(2) In etapa prevazuta la alin. (1) lit. a) , autoritatea contractanta are dreptul de a limita numarul de candidati care indeplinesc criteriile de calificare si selectie si care vor fi invitati sa participe in etapa de dialog, cu conditia sa fie asigurat un anumit numar minim de candidati.
(3) Autoritatea contractanta are obligatia de a indica in anuntul de participare criteriile sau regulile obiective si nediscriminatorii pe care intentioneaza sa le aplice, numarul minim de candidati pe care intentioneaza sa ii invite in etapa a doua a procedurii si, daca este cazul, numarul maxim.
(4) Numarul minim de candidati indicat in anuntul de participare conform dispozitiilor alin. (3) trebuie sa fie suficient pentru a asigura o concurenta reala si, in orice situatie, nu poate fi mai mic de 3.
(5) Atunci cand selecteaza candidatii, autoritatea contractanta are obligatia de a aplica numai criteriile de selectie prevazute in anuntul de participare.
(6) In urma finalizarii etapei prevazute la alin. (1) lit. a) , autoritatea contractanta transmite simultan tuturor candidatilor selectati o invitatie de participare la etapa a doua.
(7) Autoritatea contractanta are obligatia de a invita in etapa a doua un numar de candidati cel putin egal cu numarul minim de candidati indicat in anuntul de participare conform dispozitiilor alin. (4) .
(8) In cazul in care numarul de candidati care indeplinesc criteriile de calificare si selectie este mai mic decat numarul minim indicat in anuntul de participare conform dispozitiilor alin. (4) , autoritatea contractanta are dreptul de a opta intre a continua procedura de atribuire numai cu acel candidat/acei candidati care indeplineste/indeplinesc cerintele solicitate si a anula procedura, in conditiile prevazute la art. 213.
(9) Autoritatea contractanta nu are dreptul de a invita in etapa a doua un operator economic care nu a depus o solicitare de participare in prima etapa sau nu a indeplinit criteriile de calificare si selectie.
(10) In urma finalizarii etapei prevazute la alin. (1) lit. b) , autoritatea contractanta transmite simultan tuturor candidatilor ramasi in competitie o invitatie de depunere a ofertelor finale.
Art. 89
Perioada cuprinsa intre data transmiterii anuntului de participare spre publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si data-limita de depunere a solicitarilor de participare este de cel putin 30 de zile .
Art. 90
(1) Autoritatea contractanta isi stabileste necesitatile si cerintele prin anuntul de participare si le defineste in cadrul anuntului de participare si/sau al unui document descriptiv.
(2) Autoritatea contractanta stabileste si defineste in cadrul anuntului de participare si/sau al documentului descriptiv prevazut la alin. (1) criteriul de atribuire si factorii de evaluare alesi, precum si un termen orientativ pentru desfasurarea procedurii de atribuire.
(3) Criteriile de atribuire utilizate in cazul procedurii de dialog competitiv sunt cel mai bun raport calitate-pret sau cel mai bun raport calitate-cost, prevazute la art. 187 alin. (3) lit. a) si b) .
Art. 91
(1) Autoritatea contractanta desfasoara etapa dialogului cu fiecare candidat selectat in parte, in scopul identificarii si definirii celor mai bune mijloace pentru satisfacerea necesitatilor sale.
(2) Numai candidatii selectati de autoritatea contractanta in urma finalizarii etapei prevazute la art. 88 alin. (1) lit. a) pot participa la etapa dialogului.
(3) In cadrul dialogului autoritatea contractanta si candidatii selectati pot discuta toate aspectele referitoare la achizitie.
(4) Pe durata dialogului, autoritatea contractanta are obligatia de a asigura respectarea principiului tratamentului egal fata de toti candidatii si de a nu furniza informatii intr-o maniera discriminatorie, care ar putea crea unuia/unora dintre candidati un avantaj in raport cu ceilalti.
(5) Autoritatea contractanta are obligatia de a nu dezvalui celorlalti candidati solutiile propuse sau alte informatii confidentiale comunicate de un candidat care participa la dialog, fara acordul scris al acestuia.
(6) Acordul prevazut la alin. (5) nu poate fi exprimat cu caracter general, ci este exprimat cu privire la fiecare intentie de comunicare a anumitor informatii specifice.
Art. 92
(1) Autoritatea contractanta are dreptul de a desfasura dialogul in runde succesive, cu scopul de a reduce numarul de solutii care urmeaza sa fie discutate in etapa dialogului.
(2) Reducerea numarului de solutii potrivit dispozitiilor alin. (1) se realizeaza numai pe baza factorilor de evaluare stabiliti prin anuntul de participare si/sau documentul descriptiv prevazut la art. 90 alin. (1) .
(3) Aplicarea optiunii prevazute la alin. (1) trebuie indicata de autoritatea contractanta in cadrul anuntului de participare si/sau al documentului descriptiv prevazut la art. 90 alin. (1) .
(4) Autoritatea contractanta continua dialogul pana cand este in masura sa identifice solutia/solutiile apte sa satisfaca necesitatile sale.
(5) Dupa ce a declarat incheiata etapa dialogului si a informat in acest sens candidatii ramasi in competitie, autoritatea contractanta ii invita pe fiecare dintre acestia sa depuna ofertele finale pe baza solutiei sau solutiilor prezentate si specificate in cursul dialogului.
(6) Ofertele finale prevazute la alin. (5) cuprind toate elementele solicitate si necesare pentru realizarea proiectului.
(7) Autoritatea contractanta are dreptul de a solicita clarificari, precizari si imbunatatiri ale ofertelor finale.
(8) Clarificarile, precizarile si imbunatatirile prevazute la alin. (7) , precum si orice informatii suplimentare transmise de ofertant nu pot sa conduca la modificarea elementelor esentiale ale procedurii de atribuire, inclusiv ale necesitatilor si cerintelor stabilite in anuntul de participare si/sau documentul descriptiv prevazut la art. 90 alin. (1) , in cazul in care modificarea acestor elemente, necesitati si cerinte este susceptibila a denatura concurenta sau a avea un efect discriminatoriu.
Art. 93
(1) Autoritatea contractanta evalueaza ofertele primite pe baza criteriului de atribuire si a factorilor de evaluare stabiliti prin anuntul de participare si/sau in documentul descriptiv prevazut la art. 90 alin. (1) .
(2) La solicitarea autoritatii contractante se pot desfasura negocieri cu ofertantul a carui oferta finala a fost desemnata ca prezentand cel mai bun raport calitate-pret in urma aplicarii factorilor de evaluare stabiliti de autoritatea contractanta, avand ca obiect confirmarea angajamentelor financiare sau a altor termeni sau conditii incluse in oferta in vederea stabilirii clauzelor contractului, cu conditia ca aceste negocieri sa nu conduca la modificari substantiale ale aspectelor esentiale ale ofertei sau ale achizitiei publice, inclusiv ale necesitatilor si cerintelor stabilite prin anuntul de participare sau documentul descriptiv prevazut la art. 90 alin. (1) , si sa nu riste sa denatureze concurenta sau sa conduca la discriminare .
Art. 94
Autoritatea contractanta poate prevedea prime sau plati pentru participantii la dialog in conditiile stabilite prin documentele achizitiei.
SUBSECTIUNEA 6: Paragraful 6: Parteneriatul pentru inovare
Art. 95
In cadrul parteneriatului pentru inovare orice operator economic are dreptul de a depune o solicitare de participare in urma publicarii unui anunt de participare, urmand ca numai candidatii care indeplinesc criteriile de calificare si selectie stabilite de autoritatea contractanta sa aiba dreptul de a depune oferte initiale in etapa ulterioara, pe baza carora autoritatea contractanta va desfasura negocieri in vederea imbunatatirii acestora.
Art. 96
Parteneriatul pentru inovare se initiaza prin transmiterea spre publicare a unui anunt de participare, in conformitate cu prevederile art. 144 alin. (2) si (3) , prin care autoritatea contractanta solicita operatorilor economici depunerea de solicitari de participare in vederea furnizarii informatiilor si documentelor pentru calificare si selectie stabilite de autoritatea contractanta.
Art. 97
(1) Parteneriatul pentru inovare se desfasoara in trei etape:
a) etapa depunerii solicitarilor de participare si a selectarii candidatilor, prin aplicarea criteriilor de calificare si selectie;
b) etapa depunerii ofertelor initiale de catre candidatii selectati in cadrul primei etape si a evaluarii conformitatii acestora cu cerintele stabilite de autoritatea contractanta potrivit art. 98 alin. (3) ;
c) etapa negocierilor in vederea imbunatatirii ofertelor initiale, a depunerii ofertelor finale si a evaluarii acestora, prin aplicarea criteriului de atribuire si a factorilor de evaluare.
(2) In etapa prevazuta la alin. (1) lit. a) , autoritatea contractanta are dreptul de a limita numarul de candidati care indeplinesc criteriile de calificare si selectie si care vor fi invitati sa depuna oferte initiale, cu conditia sa fie asigurat un anumit numar minim de candidati.
(3) Autoritatea contractanta are obligatia de a indica in anuntul de participare criteriile de selectie si regulile obiective si nediscriminatorii pe care intentioneaza sa le aplice pentru selectia candidatilor, numarul minim de candidati pe care intentioneaza sa-i invite in etapa a doua a procedurii si, dupa caz, numarul maxim.
(4) Numarul minim de candidati indicat in anuntul de participare conform dispozitiilor alin. (3) trebuie sa fie suficient pentru a asigura o concurenta reala si, in orice situatie, nu poate fi mai mic de trei.
(5) Atunci cand selecteaza candidatii, autoritatea contractanta are obligatia de a aplica numai criteriile de calificare si selectie prevazute in anuntul de participare.
Decizia Curtii Constitutionale nr. 738/2018 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 167 alin. (4) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Criteriu nelegal de atribuire in cazul contractului de achizitie publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1122 din 8 aprilie 2016
Aprecierea indeplinirii cerintelor legale in cazul contractului de achizitie publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1593 din 24 mai 2016