c) 50 de zile lucratoare, pentru procedurile prevazute la art. 68 alin. (1) lit. c) si d) .
(51) In cazurile prevazute la alin. (5) , autoritatea contractanta aduce la cunostinta operatorilor economici implicati in procedura decizia de prelungire a termenului de intocmire a raportului procedurii, in termen de cel mult doua zile lucratoare de la expirarea termenului initial de evaluare.
(6) In cazul in care, ca urmare a unei decizii emise de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor/instanta de judecata, autoritatea contractanta este obligata sa anuleze un act/sa emita un act/sa adopte masurile necesare restabilirii legalitatii, termenul in care autoritatea contractanta duce la indeplinire decizia nu poate depasi 10 zile lucratoare de la data comunicarii acesteia.
(7) Pentru procedurile cu mai multe loturi, prin exceptie de la prevederile alin. (3) , in cazuri temeinic justificate si cu aprobarea conducatorului autoritatii contractante, termenul de intocmire a raportului procedurii se poate prelungi o singura data, cu un termen ce nu poate depasi 50 de zile lucratoare.
Art. 215
(1) Autoritatea contractanta informeaza fiecare candidat/ofertant cu privire la deciziile luate in ceea ce priveste rezultatul selectiei, rezultatul procedurii, respectiv atribuirea/incheierea contractului de achizitie publica/acordului-cadru sau admiterea intr-un sistem dinamic de achizitii, inclusiv cu privire la motivele care stau la baza oricarei decizii de a nu atribui un contract, de a nu incheia un acord-cadru, de a nu implementa un sistem dinamic de achizitii ori de a relua procedura de atribuire, cat mai curand posibil, dar nu mai tarziu de 3 zile de la emiterea deciziilor respective.
(2) In cadrul comunicarii privind rezultatul procedurii prevazute la alin. (1) , autoritatea contractanta are obligatia de a cuprinde:
a) fiecarui candidat respins, motivele concrete care au stat la baza deciziei de respingere a solicitarii sale de participare;
b) fiecarui ofertant respins, motivele concrete care au stat la baza deciziei de respingere a ofertei sale;
c) fiecarui ofertant care a depus o oferta admisibila, dar care nu a fost declarata castigatoare, caracteristicile si avantajele relative ale ofertei/ofertelor desemnate castigatoare in raport cu oferta sa, numele ofertantului caruia urmeaza sa i se atribuie contractul de achizitie publica sau, dupa caz, ale ofertantului/ ofertantilor cu care urmeaza sa se incheie un acord-cadru;
d) fiecarui ofertant care a depus o oferta admisibila, informatii referitoare la desfasurarea si progresul negocierilor si al dialogului cu ofertantii.
(3) Oferta admisibila este oferta care nu este inacceptabila, neconforma sau neadecvata.
(4) Oferta este considerata inacceptabila daca nu indeplineste conditiile de forma aferente elaborarii si prezentarii acesteia, a fost prezentata de catre un ofertant care nu are calificarile necesare sau al carei pret depaseste valoarea estimata, astfel cum a fost stabilita si documentata inainte de initierea procedurii de atribuire, iar aceasta valoare nu poate fi suplimentata.
(5) Oferta este considerata neconforma daca nu respecta cerintele prezentate in documentele achizitiei, a fost primita cu intarziere, prezinta indicii de intelegeri anticoncurentiale sau coruptie sau a fost considerata de autoritatea contractanta ca fiind neobisnuit de scazuta.
(51) Oferta este considerata neadecvata daca este lipsita de relevanta fata de obiectul contractului, neputand in mod evident satisface, fara modificari substantiale, necesitatile si cerintele autoritatii contractante indicate in documentele achizitiei.
(6) Solicitarea de participare este considerata neadecvata in situatia in care candidatul se afla in una dintre situatiile de excludere prevazute la art. 164, 165 si 167 sau nu indeplineste criteriile de calificare stabilite de autoritatea contractanta.
(7) Autoritatea contractanta are dreptul de a nu comunica anumite informatii prevazute la alin. (1) si (2) privind atribuirea contractului de achizitie publica, incheierea acordului-cadru sau admiterea intr-un sistem dinamic de achizitii, in situatia in care dezvaluirea acestora:
a) ar impiedica aplicarea unor dispozitii legale sau ar fi contrara interesului public;
b) ar aduce atingere intereselor comerciale legitime ale unui operator economic, publice sau private, sau ar putea aduce atingere concurentei loiale intre operatorii economici.
SECTIUNEA 14: Dosarul achizitiei si raportul procedurii de atribuire
Art. 216
(1) Autoritatea contractanta are obligatia de a intocmi raportul procedurii de atribuire pentru fiecare contract de achizitie publica atribuit sau acord-cadru incheiat, precum si pentru fiecare sistem dinamic de achizitii lansat.
(11) Raportul intermediar si raportul procedurii se publica in SEAP, semnate cu semnatura electronica calificata, in aceeasi zi cu transmiterea comunicarii prevazute la art. 215 alin. (1) , fara referire la informatiile pe care operatorul economic le precizeaza si probeaza ca fiind confidentiale sau protejate de un drept de proprietate intelectuala.
(2) Raportul procedurii de atribuire prevazut la alin. (1) trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele documente/informatii:
a) denumirea si adresa autoritatii contractante, obiectul si valoarea contractului de achizitie publica/acordului-cadru sau a sistemului dinamic de achizitii;
b) daca este cazul, rezultatele procesului de calificare si/sau selectie a candidatilor/ofertantilor si/sau reducerea numarului acestora pe parcursul procedurii de atribuire;
c) motivele respingerii unei oferte care are un pret neobisnuit de scazut;
d) denumirea ofertantului declarat castigator si motivele pentru care oferta acestuia a fost desemnata castigatoare;
e) in masura in care sunt cunoscute, partea/partile din contractul de achizitie publica/acordul-cadru pe care ofertantul declarat castigator intentioneaza sa o/le subcontracteze unor terti si denumirea subcontractantilor;
f) justificarea motivelor privind alegerea procedurii de atribuire, in cazul aplicarii procedurilor de negociere competitiva, dialog competitiv sau negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare;
g) justificarea motivelor pentru care autoritatea contractanta a decis anularea procedurii de atribuire;
h) atunci cand este cazul, motivele pentru care au fost folosite alte mijloace de comunicare decat cele electronice pentru depunerea ofertelor;
i) atunci cand este cazul, conflictele de interese identificate si masurile luate in acest sens.
(3) Informatiile care fac obiectul alin. (2) lit. b) sunt urmatoarele:
a) denumirea candidatilor/ofertantilor calificati si/sau selectati si motivele care au stat la baza acestor decizii;
b) denumirea candidatilor/ofertantilor respinsi si motivele respingerii.
(4) Autoritatea contractanta nu este obligata sa redacteze raportul prevazut la alin. (1) in legatura cu contractele subsecvente atribuite in executarea unui acord-cadru, in situatia in care acordul-cadru este incheiat in conformitate cu dispozitiile art. 117 sau art. 118 alin. (1) lit. a) .
(5) In masura in care anuntul de atribuire a contractului de achizitie publica/acordului-cadru contine informatiile prevazute la alin. (2) , autoritatea contractanta poate face referire la acest anunt in cuprinsul raportului procedurii de atribuire.
(6) Raportul procedurii de atribuire prevazut la alin. (1) sau orice elemente importante din cuprinsul acestuia vor fi comunicate Comisiei Europene sau autoritatilor si institutiilor publice competente, la solicitarea acestora.
Art. 217
(1) Autoritatea contractanta are obligatia de a intocmi dosarul achizitiei publice pentru fiecare contract de achizitie publica/acord-cadru incheiat, respectiv pentru fiecare sistem dinamic de achizitii lansat.
(2) Dosarul achizitiei publice se pastreaza de catre autoritatea contractanta atat timp cat contractul de achizitie publica/acordul-cadru produce efecte juridice, dar nu mai putin de 5 ani de la data incetarii contractului respectiv.
(3) In cazul anularii procedurii de atribuire, dosarul se pastreaza cel putin 5 ani de la data anularii respectivei proceduri.
(4) Ulterior finalizarii procedurii de atribuire, dosarul achizitiei publice are caracter de document public.
(5) Accesul persoanelor la dosarul achizitiei publice potrivit alin. (4) se realizeaza cu respectarea termenelor si procedurilor prevazute de reglementarile legale privind liberul acces la informatiile de interes public si nu poate fi restrictionat decat in masura in care aceste informatii din cadrul propunerilor tehnice, propunerilor financiare si/sau fundamentarile/justificarile de pret/cost au fost declarate si probate conform art. 57 alin. (4) ca fiind confidentiale, potrivit legii.
(6) Prin exceptie de la prevederile alin. (5) , dupa comunicarea rezultatului procedurii de atribuire, autoritatea contractanta este obligata sa permita, la cerere, intr-un termen care nu poate depasi o zi lucratoare de la data primirii cererii, accesul neingradit al oricarui ofertant/candidat la raportul procedurii de atribuire si la informatiile care nu fac parte din propunerile tehnice, propunerile financiare si/sau fundamentarile/justificarile de pret/cost. Autoritatea contractanta este obligata sa permita, la cerere, intr-un termen care nu poate depasi o zi lucratoare de la data primirii cererii, accesul neingradit al oricarui ofertant/candidat si la informatiile din cadrul propunerilor tehnice si/sau la fundamentarile/justificarile de pret/cost care nu au fost declarate si probate de catre ofertanti ca fiind confidentiale.
(7) Continutul dosarului achizitiei publice se stabileste prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
CAPITOLUL V: Executarea contractului de achizitie publica/ acordului-cadru
SECTIUNEA 1: Subcontractarea
Art. 218
Decizia Curtii Constitutionale nr. 738/2018 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 167 alin. (4) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Criteriu nelegal de atribuire in cazul contractului de achizitie publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1122 din 8 aprilie 2016
Aprecierea indeplinirii cerintelor legale in cazul contractului de achizitie publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1593 din 24 mai 2016