a) mentinerea hotararii de omologare, modificarea listei creantelor potrivit situatiei juridice astfel stabilite si, cu consimtamantul debitorului, modificarea planului de restructurare, in cazul in care creanta contestata nu a fost determinanta pentru rezultatul votului. Modificarea planului de restructurare se va efectua de catre debitor in termenul stabilit de judecatorul-sindic, se va depune la dosarul cauzei si se va comunica creditorilor;
b) revocarea hotararii de confirmare, infirmarea planului de restructurare si, daca este cazul, restituirea platilor deja efectuate pentru achitarea unei creante inexistente sau fictive sau peste cuantumul datorat, in cazul in care creanta contestata a fost determinanta pentru rezultatul votului asupra planului de restructurare, conducand la adoptarea unei hotarari de confirmare a acestuia.
(3) Contestatia se depune in termen de 7 zile de la data la care titularul ei a cunoscut sau ar fi trebuit sa cunoasca situatia ce determina formularea contestatiei.
(4) Contestatia se solutioneaza de judecatorul-sindic in termen de maximum 15 zile de la data depunerii, urmand a fi citati debitorul, administratorul concordatar, creditorul contestator si creditorul a carui creanta este contestata.
(5) Contestatorul trebuie sa faca dovada trimiterii contestatiei tuturor partilor cu interese contrare in termenul de contestatie. Dovada trimiterii contestatiei se poate depune pana cel tarziu la primul termen de judecata . In cazul in care instanta va stabili ca este necesara comunicarea si catre alte parti decat cele catre care contestatorul a comunicat contestatia, va dispune comunicarea si catre acestea in sarcina contestatorului, stabilind un termen pentru indeplinirea acestei obligatii . Neindeplinirea obligatiilor prevazute de prezentul articol atrage aplicarea unei amenzi judiciare potrivit prevederilor Legii nr. 134/2010, cu modificarile si completarile ulterioare. Limitele amenzilor judiciare prevazute la art. 187 din Legea nr. 134/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se dubleaza.
(6) Contestatia formulata in baza prezentului articol nu suspenda derularea planului de restructurare pana la pronuntarea unei hotarari judecatoresti definitive.
Articolul 30
(1) Creditorul a carui creanta nu este afectata este obligat ca, anterior demararii oricaror proceduri de executare silita, sa notifice debitorul in acest sens. In termen de cel mult 30 de zile de la primirea notificarii, debitorul poate derula negocieri referitoare la conditiile de aderare la planul de restructurare, inclusiv prin stabilirea unor conditii de acordare a unei protectii corespunzatoare, negociere la care creditorul este obligat sa participe.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) , pentru creantele bugetare neafectate se aplica procedura medierii prevazuta la art. 2301 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, si, daca este cazul, prevederile art. 52 alin. (2) .
Articolul 31
De la data omologarii pana la data pronuntarii unei hotarari judecatoresti de incetare a procedurii nu se poate deschide procedura insolventei fata de debitor la cererea unui creditor afectat.
Articolul 32
Pentru creditorii care detin creante nascute dupa data omologarii planului de restructurare si neachitate la scadenta, dispozitiile art. 30 se aplica in mod corespunzator.
Articolul 33
(1) Daca un plan de restructurare este omologat de instanta de judecata, activitatea debitorului va trebui restructurata in conformitate cu prevederile acestuia, iar drepturile creditorilor titulari ai unor creante afectate urmeaza a fi modificate in conformitate cu prevederile acestuia, de la data pronuntarii hotararii de omologare.
(2) Un plan de restructurare omologat este opozabil tuturor creditorilor, inclusiv acelor creditori care au votat impotriva sau nu si-au exprimat votul cu privire la acesta. Planul de restructurare omologat nu va produce niciun efect cu privire la creditorii neafectati de prevederile acestuia.
(3) Planul de restructurare va fi opozabil creditorilor bugetari, cu conditia respectarii prevederilor legale cu privire la ajutorul de stat, potrivit prevederilor art. 5 alin. (1) pct. 71.
(4) Dupa omologare, debitorul isi desfasoara activitatea in limitele afacerii sale obisnuite, in conditiile planului de restructurare, sub supravegherea administratorului concordatar.
(5) In exercitarea atributiilor de supraveghere a planului de restructurare, administratorul concordatar va comunica creditorilor afectati de planul de restructurare un raport de analiza trimestrial prin care se va prezenta modalitatea de indeplinire a planului de restructurare, precum si faptul ca, prin derularea acestuia, se mentine viabilitatea afacerii.
(6) In vederea indeplinirii atributiei de supraveghere, debitorul are obligatia de a transmite administratorului concordatar toate informatiile necesare intocmirii raportului de analiza, in termen de cel mult 15 zile de la data incheierii situatiilor financiare aferente trimestrului monitorizat. Necomunicarea informatiilor de catre debitor se prezuma ca reprezinta esuarea planului de restructurare.
SECTIUNEA 3:Inchiderea procedurii concordatului preventiv
Articolul 34
(1) Procedura concordatului preventiv se inchide prin hotarare a judecatorului-sindic in urmatoarele situatii:
a) indeplinirea prevederilor planului de restructurare, la cererea oricarei parti sau a administratorului concordatar. In acest caz, daca prin planul de restructurare s-au prevazut reduceri de creante, reducerile raman definitive de la data pronuntarii hotararii de inchidere a procedurii;
b) esuarea indeplinirii prevederilor planului de restructurare, la cererea:
(i) oricarui creditor, daca desfasurarea activitatii debitorului in decursul derularii planului de restructurare aduce pierderi averii sale si nu prezinta perspective rezonabile de mentinere a viabilitatii afacerii;
(ii) unui creditor caruia nu i s-a achitat creanta conform prevederilor planului de restructurare in termen de maximum 60 de zile de la data prevazuta in planul de restructurare pentru plata, daca partile nu au incheiat o conventie cu privire la aceasta, cu respectarea drepturilor celorlalti creditori;
(iii) debitorului, in cazul in care acesta se afla in imposibilitatea de a-si mai indeplini obligatiile asumate prin planul de restructurare;
c) neindeplinirii obligatiei de modificare a planului de restructurare dispusa de judecatorul-sindic sau de instanta de apel in termenul stabilit prin hotararea prin care s-a dispus modificarea, din oficiu sau la cererea oricarei parti interesate;
d) in cazul in care planul de restructurare nu este votat de creditori in termenul de negociere, nu este omologat de judecatorul-sindic sau in cazul in care debitorul considera ca negocierile nu pot conduce la aprobarea unui plan de restructurare.
(2) Ca urmare a esuarii planului de restructurare potrivit alin. (1) lit. b) :
a) eventualele creante reduse renasc la data pronuntarii hotararii de inchidere a procedurii, diminuate ca urmare a platilor efectuate pe durata procedurii concordatului preventiv;
b) creditorii care au drept la perceperea dobanzilor, majorarilor sau penalitatilor de orice fel ori cheltuiala, numite generic accesorii, suspendate prin planul de restructurare, isi pot calcula accesoriile retroactiv pe perioada derularii planului de restructurare.
Articolul 35
- Art. 35 din titlul I, capitolul III, sectiunea 3 a fost abrogat la 17-iul-2022 de Art. I, punctul 54. din Legea 216/2022
Articolul 36
- Art. 36 din titlul I, capitolul III, sectiunea 3 a fost abrogat la 17-iul-2022 de Art. I, punctul 54. din Legea 216/2022
Articolul 37
- Art. 37 din titlul I, capitolul III, sectiunea 3 a fost abrogat la 17-iul-2022 de Art. I, punctul 54. din Legea 216/2022
Articolul 371
(1) Prevederile prezentului capitol se aplica si societatilor parte dintr-un grup, care au formulat o cerere comuna de deschidere a procedurii concordatului preventiv. Dispozitiile art. 185 se aplica in mod corespunzator.
(2) In situatia prevazuta la alin. (1) se vor forma dosare asociate pentru fiecare societate care a solicitat deschiderea procedurii concordatului preventiv, iar judecatorul-sindic va analiza conditiile deschiderii procedurii pentru fiecare societate in parte .
(3) Fiecare societate va desemna acelasi administrator concordatar, care va intocmi un singur plan de restructurare.
(4) Planul de restructurare va fi comunicat potrivit prevederilor prezentei legi fiecarui creditor afectat al fiecarei societati.
(5) Indeplinirea conditiilor de vot va fi verificata de judecatorul-sindic in fiecare dosar asociat. Neindeplinirea conditiilor de vot pentru una dintre societati va conduce la respingerea cererii de omologare a planului de restructurare.
(6) Omologarea planului de restructurare va fi facuta de judecatorul-sindic in cadrul dosarului societatii-mama sau, daca fata de aceasta nu s-a deschis procedura, in cadrul primului dosar inregistrat, printr-o singura incheiere executorie, ce poate fi atacata cu apel, in conditiile prezentului titlu .
(7) Prevederile cap. III se aplica, in mod corespunzator, in masura compatibilitatii, si grupului de societati.
TITLUL II:Procedura insolventei
CAPITOLUL I:Dispozitii comune
SECTIUNEA 1:Aspecte generale
Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati
Decaderea din dreptul de a propune, in vederea votarii planului de reorganizare, a categoriei creditorilor indispensabili. Conditii si efecte Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 41/6.02.2020
Contract de inchiriere. Efectele clauzelor contractuale. Aplicarea dispozitiilor art. 131 din Legea nr. 85/2014 Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 194/11.06.2020
Inmanarea catre salariat a convocatorului in ziua in care trebuie sa aiba loc sedinta de cercetare disciplinara incalca dreptul la aparare al salariatului. Nulitate decizie de sanctionare. Pronuntaţă de: Tribunalul BACAU - Sentinta Civila nr. 158/18.05.2020
Angajator intrat in procedura insolventei. Valorificarea drepturilor salariale doar in cadrul acestei proceduri Pronuntaţă de: Tribunalul Bacau - Sentinta civila nr. 132 din data de 18 februarie 2019
Constatarea existentei raporturilor de munca in lipsa unui Contract individual de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta Civila nr. 186, din 02.04.2019
ICCJ: Situatia masurilor asiguratorii infiintate in cadrul unui proces penal asupra bunurilor unei persoane juridice, anterior deschiderii procedurii insolventei, in vederea confiscarii speciale Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
Decizia ICCJ nr. 12/2019 - RIL admis privind procedura insolventei Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia nr. 779/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 43 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Incetarea litigiului de munca ca efect al procedurii insolventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova Sectia I Civila, Decizia civila nr. 586/2017, in sedinta publica din 2 martie 2017
Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
[Av. muncii] Respectarea termenului de preaviz in cazul concedierilor colective Sursa: MCP Cabinet avocati