din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2348 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 48/2020 privind unele masuri financiar-fiscale

OUG 48/2020 privind unele masuri financiar-fiscale

  Publicat: 17 Apr 2020       7039 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Ordonanta de urgenta nr. 48/2020 privind unele masuri financiar-fiscale

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
A fost promulgat la 11.09.1865
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
A fost promulgat la 11.09.1865
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Inspectia fiscala reprezinta activitatea ce are ca obiect verificarea legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale,
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ
Document de justificare detaliata a utilizarii (cheltuirii) unei sume.
Inspectia fiscala reprezinta activitatea ce are ca obiect verificarea legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale,
Riscul reputational este riscul inregistrarii de pierderi sau al nerealizarii profiturilor estimate, ca urmare a lipsei de incredere a publicului in integritatea Bancii.
Operatiune prin care o suma ce trebuie platita de catre un debitor creditorului
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Operatiune prin care o suma ce trebuie platita de catre un debitor creditorului
Operatiune prin care o suma ce trebuie platita de catre un debitor creditorului

Lista bunurilor prevazute la art. 1210 se comunica de catre detinatori organelor de valorificare in termen de cel mult 48 de ore de la instituirea starii de urgenta sau de asediu, urmand ca organele de valorificare sa comunice Ministerului Apararii Nationale, respectiv Ministerului Afacerilor Interne lista acestor bunuri, pentru a fi atribuite direct cu titlu gratuit in conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1999, cu modificarile si completarile ulterioare."

Art. VI. -

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2020 privind unele masuri fiscale si modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 260 din 30 martie 2020, se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:

1. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"

Art. 2. -

(1) Prin derogare de la prevederile art. 326 alin. (3) si (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se face plata efectiva la organele vamale de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din aceeasi lege, care importa medicamente, echipamente de protectie si masini de productie masti de protectie, alte dispozitive sau echipamente medicale si materiale sanitare, care pot fi utilizate in prevenirea, limitarea, tratarea si combaterea COVID-19, in perioada pentru care s-a instituit starea de urgenta si in urmatoarele 30 de zile calendaristice de la data incetarii starii de urgenta.

(2) Prin derogare de la prevederile art. 326 alin. (3) si (4) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se face plata efectiva la organele vamale de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din aceeasi lege, care importa alcool etilic complet denaturat, utilizat pentru producerea de dezinfectanti, in perioada pentru care s-a instituit starea de urgenta.

(3) Lista bunurilor pentru care nu se face plata efectiva a TVA la organele vamale conform alin. (1) si (2) este prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta .

(4) In cazul importului de alcool etilic complet denaturant, beneficiaza de prevederile alin. (2) numai importatorii care detin autorizatie de utilizator final conform prevederilor titlului VIII A�Accize si alte taxe specialeA� din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, valabila la data importului.

(5) Organele vamale nu solicita plata taxei pe valoarea adaugata pentru importurile prevazute la alin. (1) si (2).

(6) Taxa aferenta importurilor prevazute la alin. (1) si (2) realizate in cursul perioadei fiscale se evidentiaza de catre importatori in decontul prevazut la art. 323 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in limitele si in conditiile stabilite la art. 297-301 din aceeasi lege."

2. Anexa se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1 la prezenta ordonanta de urgenta .

Art. VII. -

La articolul 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii - IMM INVEST ROMANIA, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1029 din 27 decembrie 2017, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, litera k) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"

k) comisionul de administrare - suma cuvenita F.N.G.C.I.M.M. pentru remunerarea activitatii de analiza, acordare, monitorizare si administrare a garantiilor, al carei nivel se stabileste anual prin ordin al ministrului finantelor publice si se suporta din bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Finantelor Publice - Actiuni Generale in cadrul schemei de ajutor de stat/de minimis asociate acestui program . Dupa incetarea schemei de ajutor de stat/de minimis, comisionul de administrare se datoreaza F.N.G.C.I.M.M. de catre beneficiarul programului;".

Art. VIII. -

(1) In anul 2020 operatorii de jocuri de noroc prevazuti de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, ale caror licente de organizare a jocurilor de noroc intra sub incidenta art. 332 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 453/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, pot formula cereri pentru reautorizarea activitatii pana cel mai tarziu in 90 de zile de la data incetarii starii de urgenta decretate.

(2) In anul 2020 operatorii de jocuri de noroc prevazuti de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, ale caror autorizatii de exploatare a jocurilor de noroc intra sub incidenta art. 332 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 453/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, pot formula cereri pentru reautorizarea activitatii pana cel mai tarziu in 90 de zile de la incetarea starii de urgenta decretate.

(3) Pe durata starii de urgenta decretate in anul 2020, obligatiile de plata aferente autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc traditionale prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda.

(4) Pentru activitatile prevazute la alin. (3) nu se aplica sanctiunile prevazute Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la neplata taxelor aferente autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc, daca plata taxelor care intra sub incidenta prevederilor alin. (3) se efectueaza in cel mult 30 de zile lucratoare de la incetarea starii de urgenta decretate.

(5) Operatorii de jocuri de noroc care intra sub incidenta alin. (3) nu datoreaza taxe aferente autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc pentru intreaga perioada a starii de urgenta decretate.

Art. IX. -

(1) Contribuabilii obligati la plata impozitului specific unor activitati, potrivit Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, pentru anul 2020, nu datoreaza impozit specific pentru perioada in care acestia intrerup activitatea total sau partial pe perioada starii de urgenta decretate.

(2) Pentru aplicarea alin. (1), contribuabilii recalculeaza, in mod corespunzator, impozitul specific stabilit potrivit Legii nr. 170/2016, aferent anului 2020, prin impartirea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice si inmultirea cu numarul de zile aferent perioadei din anul calendaristic in care a desfasurat activitatea . Perioada in care contribuabilii au desfasurat activitatea se determina prin scaderea din numarul de 365 de zile calendaristice a numarului de zile aferent perioadei in care acestia au intrerupt activitatea total sau partial pe perioada starii de urgenta decretate.

(3) Impozitul specific unor activitati determinat potrivit alin. (1) si (2) se declara si se plateste potrivit art. 8 din Legea nr. 170/2016.

(4) Pentru a beneficia de prevederile alin. (1) si (2), contribuabilii trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:

a) intrerup activitatea total sau partial si detin certificatul pentru situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri;

b) nu se afla in insolventa conform informatiilor disponibile pe pagina web a Oficiului National al Registrului Comertului.

Art. X. -

(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se suspenda extragerile lunare si ocazionale ale Loteriei bonurilor fiscale organizate in baza Ordonantei Guvernului nr. 10/2015 pentru organizarea Loteriei bonurilor fiscale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 166/2015, cu completarile ulterioare.

(2) Extragerile Loteriei bonurilor fiscale se reiau in termen de 90 de zile de la data incetarii starii de urgenta.

Art. XI. -

(1) Prin derogare de la prevederile art. 169 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumit in continuare Codul de procedura fiscala, taxa pe valoarea adaugata solicitata la rambursare prin deconturile cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, depuse in cadrul termenului legal de depunere, se ramburseaza de organul fiscal central, cu efectuarea, ulterior, a inspectiei fiscale.

(2) Prevederile alin. (1) nu se aplica:

a) deconturilor cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare pentru care, pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, a fost inceputa inspectia fiscala in vederea solutionarii acestora;

b) deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, depuse de contribuabilii mari stabiliti potrivit Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.609/2016 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili si de contribuabilii mijlocii stabiliti potrivit Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.610/2016 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, cu modificarile ulterioare, care se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate, in cazul in care:

(i) contribuabilul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;

(ii) organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite;

(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declansata procedura de lichidare voluntara sau a fost deschisa procedura de insolventa, cu exceptia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, in conditiile legii speciale;

c) deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, depuse de alti contribuabili decat cei prevazuti la lit. b), care se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate, in cazul in care:

(i) contribuabilul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;

(ii) organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite;

(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declansata procedura de lichidare voluntara sau a fost deschisa procedura de insolventa, cu exceptia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, in conditiile legii speciale;

(iv) contribuabilul depune primul decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, dupa inregistrarea in scopuri de TVA;

(v) soldul sumei negative de TVA solicitat la rambursare provine din mai mult de 12 perioade de raportare lunare, respectiv 4 perioade de raportare trimestriale.

(3) Pentru sumele rambursate in conformitate cu prevederile prezentului articol, inspectia fiscala ulterioara se decide in baza unei analize de risc .

Art. XII. -

(1) Pentru plata cu intarziere a ratelor din graficele de esalonare neachitate pana la implinirea termenului prevazut la art. XIII alin. (1) nu se calculeaza si nu se datoreaza dobanzi si penalitati conform Codului de procedura fiscala. In acest caz, pana la primul termen de plata dupa expirarea termenului prevazut la art. XIII alin. (1), organul fiscal competent, din oficiu, reface graficul de esalonare, cu respectarea perioadei de esalonare aprobate. Noul grafic de esalonare se comunica debitorului prin decizia organului fiscal.





Afişează OUG 48/2020 privind unele masuri financiar-fiscale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 48/2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere
Sursa: av. Andreea Deaconu

Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal
Sursa: MCP avocati