(2) Operatorii economici carora le poate fi rezervata participarea la procedurile de atribuire prevazute la alin. (1) trebuie sa indeplineasca in mod cumulativ urmatoarele conditii:
a) scopul pentru care a fost infiintat operatorul economic este indeplinirea unor obiective in domeniul serviciilor publice, in legatura cu prestarea serviciilor prevazute la alin. (1) ;
b) profitul obtinut de operatorul economic este reinvestit in vederea indeplinirii scopului pentru care acesta a fost infiintat; in cazul in care profitul este distribuit sau redistribuit, acest lucru se bazeaza pe considerente legate de participarea angajatilor la beneficiile activitatii operatorului economic;
c) organizarea structurilor de conducere sau a structurilor care detin operatorul economic care executa contractul se bazeaza pe principiul participarii angajatilor in cadrul structurilor care detin operatorul economic sau necesita participarea activa a angajatilor, a utilizatorilor sau a altor entitati interesate;
d) operatorului economic nu i-a fost atribuit un contract pentru serviciile in cauza de catre autoritatea contractanta respectiva, in temeiul prezentului articol, in ultimii 3 ani.
(3) Durata maxima a contractelor de achizitie publica prevazute la alin. (1) este de 3 ani.
(4) In cuprinsul anunturilor prevazute la art. 111 alin. (1) lit. a) publicate in vederea atribuirii contractelor de achizitie publica prevazute la alin. (1) se face trimitere la prezentul articol .
SUBSECTIUNEA 10: Paragraful 10: Procedura simplificata
Art. 113
(1) Autoritatea contractanta aplica procedura simplificata in conditiile prevazute la art. 7 alin. (2) .
(2) Procedura simplificata se initiaza prin publicarea in SEAP a unui anunt de participare simplificat, insotit de documentatia de atribuire aferenta.
(3) Autoritatea contractanta are obligatia de a stabili perioada de depunere a ofertelor in functie de complexitatea contractului de achizitie publica/acordului-cadru si de cerintele specifice, astfel incat operatorii economici interesati sa beneficieze de un interval de timp adecvat si suficient pentru elaborarea ofertelor si pentru pregatirea documentelor de calificare si selectie, daca sunt solicitate prin documentele achizitiei.
(4) Autoritatea contractanta poate decide desfasurarea procedurii simplificate:
a) fie intr-o etapa;
b) fie in mai multe etape care presupun atat selectia candidatilor, cat si negocierea si evaluarea ofertelor.
(41) In cazul prevazut la alin. (4) lit. a) , autoritatea contractanta are dreptul de a decide organizarea unei etape finale de licitatie electronica, caz in care are obligatia de a preciza aceasta decizie in anuntul de participare simplificat si in documentatia de atribuire.
(5) Conform alin. (4) lit. a) si fara a aduce atingere dispozitiilor alin. (3) , perioada minima intre data transmiterii anuntului de participare la procedura simplificata si data-limita de depunere a ofertelor este de cel putin:
a) 10 zile, in cazul in care se are in vedere atribuirea unui contract de achizitie publica de servicii sau produse;
b) 6 zile, in cazul in care se are in vedere atribuirea unui contract de achizitie publica de produse de complexitate redusa;
c) 15 zile, in cazul in care se are in vedere atribuirea unui contract de achizitie publica de lucrari.
(6) In cazul prevazut la alin. (4) lit. b) , daca autoritatea contractanta decide organizarea unei etape de negociere a ofertelor, acest aspect il precizeaza in anuntul de participare simplificat.
(7) In cazul prevazut la alin. (4) lit. b) , autoritatea contractanta are obligatia de a transmite anuntul de participare simplificat, spre publicare in SEAP, cu cel putin 10 zile inainte de data-limita pentru depunerea solicitarilor de participare.
(8) In cazul prevazut la alin. (4) lit. b) , autoritatea contractanta are obligatia de a transmite simultan, tuturor candidatilor selectati, o invitatie de participare la etapa a doua.
(9) In etapa a doua a cazului prevazut la alin. (4) lit. b) , perioada minima intre data transmiterii invitatiei de participare si data-limita de depunere a ofertelor este de cel putin 10 zile . In cazul in care se are in vedere atribuirea unui contract de achizitie publica de produse de complexitate redusa, perioada minima este de cel putin 6 zile .
(10) In cazul in care o situatie de urgenta, demonstrata in mod corespunzator de catre autoritatea contractanta, face imposibil de respectat perioadele prevazute la alin. (5) sau alin. (9) , autoritatea contractanta poate stabili o perioada redusa pentru depunerea solicitarilor de participare/ofertelor, care nu poate fi mai mica de 6 zile de la data transmiterii spre publicare a anuntului de participare, respectiv transmiterii invitatiei de participare, in cazul atribuirii unui contract de achizitie publica de servicii sau produse, respectiv de 9 zile, in cazul unui contract de achizitie publica de lucrari.
(11)
- Art. 113, alin. (11) din capitolul III, sectiunea 1, subsectiunea 10 a fost abrogat la 30-aug-2021 de Art. I, punctul 5. din Ordonanta 3/2021
(12) Prin norme metodologice de aplicare a prezentei legi se pot stabili conditii si modalitati suplimentare de aplicare a procedurii simplificate.
(12) - Art. 113, alin. (12) din capitolul III, sectiunea 1, subsectiunea 10 a fost abrogat la 22-dec-2017 de Art. I, punctul 16. din Ordonanta urgenta 107/2017
(13) - Art. 113, alin. (13) din capitolul III, sectiunea 1, subsectiunea 10 a fost abrogat la 22-dec-2017 de Art. I, punctul 16. din Ordonanta urgenta 107/2017
Art. 1131
(1) Autoritatile contractante aplica mecanismul informatic pentru proceduri simplificate, cu respectarea principiilor prevazute la art. 2 alin. (2) .
(2) Mecanismul informatic prevazut la alin. (1) consta in acordarea accesului autoritatilor contractante concomitent la toate documentele depuse de ofertanti in SEAP.
SECTIUNEA 2: Instrumente si tehnici specifice de atribuire a contractelor de achizitie publica
SUBSECTIUNEA 1: Paragraful 1: Acordul-cadru
Art. 114
Autoritatea contractanta atribuie acordurile-cadru prin aplicarea procedurilor corespunzatoare prevazute la art. 68.
Art. 115
(1) Durata unui acord-cadru nu poate depasi 4 ani, cu exceptia cazurilor exceptionale pe care autoritatea contractanta le justifica temeinic, in special prin obiectul acordului-cadru respectiv.
(2) In cadrul procedurii de atribuire a acordului-cadru, autoritatea contractanta stabileste prin documentele achizitiei ca acordul-cadru se incheie in una dintre urmatoarele modalitati:
a) cu un singur operator economic;
b) cu mai multi operatori economici .
(3) Autoritatea contractanta are obligatia de a stabili operatorul economic sau, dupa caz, operatorii economici care sunt parte a acordului-cadru respectiv prin aplicarea criteriilor de calificare si selectie, a criteriului de atribuire si a factorilor de evaluare prevazuti in documentele achizitiei.
Art. 116
(1) Contractele care se atribuie in executarea unui acord-cadru nu pot fi incheiate decat intre autoritatea contractanta/autoritatile contractante mentionate in anuntul de participare prin care a fost initiata procedura de atribuire a acordului-cadru si operatorul economic/operatorii economici care sunt parte a acordului respectiv.
(2) Clauzele unui contract atribuit in executarea unui acord-cadru nu pot in niciun caz sa aduca modificari substantiale termenilor si conditiilor stabilite initial prin acordul-cadru respectiv.
Art. 117
(1) In cazul in care acordul-cadru este incheiat cu un singur operator economic, acordul-cadru trebuie sa prevada cel putin:
a) obligatiile principale pe care operatorul economic si le-a asumat prin oferta;
b) pretul unitar pe care operatorul economic l-a prevazut in oferta si pe baza caruia se va determina pretul fiecarui contract atribuit ulterior.
Decizia Curtii Constitutionale nr. 738/2018 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 167 alin. (4) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Criteriu nelegal de atribuire in cazul contractului de achizitie publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1122 din 8 aprilie 2016
Aprecierea indeplinirii cerintelor legale in cazul contractului de achizitie publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1593 din 24 mai 2016