din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3926 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea 98/2016, actualizata 2024, privind achizitiile publice

Legea 98/2016, actualizata 2024, privind achizitiile publice

  Publicat: 08 Dec 2023       22462 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Legea 98/2016, actualizata 2024, privind achizitiile publice


Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Procesul repetitiv realizat dupa o prima evaluare completa a ofertelor,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

Art. 127

(1) Autoritatea contractanta atribuie contractul de achizitie publica ofertantului care prezinta oferta cea mai avantajoasa, desemnata prin aplicarea criteriului de atribuire si a factorilor de evaluare stabiliti prin anuntul de participare publicat cu ocazia lansarii sistemului dinamic de achizitii.

(2) Daca este cazul, criteriul de atribuire si factorii de evaluare prevazuti la alin. (1) pot fi detaliati in cadrul invitatiei de participare prevazute la art. 126.

Art. 128

(1) Autoritatea contractanta are dreptul, in orice moment pe parcursul perioadei de valabilitate a sistemului dinamic de achizitii, de a solicita participantilor admisi sa depuna, in conformitate cu dispozitiile art. 193 si 194, o declaratie pe propria raspundere reinnoita si actualizata, in termen de 5 zile lucratoare de la data transmiterii solicitarii.

(2) Dispozitiile art. 196-198 se aplica pe intreaga perioada de valabilitate a sistemului dinamic de achizitii.

Art. 129

(1) Autoritatea contractanta indica perioada de valabilitate a sistemului dinamic de achizitii in anuntul de participare.

(2) Autoritatea contractanta informeaza Comisia Europeana cu privire la orice modificare a perioadei de valabilitate a sistemului dinamic de achizitii, folosind urmatoarele formulare standard:

a) formularul utilizat pentru anuntul de participare la sistemul dinamic de achizitii, daca perioada de valabilitate este modificata fara inchiderea sistemului;

b) formularul utilizat pentru anuntul de atribuire, daca sistemul dinamic de achizitii este inchis.

Art. 130

Este interzisa perceperea de tarife operatorilor economici interesati sau participantilor la sistemul dinamic de achizitii.

SUBSECTIUNEA 3: Paragraful 3: Licitatia electronica

Art. 131

(1) Autoritatea contractanta poate sa utilizeze licitatia electronica in urmatoarele situatii si numai daca continutul documentelor achizitiei, in special specificatiile tehnice, poate fi stabilit in mod precis:

a) ca o etapa finala a procedurii de licitatie deschisa, licitatie restransa, negociere competitiva sau procedura simplificata;

b) la reluarea competitiei dintre operatorii economici parte la un acord-cadru, potrivit dispozitiilor art. 118 alin. (1) lit. b) si c) ;

c) la depunerea ofertelor in vederea atribuirii unui contract de achizitie publica in cadrul unui sistem dinamic de achizitii.

(2) Autoritatea contractanta are obligatia de a anunta decizia de a organiza o licitatie electronica in anuntul de participare si in documentatia de atribuire.

(3) Prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi se stabilesc informatiile minime care trebuie incluse in documentele achizitiei in legatura cu organizarea unei licitatii electronice.

Art. 132

(1) Licitatia electronica nu poate fi utilizata pentru atribuirea contractelor de achizitie publica/acordurilor-cadru de servicii si de lucrari care au incluse in obiectul acestora prestatii intelectuale, cum ar fi proiectarea lucrarilor, intrucat acestea nu pot fi clasificate prin metode de evaluare automata.

(2) Prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi se stabilesc categoriile de contracte care fac obiectul alin. (1) , pentru a caror atribuire nu poate fi utilizata licitatia electronica.

Art. 133

Licitatia electronica se bazeaza pe unul dintre urmatoarele elemente ale ofertelor:

a) exclusiv pe preturi, in cazul in care contractul este atribuit pe baza criteriului de atribuire al pretului cel mai scazut;

b) pe preturi si/sau pe noile valori ale elementelor ofertelor indicate in documentele achizitiei, in cazul in care contractul este atribuit pe baza criteriului de atribuire cel mai bun raport calitate-pret sau costul cel mai scazut.

Art. 134

(1) Inainte de inceperea licitatiei electronice, autoritatea contractanta are obligatia de a realiza o evaluare initiala integrala a ofertelor, in conformitate cu criteriul de atribuire si factorii de evaluare stabiliti prin documentele achizitiei.

(2) Autoritatea contractanta are obligatia de a transmite, simultan, prin mijloace electronice, invitatia la licitatia electronica catre toti ofertantii care au depus oferte admisibile.

(3) Invitatia la licitatia electronica trebuie sa precizeze data si momentul de inceput al licitatiei electronice, precum si instructiunile necesare pentru realizarea conectarii individuale la echipamentul electronic utilizat pentru participarea la licitatia electronica.

(4) Autoritatea contractanta nu are dreptul de a incepe licitatia electronica mai devreme de doua zile lucratoare de la data la care au fost transmise invitatiile la licitatia electronica.

(5) Licitatia electronica se desfasoara in una sau mai multe runde succesive.

Art. 135

(1) Invitatia la licitatia electronica este insotita de:

a) rezultatul evaluarii integrale a ofertei depuse de ofertantul calificat si caruia ii este transmisa invitatia, realizata prin aplicarea criteriului de atribuire si a factorilor de evaluare stabiliti prin documentele achizitiei;

b) formula matematica ce va fi utilizata in cadrul licitatiei electronice pentru stabilirea automata a noului clasament, pe baza noilor preturi si/sau a noilor valori prezentate de ofertanti.

(2) Cu exceptia cazurilor in care oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic este desemnata prin aplicarea criteriului pretului cel mai scazut, formula matematica prevazuta la alin. (1) lit. b) incorporeaza ponderile tuturor factorilor de evaluare ce urmeaza a fi aplicati pentru determinarea ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere economic conform mentiunilor din anuntul de participare sau din celelalte documente ale achizitiei.

(3) In situatia prevazuta la alin. (2) , eventualele intervale valorice sunt reduse in prealabil la valori determinate.

(4) In cazul in care sunt permise oferte alternative, pentru fiecare oferta alternativa se furnizeaza o formula separata.

Art. 136

(1) Pe parcursul fiecarei runde a licitatiei electronice, autoritatea contractanta are obligatia de a comunica in mod instantaneu tuturor ofertantilor cel putin informatiile care sunt suficiente pentru ca acestia sa-si poata determina, in orice moment, pozitia pe care o ocupa in clasament.

(2) Autoritatea contractanta are dreptul de a comunica si alte informatii privind:

a) numarul participantilor in runda respectiva a licitatiei electronice;

b) preturile sau valorile noi prezentate in cadrul rundei respective de catre alti ofertanti, numai daca acest lucru a fost prevazut in documentele achizitiei.

(3) Pe parcursul desfasurarii rundelor licitatiei electronice, autoritatea contractanta nu poate dezvalui, in nicio situatie, identitatea ofertantilor.

Art. 137

(1) Autoritatea contractanta finalizeaza licitatia electronica prin una dintre urmatoarele modalitati sau printr-o combinatie a acestora:

a) la data si ora indicate anterior;





Afişează Legea 98/2016, actualizata 2024, privind achizitiile publice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 98/2016    Legea 98/2016 actualizata 2024    Legea achizitiilor publice 2024    Legea achizitiilor actualizata 2024

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia Curtii Constitutionale nr. 738/2018 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 167 alin. (4) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Criteriu nelegal de atribuire in cazul contractului de achizitie publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1122 din 8 aprilie 2016

Aprecierea indeplinirii cerintelor legale in cazul contractului de achizitie publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1593 din 24 mai 2016