(4) Suspendarea de drept a executarilor silite se mentine pe o perioada de maximum 4 luni, dar nu mai tarziu de data pronuntarii unei hotarari de omologare a planului de restructurare sau de inchidere a procedurii ca urmare a neindeplinirii conditiilor de confirmare a acestuia.
(5) Pentru motive temeinice, la cererea debitorului, a unui creditor sau a administratorului concordatar, judecatorul-sindic poate dispune prelungirea masurii suspendarilor executarilor silite sau poate acorda o noua suspendare pentru una sau mai multe perioade determinate. Durata totala a suspendarii, cu prelungiri si reinnoiri, nu poate depasi 12 luni de la data deschiderii procedurii de concordat preventiv. Pot constitui motive temeinice, dar nu se limiteaza la:
a) s-au inregistrat progrese relevante in negocierile asupra planului de restructurare sau au fost finalizate negocierile si nu a fost confirmat inca planul de restructurare;
b) nu este adusa o atingere neechitabila drepturilor creditorilor.
(6) Cererea de prelungire a masurii suspendarii, de acordare a unei noi suspendari, precum si cererea de suspendare prevazuta la alin. (3) teza a doua se judeca in camera de consiliu, de urgenta si cu precadere, fara citarea partilor, in termen de 48 de ore de la data introducerii cererii.
(7) In cazul in care pronuntarea unei hotarari de omologare a planului de restructurare de judecatorul-sindic nu intervine in termenul prevazut la alin. (1) , creditorii ale caror executari silite au fost suspendate pot trece la executarea silita a debitorului, daca judecatorul-sindic nu a dispus, la cererea debitorului sau a administratorului concordatar, prelungirea suspendarii sau o noua suspendare, pentru motive temeinice.
(8) Prin exceptie de la prevederile alin. (5) , executarile silite care nu sunt de natura sa puna in pericol restructurarea si pentru care debitorul si-a exprimat acordul vor putea continua, la cererea creditorului adresata judecatorului-sindic in termen de maximum 5 zile de la data incetarii suspendarii de drept .
(9) Judecatorul-sindic poate ridica suspendarea executarilor silite dispusa potrivit alin. (5) , in urmatoarele cazuri:
a) la cererea creditorilor, cand sunt indicii temeinice ca planul de restructurare nu este sustinut de majoritatea ceruta de lege sau cand unul sau mai multi creditori sunt ori ar fi prejudiciati in mod neechitabil de suspendarea executarilor silite;
b) la cererea administratorului concordatar sau a debitorului.
(10) Pe durata suspendarii executarii silite nu se poate deschide procedura insolventei fata de debitor .
(11) Pe perioada suspendarii executarilor silite se suspenda de drept curgerea dobanzilor, penalitatilor de intarziere si a oricaror altor cheltuieli aferente creantelor afectate, pana la data omologarii planului. Ulterior omologarii planului de restructurare, regimul acestora va fi cel prevazut de plan .
Articolul 251
(1) Suspendarea executarilor silite nu se aplica acordurilor de compensare bilaterala. Cu toate acestea, suspendarea se aplica in cazul executarii silite de catre un creditor a unei creante fata de un debitor care rezulta din aplicarea unui acord de compensare bilaterala.
(2) Dispozitiile alin. (1) prima teza nu se aplica in cazul contractelor de furnizare de bunuri, servicii sau energie necesare pentru functionarea activitatii debitorului, cu exceptia cazului in care astfel de contracte iau forma unei pozitii tranzactionate pe o bursa sau pe alte piete, in asa fel incat sa poata fi oricand inlocuita la valoarea curenta de piata .
Articolul 252
(1) Pana la omologarea planului de restructurare, creditorii nu pot refuza executarea contractelor in derulare esentiale, nu pot rezilia, executa in mod anticipat sau modifica aceste contracte in detrimentul debitorului, pentru creante nascute anterior intervenirii suspendarii executarii, exclusiv pentru neplata creantelor, cu conditia ca debitorul sa respecte obligatiile care ii revin in temeiul acestor contracte care ajung la scadenta in cursul suspendarii executarii silite.
(2) Anterior omologarii planului de restructurare, debitorul poate accesa finantari intermediare, cu aprobarea prealabila a administratorului concordatar.
Articolul 253
(1) Operatorii economici aflati intr-o procedura de concordat preventiv, deschisa inainte de 17 iulie 2022, au dreptul de a solicita prelungirea termenului pentru satisfacerea creantelor stabilite prin concordat cu inca 24 de luni.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica operatorilor economici care au mai beneficiat de prelungiri ale concordatului preventiv. Durata totala maxima a derularii concordatului, incluzand prelungirile, va fi de 60 de luni calculate de la data omologarii.
(3) Cererea de prelungire a termenului pentru satisfacerea creantelor stabilite prin concordat poate fi formulata oricand de catre administratorul concordatar, pana la dispunerea inchiderii procedurii, in conformitate cu prevederile prezentei legi.
(4) Cererea prevazuta la alin. (3) va fi insotita de hotararea adunarii creditorilor concordatari de aprobare a prelungirii.
Articolul 254
Creditorii concordatari care au votat impotriva prelungirii concordatului preventiv in conditiile art. 253 isi pot recupera creanta prin orice alte modalitati prevazute de lege.
Articolul 255
Incepand cu data prelungirii prevazute la art. 253 alin. (1) , creditorii concordatari care au votat impotriva prelungirii concordatului preventiv in conditiile art. 253, precum si creditorii neconcordatari vor putea formula cereri de deschidere a procedurii insolventei fata de debitor .
SECTIUNEA 2:SECTIUNEA 2: Negocierea, votarea si omologarea planului de restructurare
Articolul 26
(1) In vederea exercitarii votului creditorilor asupra planului de restructurare, debitorul impreuna cu administratorul concordatar poate organiza una sau mai multe sedinte de negociere, colective ori individuale, cu creditorii.
(2) Perioada in care se desfasoara negocierile si se exprima votul asupra planului de restructurare nu poate depasi un termen de 60 de zile calendaristice de la data depunerii acestuia. Oricand pe parcursul acestei perioade se poate depune cererea de omologare a planului de restructurare, daca se obtine majoritatea prevazuta de lege.
(3) Daca, in urma negocierilor purtate, planul de restructurare se impune a fi modificat, administratorul concordatar va comunica creditorilor varianta modificata a acestuia in vederea exercitarii dreptului de vot, inclusiv lista actualizata a creantelor, daca este cazul . Procedura de vot se reia dupa fiecare modificare.
(4) Debitorul va consemna rezultatul negocierilor purtate si, daca este cazul, si votul creditorului afectat intr-un inscris semnat de toate partile implicate. Creditorul afectat poate transmite votul sau si printr-un inscris separat. Orice conditionare a votului, abtinerea sau lipsa votului este considerata vot negativ. Votul pozitiv nu poate fi retras.
(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (2) , judecatorul-sindic poate prelungi perioada negocierilor si a exprimarii votului cu maximum 30 de zile, la cererea debitorului sau a administratorului concordatar, pentru situatia in care negocierile cu creditorii sunt intr-un stadiu suficient de avansat si prezinta perspective rezonabile de acceptare a planului de restructurare propus.
(6) Neaprobarea planului de restructurare in termenul prevazut la alin. (2) , respectiv alin. (5) atrage decaderea debitorului din dreptul de a cere omologarea acestuia.
Articolul 27
(1) Planul de restructurare se voteaza doar de creditorii care detin creante afectate, creditorii ale caror creante nu sunt afectate neavand drept de vot asupra acestuia.
(2) In cazul in care, pe durata negocierilor, au fost aduse modificari planului de restructurare, acesta va fi comunicat, de administratorul concordatar, creditorilor afectati in vederea exprimarii votului, inclusiv lista actualizata a creantelor, daca este cazul, cu cel putin 10 zile inainte de expirarea termenului prevazut la art. 26 alin. (2) sau, dupa caz, la alin. (5) .
(3) Votul creditorilor se trimite prin mijloace de comunicare rapida la adresa mentionata in planul de restructurare sau comunicata ulterior. Votul asupra planului modificat in urma negocierilor se exprima in termenul prevazut la art. 26 alin. (2) sau, dupa caz, la alin. (5) .
(4) Urmatoarele creante se constituie in categorii distincte, care voteaza separat un plan de restructurare:
a) creantele care beneficiaza de drepturi de preferinta;
b) creantele salariale;
c) creantele creditorilor indispensabili, daca este cazul;
d) creantele bugetare;
e) celelalte creante .
(5) In vederea votarii planului de restructurare se pot constitui, in cadrul aceleiasi categorii de creante, una sau mai multe subcategorii apartinand unor creditori cu interese specifice comune, al caror tratament poate fi diferit de la o subcategorie de creante la alta. Pentru determinarea intereselor specifice comune, debitorul poate utiliza urmatoarele criterii care includ, dar nu se limiteaza la:
a) natura creantelor;
b) natura si rangul cauzelor de preferinta;
c) actiunile aflate la dispozitia creditorilor titulari in absenta procedurii concordatului si gradul de indestulare a acestor creante in ipoteza exercitarii acestor actiuni;
d) apartenenta la un grup de societati, in sensul prezentei legi.
Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati
Decaderea din dreptul de a propune, in vederea votarii planului de reorganizare, a categoriei creditorilor indispensabili. Conditii si efecte Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 41/6.02.2020
Contract de inchiriere. Efectele clauzelor contractuale. Aplicarea dispozitiilor art. 131 din Legea nr. 85/2014 Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 194/11.06.2020
Inmanarea catre salariat a convocatorului in ziua in care trebuie sa aiba loc sedinta de cercetare disciplinara incalca dreptul la aparare al salariatului. Nulitate decizie de sanctionare. Pronuntaţă de: Tribunalul BACAU - Sentinta Civila nr. 158/18.05.2020
Angajator intrat in procedura insolventei. Valorificarea drepturilor salariale doar in cadrul acestei proceduri Pronuntaţă de: Tribunalul Bacau - Sentinta civila nr. 132 din data de 18 februarie 2019
Constatarea existentei raporturilor de munca in lipsa unui Contract individual de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta Civila nr. 186, din 02.04.2019
ICCJ: Situatia masurilor asiguratorii infiintate in cadrul unui proces penal asupra bunurilor unei persoane juridice, anterior deschiderii procedurii insolventei, in vederea confiscarii speciale Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
Decizia ICCJ nr. 12/2019 - RIL admis privind procedura insolventei Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia nr. 779/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 43 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Incetarea litigiului de munca ca efect al procedurii insolventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova Sectia I Civila, Decizia civila nr. 586/2017, in sedinta publica din 2 martie 2017
Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
[Av. muncii] Respectarea termenului de preaviz in cazul concedierilor colective Sursa: MCP Cabinet avocati