarea termenului pentru care au fost aplicate, sanctiunile disciplinare prevazute la art. 492 alin. (3) lit. b) -e) ;
c) in termen de 3 ani de la aplicare, sanctiunea prevazuta la art. 492 alin. (3) lit. f) ;
d) de la data comunicarii hotararii judecatoresti definitive prin care s-a anulat actul administrativ de sanctionare disciplinara a functionarului public.
(2) Radierea sanctiunilor disciplinare prevazute la alin. (1) lit. a) -c) se constata prin act administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei publice.
Art. 498: Raspunderea contraventionala
(1) Raspunderea contraventionala a functionarilor publici se angajeaza in cazul in care acestia au savarsit o contraventie in timpul si in legatura cu sarcinile de serviciu .
Anulare act administrativ. Calitate procesuala pasiva. Introducerea in cauza a altor subiecte de drept Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia contencios administrativ si fiscal, Sentinta nr. 19/14.04.2020
Functionari publici. Drepturi salariale functionari. Revocarea pentru viitor a efectelor unui act administrativ de stabilire a drepturilor salariale. Inlaturare pentru trecut a efectelor actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 628/30.07.2020
Institutie publica. Concurs pentru angajarea personalului contractual. Conditii de participare si criterii de selectie. Dispozitii legale aplicabile. Notiunile de �vechime in specialitatea studiilor absolvite� si �experienta profesionala si/sau in specialitate�. Activitate de voluntariat Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 993/11.11.2020
Indemnizatie de concediu de odihna. Stabilirea prin luarea in considerare a sporului pentru conditii deosebite de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 254/14.07.2020
Suspendarea de drept a raportului de serviciu nu poate opera in cazul in care este necesar a se evalua de catre angajator infractiunea pentru care s-a dispus trimiterea in judecata Pronuntaţă de: Tribunalul Arges - Sentinta civila nr. 292/2020
Suspendarea raportului de serviciu al functionarului public. Conditii Pronuntaţă de: Tribunalul ARGES - Sentinta civila nr. 292/17.07.2020
Exercitarea unui drept nu poate constitui incalcare a atributiilor de serviciu. Refuzul salariatului de a presta ore suplimentare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 878 din data de 06 Mai 2020
Actiunea in angajarea raspunderii delictuale a unor autoritati publice, ca urmare a refuzului acestora de emite o hotarare de Guvern Pronuntaţă de: ICCJ, Sectia a II-a civila, Decizia nr. 2204 din 26 noiembrie 2019
Decizia nr. 504/2019 asupra cererii de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala intre prim-ministru, pe de o parte, si Presedintele Romaniei, pe de alta parte Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice Sursa: MCP avocati
CIM 2023. Model contract individual de munca 2023 Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII) Sursa: Irina Maria Diculescu
Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI) Sursa: Irina Maria Diculescu
Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V) Sursa: Irina Maria Diculescu