din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3148 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea 98/2016, actualizata 2024, privind achizitiile publice

Legea 98/2016, actualizata 2024, privind achizitiile publice

  Publicat: 08 Dec 2023       22439 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Legea 98/2016, actualizata 2024, privind achizitiile publice


1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Persoane care iau parte la savarsirea unei infractiuni ,
Tranzactia este un contract prin care partile termina un proces inceput sau preintampina un proces ce se poate naste (art. 1704 Cod Civil) prin concesii reciproce, .
Timp calendaristic de-a lungul caruia obiectele muncii parcurg, intr-o veriga structurala, toate etapele procesului de productie, incepand cu momentul intrarii in veriga respectiva si pana in momentul iesirii acestuia in forma finita.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Reprezinta procedura prevazuta de prezenta lege, prin care debitorul care indeplineste conditiile prevazute la art. 1 alin. (2)
Forma de inchiriere a unor masini, utilaje, mijloace de transport si alte bunuri mobiliare sau imobiliare, practicata mai ales de societati
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) , daca o unitate operationala este responsabila in mod independent pentru achizitiile sale sau pentru anumite categorii ale acestora, valorile estimate se pot calcula la nivelul unitatii in cauza.

(3) In sensul dispozitiilor alin. (2) , o unitate operationala este responsabila in mod independent pentru achizitiile sale sau pentru anumite categorii ale acestora daca sunt indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii:

a) unitatea operationala desfasoara in mod independent procedurile de atribuire;

b) unitatea operationala ia in mod independent deciziile privind achizitiile;

c) unitatea operationala are la dispozitie in buget surse de finantare identificate in mod distinct pentru achizitii;

d) unitatea operationala incheie in mod independent contractele de achizitii publice;

e) unitatea operationala asigura plata contractelor de achizitii publice din bugetul pe care il are la dispozitie.

Art. 11

(1) Autoritatea contractanta nu are dreptul de a utiliza metode de calcul al valorii estimate a achizitiei cu scopul de a evita aplicarea procedurilor de atribuire prevazute de prezenta lege.

(2) Autoritatea contractanta nu are dreptul de a diviza contractul de achizitie publica in mai multe contracte distincte de valoare mai mica si nici de a utiliza metode de calcul care sa conduca la o subevaluare a valorii estimate a contractului de achizitie publica, cu scopul de a evita aplicarea procedurilor de atribuire reglementate de prezenta lege.

Art. 12

Valoarea estimata a achizitiei se determina inainte de initierea procedurii de atribuire si este valabila la momentul initierii procedurii de atribuire. Initierea procedurii de atribuire se realizeaza prin una dintre urmatoarele modalitati:

a) transmiterea spre publicare a anuntului de participare;

b) in cazul achizitiei de servicii sociale ori alte servicii specifice, prevazute in anexa nr. 2, transmiterea spre publicare a anuntului de participare ori a anuntului de intentie care este valabil in mod continuu;

c) transmiterea invitatiei de participare la procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare.

Art. 13

(1) In cazul concursului de solutii prevazut la art. 105 lit. a) , valoarea estimata se calculeaza pe baza valorii estimate, fara TVA, a contractului de achizitie publica de servicii, inclusiv a oricaror eventuale premii sau plati catre participanti .

(2) In cazul concursului de solutii prevazut la art. 105 lit. b) , valoarea estimata se calculeaza prin raportare la valoarea totala a premiilor sau platilor catre participanti si include valoarea estimata, fara TVA, a contractului de achizitie publica de servicii care poate fi incheiat in temeiul dispozitiilor art. 104 alin. (7) , in cazul in care autoritatea contractanta si-a exprimat in anuntul de concurs intentia de a atribui acest contract .

Art. 14

In cazul acordului-cadru sau al sistemului dinamic de achizitii, valoarea estimata a achizitiei se considera a fi valoarea maxima estimata, fara TVA, a tuturor contractelor de achizitie publica subsecvente care se anticipeaza ca vor fi atribuite in baza acordului-cadru sau prin utilizarea sistemului dinamic de achizitii pe intreaga sa durata .

Art. 15

In cazul parteneriatului pentru inovare, valoarea estimata a achizitiei se considera a fi valoarea maxima estimata, fara TVA, a activitatilor de cercetare si dezvoltare care urmeaza sa se realizeze pe durata tuturor etapelor parteneriatului avut in vedere, precum si a produselor, serviciilor sau lucrarilor care urmeaza sa fie realizate si achizitionate la sfarsitul parteneriatului respectiv.

Art. 16

In cazul contractelor de achizitie publica de lucrari valoarea estimata a achizitiei se calculeaza luand in considerare atat costul lucrarilor, cat si valoarea totala estimata a produselor si serviciilor puse la dispozitia contractantului de catre autoritatea contractanta, necesare pentru executarea lucrarilor.

Art. 17

(1) In cazul in care autoritatea contractanta intentioneaza sa achizitioneze o lucrare sau servicii, iar atribuirea contractelor poate fi realizata pe loturi separate, valoarea estimata a achizitiei se determina luand in considerare valoarea globala estimata a tuturor loturilor.

(2) In cazul in care valoarea cumulata a loturilor este egala sau mai mare decat pragurile valorice corespunzatoare prevazute la art. 7 alin. (1) , procedurile de atribuire reglementate de prezenta lege se aplica pentru atribuirea fiecarui lot, indiferent de valoarea estimata a acestuia.

Art. 18

(1) In cazul in care autoritatea contractanta intentioneaza sa achizitioneze produse similare, iar atribuirea contractelor poate fi realizata pe loturi separate, valoarea estimata a achizitiei se determina luand in considerare valoarea globala estimata a tuturor loturilor.

(2) In cazul in care valoarea cumulata a loturilor este egala sau mai mare decat pragurile valorice corespunzatoare prevazute la art. 7 alin. (1) , procedurile de atribuire reglementate de prezenta lege se aplica pentru atribuirea fiecarui lot.

(3) In sensul dispozitiilor alin. (1) , prin produse similare se intelege acele produse care indeplinesc in mod cumulativ urmatoarele conditii:

a) sunt destinate unor utilizari identice sau similare;

b) fac parte din gama normala de produse care sunt furnizate/comercializate de catre operatori economici cu activitate constanta in sectorul respectiv.

Art. 19

Prin exceptie de la prevederile art. 17 si 18, autoritatea contractanta poate aplica procedura simplificata sau, in conditiile art. 7 alin. (5) , achizitia directa, pentru atribuirea contractelor pe loturi individuale, in cazul in care sunt indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii:

a) valoarea estimata, fara TVA, a lotului respectiv este mai mica de 387.856 lei, in cazul achizitiei de produse sau servicii, sau mai mica de 4.848.200 lei, in cazul achizitiei de lucrari;

b) valoarea cumulata a loturilor pentru care este indeplinita conditia prevazuta la lit. a) si care sunt sau au fost atribuite in temeiul prezentului articol nu depaseste 20% din valoarea globala a tuturor loturilor in care a fost impartita lucrarea avuta in vedere, achizitia de produse similare ori serviciile avute in vedere.

Art. 20

In cazul contractelor de achizitie publica de produse sau de servicii cu caracter de regularitate ori care se intentioneaza sa fie reinnoite in cursul unei anumite perioade, valoarea estimata a achizitiei se calculeaza pe baza urmatoarelor:

a) fie valoarea reala globala a tuturor contractelor similare succesive atribuite in ultimele 12 luni sau in anul bugetar anterior, ajustata, acolo unde este posibil, pentru a lua in considerare modificarile cantitative si valorice care pot surveni intr-un interval de 12 luni de la data contractului initial;

b) fie valoarea estimata globala a tuturor contractelor succesive atribuite intr-un interval de 12 luni de la prima livrare.

Art. 21

In cazul contractelor de achizitie publica de produse prin cumparare in rate, prin inchiriere sau prin leasing cu sau fara optiune de cumparare, valoarea estimata a achizitiei se calculeaza in functie de durata contractului, astfel:

a) in cazul contractelor de achizitie publica incheiate pe durata determinata mai mica sau egala cu 12 luni, valoarea estimata este valoarea totala estimata pentru intreaga durata a contractului respectiv;

b) in cazul contractelor de achizitie publica incheiate pe durata determinata mai mare de 12 luni, valoarea estimata este valoarea totala estimata pentru intreaga durata a contractului respectiv la care se adauga valoarea reziduala estimata a produselor la sfarsitul perioadei pentru care s-a incheiat contractul;

c) in cazul contractelor de achizitie publica incheiate pe durata nedeterminata sau in cazul in care durata acestora nu poate fi stabilita la data estimarii, valoarea estimata se calculeaza prin inmultirea cu 48 a valorii lunare a contractului.

Art. 22

In cazul contractelor de achizitie publica de servicii avand ca obiect servicii de asigurare, valoarea estimata a achizitiei se calculeaza pe baza primelor de asigurare ce urmeaza a fi platite si a oricaror altor forme de remunerare aferente serviciilor respective.

Art. 23

In cazul contractelor de achizitie publica de servicii avand ca obiect servicii bancare sau alte servicii financiare, valoarea estimata a achizitiei se calculeaza pe baza onorariilor, comisioanelor ce urmeaza a fi platite, dobanzilor si a oricaror altor forme de remunerare aferente serviciilor respective.





Afişează Legea 98/2016, actualizata 2024, privind achizitiile publice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 98/2016    Legea 98/2016 actualizata 2024    Legea achizitiilor publice 2024    Legea achizitiilor actualizata 2024

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia Curtii Constitutionale nr. 738/2018 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 167 alin. (4) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Criteriu nelegal de atribuire in cazul contractului de achizitie publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1122 din 8 aprilie 2016

Aprecierea indeplinirii cerintelor legale in cazul contractului de achizitie publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1593 din 24 mai 2016